Recommended Posts

Aha! Are sens ce zici cu privire la sudura vs joint (hehe, cui), chit ca tot nu am gasit nimic in acest sens pe site-ul DT Swiss. R460 sunt cu joint si profil jos (20-25 mm, nu mai retin exact), deci limita pare sa se confirme la 110 kg. Ma gandeam ca fiind ceva mai late decat jantele standard de sosea ar fi si mai rezistente...

 

Legat de capse, da, clar ca permit o tensiune mai mare in spite, dar stiam ca au si rolul de a evita crapaturile jantei in zona niplurilor, care au sanse mai mari sa apara cand greutatea sistemului e mai mare. Chit ca singura janta care mi-a crapat vreodata in zona niplurilor era, culmea, una capsata, ce-i drept de prin anii '90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alta dilema pe care o am ar fi cu privire la profilul jantelor. De exemplu, daca e sa comparam o janta Ambrosio Balance (480g, inaltime 20mm) si o janta Ambrosio FCS 30 (580g, inaltime 30mm), teoretic janta cu profil mai inalt ar fi ceva mai rigida si mai rezistenta decat cea cu profil mai jos, as avea un castig aerodinamic (marginal?) si voi pierde la capitolul greutate (usor sub 200g per set, spitele vor fi mai scurte la janta cu profil inalt). Daca e sa pun in balanta argumentele pro si contra (plus aspectul subiectiv de ordin estetic - imi plac mai mult jantele cu profil ceva mai inalt), mi-e foarte greu sa decid care varianta ar fi mai buna si de ce. Voi simti diferenta de aerodinamicitate pe plat? Voi simti diferenta de greutate pe catarari? E diferenta de rigiditate dintre cele doua jante relevanta?

 

Pe de alta parte, daca discutam de roata fata, parca mai degraba mi-as face una cu un butuc pe 24-28 de spite, spitata radial, si cu o janta ceva mai solida, decat una cu o janta usoara dar 32 de spite. Nu de alta, dar Aksiumul pe care il am pe fata, cu 20 de spite aero si janta necapsata, a rezistat bine mersi pana acum (cam 10.000 km), a mancat si ture cu 120+ kg greutate totala si foarte rar a trebuit sa centrez roata. Atat doar ca incepe sa dea semne de oboseala suprafata de franare, ar mai merge un sezon (poate doua), dar dupa aia ii cam vine sorocul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scaderea greutatii rotilor e mult mai importanta decat profilul aerodinamic al jentilor si al spitelor. 200 g/set conteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am crezut si eu toata viata, dar acum e plin de lume pe net care spune ca chiar si pe trasee valonate (nu discutam chiar de TA/TF) esti mult mai castigat cu un wheelset aero de 2 kg decat cu un wheelset non-aero de 1.3-1.4 kg. Dar ce-i drept ca majoritatea discuta de jante cu profil de 60-80 mm de carbon vs jante cu profil de 20 mm, nu de jante de aluminiu cu profil de 30 vs 20 mm.

 

Cat despre limita de greutate a jantelor, lucrurile stau cam asa in cazul meu:

- eu cantaresc cam 82-84 kg (cam constant in ultimul an)

- bicicleta are undeva la 9-9.5 kg + 2 kg de apa in bidoane

- echipamentul "standard" (scule, pompa, lant, maruntisuri) cam 2 kg

- toate astea de mai sus (deci greutatea totala "standard", fara bagaje) s-ar insuma la 95-98 kg

- la turele "cu bagaje" la care am fost nu am carat niciodata mai mult de 20 kg, toate pe portbagajul spate, iar in general au fost mai degraba in jur de 15-18, ducand deci greutatea totala la 110-120 kg

 

Tinand cont de asta, probabil ca limita de 110 kg n-ar trebui sa ma sperie. In plus, dupa cum a demonstrat si incidentul de mai sus, daca n-ai noroc poti sa iti faci roata praf si la 15 km/h, chit ca e cu 32 de spite si cu o janta considerata foarte solida. In concluzie, probabil ca o sa ma orientez catre DT Swiss R460 + 32 spite DT Supercomp pentru spate (ar iesi la fix 1000 g, cam cat avea defuncta cu CXP33), in mare parte din cauza ca e ceva mai lata (18C) si s-ar aseza ceva mai bine pe ea Marathon Supreme-ul de 32. Sau poate pana la iarna/primavara mai apar pe piata niste modele de jante mai interesante.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.Voi simti diferenta de aerodinamicitate pe plat? 2.Voi simti diferenta de greutate pe catarari? 3.E diferenta de rigiditate dintre cele doua jante relevanta?
 

Dupa cum te cunosc, as zice ca:

1.NU

2.NU

3.NU

1.La cit de "antiaerodinamic" esti, crezi ca ar putea conta o diferenta atit de mica intre jante?

2.La cite bagaje cari cu tine, mai conteaza 200g la roti?

3.Ceea ce conteaza pt.tine nu e rigiditatea, ci rezistenta. Adica roata sa nu cedeze/distruga. O rigiditate mai scazuta ar putea sa-l deranjeze pe un ciclist profesionist la un sprint, nu pe un cicloturist ca tine. Pe de alta parte, este esential ca roata sa nu se distruga, iti strica toata placerea turei.

Despre care roata e vorba, fata sau spate? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca rotile respective vreau sa le folosesc si la turele de sosea facute fara bagaje (95% din timp), si la turele cu bagaje. Aceleasi roti. Nu prea am loc sa tin doua seturi de roti pe care sa le tot schimb. Cu aerodinamica sunt de acord ca e foarte probabil sa fie placebo in cazul meu, cu greutatea cand nu car bagaje... Alea 200 de grame s-ar putea sa se simta, in special la munte.

Cu discutia rigiditate vs rezistenta sunt de acord. De rezistenta am nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am potolit, tinand cont de faptul ca am facut deja o cheltuiala majora toamna asta cu conversia la dropbar (pe care sper sa reusesc sa o relatez in detaliu saptamana asta, dupa ce termin in sfarsit asamblarea bicicletei) voi freca Aksiumurile cel putin inca un sezon si o sa astept sa mai apara pe piata niste modele noi de jante de sosea usor mai late (17-18C fata de standardul de 15). Iar pana atunci poate imi voi face curaj sa imi cumpar/construiesc un stand de centrat roti si sa imi construiesc singur urmatorul set de roti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca vrei sa-ti faci roti de cursiera singur, mai ales cu putine spite? La MTB merge, dar la cursiera as lua doar roti de fabrica. Fulcrum Quadro par sa fie ce vrei tu si usurele si putin aero si pretul OK.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe spate sigur va fi cu 32 de spite si facuta din piese - singura discutie ramane daca o construiesc eu sau cineva cu experienta (din Cluj, ca daca vreau un spitat de roata in Paris trebuie sa imi vand un rinichi). Am deja butucul Ultegra 6800, ramas de la roata decedata, ramane sa aleg o janta compatibila si spite de lungimea potrivita. Cum momentan singura care imi surade e DT Swiss R460 si mi-ar placea sa am si alte optiuni, o sa mai am rabdare. Iar pana una-alta mai am la Cluj un set de Aksium din 2008, luate de la @radu_vadan si care inca mai au viata in ele. In caz ca mai fac vreun pocinog intre timp...

 

Pe fata sunt dispus sa merg pe ceva cu 20-24 spite, spitate radial sau x2, in principiu ceva de fabrica pentru ca ies mai ieftin (de exemplu DT Swiss R24 sau, de ce nu, tot Mavic Aksium, a carei ultima generatie are latime interioara de 17mm si aparent rezista la 120 kg masa totala). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am Aksium la cursiera si le forjez de numa si prin sarcina dar mai ales ca drumurile la noi sunt cum sunt. Sunt roti entry level, dar solide!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord, si nici ca greutate nu stau rau deloc pentru banii aia (1735g pentru Aksium S model 2013). Atat doar ca din ce retin aveau limita de greutate pe la 100-110 kg. Astea din ultima generatie o au la 120, dar sunt si mai grele (chiar si versiunea non-disc, in mare parte din cauza jantelor mai late).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Caut si eu un set de roti, buget ~500 euro maxim.

Detin 1 bicicleta de sosea(10 spd) si una de triathlon(11 spd).

Rotile vor fi folosite exclusiv pentru antrenamente(2-3 competitii pe an maxim).

Am deja un set de Campagnolo Zonda(model 2015) pe care-l tot schimb de la o bicla la alta. Implicit trebuie sa schimb si caseta.

As prefera sa am un set de roti deja disponibil pentru fiecare din cele doua bicle.

Rotile de preferat ar trebui sa fie pe clincher si sa mearga bine cu cauciuc de 25.

Drumurile nu-s prea bune, constant cu peticeli, denivelari si crapaturi pe asfalt.

 

Momentan am filtrat din cele 30 de site-uri pe care le urmaresc urmatoarele roti:

http://shop.kinetic-two.co.uk/--300-off-intro-offer---2017-kinetic-one-k1-33-superlite-wheelset-from-1350-grams-365-p.asp - Bitex 6drive hubs - 500 eur

https://www.bike-discount.de/en/buy/campagnolo-zonda-c17-wheelset-hg-8-11-564092 - 372 eur

http://www.wiggle.co.uk/fast-forward-f2a-240s-aluminium-clincher-wheelset/ - 570 eur

 

Aveti vreo opinie legata de ele sau alternative recomandate in buget?

 

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai pretentii prea mari de design, poti sa iti faci o roata de spate, inteleg ca aia e problema, cea de fata o poti muta fara probleme. Iti alegi tu ce vrei, janta si butuc sa semene cu cealalta si sa fie putin mai rezistenta la drumurile de care zici. Te costa si mai putin si ai mult mai multe optiuni de configurare  Si eu am avut problema asta si asa am facut, acum doar plimb roata de fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/26/2017 at 4:09 PM, FlorinCristian said:

Are cineva in posesie acest Wheelset?

Sau niste parerei pro- contra despre marca?

 

Sunt roti de kit, basic. Le poti gasi la un pret decent si sh, majoritatea biclelor vin cu aksium, vision, shimano, etc, roti entry, lumea le vinde si cumpara ceva mai bune. Poti nimeri si roti aiurea, dar si putin folosite spre noi. Conteaza si seriozitatea omului.


Pana in 2015 Orbea le punea roti de 25, acum au cele din link de la tine, de 30. Practic aceleasi roti, profil mai inalt cu 5mm. Cat despre pareri, nu pot spune multe, sunt pe bicla sotiei (profil 25mm) si ea nu e prea tehnica si nici nu a avut posibilitatea sa compare prea multe. Si nici nu o intereseaza, ea sa da si gata. Simplu :))

(daca esti interesat de ele neaparat, da-mi PM, eu si asa trebuie sa fac rocada - ii dau rotile mele)

 

@elucid Daca ai Zonda, pe triatlon pune ceva cu profil mai inalt, chiar daca sunt mai grele (sub 1700), Mavic Cosmic 30mm maybe or more? Daca vrei tot cu nume italian, vezi Scirocco 35mm. Sau cumperi ceva decent, treci anul si strangi pentru la toamna, te axezi pe 5 modele si le vanezi. Eu am luat Mavic Cosmic 30mm pentru dansa, dar dupa ce am prins DTurile...si eu sunt nehotarat. DTurile si Cosmicurile sunt in cutii inca, de abia de curand am inceput sa iesim mai serios, ca de dupa iarna si cam puturosi. Pentru ca nu avem mofturi, s-ar putea sa pastram FSA si Equipe, fiind all aroundere okiesh pentru nivelul nostru, sub 7k/an (speram :D) si sa vand Cosmic si DTurile.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Mookyama Multam de raspuns, pt nepretentiosi poate sunt ok... depinde de cerintele fiecaruia...

Nu înțeleg la care parte te referi :) Dacă zici de Vision 25 vs 30, diferența este de sub 5 minute chiar și pentru un începător.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.03.2017 at 8:41 PM, Mookyama said:

 

Sunt roti de kit, basic

 

 

 

 

 

Aici ma refer...

Iar daca sunt 5 minute raportate la o ora sau la 10 minute... atunci da se simt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Revin cu o intrebare mai veche...cine imi poate face in Bucuresti niste roti de sosea disc cu jante R460 si butuci Novatec D711/712 sau D411/412, 28 spite??? Ce mecanic recomandati? Ce spite recomandati la greutate de 90kg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greaperEu mi-am facut singur toate rotile de care am avut nevoie, vreo 5. Poate nu sunt facute la mare arta, cu dinamometru sau mai stiu eu ce dichisuri, dar parametrii principali sunt ok si ma servesc foarte bine de ele. Poate conteaza si cele sub 70kg ale mele si vitezele decente. Zic asta nu ca m-as baga sa fac la cineva. Vreau sa spun ca nu cred ca trebuie un super mecanic de care te rogi cateva saptamani si iti ia cat nu face. 

Referitor la spite, cand mi-am facut tandemul anul trecut, am vrut musai spite de tandem, insa in final am renuntat ca nu am gasit pe stoc, trebuiau comandate si mai dura, asa ca m-am documentat, am discutat cu un mecanic mai de incredere problema si mi-a zis ca si cele obisnuite vor tine foarte bine, am cautat si pe site-ul sapim unde sa dau rezistentele modelelor de spite si am vazut ca nu e mare diferenta intre cele de tandem si "normale", asa am pus sapim "normale", 36 buc per roata, frane disc cu rotoare de 200mm. Si jantele sunt mai bunicele, ca totul ajuta. Cred ca am ajuns la 1000km cu tandemul si n-am avut nici o problema. De la roti, mai teama mi-e de cauciucuri decat de restul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de sfaturi! O sa ma adresez celui mai apropiat magazin de bicle sau oricum la cel in care am cea mai mare incredere! Speram sa aflu macar unde sa nu ma duc in Buc! In trecut (10 ani) am avut probleme cu roti facute si "intretinute" de un "renumit" service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare 2: ce butuci? 

 

1. Bitex mtf15, mtr12 cu QR

SAU

2. Novatec d711/712, d771/772, d411/412 tot QR

 

pretul lor e apropiat de la 71€ la 115€...cei mai scumpi si usori sunt d411/412

 

la jante e destul de clar...la tonajul meu nu as merge pe jante de sub 400g si r460-ul e f bun ca pret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now