gunnar

Galeria cursierelor

Recommended Posts

1 hour ago, mosu cu plete said:

1.77 doar ma cunosti:))


Poate ai mai crescut între timp :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

aEg4LZd.jpg

 

Dupa putin peste 1.000 km si 10.000 m de diferenta de nivel facuti cu noul cadru - primul de titan dupa ce am avut cadre de otel, aluminiu si carbon, concluziile ar fi urmatoarele:

  • Tehnic si constructiv, e ce am vrut sa fie. Cu niste mici artificii la nivelul pipei (27 mm de distantiere combinate cu o pipa de 90 mm si +7 grade), am adus pozitia ghidonului (stack / reach) unde a fost si pe ultimele doua cadre. Calitatea manufacturii pare excelenta, atat la nivel de suduri, dar si de filete, aliniere, diametre, atentie la detalii.
  • Nu toate miturile si legendele urbane cu privire la titan sunt adevarate. Nu e nici covor magic, nici canapea, si nici nu prea are cum sa fie. E un cadru relativ confortabil (subiectiv, as zice mai putin confortabil decat cel de otel, dar pentru a avea parte de o comparatie elocventa, ar trebui ca tijele de sa sa fie identice in ambele cazuri) si relativ rigid (subiectiv mai rigid decat cel de otel, greu spre imposibil sa fac vreo diferenta fata de cel de carbon). De subliniat totusi ca sunt factori mult mai importanti decat materialul cadrului cand vine vorba de capitolul confort pe o bicicleta de sosea rigida: cauciucurile, balonul lor si presiunea din ele, diametrul si elasticitatea tijei de sa (data de material si constructie), capacitatea furcii si a ghidonului de a absorbi din socuri.
  • Directia e foarte stabila, bicicleta sta ca un tren pe sine pe coborari, ceea ce pentru mine e o veste excelenta. Cadrul de otel (cu furca Columbus Minimal) era extrem de reactiv la cele mai mici schimbari de directie (facute de multe ori fara voia mea), aspect pe care personal nu il agreez la biciclete.
  • Ca o nota mai putin pozitiva, titanul are niste proprietati acustice foarte interesante. Orice zgomot produs in contact cu el se propaga extrem de eficient, cu absorbtie minima, catre urechile biciclistului. Asta inseamna ca orice cablu care vibreaza si intra in contact cu cadrul sau cu opritoarele camasilor, dar si orice contact imperfect cu alte componente (tija de sa, cupele butucului pedalier, quick release, etc.) vor genera zgomote mult mai usor perceptibile de catre ascultator. Sigur, asta nu e neaparat un lucru rau, majoritatea zgomotelor atipice produse de o bicicleta fiind rezultatul unor probleme tehnice existente sau iminente. Preventiv, dar si curativ, solutiile (de altfel aplicabile in cazul oricaror cadre, indiferent de material) sunt foarte simple:
    • utilizarea de vaselina (ideal cu compus anti-gripare, eu asta folosesc acum) din belsug la toate zonele de contact cu alte metale (butuc pedalier, cuvetarie, QR, tija de sa, colierul tijei de sa); in cazul componentelor de carbon, se foloseste bineinteles pasta speciala pentru carbon
    • strangerea cu mare atentie a tuturor suruburilor si filetelor la cuplul corect cu o cheie dinamometrica de buna calitate
    • la nevoie, utilizarea de "boabe de cauciuc" care se insereaza pe cabluri pe zonele lor expuse pentru a le impiedica sa se loveasca de cadru cand sunt detensionate; ca solutie improvizata, niste tub termocontractabil (utilizat pentru izolarea cablurilor electrice) poate fi o solutie la fel de buna si la indemana unora
    • tot la nevoie, utilizarea de capete de camasi cu extensie de cauciuc (1-2 cm sunt suficienti) pentru a impiedica cablurile sa se loveasca de suporturile camasilor pe cadru in urma vibratiilor care intervin la mers

 

Inca n-am avut ocazia sa o scot la ture de (foarte) multe ore, deci inca nu stiu ce surprize imi rezerva la capitolul confort la ture foarte lungi, dar in saptamanile urmatoare voi avea si raspunsul la intrebarea asta.

 

 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, paulrad said:

...

Tot ce conteaza e ca nici trenul ala nu deraiaza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, majikstone said:

 

aEg4LZd.jpg

 

Dupa putin peste 1.000 km si 10.000 m de diferenta de nivel facuti cu noul cadru - primul de titan dupa ce am avut cadre de otel, aluminiu si carbon, concluziile ar fi urmatoarele:

  • Tehnic si constructiv, e ce am vrut sa fie. Cu niste mici artificii la nivelul pipei (27 mm de distantiere combinate cu o pipa de 90 mm si +7 grade), am adus pozitia ghidonului (stack / reach) unde a fost si pe ultimele doua cadre. Calitatea manufacturii pare excelenta, atat la nivel de suduri, dar si de filete, aliniere, diametre, atentie la detalii.
  • Nu toate miturile si legendele urbane cu privire la titan sunt adevarate. Nu e nici covor magic, nici canapea, si nici nu prea are cum sa fie. E un cadru relativ confortabil (subiectiv, as zice mai putin confortabil decat cel de otel, dar pentru a avea parte de o comparatie elocventa, ar trebui ca tijele de sa sa fie identice in ambele cazuri) si relativ rigid (subiectiv mai rigid decat cel de otel, greu spre imposibil sa fac vreo diferenta fata de cel de carbon). De subliniat totusi ca sunt factori mult mai importanti decat materialul cadrului cand vine vorba de capitolul confort pe o bicicleta de sosea rigida: cauciucurile, balonul lor si presiunea din ele, diametrul si elasticitatea tijei de sa (data de material si constructie), capacitatea furcii si a ghidonului de a absorbi din socuri.
  • Directia e foarte stabila, bicicleta sta ca un tren pe sine pe coborari, ceea ce pentru mine e o veste excelenta. Cadrul de otel (cu furca Columbus Minimal) era extrem de reactiv la cele mai mici schimbari de directie (facute de multe ori fara voia mea), aspect pe care personal nu il agreez la biciclete.
  • Ca o nota mai putin pozitiva, titanul are niste proprietati acustice foarte interesante. Orice zgomot produs in contact cu el se propaga extrem de eficient, cu absorbtie minima, catre urechile biciclistului. Asta inseamna ca orice cablu care vibreaza si intra in contact cu cadrul sau cu opritoarele camasilor, dar si orice contact imperfect cu alte componente (tija de sa, cupele butucului pedalier, quick release, etc.) vor genera zgomote mult mai usor perceptibile de catre ascultator. Sigur, asta nu e neaparat un lucru rau, majoritatea zgomotelor atipice produse de o bicicleta fiind rezultatul unor probleme tehnice existente sau iminente. Preventiv, dar si curativ, solutiile (de altfel aplicabile in cazul oricaror cadre, indiferent de material) sunt foarte simple:
    • utilizarea de vaselina (ideal cu compus anti-gripare, eu asta folosesc acum) din belsug la toate zonele de contact cu alte metale (butuc pedalier, cuvetarie, QR, tija de sa, colierul tijei de sa); in cazul componentelor de carbon, se foloseste bineinteles pasta speciala pentru carbon
    • strangerea cu mare atentie a tuturor suruburilor si filetelor la cuplul corect cu o cheie dinamometrica de buna calitate
    • la nevoie, utilizarea de "boabe de cauciuc" care se insereaza pe cabluri pe zonele lor expuse pentru a le impiedica sa se loveasca de cadru cand sunt detensionate; ca solutie improvizata, niste tub termocontractabil (utilizat pentru izolarea cablurilor electrice) poate fi o solutie la fel de buna si la indemana unora
    • tot la nevoie, utilizarea de capete de camasi cu extensie de cauciuc (1-2 cm sunt suficienti) pentru a impiedica cablurile sa se loveasca de suporturile camasilor pe cadru in urma vibratiilor care intervin la mers

 

Inca n-am avut ocazia sa o scot la ture de (foarte) multe ore, deci inca nu stiu ce surprize imi rezerva la capitolul confort la ture foarte lungi, dar in saptamanile urmatoare voi avea si raspunsul la intrebarea asta.

 

 

 

De curand am facut o tura de 405 km cu cadrul meu de titan si sunt foarte multumit de comportament la drum. Imi place constructia ta. Iti doresc multi km fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, petker said:

Iti doresc multi km fara probleme.

 

Mersi, la fel si tie! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu porniti voi impreuna pe 29 iunie de la Berlin spre Brasov si in drum cuceriti si Gutinel?

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, pedale said:

Nu porniti voi impreuna pe 29 iunie de la Berlin spre Brasov si in drum cuceriti si Gutinel?

Eu n-am licență de operare înafara granițelor județului MM :(

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petker porneste din Berlin spre Brasov pe 29 iunie. Daca l-ar insoti si majikstone ar fi o ocazie sa va intalniti toti trei pe Gutinel. 

Numai bine va doresc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Van Rysel EDR 105 pentru mine de sapt trecuta, ceva de la Decathlon cu grup complet 105

 





IMG-9287.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.