krupp

De la Lume Adunate si la Lume inapoi Date

Recommended Posts

Daca sa dai 800 de lei pe pinioane e fudulie, sa dai 1200 de lei pe un deraior spate 105 Di2 ce e? Sau ai ratat partea in care comparam preturile si avantajele unui groupset Chorus cu cele ale unui groupset 105 Di2, si nu Shimano Sora sau Claris?

 

PS: inainte sa scoti in evidenta faptul ca o caseta Chorus pe 12 viteze costa probabil dublu fata de una 105 pe 12 viteze, si ca, fiind consumabila, e un cost care se va perpetua pe toata durata utilizarii groupsetului, ma gandesc ca stii si faptul ca piesele de uzura Campagnolo (casete si pinioane in special) au avut dintotdeauna durate de viata mult mai mari (lejer duble in cazul casetelor) decat cele Shimano. Sigur, nu gasesti informatia asta nicaieri in brosurile publicitare, dar ma gandesc ca la turele voastre se discuta si despre asta, nu doar despre politica.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi faceti upgrade din 3 in 3 ani?

Pe mine o caseta shimano la sosea ma tine cam 4-5 ani cu schimb de lant anual

Pt lant folosesc parafina+pulbere teflon

Campagnolo nu imi trebuie nu imi plac deloc manetele sunt oribile cu butonul ala lateral.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cine sunt "voi", dar la mine un lant Shimano tine in jur de 2.500 km (cu 30.000 m diferenta de nivel, pe plat ar tine semnificativ mai mult din cauza puterilor mai mici si cadentelor mai mari), iar o caseta Shimano in jur de 15.000 km, poate 20.000 km (cu peste 200.000 m de diferenta de nivel). Asta in cazul meu inseamna o caseta la 2 sezoane, respectiv in jur de 3 lanturi pe sezon. Lanturi si pinioane demontate, curatate, unse si montate la loc aproximativ lunar.

 

Cat despre upgradeuri, da, in esenta mi-am schimbat groupseturile cam o data la 3 ani, cand inca erau in stare foarte buna de functionare, pe cele vechi vanzandu-le pentru preturi rezonabile. Din 2015 incoace, cand am cumparat primul groupset de sosea, am avut sub maini Shimano 105 5700, Ultegra 6600, Ultegra 6700, Ultegra R8000 si Campagnolo Centaur 11. Toate mecanice si cu frane pe janta, si incluzand si diferite experimente cu grade diferite de succes (deraioare spate Deore RD-M592 si casete 11-36 combinate cu manetele 10v de la Shimano, deraior spate GRX 812 cu caseta 11-42 si manetele R8000, RoadLink). Toate piesele au ajuns ori sa fie revandute in stare foarte buna, ori au ajuns pe alte biciclete.

 

Nici unul dintre lucrurile astea, in schimb, nu au nici cea mai mica relevanta cand vine vorba de subiectul central al discutiei, si anume evolutia pietei bicicletelor catre una in care aceeasi suma de bani (raportata la puterea de cumparare, inflatie, cursuri valutare, etc.) iti permite azi sa cumperi o bicicleta de sosea entry-level sau mid-range (precum cele echipate in trecut cu Shimano 105) semnificativ mai proasta decat in urma cu 10 ani, in timp ce bicicletele "de top" depasesc din ce in ce mai des dublul sau triplul pretului bicicletelor de top de acum 10 ani fara sa ofere altceva decat castiguri marginale la capitole care nu sunt relevante decat pentru 0.1% din populatia de biciclisti.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg pe schema cu 4 lanțuri decât am cumpărat cursiera echipată cu Sram. Mai nou am trecut de la lanțuri Sram Red22 (25€-35€) la Campagnolo Record (200-220 lei). Nu mi-am permis decât 2 bucăți, însă cred ca mă vor duce 2-3 ani lejer. 
 

Cât despre butonul lateral, după ce am folosit Athena din anii 90 am prins un Bianchi cu Super Record, am zis pa la restul. Am

luat-o doar pentru componente, întâmplator face ca mărimea cadrului este exact ce trebuie fata de ceea ce am avut pana acum. Efectiv se mișcă altfel, iar pe mecanic, nu se compara cu Shimano. Dar e de preferințe presupun. Pe mecanic prefer double tap de la Sram, e mai cranchy și trebuie reglat foarte bine, apoi Campagnolo care e fin dacă e reglat, nu sună, nu bate, lanțul efectiv toarce, nu are sunetul ăla mecanic de la Sram, iar Shimano mi s-a părut mereu ușor mai anevoios să împing toată maneta respectivă, însă ca și reglaj este mai iertător ca și Sram și Campagnolo.
 

Ce îmi place în schimb la Di2 (Ultegra) e faptul ca reglajul pe schimbător spate este super ușor, nu am avut probleme, merge brici. La Sram am avut mari bătăi de cap cu schimbătorul spate. Efectiv pe Di2 e o altă poveste. Păcat că e disc, așa s-a nimerit. Și fiind un Giant Defy, care are o geometrie de anduranță, nu am considerat util Di2, fiind oarecum în imposibilitatea de a schimba piese între ele. Dacă aveam Di2 pe jantă, mutam pe Cannonadale SuperSix (Sram) grupul de Ultegra, pentru mine fiind bicicleta de fugă, și cea mai importantă, pe care o doresc să fie impecabilă la schimbarea vitezelor. Din păcate am schimbător SS, iar la pante peste 12-14% încep sa o simt caseta 11-30T (Ultegra), un pinion de 32 era mega bine primit. Chiar și un 34, în ultima vreme fiind mega lazy. 
 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mookyama said:

Eu merg pe schema cu 4 lanțuri decât am cumpărat cursiera echipată cu Sram.
 


 

Mai exact ce schema?

Eu folosesc numai lanturi sram, si le fac cu ceara si pulbere teflon de pe alixpress sau daca imi e lene sa le dau jos folosc ulei pe baza de ceara.

Apoi schimb lantul cand se apropie de 0.75 uzura, merg pana intra lera fortat la 0.75 apoi il schimb

Vad ca sistemul asta mie imi duce 4 lanturi lejer si mai merge si al 5 lant

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/30/2022 at 9:39 AM, majikstone said:

Inevitabilul s-a produs, Shimano a mai batut un cui in cosciugul accesibilitatii ciclismului de sosea cu lansarea groupsetului 105 R7100. "Groupsetul poporului", acum exclusiv cu Di2 si frane disc, la un pret de vanzare RRP de in jur de 1800€ (probabil peste 1000€ o data ajuns prin marile magazine online). Mai multe aici: https://road.cc/content/tech-news/shimano-launches-105-r7100-di2-disc-groupset-293985

 

 

Dar lansarea acestui model nu inseamna ca seriile 5800 sau R7000 sunt oprite din productie. Pentru inceput e o alta gaselnita sa mai scoata din portofelele ciclistilor amatori niste banuti frumosi pentru o "experienta noua". Daca acest potential public tinta nu ar exista nu ar inventa nimeni o astfel de gaselnita. 

In loc sa coste o cursiera aluminium/105 sa zicem ~ 1300 - 1500 EUR, va costa de acum cu cel putin 1000 de eur mai mult. Exclus. Cat de buni sa fie oamenii de vanzari din magazinele de specialitate ca sa te convinga sa iti dublezi bugetul pentru wireless si 1 pinion in plus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

R7000 si R8000 nu au fost scoase acum din productie, dar Shimano nici nu si-a luat vreun angajament ferm pana cand va continua sa le mai produca. Poate fi finalul anului astuia sau finalul anului 2030.

 

Ce se va intampla e ca lumea se va dirija treptat spre Tiagra, care sincer asteapta de mult o versiune upgradata (R5000?), posibil cu 11 viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2022 at 5:53 PM, mosu cu plete said:

Mai exact ce schema?

Eu folosesc numai lanturi sram, si le fac cu ceara si pulbere teflon de pe alixpress sau daca imi e lene sa le dau jos folosc ulei pe baza de ceara.

Apoi schimb lantul cand se apropie de 0.75 uzura, merg pana intra lera fortat la 0.75 apoi il schimb

Vad ca sistemul asta mie imi duce 4 lanturi lejer si mai merge si al 5 lant

 


Cand intra prima lera la 0.5% il pun lantul deoparte si pun altul nou. Dupa ce trec de toate 4, revin la primul pana la al doilea punct pe lera de 0.75% dupa care renunt complet la el.

13 hours ago, majikstone said:

R7000 si R8000 nu au fost scoase acum din productie, dar Shimano nici nu si-a luat vreun angajament ferm pana cand va continua sa le mai produca. Poate fi finalul anului astuia sau finalul anului 2030.

 

Ce se va intampla e ca lumea se va dirija treptat spre Tiagra, care sincer asteapta de mult o versiune upgradata (R5000?), posibil cu 11 viteze.

 

Nu m-ar suprinde, noul 105 a preluat designul si aptitudini de Ultegra. Cumva este de asteptat sa ajunga Tiagra noul 105. Dar cine stie ce previziuni au "japonejii" in viitorul apropiat. Daca Sram a dat cu Rival pe eTap, nu ma suprinde cumva ceea ce a facut Shimano. Insa cel mai important aspect este si cererea pietei, nu doar fortarea ei ca sa intre in hora. Cel putin eu asa m-as gandi. Insa cu noua veriune pe disc vor fi si mai multa mentenanta (ceea ce personal nu imi convine si de asta nu imi surade nici disc la cursiera pe deoparte), plus costurile aferente si mult mai mari decat la franarea pe janta pe consumabile, iar aici vom intra in hora Shimano cu discuri, placute, etc. fata de niste saboti luati de la alte firme (SwissStop, KoolStop, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca veni vorba de saboti de frana, eu tot nu inteleg cum un producator de talia Shimano sau Campagnolo pot sa puna saboti stock atat de infecti inclusiv pe clestii Ultegra si Dura-Ace. Bine ca reusesc companii de talia BBB sau SwissStop sau KoolStop care au 10% din cifra lor de afaceri sa faca R&D pentru saboti de mult mai buna calitate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-a cam tăiat din cifra de afaceri cu era “disc”, unde Shimano sunt top. Nici Sram nu sunt mai prejos după ce au preluat Avid. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, dar Shimano facea saboti mai prosti decat concurenta (facuta de marcile mai mici) de dinainte sa lanseze primul groupset de sosea cu frane disc. Singura explicatie alta decat faptul ca "atat s-a putut" e ca planul lor de a tranzitiona catre frane disc la bicicletele de sosea e mult, mult mai vechi decat atat, si ca intentionat au depus un efort minim in progresul franelor pe janta. Cum ar fi justificat ei superioritatea absoluta si incontestabila a franelor disc in toate scenariile de utilizare si pentru toti ciclistii din multivers daca mulgeau deja tot ce era de muls din tehnologia franelor pe janta si isi pierdeau jumatate din argumente?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred că, mai degrabă, Shimano știa că o largă majoritate din bicicletele de șosea echipate cu frînele lor pe jantă sunt folosite de oameni cărora niște frîne obișnuite le sunt suficiente.

Cine făcea ture lungi, pe ploaie și cu diferențe mari de nivel (adică o minoritate de cicliști) putea să înlocuiască saboții cu variantele superioare menționate de tine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wait a minute, dăm un rinichi pe DA și Ultegra și ne numim oameni obișnuiți?
 

Ok, sunt unii care vor ultimul răcnet de upgrade, no comments asked, dar majoritatea care investesc in astfel de echipări mă gândesc ca se așteaptă la niște saboți de Doamne ajută, nu doar datorită prețului grupului sau a cleștilor de frână, dar și a raportului preț performanță și bineînțeles a calități și a nivelului ridicat pe care ar trebui să le ofere aceste echipări menționate. 
 

Cu alte cuvinte nu pare loc de creier să ofere astfel de soluții entry level și de o calitate foarte joasă. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Eu cred că, mai degrabă, Shimano știa că o largă majoritate din bicicletele de șosea echipate cu frînele lor pe jantă sunt folosite de oameni cărora niște frîne obișnuite le sunt suficiente.

 

Aia e, ca ironia e ca fix oamenii care se dau putin, rar si fara vreun obiectiv maret se plang cel mai des atat de calitatea franelor pe janta, cat si de cea a deraioarelor mecanice. Ba mai mult, unii dintre ei sunt complet surzi cand vine vorba de manifestarile de agonie ale bicicletelor (deraioare prost reglate, butuci pedalieri, lant prost lubrifiat sau plin de mizerie, saboti care freaca pe janta sau discuri care freaca de etrier), astfel incat respectivele biciclete ajung inevitabil intr-o stare de degradare accentuata mult inaintea bicicletelor celor care se dau mult, dar isi si intretin corect bicicleta.

 

Si colac peste pupaza, au mai multa incredere in vanzatorul local de biciclete sau in cei de la GCN, care incearca sa ii fenteze de cateva mii de euro, decat in cineva care le spune "stii, cu doua perechi de saboti buni, niste cabluri ultra slick de la Jagwire si niste camasi de doamne ajuta, in total vreo 40€, n-o sa iti mai recunosti franele, si ti le montez eu pe 2 beri intr-o seara daca vrei".

 

Adevarul e ca ciclismul de sosea a inceput sa fie acaparat de cumparatori comozi, ignoranti, fara nici un soi de apetenta pentru intelegerea unui minim de concepte tehnice de baza, care iau drept adevar absolut orice mesaj propagat de GCN, BikeRadar si altii, si care in schimb sunt dispusi sa plateasca oricat pentru lenea si ignoranta lor. Au trecut vremurile in care era mai respectat cel care urca si cobora Mont Ventoux pe grindina cu o bicicleta veche de 30 de ani, acum toata lumea se aduna ca la urs in jurul celor cu biciclete de World Tour indiferent cat de putine sunt proprietarii lor in stare sa faca cu ele.

 

 

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă uitam la gagiul asta… băi, da’ nimeni nu zice nimic despre ceea ce se întâmplă, doar despre “inovații” și alte tâmpenii. Aș dori un gagiu care sa spună faptelor pe nume. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e ala care facea reclama cadrelor de la Bowman, cunoscute pentru suduri sub orice critica si chainstayuri care se rupeau la foc automat (le-a bagat Hambini la carne in frigider de nu au putut duce). Inainte se dadea mare specialist la road.cc, acum si-a facut canal de YouTube propriu si e mai onanist decat toti baietii de la GCN la un loc.

 

Recomand Hambini, Peak Torque, Path Less Pedaled, Rides of Japan si in general orice canal care nu e extaziat de orice rahat promovat instantaneu pe toate gardurile in ziua lansarii.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know, da’ voma asta de YouTube tot mi-l recomandă. M-am uitat la 3-4 clipuri in trecut, ca sa văd comercialisme. Culme e că are 75k subs pe canal. Sunt mulți botaniști. Unii chiar pedalează…pe YouTube. 
 

La Path i-am dat subs sa vedem ce zice. In rest, all good. Simpatic tipul de la Rides of Japan, recomand și eu. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu...Da' mno, tot vreau sa zic si io despre asta, nu ma pot abitine, dle, si sa o aduc cumva in discutie. Au scumpit Rapha produsele ca la balamuc. Din 2016, de cand ma uit la ei, le cam stiu preturile la majoritatea produselor.

 

La cateva produse, cum ar fi cele aero, si cele de city, probabil cu mici ici pe colo chestii, sunt ok, dar la sectiuniile astea doua...

La prima au dat x cu marimele, cumva cum au dat-o Castelli. Macar astia au review-uri pe site si mai scrie unul altul, orientativ vorbind. Plus politica de retur. Iar cu a doua, city like, din doua hanoracuri marimea M s-au dus pe S...iar materialul nu arata cum ar trebui sa arate, cel putin la unul din hanoracuri (a ei unul cu fermoar), care dupa prima spalare poti spune ca e luat dintr-un 2nd care e deja intr-un 2nd. Chiar daca reducerea nu reflecta calitatea, mai ales dupa o prima unica spalare, ma declar total dezamagit. Pana la spalare era ceva de poveste materialul si feeling, dupa...zici ca l-am spalat cu cerneala de octopus cu Covid a 4-a oara. Am folosit Formil Sport de la Lidl, la temperatura 30 grade, saculet de protectie si cea mai mica viteza de rotire, cred ca 400 rpm.

Nu stiu ce tricouri folositi voi, dar la ce preturi au ajuns la astia, cred ca incep sa imi scot de la naftalina tricourile arse de soare, spalacite, intinse, merg si alea la amatori. Mai bag in tricou o franzela, un pepene, mai ales ca am ajuns la 65Kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai schimba si tu firma

Mai exista viata si in afara de Rapha

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 hours ago, preda_0 said:

Mai schimba si tu firma

Mai exista viata si in afara de Rapha


N-am mai cumpărat ceva pentru ciclism de ceva vreme bună :) 
În 2016-2017 am descoperit că merită să fac un efort pentru un pic de calitate. Iar de atunci nu am mai dat înapoi de la Rapha și Assos. Mi-au trecut prin mână sute de comenzi cu sute de produse. Când pipăi un produs de calitate, bine făcut, frumos construit, materiale bine gândite, în special cu un design plăcut, indiferent de costuri, indiferent dacă mi-l permit sau nu, îmi spun că merită toată aprecierea.

 

Marketingul celor de la Rapha este ceva deosebit. Assos, Castelli, Capo, Santini, etc, nu se ridică la nivelul lor. Însă ai un sentiment când observi că unele chestii nu mai sunt la nivelul lor. Nu știu dacă vreo legătură cu vânzarea firmei spre un alt magnat. Au și ei lacune și loc de îmbunătățit, cu siguranță. Însă nu auzi la multe firme că le dai un email, le explici ce și cum, și să îți returneze suma parțial sau chiar complet pe un anumit produs. Nu auzi de garanție îndelungată pe produse sau suport pentru repararea acestora. Sau reducere de 50% când vrei să schimbi mărimea. And so on…

 

Există viață, ca sa te citez, după orice. Problema se pune cu ce vei dori să înlocuiești un produs de care erai mulțumit. Sincer sa fiu, eu unul nu sunt tocmai genul de om care să testeze produse pe sume nu tocmai ieftine. Dacă ne gândim bine sunt echipamente tehnice care costă cât costă, indiferent că e vorba de ciclism sau echipament pentru alte sporturi. 

 

Una din problemele majoritare este faptul că sunt multe firme care au început sa facă rabat la calitate de ceva vreme bună. Și nu doar in ciclism. 

Edited by Mookyama
later edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva de unde vine numele de 105?

cum naiba sora, tiagra,105,ultegra,dura ace

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 105 de dalmațieni?

  • Haha 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, mosu cu plete said:

stie cineva de unde vine numele de 105?

cum naiba sora, tiagra,105,ultegra,dura ace

 

 

M-am intrebat si eu si foarte putine info am gasit. Se zice ca exista posibilitatea la 105 sa vina de la ceva manete cu acelasi nume. Si seria EX in functie de numar sa corespunda la 105, Tiagra.... Ultegra e fostul 600.  S-ar putea sa vina de la Lewis 501 din anii 80 :)) 

De citit asta :)) 

 

"It was late at night and Mr Tagashiro was finishing the last details with Mr Nagushi with lot of sake and noodles..

When Mr Tagashiro asked Mr. Nagushi, "how are we going to name the groupset" Mr Nagushi misheard ( he had drunk a lot of sake) and thought that he asked him "how old is your dad" ( in Japanese language these sound the same ) and replied 105 ( Japanese people live long) and then Mr Tagashiro replied "wow.. nice name! You are a genius Yoshi. Let's name it 105." Later when they realized the mistake, ( a couple of weeks later when they met again) it was too late to change it so they left it this way.. :P :P "

 

 

 

 

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca voi il luati in serios si chiar ii dati apa la moara ma nelinisteste nespus.

  • Upvote 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.