Sign in to follow this  
TudorM

Intervalele

Recommended Posts

As avea si eu nevoie, daca stie cineva, de un exemplu de antrenament pe intervale. Eu am facut pe vremea cand faceam atletism, dar intervalele erau bazate pe timp si distanta - nu am o idee bine stabilita in ceea ce priveste ciclismul, dar stiu ca sunt practicate si necesare. Am cautat pe net, dar nu am gasit ceva convingator....(am gasit de genul "mergi la 80-90%, apoi ruleaza pana scazi la 60-70%, de 5 ori - asta ii ca si cum ai spune mergi mai tare, apoi mai incet)

Apreciez orice parere a oricui care a experimentat asa ceva si poate veni cu diverse ponturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu ca de HR, dar problema e ca 80-90% si 60-70% nu sunt niste limite clare, la mine e diferenta de la cer la pamant de la 80 la 90...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Tudore http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif , si ce vrei sa faci cu aceste intervale? sau ai deschis subiectul pt a discuta despre ele ? Antrenametul pe intervale se face pt competitie, si mai ales la procentele scrise acolo. Si pt el trebuie sa ai o baza solida, si aici ma refer la mii de km. In alta ordine de idei, fara fundament iti va cade blocul ca un castel facut din carti de joc. Intr-o tura normala prin dealuri, urcari, coborari, intervalele vin de la sine, si ajuta bineinteles. Ca fara ele nu devii mai bun. Un interval poate dura intre 30sec si 30min in functie de caractersitica lui: putere, frecventza, submaxim, maxim, etc. Aceste caracteristici se bazeaza pe datele personale. Procentele ce se scriu prin diferite carti sau situri de net sunt orientative. In practica chiar este dificil si ireal sa te pui sa respectii aceste procente, caci la cele maximale de exemplu pulsul nici nu poate reactiona precum vrei tu. Si inca ceva: ele se stabilesc in functie de cele doua zone: aeroba si anaeroba.

Exemplu:

Interval de Power: se realizeza intre granitza aeroba si anaeroba, intre 5 si 30min, raport mare, freqventza mica, stand in sha si nu in picioare

Interval submaxim(de dezvoltare) se realizeza in zona anaeroba si dureaza intre 5min si 20min, stilul este liber la dispozitia voastra.

Intervalul maxim(in jurul pulsul maxim) nu este neaparat necesar sa abuzati de el si totodata el se hraneste din antrenamnetul de baza, deci cu cat abuzati mai mult de el, cu atat va va scadea baza antrenamntului. Nu degeaba se sfatuieste ca un antrenamnt dur si intensiv sa fie urmat(blocat) de un antrenamnt linistit in antrenamentul de baza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa fac competitie (nu inca cel putin 8) ) si nici nu vreau sa port discutii de dragul topicurilor, vreau doar sa fac antrenamente pe interval. Dupa cum spuneam, am facut acest gen de antrenamente la atletism vreo 2 ani de zile si stiu ca sunt cele mai eficiente (de fapt in atletism s-au folosit prima data). Pe langa eficienta - ma refer aici la efectul pe care il au asupra conditiei fizice - pur si simplu imi plac. Este un fel de mazochism :wink: care nu este de loc o raritate din cate am inteles. Im place senzatia de a merge la maxim, dar trebuie sa fii de acord ca, daca o faci in mod dezorganizat si haotic, ai doar de pierdut.

Kilometrii am, doar 1.200 anul asta, dar de abia am inceput de o luna. Mai am si anul trecut vreo 3.000 si o conditie fizica destul de buna (de fapt ma tenteaza triatlonul, deci si alerg si inot cu fiecare ocazie), nu ma tem de putin efort la limita.

PS: Si dracu sa le ia de dealuri ca nu am aici nici macar o denivelare cauzata de caldura pe sosea, dapai deal in toata regula.... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

PS2: Mersi de sfaturi, am vazut doar mai tarziu completarea postului.. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Pt triathlon ai nevoie de un antrenament de baza de sa zbiare pisicile. Stii cum este: o ciorba o poti sara oricand mai tarziu, o ciorba prea sarata insa, nu o mai poti manca si savura. Intervalele in triathlon pot savina mai tarziu. Pt stadiul tau de antrenament, poti incerca cu intervale mai lungi in antrenamntul de baza doi, adica undeva peste zona aeroba, undeva puls 155-165. Pe plat in cazul tau, sau cu vant din fatza, incerci intervale la 50rpm si intervale la 95rpm. Insa nu in acelasi antrenament, ci zile diferite cu rotatii diferite.

Si atunci cand scrii ce ai facut, este mai putin important nr.km , ci restul datelor. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatie, e utila si voi incerca asa.

Te rog sa crez ca nu am bagat nr. de km ca sa ma dau mare, sau doar de dragul de a arata altora ceva (la cati sunt nu stiu cui de pe acest forum demonstrez ceva), erau doar ca indicator, deoarece ai mentionat o anumita baza cu mii de km.

Daca era sa ma dau mare, scriam si io cu cat imping halbera, cate ture de lingura dau la mamaliga (peste 200, ca altfel se lasa cu cocoloase.. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif ) sau cati watt-i scot din becul lanternei.... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

tudore, stai calm, ca nima nu te acuza, km sunt ok pt orientare :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

INTERVALELE sunt bune in orice faza de antrenament (acumulare, intensitate sau ante-concurs) in mai toate sporturile.

Voi reveni curand cu ceva exemple, specifice ciclismului in triatlon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cautati pe internet, este un site bitme.org, acolo am gasit o serie de filme "Spinervals". Sunt antrenamente bazate pe aceste intervale, cu un tip care iti explica ce si cum. Va puneti pe rol sau pe trainer, dati drumul la film si impingeti.

Cine vrea cont pe bitme, pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this