uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

Fiecare masina are o greutate maxima suportată pe ea. Deci grija mare. Bare plus suporti plus bicle. Eu am pus 3 pe golf iar greutatea maxima e 75 kg. Suporti thule, bare mont blanc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un VW Polo 9N pe care am montat bare longitudinale La Prealpina, bare potrivite pentru masina mea si poate pentru altele. La inceput (2009) am avut 3 suporti pentru bicicleta no name, cumparati din supermarket si am mers cu trei biciclete, cu ei, sus pe masina. Si in TTS a avut MaC 2, daca-mi amintesc bine pe Zamfirica, in total 4(alti 2 Thule) si n-au fost probleme. Dezavantajul este ca e mai greu sa umbli la ei, adica la biciclete.

De anul trecut primavara, am 3 suporti Thule 531 ce ofera un acces mai facil la biciclete, sunt mai "de design" si cred ca sunt mai siguri, cel putin prin prisma facilitatii de a-i putea incuia cu cheie si pe masina si bicicletele pe dansii.

In concluzie, recomand bare transversale puternice (firme dedicate pt.asa ceva), pentru respectiva masina ce o ai in posesie si suporti cu acces cat mai facil la caluti.Thule 531 sunt nici prea-prea, nici foarte-foarte, ca si posesor recomand acesti suporti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, pe rand:

 

1. nu iti trebuie 3 bare, ajung doua, nu trebuie sa fie Thule, pot sa fie orice bara certificata luata de la un magazin serios (Mont Blanc, Atera, Cruz, AutoMaxi, etc...)

2. se pot pune linistit 4 biciclete, intercalate una cu fata/una cu spatele. Am pus chiar si pe un Fiat Panda care e foarte mic. Daca vorbim de biciclete de oameni normali, adica sub 15 kg bucata, nu sunt probleme. In plus, suportii de bicicleta mai rigidizeaza barele transversale. Oricum, in general 4 biciclete nu ajung la 50 kg, care e limita de greutate la cele mai penibile bare.

3. cat despre marca suportilor de bicicleta, e o chestiune de preferinte. Si aici, orice suport certificat isi face in general treaba daca e folosit conform instructiunilor. Totusi, diferenta intre un suport de 80 RON si unul Thule e foarte mare, atat la manevrare cat si la contactul cu bicicleta, daca te intereseaza aspectul estetic al biclei sau e din carbon, cel mai bine e sa investesti in calitate. Cei mai siguri suporti raman totusi cei cu prindere pe furca, iar la aia nu conteaza asa mult firma ca nu se zgarie nimic, dar trebuie sa ai loc sa bagi rotile din fata in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo 2 ani am carat cate 4 biciclete pe 4 masini (dupa cum prindeam ceva disponibil) pe suporti Thule si am mers si cu 170 km/h cu ele, asa ca am capatat destul de multa incredere (si respect) in aceste produse. Am avut o vreme si cativa suporti no-name, din unul a zburat o bicicleta la 120 (nu a patit mare lucru, dar oricum) si era cam complicat cu montatul-demontatul bicicletelor, dar in caz de nevoie merge si cu astia daca le legi bine, mai pui inca un lant intre ele si mergi mai incet. Toate bicicletele erau MTB-uri pana in 13-14kg, nu s-a indoit si nu s-a stricat nimic la suporti in afara cazului cand unul din noi a luat un soi de pasarela la viteza mica si a indoit un suport, ulterior reparat si repus in functiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logan, bare transversale de la service Dacia, suporti bicicleta de otel tot de la service. Pun trei biciclete fara mari emotii.

Folosesc asigurare suplimentara cu o cordelina pornita de la bare, urcata catre pipe si coborata pe partea cealalta la bara, cu noduri simple si tensiune in fir pentru fiecare pipa sau tija de sea.

Preventia balansului lateral exagerat.

Bagat autostrada la 120.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cozsmin

 

In completare la ceea ce ti s-a spus mai sus, sugetia mea ar fi sa-ti iei niste suporti de la o firma cunoscuta, nu pocnitori chinezesti de la carfur cu 50 lei bucata.

Nu cred ca are rost sa dezvoltam subiectul despre ce se intampla daca iti zboara bicicleta de pe masina.

 

In plus, suportii sunt o investitie pe care nu o faci in fiecare zi.

Asa ca, dupa mintea mea si fara pretentia ca am dreptate, mai bine iti iei marfa de calitate pe care o poti folosi multi ani fara probleme.

 

Referitor la 3 biciclete pe masina, poate te ajuta poza de mai jos (facuta de mine, in iunie 2011 la Jupiter).

 

67.jpg

 

Masina = Mitsubishi Lacer, model 2008.

Barele transversale = Thule Aero (venite odata cu masina, cadoul de la dealer dupa o negociere intensa).

Suportii din lateral = Thule 591

Suportul in mijloc = Thule 532 (varianta veche, cumparat in 2005).

 

Din care stiu, Lacer-ul si Megan-ul sunt cam la aceiasi dimensiune.

Sau nu difera prea mult una de alta.

 

Asadar, dupa cum poti observa din poza de mai sus, trei biciclete stau foarte bine pe plafon si nici nu este nevoie de a 3-a bara.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat despre pocnitori, otelul bate de departe aluminiul mai ales ca pe masina nu cari tu.

Si nici macar nu sunt pocnitori.

Dar mai exista si altceva decat Thule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar pentru protejat cadrul, am cate o bucata de piele.

Parerea mea ca daca se face asigurarea suplimentara a bicicletei pe ghidon si sea, testul la coliziune al celor de la Thule devine derizoriu.

Nu am carat mai mult de trei biciclete ca nu am fost lasat dar merg si patru. 

 

DqsudXw.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@iacobdoc

 

De ce oare atunci cand iti cumperi un suport de la Thule, Atera sau Montblanc nu primesti si o sfora pentru "asigurarea suplimentara a bicicletei pe ghidon si sa"?

De ce oare baietii de la ADAC, atunci cand au facut acele teste cu diverse marci de suporti nu au folosit si o sfoara pentru "asigurarea suplimentara a bicicletei pe ghidon si sa"?

 

Poate gresesc, insa in tari precum Germania sau Olanda politia rutiera ar putea avea o problema daca apari pe strada cu bicicleta asigurata cu sfoara pe plafonul masinii. 

Altfel spus, nu as risca sa ies din tara cu bicicleta legata cu sfoara pe plafonul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfoara am adaugat-o dupa ce am vazut testul in care si cele mai bune suporturi dau gres pentru ca nu au cum sa reziste singurele.

Cu sfoara aia am fost in Austria si Italia bine mersi.

O asigurare suplimentara nu strica.

Si cum spui, ele s-ar putea sa aiba o problema, nu eu pentru ca nu e o bicicleta legata cu sfoara ci asigurata suplimentar cu sfoara.

Am avut ocazia sa merg in spatele unui caraus de bicle cu Thule pe portbagaj si iti spun ca la balansul care l-am vazut nu ai nici o garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg ce beneficiu aduce sfoara aia, oricum daca sa zicem scapa bicla din suport pe la 150 km/h, sfoara aia e o gluma. Faptul ca balanseaza bicicletele lateral e normal, asa trebuie sa faca. Daca ai fost cu avionul si ai stat langa aripa, se vede ca si aripile de la avion balanseaza mult in sus si in jos dar nu le leaga nimeni. Balansul creste rezistenta totala a ansamblului, daca nu s-ar balansa fortele de torsiune pe barele masinii ar fi mult mai mari. Daca e pusa corect bicicleta in suport, nu are ce sa se intample. In schimb, se pot intampla alte treburi nasoale, din experienta proprie de peste 100.000 km facuti cu biclele pe masina:

 

- portbagajele sunt prinse cu diverse suruburi, in functie de model ele sunt mai bine sau mai prost asigurate. Mi s-a intamplat de multe ori sa gasesc piulite lipsa, care s-au desfacut de la vibratii si au picat. O data imi faceau unii cu farurile, m-am oprit sa vad si nu parea nimic aiurea. Dupa cateva zile am vazut ca lipseau piulitele de la suruburile care prind suportul de placa cu care vine prins pe bara din fata. Deci practic cred ca bicicleta se ridica de pe bara la viteza. Am avut noroc ca nu a zburat, de atunci verific toate piulitele cand plec. La Thule nu am auzit sa se intample asa ceva, eu aveam niste Mont Blanc.

 

- o alta greseala mare este daca bratul de prindere, din neatentie, se aseaza pe cadru peste o ureche de prindere a cablului de schimbator/de frana. Practic pare strans bine, dar de la miscari va scapa la un moment dat. De aici pana la o bicicleta zburatoare mai e un pas. Am patit si asta, dar bicicleta a ramas agatata cu chinga de la roata din spate, mi-a tras o super zgarietura pe lateralul masinii.

 

- alta data, m-am oprit auzind niste zgomote ciudate pe masina. Cand m-am dat jos, lipsea complet o bucata dintr-o bara longitudinala a masinii, prinderea din fata a acesteia, portbagajul, cu 4 biciclete sus, fiind picat direct pe plafonul masinii unde facuse o gaura de toata frumusetea. Practic, de la vibratii, s-a desfacut surubul cu care era prinsa bara longitudinala originala a masinii. M-am uitat mai apoi in Manualul de Utilizare a masinii unde scria negru pe alb ca, in cazul in care se doreste sa se foloseasca barelele longitudinale pentru prinderea unui portbagaj, este obligatorie verificarea si strangerea tuturor suruburilor de prindere de pe plafon.

 

Deci mai zboara biciclete, dar nu sistemul de prindere e de vina, de obicei sunt alte cauze.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vreti sa nu se mai desfaca din vibratii folositi "piulite cu frana" , probabil cei de la Thule le folosesc si de aceea costa 100 euro suportul cel putin, smecheri, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, Thule vin gata montate si capsate din cate stiu eu, nu trebuie montate din bucati ca si altele, acolo e smecheria. Si nu costa 100 de euro suportul ci vreo 250 RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iacobdoc

 

Vad ca esti absolut convins de superioritatea solutiei tale cu sfoara, asa ca nu mai insist.

Pentru ca oricat as argumenta, nu ajungem nicaieri.

 

 

Referitor la balans, poate ajuta pe altcineva.

In 2009, am pus prima data bicicleta in suportul Thule 591.

Apoi, instinctiv am pus mana pe bicicleta, sa vad cum sta in suport si m-am ingrozit cand am vazut ce balans are.

Initiatial, am crezut ca nu mai tine nici pana in capu' strazii.

Primii kilometrii i-am parcurs mai incet, cu geamul deschis si muzica oprita, atent la orice eventual zgomot.

Apoi, m-am convins ca nu este nicio problema.

 

De atunci, am adunat aproximativ 15.000 km cu bicicleta in suportul Thule 591.

De la drumurile forestiere din Romania pana la autostrazile din Germania si Italia.

Si nu am avut nicio problema legata de balans.

 

@eugdumi

 

In completare la ceea ce ti-a spus hcampian.

Thule 532 costa aproximativ 50 de Euro: 

http://www.portbagaje.net/locatie-port.php?id=235&scat=23&ssubcat=48

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu, 591 e foarte bun.

 

Am mers cu 3 pe maşină, chiar şi la 150 km/h. Pe curbe, pe drumuri denivelate, etc. Nu mi-a zburat nimic de pe maşină (doar antena de la staţie pentru că pusesem talpa prost :D ) şi nu mi s-a desfăcut nimic de la suporţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot referitor la balans... Am văzut două bicle montate pe Thule 591 prin trapa unui Subaru Legacy. Se bălăngăneau într-un mare fel, aveam inima cât un purice că acușa-acușa le văd în drum. Apoi am aflat că de fapt balansul e BUN - așa se disipă energia. Dacă ar fi mult mai rigid atunci forța balansării s-ar duce în următorul punct care poate să cedeze: prinderile barelor de plafon.

 

Testul #2 a fost mergând cu ele până în Thassos și înapoi, în toamna asta. Just for fun, am filmat cu GoPro-ul prins cu ventuză pe capotă spre parbriz și bicle, sau prins de una din bare ca să se vadă și biclele în drum. Și din nou, bălăngăneală stânga-dreapta. Pentru un ochi neavizat pare ceva nasol, dar pe mine mă interesa doar dacă se lovesc între ele ghidoanele :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel fir sau sfoara are o rezistenta la rupere probabil de cel mult 20 kg si o elasticitate redusa dar evidenta.

Pe ansamblu, bicicletele vor continua sa faca un balans dar la unghiuri mult mai mici decat unghiul dintre punctul de prindere pe cadru si baza de fixare.

Pe de alta parte, se largeste baza structurii iar tensiunile din sfoara sunt foarte mici.

Legand intre ele, mai multe biciclete creem o structura cu mult mai multe puncte de sprijin in loc de o suma de structuri individuale.

Sfoara va contribui suplimentar sa impiedice roata sa sara de pe suport.

Sigur, recomand cu toata caldura produsele de calitate cum este cazul incontestabil al suportilor Thule.

Restul pot sa ia in considerare experienta si argumentele mele.

Bonus, nu se lovesc ghidoanele intre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-ati ales si voi pe cel mai ieftin, de exemplu pe ala de 97 fara TVA, pentru ca eu asa ceva am, ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare e chiar asa bun balansul ? Sau de la balans ti se duce mai repede vopseaua de pe cadru (balans pe drum prost, ca pe asfalt perfect nu are nimic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul suportilor cu prindere pe cadru balaseaza bicicleta impreuna cu bratul suportului, nu bicicleta in brat ca sa se strice vopseaua, balantul e bun, daca nu s-ar balansa s-ar rupe suportul oricat de bun ar fi el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu reusesc sa mai gasesc un video in care se arata cum se rup rackurile de plafon si cum se sparge luneta la cele de spate.

O sa ma credeti pe cuvant ca la atingerea unui anumit unghi de inclinare, se produce ruptura bratului.

Totusi, va rog sa remarcati ca pentru filmul de mai jos, in cazul bicicletei montate pe acoperis, balansul este foarte mic raportat la fortele centrifuge generate.

Este evident ca suportii Thule sunt foarte buni.

 

http://www.youtube.com/watch?v=AvZ8bC3bQj0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur, recomand cu toata caldura produsele de calitate cum este cazul incontestabil al suportilor Thule.

 

Este evident ca suportii Thule sunt foarte buni.

 

Si atunci de ce nu folosesti un suport de la Thule ca sa nu te mai complici cu sfoara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand luai Loganu' luai tot de la ei si suporti ... ca io's mai hotarat din fire.
Am umblat cu oarece grija pana am vazut un video in care suportii de bicla se rupeau in timpul balansului lateral.
Am analizat situatia si am ajuns la concluzia cu sfoara.
De atunci ma doare in basca de tot felul de discutii despre tot felul de suporti si pot spune ca am bagat si pe autobahn si pe hartoape si in viraje cu viteza.
Iar de cativa ani incoace refuz sa fiu un simplu consumator.
Urmeaza "sa imi pun o folie de staniol pe cap ca sa nu imi citeasca nimeni gandurile".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.