Vyk

Anvelopa pentru noroi

Recommended Posts

Salutare,

Dupa Prima Evadare 2010 mi-am dat seama ca am nevoie de macar 1 anvelopa de noroi. SpeeD King nu a facut fata decat la noroiul ligh (nu pasta nu noroi tip lut alunecos) in sensul ca a avut ceva tractiune si marele avantaj se curata repede si nu am avut probleme la angrenaje.

Insa pe portiunile cu noroi alunecos tip pasta sau lut alunecos nu facea fata. Pentru exact astfel de conditii as vrea sa stiu ce anvelopa ar trebui sa cumpar.

As lua 1 anvelopa si daca sunt multumit as mai lua inca una, nu vreau sa testez din prima cu o pereche si apoi sa imi para rau de banii dati. Banuiesc ca anvelopa trbuie montata pe spate.

Pentru munte se recomanda frecvent pe forum Nobby Nick/Racing Raph insa pe noroi poate doar primul sa se claseze concurent. Am mai vazut Dirty Dan 2010 model nou, pare mai interesant.

Voi ce parere aveti - ce sa aleg? Experientele voastre imi sunt de folos!

Nu vreau ca la Odorheiul Secuiesc sa am probleme similare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucuri pentru MTB

Sigur gasesti un raspuns.

hcampian zicea:

Combinatia mea fericita, dupa cativa ani si multe incercari:

- Maxxis High Roller - fata (2.35 sau 1.90, dupa situatie) - cel mai bun cauciuc pe fata, super putere de franare si stabilitate laterala

- Maxxis Larsen TT sau mai nou CrossMark - spate (2.1 sau 1.9) - aderenta adevarata, rezistenta mica la rulare, mai ales CrossMark

Avantajele generale la Maxxis: mi se par practic indestructibile (nu cele din compound de competitie), foarte rar fac pene, aderenta de top.

Dezavantajul: greutatea, dar de cate ori ma duc in ture cu baietii cu Schwalbe, iau petice mai multe cu mine, pentru ei :mrgreen:

Mai nou am si un set-up de concurs:

- Continental SpeedKing 2.1 pe fata, aderenta buna, se curata singure de noroi

- Continental CrossCountry 1.5 pe spate, special de noroi, protejeaza sistemul de angrenare de noroiul de pe cauciucuri, fiind foarte subtiri, iar profilul agresiv ii da o super aderenta la urcare. Un pic instabil la coborare pe pietris.

Din pacate, SpeedKing este foarte pasibil de pene de cauciuc, pretul platit pentru greutate.

Am mai avut un set de IRC Serac XC, destul de bune in toate conditiile, si ceva Michelin la care a cedat foarte repede materialul si s-au crapat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am echipare Mountain King 2.2 fata/Continental Edge 1.9 spate - MK e varza pe noroi moale si adanc, aluneca in toate partile si ma simt foarte nesigur, SK din experienta (a mea si a altora) face la fel, Edge in schimb trage foarte bine in spate. Ceva asemanator este Maxxis Medusa 1.5 (mi se pare), am fost duminica la un XCO la Tg-Mures unde pe anumite portiuni nici in picioare nu puteai sta din cauza noroiului si prietenul meu s-a descurcat foarte bine cu Medusa fata-spate. Mi se par ideale pentru conditiile alea, ceva de genul cum am vazut la Prima Evadare.

Niciodata nu am avut Schwalbe. Racing Ralph mi se pare echivalentul lui Conti Race King sau Maxxis Larsen, crampoane mici si dese, deci foarte bun pe pietris, nisip uscat. Pe noroi in principiu iti trebuie un cauciuc ingust cu crampoane mari si rare, sa nu adune noroi dar sa-ti dea stabilitate si tractiune. Tot la Targu-Mures am vazut cativa sportivi cu Nobby Nic dar nu pot judeca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la PE am rulat Maxxis HighRoller 2.35 fata/spate destul de noi si nu am fost impresionat de rezultate (poate si pt. ca am 100kg). Ma gandesc ca o versiune mai ingusta gen 2.0 ar fi facut fata mai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la PE am rulat Maxxis HighRoller 2.35 fata/spate destul de noi si nu am fost impresionat de rezultate (poate si pt. ca am 100kg). Ma gandesc ca o versiune mai ingusta gen 2.0 ar fi facut fata mai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la munte pentru 4 zile de biking (initial vroiam sa mergem la maratonul de la Targul Secuiesc insa nu am mai fost din cauza vremei, ne saturasem de noroi cu ocazia PE si nu cautam altul in mod special). Am fost la Voineasa pe valea Lotrului si am prins si pe acolo ceva ploi insa nu de mare amploare. Am mers cam 60% pe asfalt, 30% prin noroaie si in rest drum forestier ok cu pamant tasat+nisip unde nu era problema. Pot zice ca in acei 30% am intrat si prin noroaie mari si balti de pana la 15-20cm adancime iar noroaiele (in unele parti combinate cu rumegus) atingeau 10-20cm grosime.

Noroiul de la munte nu se compara cu cel de la campie, am observat acest lucru imediat. La munte noroiul are si nisip din cauza erodarii muntilor. Prin urmare este mai stabil si nu atat de argilos astfel incat nu se lipeste ca cel de la PE. Personal am fost multumit de combinatia folosita: aceeasi ca la PE si anume SK pe spate care a stat curat si doar putin noroi a ajuns pe angrenaje, mai mult noroi improscat din balti, iar pe fata am avut Marathon Extreme care s-a descurcat onorabil as zice. Desi scriam in alt topic ca ME nu e de noroi deloc fiind foarte slab in aceste conditii, as dori sa fac o precizare cum ca aceasta afirmatie ramane valabila pentru noroiul de campie. Desi nu as recomanda ME pentru noroi montan pot zice ca s-a comportat decent si desi nu am fortat nu am avut probleme de derapari. Mi se pare un cauciuc bun iar pe drum forestier tasat bine franeaza mai bine ca SK de exemplu. Combinatia SK+ME mi s-a parut ok si o sa ramana in viitor.

SK este succeptibil la pene asadar pe spate unde am SK am solutie Joe no flats iar in drumetiile montane voi cara cealalta avelopa SK, just in case.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa participarea la MMM 2010 revin cu impresii proaspete si...proaste. Daca la PE SKurile s-au descurcat decent la MMM au fost proaste. Au acumulat extrem de mult noroi si problema devenise critica la urcari unde, in ciuda faptului ca eram in push bike mode, roata fata se bloca de cat noroi avea (aveam SK fata spate)- spatiul de cam 5cm+ intre anvelopa si furca era full de noroi. De abia putea inainta, mi-am dat seama ca imi trebuie si alta incaltaminte, cu crampoane mari (aveam brau de 3-4cm de noroi la marginea talpilor).

Deci in concluzie la MMM 2010 cu Speed Kinguri a fost foarte dificil. Nu am exagerat pe coborari insa acolo parea ok cat nu era noroi adanc si solul era relativ stabil (nu baltea)...

Ca urmare o sa ma gandesc sa iau si o anvelopa de noroi, cerinta principala fiind sa fie mai mica de 2.0 (1.5 sau usor mai mare) deoarece daca cumpar anvelopa de noroi pentru spate ma astept sa nu prinda noroi si sa pot urca pe bike deci foaia mica va fi folosita - ca urmare nu trebuie ca lantul sa se umple de noroi -> deci latime mica.

LE> m-am mai uitat odata pe recomandarile de mai sus si parerea mea e ca multe din modele nu ar fi fost eficiente la MMM 2010. Eu as vreau a avelopa de noroi care sa nu "tina" noroiul cleios...multe modele de mai sus aveau crampoanele prea aparopiate ca sa acoepre acest deziderat de self cleaning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut black shark mud de 2.0 la MMM 2010. au facut fata foarte bine, nu se incarcau iar urcarile+coborarile (la tura lunga pe ploaie) le-am facut fara problema pe bicicleta. doar ca pe plat sunt foarte greoaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu m-am interesat foarte mult pt cauciucuri de noroi si cele mai bune dupa parerea mea sunt indiferent ordinea.....:

1 schwalbe blach shark mud 1.5

2 continental cross country 1.5

3 kenda king of traction 1.8

4 maxxis meduza 1.8

Conteaza foarte mult latimea la cele 4 , ele existand si in alte dimensiuni : 2.0, 2,1

Ar mai fi pentru noroi mai putin.... sa zicem un maraton cu sosea + noroi putin ... ceva MEDIUM MUD :

Nobby Nic de 1.8 -2.0 nu mai mare ca se incarca

Rocket Ron 1.8-2.0

Kenda Karma + Nevegal tot de 1.8-2.0... sa nu se incarce!!!! astea sunt bune pentru aproape orice... si uscat si noroi si iarba si pietre...

Bineinteles cele enumerate mai sus sunt de asemenea bune.... dar cele mai bune cele enumerate de mine mi s-au parut!

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. In ceea ce priveste primii 4 candidati a mai scris lumea de ei, par de incredere. Acum nu siu ficare cat s-ar fi incarcat la MMM 2010. Black Shark stim ca a fost ok insa dupa cum scrie si la ei pe site au viteza de testoasa. Or fi mai bune restul de anvelope? In cazul King of Traction sunt cam sceptic, la ce crampoane are cred ca s-ar fi incarcat la MMM deoarece pamantul + iarba s-ar fi blocat printre acele crampoane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Black Shark stim ca a fost ok insa dupa cum scrie si la ei pe site au viteza de testoasa.

Am avut eu Black Shark Mud de 1.5. Foarte bune la noroaiele alea.

Dupa parerea mea sunt decente ca viteza pe asfalt, cu conditia sa fie umflate bine (scrie si pe ele ca trebuie umflate la min 3 bar). Sigur ca nu sunt foarte rapide, insa nici chiar testoase.

Si mai sunt si foarte usoare - 380 g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut eu Black Shark Mud de 1.5. Foarte bune la noroaiele alea.

Dupa parerea mea sunt decente ca viteza pe asfalt, cu conditia sa fie umflate bine (scrie si pe ele ca trebuie umflate la min 3 bar). Sigur ca nu sunt foarte rapide, insa nici chiar testoase.

Si mai sunt si foarte usoare - 380 g.

Cam cat costa si in ce variante exista? Ma refer la 1.5 - daca are si versiuni cu extra stuff...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai tin minte exact cat am dat pe ele, parca erau 22.90 eur + 3 eur versiunea Performance.

Treaba e ca nu le-am mai vazut pe site-uri decat in varianta de 2, care mi se pare prea groasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am obosit sa caut pe net si sa dau telefoane. Unde pot cumpara (in RO) oricare din urmatoarele?

Continental Crosscountry 1.5

Schwalbe Black Shark Mud 1.5

Maxxis Medusa 1.5 sau 1.8

kenda king of traction 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am un set de Black Shark Mud de 2.0 ca alea le-am gasit la oferta. As fi vrut mai inguste dar erau mai scumpe. Oricum cred ca e cea mai buna investitie facuta de mine pt bicicleta. Le-am folosit la Comana Bike Fest acum o saptamana si au fost geniale. nu se incarcau deloc, Cum se rotea cauciucul in mers, el arunca noroiul imediat si nu il lasa sa ajunga la potcoava furcii sa se adune. In fata mea erau multi care mergea pe lateral ca nu aveau aderenta si de abia de tineau pe bicicleta si eu pedalam linistit pe langa ei in linie dreapta. Merita toti banii si la Comana a fost noroi din plin. Dezavantajul e ca pe asfalt merg tare greu dar pana la urma am observat ca mai mult timp castigi pe noroi decat peirzi pe asfalt la o tura sau competitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.