Recommended Posts

Salutare

Cer sfatul vostru in legatura cu alegerea tijei de sa pentru un MTB Hardtail de carbon, deci greutatea este un factor destul de important, dar si rezistenta, pentru cele 85 de kg ale mele

Variantele sunt:

http://www.actionsports.de/Sattelstuetzen-Klemmen/Fun-Works-N-Light-Sattelstuetze-Alloy-SL-400mm-190g::26336.html - mi se pare fragila

http://www.actionsports.de/Sattelstuetzen-Klemmen/Ritchey-Sattelstuetze-PRO-Carbon-272-316::23400.html

http://www.actionsports.de/Sattelstuetzen-Klemmen/Syntace-P6-Sattelstuetze-Alu::21970.html

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=7563;page=1;menu=1000,2,110;mid=7;pgc=0;orderby=3

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=11787;page=1;menu=1000,2,110;mid=0;pgc=0 - cea mai usoara, dar fragila

Cam asta este bugetul maxim...oricum si 80 de EURO mie mi se pare ca este cam mult pentru o tija de sa

Cel mai mult imi place Syntace-ul P6, dar la 270 g mi se pare foarte grea

dimensiune necesara 31.6 x 400 mm

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Cer sfatul vostru in legatura cu alegerea tijei de sa pentru un MTB Hardtail de carbon, deci greutatea este un factor destul de important, dar si rezistenta, pentru cele 85 de kg ale mele

Variantele sunt:

http://www.actionsports.de/Sattelstuetzen-Klemmen/Fun-Works-N-Light-Sattelstuetze-Alloy-SL-400mm-190g::26336.html - mi se pare fragila

http://www.actionsports.de/Sattelstuetzen-Klemmen/Ritchey-Sattelstuetze-PRO-Carbon-272-316::23400.html

http://www.actionsports.de/Sattelstuetzen-Klemmen/Syntace-P6-Sattelstuetze-Alu::21970.html

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=7563;page=1;menu=1000,2,110;mid=7;pgc=0;orderby=3

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=11787;page=1;menu=1000,2,110;mid=0;pgc=0 - cea mai usoara, dar fragila

Cam asta este bugetul maxim...oricum si 80 de EURO mie mi se pare ca este cam mult pentru o tija de sa

Cel mai mult imi place Syntace-ul P6, dar la 270 g mi se pare foarte grea

dimensiune necesara 31.6 x 400 mm

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stau departe de produsele KCNC. Mi se par foarte șubrede. Mai ales după ce am văzut cât de mult flexează manetele lor de frână. Ar trebui să fii atent și la construcția produsului. Tijele Ritchey au puțin setback, ceea ce îți va modifica poziția la pedalat.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=6066 < Așa ceva mi-am cumpărat eu și o recomand oricui. Este de departe cea mai rezistentă tijă de pe piață. M-a costat 83 de euro cu tot cu transport. Caută-le pe site-urile din Marea Britanie, sunt mai ieftine acolo.

Recomand, de asemeni, să nu fii weight weenie acolo unde rezistența contează foarte mult. L-)

Later edit: Cadru din carbon =/= greutate redusă. O cursieră Trek 2.5 cu cadru din aluminiu este mai ușoară decât un Madone 4.5. Este și mai ieftină și mai bine echipată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stau departe de produsele KCNC. Mi se par foarte șubrede. Mai ales după ce am văzut cât de mult flexează manetele lor de frână. Ar trebui să fii atent și la construcția produsului. Tijele Ritchey au puțin setback, ceea ce îți va modifica poziția la pedalat.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=6066 < Așa ceva mi-am cumpărat eu și o recomand oricui. Este de departe cea mai rezistentă tijă de pe piață. M-a costat 83 de euro cu tot cu transport. Caută-le pe site-urile din Marea Britanie, sunt mai ieftine acolo.

Recomand, de asemeni, să nu fii weight weenie acolo unde rezistența contează foarte mult. L-)

Later edit: Cadru din carbon =/= greutate redusă. O cursieră Trek 2.5 cu cadru din aluminiu este mai ușoară decât un Madone 4.5. Este și mai ieftină și mai bine echipată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijele Ritchey au puțin setback, ceea ce îți va modifica poziția la pedalat

referitor la acest aspect, chiar nu inteleg cum este mai bine, adica la urcari grave, clar stai cat mai in fata pe sa, deci au avantaj cele cu tubul perfect perpendicular pe tijele de la sa, dar la comfort sunt recomandate cele cu seatback? Asta este diferenta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea este sa fii atent la acest setback deoarece schimbarea unghiurilor corpului pe bicicleta poate da mult de furca (oboseala, crampe, etc)

Poti gasi informatii despre unghiuri si linii, exista chiar o intreaga tehnologie in ceea ce priveste, cum spun ei bikefit, potrivirea inaltimii seii, pozitia pe lungime (fata/ spate) precum si lungimea pipei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu sau fara setback, eu recomand sa cumperi o tija cu doua suruburi la prinderea sinelor seii (doua suruburi de reglare a inclinarii seii).

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult de sfaturi

pana la urma am ales syntace P6, deoarece mi se pare cea mai rigida din cele mentionate de mine

as fi ales Thomson dar imi trebuie urgent si am prins o comanda online pe bikecomponents, oricum sunt foarte asemenatoare la greutate, prindere, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

faceti comparatii intre mere si pere ... unele tije care vi se par suspect de usoare au suruburi de titanium, sunt construite din scandium, materiale superioare aluminiului

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: Dintre cele trei metale enumerate mai sus doar aluminu are in limba romana recunoscuta si forma care se termina in "um". Si daca tot m-am bagat in seama ca chilotii'n ... mai precizez un aspect: in timp ce restul lumi foloseste varianta aluminium, americani si canadieni folosesc aluminum.

Sper sa nu fi deranjat foarte tare cu aceasta mica precizare, insa am intalnit adesea pe forum termeni astia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine. Dar daca atunci cand intri pe forum sau mesenger te "loghezi", atunci lasa-ne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

off topic: xemax are, totusi dreptate: hai sa nu mai facem orbeste "copy/paste", daca scriem in romaneste, sa folosim cuvinte romanesti, nu "furculision"

on topic: e adevarat ca nu exista o relatie directa masa - rezistenta, adica mai usor nu inseamna neaparat mai putin rezistent, mai degraba exista o relatie usor = scump.

Pe de alta parte, poate e mai importanta geometria tijei, in principiu o pozitionare mai "in spate" a seii e favorabila traseelor de plat, in timp ce, pentru catarari pozitia avansata a seii e mai potrivita. Dar:

1. Saua se poate regla la rindul ei citiva cm

2. Rezultatul final depinde si de geometria cadrului si de particularitatile ciclistului.

Deci, "incearca si vei vedea"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now