roberam

Avantaj frane disc

Recommended Posts

Dupa ce am citit tot articolul si cu trimiterile de rigoare am ajuns la concluzia ca ORICE frana care este capabila sa BLOCHEZE oricare din cele doua roti cu tine pe bicla este perfecta , apoi totul depinde de tine sa stii sa dozezi franarea si sa te tii bine pe ea sa nu te arunce . La ce m-ar ajuta franele "Brembo" cu 6 pistonase , daca ma arunca de pe bicla la o actionare mai puternica ? Pana la urma vor fi puse in practica sistemele de franare de pe motoare si sa vezi atunci discuri cat roata :)) si asa se pare ca sunt cateva persoane care au biciclete mai scumpe decat cele mai decente motoare care ruleaza prin capitala . :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 40 km/h prin bolovani la vale nu toate franele isi mai fac treaba cum erai obisnuit pe alee in parc :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 40 km/h prin bolovani la vale nu te vad prea bine , indiferent ce frane ai avea . Daca ai spune 20-25 km/h ai fi putin mai realist . La 40 km/h nici in oras nu poti cobora prea linisit , indiferent ce bicla ai avea ! Oricum topicul era de frane pe disc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e si dezavantajul pentru cei care stau mai prost cu nervii ca franele pe disc scartaie pe viraje.

Off topic: Daca mai are cineva hayes stroker nine imi poate da un pm sa il bat la cap cu niste intrebari despre reglajele la ele :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce m-ar ajuta franele "Brembo" cu 6 pistonase , daca ma arunca de pe bicla la o actionare mai puternica ?

Îţi completez concluzia ca să-ţi răspund la întrebare:

Dupa ce am citit tot articolul si cu trimiterile de rigoare am ajuns la concluzia ca ORICE frana care este capabila sa BLOCHEZE oricare din cele doua roti cu tine pe bicla în orice condiţii şi cu minim de efort este perfecta , apoi totul depinde de tine sa stii sa dozezi franarea si sa te tii bine pe ea sa nu te arunce .

Mai e si dezavantajul pentru cei care stau mai prost cu nervii ca franele pe disc scartaie pe viraje.

Eu nu aş generaliza asta. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 40 km/h prin bolovani la vale nu toate franele isi mai fac treaba cum erai obisnuit pe alee in parc :)

Pai oricum la viteza aceea, la o coborare cu inclinatie de peste 7-8 grade pe suprafata fara aderenta cum se presupune ca este suprafata din zonele cu bolovani, nu te mai ajuta nici mama discurilor, fie ele si duble pe o roata, orice marca ai avea, brembo, magura etc. Datorita inclinatiei combinata cu acceleratia, orice incercare de oprire in forta devine inutila datorita lipsei fortei de frecare, sau a diminuarii acesteia. Cred ca e bine de stiut ca NU trebuie sa te bazezi 100% pe sistemul de franare la downhill, ci pe experienta acumulata, pe vizualizarea mentala a traseului optim si pe gladiolele tale care sa te mentina in sa in cazul unor obstacole neprevazute :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

CristiC - nu toate scartaie . Ale mele foarte fin ating intr-o parte numai cand fortez brusc schimbarea directiei , dar nici vorba de scartait . Oricum ar fi , sa stiti ca o curatare cu spray de frane o data la 4-5 iesiri cu bicla face minuni . Eu am patit sa-mi intre la discul fata o pietricica f mica si cand a prins-o placuta mi-a zgariat discul nasol .

Otmar - mi-a placut faza cu gladiolele :D . Oricum eu inteleg faptul ca multi ati trecut prin astfel de situatii , eu inca nu ma avant atat de mult pe downhill , vreau sa prind mai multa experienta si antrenament incet . Si eu as incerca ceva "training-uri" , dar sa vad pe unde gasesc ceva decent , ca prin zone aglomerate ... am vazut ca sunt prea multi idioti care isi bat joc de cineva care incearca ceva si nu reuseste , indiferent ca ar fi pe bicla , role , skate ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frane pe disc, fara discutii. Am simtit-o pe pielea mea la o coborare relativ usoara, iarna pe gheata si zapada, cand cu giantul meu cu frana pe V-b, nu m-am mai putut oprii...deloc!!! Am sarit efectiv de pe ea, dupa ce am incetinit putin cu talpile. Se acumulase o posghita de gheata pe janta si canci frana. Sotioara, mai norocoasa, a coborat bine numai cu frana disc de pe fata, in conditiile in care pe spate avea V-b Deore LX (dealtfel soooper frana pe uscat, cu sistem de parghii sabotul calca perfect perpendicular pe janta, ingheata roata instantaneu).

Asa ca, depinde ce faci cu bicicleta, pentru mici plimbari si dupa paine e super suficient si foarte simplu de utilizat V-b, altfel eu zic sa uitati de V-b, oricat de frumoasa ar fi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara discutii... doar daca vrei sa mergi pe zapada si gheata.

Asa ca, depinde ce faci cu bicicleta, pentru mici plimbari si dupa paine e super suficient si foarte simplu de utilizat V-b, altfel eu zic sa uitati de V-b, oricat de frumoasa ar fi...

Exagerezi. Mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, poate ca exagerez, dar am mai patit asa ceva(nu de acceasi intensitate, ca mi s-a oprit inima atunci) si pe ploaie+noroi. Este strict parerea/exagerarea mea, fiecare face cum vrea.

Da, eu mai merg si pe zapada si gheata, ce sa-i faci, imi place.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca franele pe disc sunt mai bune pe ploaie si noroi, dar de aici pana la a spune ca V-Brakes sunt bune doar pt "mici plimbari" si "dupa paine"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu nici chiar asa, dar vroiam sa subliniez ca nu prea au ce cauta frane disc pentru plimbari simple...pentru asta(cum majoritatea folosesc biclele la plimbari de recreere) poti folosi V-b fara probleme, daca faci mai mult, exista un anume risc.

In plus, cum spuneau si alti colegi, pentru disc trebuie sa fi mai atent la reglaje si pentru unii poate fi un lucru complicat.

Hai noroc!:)>-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul sunt 100% pentru disc...cu v-brake, saboti noi, am ajuns intr-un camion care imi taia calea doar pentreu ca ploua putin...la 35 km/h si o greutate deplasata de 110 kg plus bicicleta, nu am avut decat inspiratia sa "pup" roata de spate si sa nu intru sub ea...In momentul de fata cu o pereche de discuri mecanice Tektro, fata - Aquila, spate - IOX, ma simt mai in siguranta...tin sa precizez ca folosesc bicicleta zilnic, indiferent de anotimp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai un buget limitat parca mai bune sunt niste v brake alivio decat frane pe disc "no name"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt pentru frane pe disc, din motive un pic diferite. Merg mai mult cu motocicleta decat cu bicicleta, dar franarea este similara din multe puncte de vedere. Fiind obisnuit cu frana pe disc foarte controlabila cand am mers prima data cu o bicicleta cu v-brake (dupa vreo 3 ani pe moto) la o oprire pe sosea m-am ridicat pe roata din fata involuntar. Dupa aceea am incercat sa o fac voluntar ca sa vad care e cauza, dar din cauza ca nu se poate controla suficient de fin rezultatele au fost dezastruoase, era sa rastorn bicicleta peste mine (am ajuns cu ea la verticala si eu in picioare), de atunci m-am lasat de asemenea teste si acum folosesc destul de putin frana pe fata si mai mult cea din spate. La moto folosesc doar frana fata pentru ca e mult mai eficienta decat cea de pe spate, ca si la biciclete roata spate se blocheaza destul de usor si nu produce o franare onorabila.

In plus e diferenta esentiala in caz de noroi mai serios, o frana pe disc aproape ca nu e afectata deloc, una v-brake poate fi neutralizata de noroi. Coeficientul de frecare intre cauciucul sabotului si janta scade mult pe ud sau la impuritati, la disc diferenta e foarte mica. V-brake e foarte buna in oras, merge si in afara pe uscat, nu as vrea sa merg pe ploaie sau noroi pe forestier cu asa ceva - nu caut senzatii tari si neasteptate :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu eram cam de aceeasi parere, pana la experienta de la Iron Bike Oradea, unde TOATE franele pe disc au fost afectate de noroiul nisipos. Practic in cateva minute se consumau de tot. Toate astea in vreme ce V-brake-urile au fost mult mai putin afectate. Asa ca - totul e relativ :-J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si care e problema daca s-au uzat la concurs? Daca esti pregatit, ai la tine placute de rezerva si le-ai schimbat imediat. La franele mele de exemplu (Hayes El Camino) placutele se schimba fara sa dai jos roata, pe deasupra etrierului. Dar nici la alte modele nu e mare lucru, de obicei le tragi afara, departezi pistoanele si le pui pe celealalte.

Eu de exemplu pentru IBO nu am avut de unde sa imi iau placute de rezerva, pentru frana mea se gasesc doar la BikeXpert Pantelimon, in toata tara asta mare, si n-am avut timp sa trec pe acolo. Si de aici inca un dezavantaj la discuri: placutele sunt dedicate pe model sau pe cateva modele, si se tot schimba, iar pentru o frana mai veche scoasa din productie incepi sa ai probleme in a gasi placute. La V-uri, sunt doar doua feluri de saboti: cu filet si fara, ultimii aproape disparuti, si un al treilea, sabotii la care se schimba doar cauciucul, asa ca achizitia unui set o poti face oricand si oriunde. Tin minte ca cei mai tari saboti erau Acor rosii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era o reactie la afirmatia asta:

In plus e diferenta esentiala in caz de noroi mai serios, o frana pe disc aproape ca nu e afectata deloc, una v-brake poate fi neutralizata de noroi.

Tin minte ca cei mai tari saboti erau Acor rosii.

Din astia aveam si eu la fosta bicla. Actualul proprietar inca merge cu ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu eram cam de aceeasi parere, pana la experienta de la Iron Bike Oradea, unde TOATE franele pe disc au fost afectate de noroiul nisipos. Practic in cateva minute se consumau de tot. :-J.

Nu am idee cat de moi erau placutele respective, dar cele de metal sinterizat nu se pot uza in cateva minute decat daca le sablezi in atelier. Am avut si eu surprize cu placute moi care s-au consumat in 1.500-2.000km cand media e intre 6 si 10.000 km, in general piesele numite "racing" sunt proiectate pentru performanta maxima pentru o singura cursa (placute, cauciucuri) si asta inseamna ca sunt moi si se inlocuiesc des. Placutele si anvelopele touring sunt optimizate pentru durata de viata mai mare, sunt dure si mai putin eficiente decat cele "racing" dar tot sunt superioare unor v-brake in orice conditii de mers.

Mai ales la biciclete unde un disc de frana e foarte ieftin (la moto un set de discuri fata e 2.000 RON) nu imi imaginez de ce un biciclist ar folosi placute foarte moi in conditii normale de mers. Un concurs e cu totul altceva, nu avea pretentii de anduranta ci doar de performanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, n-o fi mers toata lumea cu placute noi. Dar, ca experienta, se poate sa distrugi un set de placute aproape total la o ieisire, din alea normale de metal sinterizat, daca cobori cativa zeci de km pe ploaie prin noroi nisipos cu nisipul dur, cuartitic. Poate nu iti ajung chiar metal pe metal, dar se va vedea clar uzura. A fost o situatie asa, la prima si singura editie a maratonului de la Cisnadie, cand multora li s-au uzat excesiv placutele de la o singura coborare pe furtuna de pe Magura.

Apropo de placute uzate, asa aratau ale mele dupa IBO (stiu ca nu sunt centrate bine pe disc, dar e din cauza unui filet dus la prinderea din furca):

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu regret ca am trecut la franele pe disc:

1- costa f. mult placutele

2- trebuie aerisite si schimbat uleiul dupa un nr. de km

Daca nu cantaresti "1 tona" sau nu iesi in primii 10 la un concurs mtb sigur nu ai nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Muncim pe bani , nu pe nasturi

2. Nonsens absolut

Nu cintaresc o tona si la concurs mtb nu particip din principiu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu regret ca am trecut la franele pe disc:

1- costa f. mult placutele

2- trebuie aerisite si schimbat uleiul dupa un nr. de km

Daca nu cantaresti "1 tona" sau nu iesi in primii 10 la un concurs mtb sigur nu ai nevoie.

Nu mi se pare exagerat pretul placutelor avand in vedere ca le schimbi odata la 4000-5000 de km in functie de cum mergi si de marimea si tipul discului folosit.

Eu sa-ti zic drept am de 4 ani acelasi ulei in frane(cel din fabrica) si nu dau semne ca ar avea nevoie de schimb.

La V-uri mai ai si dezavantajul ca rotile trebuie sa nu aiba bataie laterala ca altfel e un chin sa reglezi franele. Si hai sa fim cinstiti, cand ai V-brake-uri trebuie sa tragi ca nebunu de frane pe o coborare mai rapida. Ajungi jos cu degetele inclestate. Pe cand la discuri(mai ales la cele hidraulice) ajungi jos fara febra musculara la degete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi se pare exagerat pretul placutelor avand in vedere ca le schimbi odata la 4000-5000 de km in functie de cum mergi si de marimea si tipul discului folosit.

Eu sa-ti zic drept am de 4 ani acelasi ulei in frane(cel din fabrica) si nu dau semne ca ar avea nevoie de schimb.

Depinde cati km faci, eu cheltui aproape 90 euro pe an doar cu franele, ma gandesc chiar sa schimb bicla cu una v-brake doar din acest motiv !

http://www.decathlon.it/IT/pastiglie-hayes-promax-clim8-6415497/

http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=138

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.