krupp

De la Lume Adunate si la Lume inapoi Date

Recommended Posts

1l/minut ... cam mare consumul pt romanasi. Tb sa scoata varianta diesel pt a avea succes la noi...

 

e caproape diesel . Combustibilul este :  "4 părţi motorină, o parte benzină şi 2 la sută ulei sintetic"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre transportul in comun din Bucuresti, in Epoca de Aur: http://www.evz.ro/detalii/stiri/amintiri-din-epoca-de-aur-transportul-in-comun-itb-iarna-mergeam-mai-mult-pe-jos-1019167.html

 

Acu'...uitandu-ma la pozele alea si citind despre oameni care se urcau si pe troleu ca sa poata merge cu el sau care stateau zeci de minute in statie pana sa vina o masina, stau si ma intreb de ce naibii nu mergeau cu bicicleta?! :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

O combinatie de lene si prostie ... ca si azi de altfel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unu' chiar as vrea sa-mi raspunda cineva care a trait acele vremuri, sa-mi spuna cat costa o bicicleta, cati isi permiteau sa-si cumpere una si care erau motivele pt care acest vehicul nu a devenit unul popular, cu toate ca avea mai toate premisele pt a face asta :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea am trait atunci, dar nu era un lux. cand eram mic anii 88-90 am vazut foarte multe fabrici/uzine/institutii cu parcari mari de biciclete, toate stateau neincuiate.

 

imi aduc aminte cum treceau autobuzele, exact ca in poze, cu usile deschise si multi oameni, pe scari in afara lui, tinanduse de ce putea fiecare.

si avand in vedere ca am stat la tara, unde traversai orasul in juma de ora si eu stau si ma gandesc "de ce?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era cam un salariu. Chiar puțin peste. (cam 1500-1800 îmi amintesc eu, unii zic pe net că erau 2100. Salariul de 2000 era deja măricel)

În plus - cel puțin în București - foarte multe străzi erau cu accesul interzis bicicletelor. 

Iernile erau mai "grele" în sensul că de multe ori ningea cam pe la jumătatea lui noiembrie și zăpada ținea până prin martie... Ori ăștia abia așteptau asta, pt. a interzice circulația automobilelor deci și bicicletelor. Și pe vremea aia nu te puneai cu organu' ;) (cu câte ventile am cotizat eu prin centru... și mergeam apoi pe lângă biclă până acasă...)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu unu' chiar as vrea sa-mi raspunda cineva care a trait acele vremuri, sa-mi spuna cat costa o bicicleta, cati isi permiteau sa-si cumpere una si care erau motivele pt care acest vehicul nu a devenit unul popular, cu toate ca avea mai toate premisele pt a face asta :-?

 

Hai să încerc: (valabil pentru perioada 1974….1978)

1.       TOHAN

-          Un “Tohan” chel costa in jur de 850 de lei la momentul când mama mea avea un salariu de 1400 de lei net, iar o tabără de copii de 2 săptămâni era in jur de 460 lei fără reducerea legată de veniturile părinţilor;

-          Un far costa in jur de 60 de lei, iar un dinam in  jur de 85 de lei;

-          1 cauciuc = 60 lei;

-          Cu camerele era o problemă că nu se prea găseau. Costa cam 16 lei bucata.

-          Ochi de pisică = 10 lei cel mai ieftin;

-          Piesele erau foarte proaste din punct de vedere al fiabilităţii: un dinam te ducea maxim 1000 km., un bec de far se ardea in 20-30 de ore de funcţionare, angrenajele erau pe “coroane” motiv pentru care orice bicicletă care era respectată se trecea automat “pe bile”.

În plus, pe majoritatea arterelor din Bucureşti, traficul bicicletelor era interzis, iar poliţia chiar îşi făcea treaba.

2.       UKRAINA

-          O Ukraina cheala costa in jur de 1200 de lei;

-          Piesele de schimb erau extrem de greu de găsit;

-          Nu am avut, dar mi-aş fi dorit-o în ciuda greutăţii.

3.       SPUTNIK

-          Semicursieră ce costa în jur de 1650 de lei;

-          Avea mari probleme la cadrul orizontal ce flamba langă sudură;

-          Piese de schimb la fel de greu de găsit.

 

 

Cam după cutremur (1977) bicicletele s-au scumpit mult, calitatea acestora fiind tot mai slaba, respectiv:

-          TOHAN: 1200

-          UKRAINA: 2100 dar deja nu se mai găseau

-          SPUTNIK: 2400 oficial, dar în aceeaşi situaţie cu Ukraina

Share this post


Link to post
Share on other sites

În plus, pe majoritatea arterelor din Bucureşti, traficul bicicletelor era interzis, iar poliţia chiar îşi făcea treaba.

wtf? pt ce fel de vehicule erau rezervate "arterele"? Si cum era cu inmatriculatul bicicletelor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wtf? pt ce fel de vehicule erau rezervate "arterele"? Si cum era cu inmatriculatul bicicletelor?

Pai arterele erau rezervate pentru transportul in comun, transportul de marfa si auto private, ca acum dar, accesul era interzis pe:

- DN1 (ajungeam la Baneasa prin Bucurestii Noi si apoi pe langa niste unitati militare... am si uitat...eram copil).

- tot centrul (de fapt, un fel de inel central). Practic nu aveai voie pe Kogalniceanu, Magheru, Piata Unirii, Opera, Gara de Nord, Kisseleff, Televiziune... si am uitat pe mai care... :)

Nu am prins chestia cu inmatriculatul.

A propos de ce zicea Mac-ul, si eu mi-am luat-o de nenumarate ori cu ventilele: te prindea potera, iti lua ventilele. Am mai stat si pe la militie de cateva ori... am mai si fugit de ei... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta cu ventilele s-a mostenit mult dupa si in orasele mai mici.

ingenios din fire, taranul le strangea cu patentul, dar tot nu scapai de dezumflat, numai ca pe atunci se gaseau mai multe vulcanizari si cu un sarumana domnu, gaseai cate un binevoitor sa-ti bage aer in camere, ca pompe de astea smechere mai greu pe vremea aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și inelul median era interzis: Mihai Bravu, Ștefan cel Mare, Iancu de Hunedoara până la Victoriei. Mai departe era și bd. 1 Mai (actualul Mihalache). 

În 1994 când m-am reapucat de biciclit încă era situația asta. Și a durat până târziu (știu că s-au făcut niște marșuri de protest pe biclă prin anii 2000, parcă am văut pe undeva un filmuleț documentar. În urma marșurilor s-a scos interdicția)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu cativa ani m-a oprit si pe mine un comunist cu cascheta albastra ca mergeam fara maini. 

A coborat nervos din masina si "Ventilele, dă ventilele". S-a urcat in masina si mai nervos ca aveam valva Schrader :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce "mostenire" grea tre' sa ducem in carca... :-<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avea de mers 60km, dupa 2 ore de mers trebuia sa-i dea de gandit ca nu a ajuns la destinatie, cum draq sa mergi 2 zile si sa nu te intrebi de ce nu ai facut cei 60km? zic eu, asta e prostie clara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cum considerați cele întâmplate: bizar sau pură prostie?  :-

 

Prostie, ce naibii altceva? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cum considerați cele întâmplate: bizar sau pură prostie?  :-

 

Sigur e prostie sau un posibil Alzheimer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau are origini românești și era obișnuită ca trenurile să facă 20 ore pe traseu de 2 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt dispozitive GPS cu functie predictiva, si este posibil sa-i fi facut ruta pe un traseu catre o localitate cu un nume similar celui ales de ea.

Pana aici este posibila intamplarea.

De aici incepe vrajeala. Presupunem ca avea plinul facut, benzinarie in curte sau langa casa, nu exista turism cu autonomie reala de 1450 km.

Cele mai economice scot un consum de 3.5%. II trebuia un rezervor de 50 L plin ochi. In Austria ai Vigneta, iar daca nu ai taxa platita esti imediat acostat de politie. In Plus in Slovenia ai poarta de plata pe autostrada, iar In Croatia la fel. Nu avea cum sa nu sesizeze ca se afla la dracu-n Praznic.

Consumul de 3-3.5% este la o viteza de 90-95km/h. Asa ca in 10 ore, teoretic parcurgea 900 km, in 16 ore, 1450 km. Unde-s restul de ore din cele doua zile?

Mi-e greu sa cred si ca a putut conduce atatea ore incontinuu. Daca se caza undeva nu putea sa nu 'sesizeze' unde se afla, oricat de distrasa ar fi fost...

In masina pe teritoriul E.U. nu ai voie(legal) sa dormi ca turist.

Undeva povestea e legata cu ata alba ;;)

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata ce povesteste ea (http://travel.aol.co.uk/2013/01/15/sat-nav-fail-belgian-womans-38-mile-trip-to-station-ends-up-in-croatia/).

 

Eu zic ca in spate se afla o problema medicala. Practic a avut o "absenta". Cam lunga, ce-i drept. Anumite tipuri de epilepsie se caracterizeaza prin absente si comportament deambulator, dar nu cu durata atat de mare. In fine... Si da,  posibila si o "manareala" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zic, eu n-am vazut-o, dar oricine ar fi fost in spatele hainelor merita felicitari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.