Sign in to follow this  
maus

Cum va refaceti dupa trasee lungi si grele?

Recommended Posts

Sunt curios cum va refaceti dupa drumurile lungi ,grele .

Intra aici si durerea de curmezis care dupa 4-5 ore de pedalat devine evidenta si cea de picioare care oricit de bine ai sta in 'sandale' tot se umfla .

Ce se maninca dupa, si ce nu;si daca inafara de bere si cirnati exista si alte remedii naturiste ptr oboseala :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general tr sa fie o hrana bogata in proteine, dar cu o doza zdrava de glucide inainte. Prin proteine pot sa fie si o oaresce cantitate de grasimi. apoi importante sunt si niste fructe, oricum deficitul e mare de vitamine si minerale dupa ture lungi, parca asa stiam. Oricum asteptam idei http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

P.S. Pentru Bicicleta: Nu cred ca ai vreun motiv sa te legi de ce anume postez eu, sa nu exageram http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul lucru ar fi o hidratare corespunzatoare,ptr ca oricita 'apa' ai avea la tine in 4-5 ore e clar ca o sa ai deficit de apa(apa din fintina nu o mai recomand nimanui ptr ca poate face mai mult rau decit bine).Odata cu apa pierzi si ceva minerale ,asa ca e bine cumva sa le pui la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fintini cu ape pline de nitriti si nitrati ,si alte saruri fac mai mult rau decit bine.nu rare au fost ocaziile cind dupa o dusca din fintina sa ma simt de parca mi sa terminat benzina.Plus ca sunt ape de suprafata pline cu tot felul de mizerii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

Plus ca sunt ape de suprafata pline cu tot felul de mizerii.

... poate ajuta la intarirea sistemului imun :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarile mele.

Ultima portiune a traseului trebuie facuta relaxat, cadenta mare pentru refacere.

Teoretic omul care stie sa se dea pe bicicleta si e obisnuit cu turele lungi nu ajunge la final deshidratat si mort de foame. Excludem deci alimentarea suplimentara si hidratarea in exces la finalul turei.

Ideal ar fi un masaj daca nu ajungi acasa si nevasta are grija de copil(pt mausica).

Ceva miscari de stretching sunt super pentru spatele "ostenit".

Rezistati tentatiei de a manca bine si de a trage un pui de somn.

Lasati organismul sa isi revina si nu va puneti in pat, la somn, mai devreme de o ora dupa tura.

Eu de obicei ajung acasa.., fac un dus, mananc putin si pe urma ies la o bere (care este recomandata dupa o tura serioasa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarile mele.

Eu de obicei ajung acasa.., fac un dus, mananc putin si pe urma ies la o bere (care este recomandata dupa o tura serioasa)

Ovidiu, nici in gluma nu treb sa bagi alcool in organism dupa efort; datorita circulatiei intense a sangelui, alcoolul ajunge rapid la creier si numa bine nu face acolo.

Chiar cu antrenament serios la baza, sunt multe situatii in care ajungem acasa extenuati, desi suntem obisnuiti sa stam ore intregi sub soare puternic sau ploi sau frig.

In ac.situatii este necesara hidratarea - apa plata [nu de la robinet/fantana, maus are dreptate http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif ], uitati de redbull, cola sau alte intaritoare; in ceea ce priveste haleala - paste fainoase sau orez, insa nu consumati cantitati mari.

De asemenea, treb facut masaj si stretching; miscari de stretching treb.facute si inainte de inceperea antrenamentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Lasa man ca la efortul facut de noi nu se simte.

Oricum..berea ajung sa o beau la doua ore dupa tura cand oricum sunt relaxat la maxim.

Si nu sunt de acord la faza cu apa plata.

O hidratare corecta se face cu bauturi bogate in saruri si minerale.

Apa plata ..e apa plata http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine combustibilul de baza e berea, cred ca mi-au iesit vorbe si porecle printre ieseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu-ti pocneasca stomacul de prea multa apa sau ca sa nu cari multa apa cu tine mai ales vara cand e f. cald este recomandata o bautura cu multe saruri minerale gen Gatorade sau daca nu un pliculet cu saruri minerale dizolvate intr-un pahar cu apa sau in bidon.

Alcoolul nu face bine pt ca suprasolicita ficatul care este deja obosit dupa antrenament.

Dupa un antrenament dur ma refac cu o sedinta de sauna cu aburi si hidromasaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vara ,cald 35 de grade la umbra , 80 de km mers 35km/h aproximativ -3 litri de apa ajung?

Ei bine nu ,nici 5 nu nu ajung ca sa acoperi macar pierderile de apa prin transpiratie.

Alcoolul e bun-ca te face sa te simti bun chiar daca nu esti :oops: http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curios, altzii mi-au zis ca vara sa nu beau multe lichide pe bicla. De exemplu am mers 130 km la 35 grade cu 2 litri de apa, dar eram cam rupt. 120 km dealuri http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif. abia i astept pe baietzi sa vina la mare, ca le arat Dobrogea http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcoolul nu face bine pt ca suprasolicita ficatul care este deja obosit dupa antrenament.

De acord cu ce zici tu, dar aici se vorbea despre O BERE pe care chiar si un ficat obosit (dar sanatos) o sintetizeaza rapid. Ajuta la relaxarea organismului dar atentie la cantitati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati facut cateva greseli in privinta consumului de alcool! Nu conteaza daca ai un puls ridicat sau scazut, alcoolul tot va traversa bariera hemato-encefalica si iti va tulbura functia cognitiva (acolo unde aceasta este prezenta http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif ) La un puls ridicat alcoolul va fi supus de mai multe ori pasajelor hepatice pe unitatea de timp si, in concluzie, se va metaboliza mai repede. Alcoolul nu "forteaza" ficatul (bine, acum depinde si de cantitate :roll: ) iar ficatul nu este "obosit" dupa o tura ciclistica (atata ne mai trebuia, sa avem ficatul obosit dupa fiecare tura...dracu se mai apuca de ciclism?) Consumul de lichide este foarte important in timpul efortului! Nu este de ajuns sa bei atunci cand iti vine ci trebuie sa te fortezi putin (efectiv poti uita sa mai bei apa uneori) Tin minte ca o data am baut 6l de apa intr-o singura zi iar eliminarile urinare au fost aproximativ la fel ca in alte zile! Aportul de saruri minerale si alte oligoelemente este si el bun dar daca mancati corect apa plata este ok (presupun ca marea majoritate aturelor nu dureaza mai mult de doua zile, deci rezervele organismului nu se vor epuiza)

O sa revin cu o reteta de bautura izotonica ce se poate prepara in casa. Din pacate gustul si aspectul (foarte apropiate de cele ale urinei) o fac mai greu de suportat, dar in rest este excelenta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue a vb ca un doctor "ce este" http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Sunt sigur ca tot ce a spus este foarte corect dar nu ma pot abtine sa nu il "intep" si sa spun ca astept cu nerabdare reteta de pisat http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Sigur o sa prefer Isostar sau Powerbar dar e interesant sa vad ce contine http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate reteta aceea nu o mai gasesc! (imi pare rau Ovidiu) Dar am alte retete:

1) intr-un litru de apa se adauga 6 lingurite de zahar, 1 lingurita de sare, 1/2 lingurite de bicarbonat de sodiu, sucule de la o lamaie si evantual 1-2 comprimate de calciu pisate sau efervescente. Aceasta solutie se poate pastra 12 ore la temp camerei sau 24 de ore la frigider. Este foarte important sa aveti si o banana la voi deoarece are un continut ridicat de potasiu (foarte important si el)

2) mai simplu si mai tintit se pot folosi sarurile de reechilibrare orala(Gesol). Ele sunt compuse din 3,5g clorura de sodiu, 2,5g bicarbonat de sodiu, 1,5g clorura de potasiu si 20g glucoza. Glucoza are rolul de a favoriza absorbtia intestinala de apa si electroliti. Unele preparate contin, in loc de bicarbonat de sodiu (care este instabil), 2,9g citrat trisodic. Sarurile si glucoza se gasesc ambalate in plicuri din folie de staniol. Se dizolva, in momentul folosirii, intr-un litru de apa sau ceai de menta. Se procura din farmacii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am notat! O singura intrebare: ce inseamna concentratiile pe care le-ai dat tu in reteta 1? Eu folosesc Gatorade, cum se compara mixul asta cu Gatorade (sau in fine, un isotonic de comert)? Este raport 1:1 sau e ceva mai concentrat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu nu am dat nici o concentratie, doar am exprimat raporturile in gram/litru. Comaparatia pe care vrei tu sa o faci cred ca este imposibila deoarece Gatorade nu iti da cantitatile de substante ce compun solutia. (sau ma insel?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur o sa prefer Isostar sau Powerbar

Normal poti sa le preferi ,dar nu vei sti niciodata ce contin ele http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D pe cind daca ti-o faci cu mina ta...... se numeste sinucidere si nu mai primesti banii de la asigurare. :wink:

(daca ati sti din ce se fac micii si cirnatii din comert ,multi nu ar mai gusta niciodata :D si zic asta ptr ca stiu ,si nu cred ,sunt sigur ca asa se procedeaza in toate domeniile.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

(daca ati sti din ce se fac micii si cirnatii din comert ,multi nu ar mai gusta niciodata

MAUS ai un aliat chiar langa mine,iar daca vrei sa deschizi un topic In domeniu soata mea se ofera moderator http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

iar dupa asta lasam gratarele,ne apucam de pascut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai ,uneori ne otravim cu buna stiinta.

E ca si fumatul sau alte vicii.Singurii ,betivii (ferice de ei) ca ei beau si uita ca alcoolul nu e bun.....

Sau ce bre george crezi ca pastrama aia moale de se topea in gura era asa de la natura .....dar daca era buna http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this