uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

530 e ala negru de nu se mai fabrica/gaseste.

532 e ala gri si cu clestii putin curbati, inlocuitorul. Da' e aceeasi chestie.

Da, ai identificat bine zona niturilor. Eu am 530 si si-a facut joc si scartaie, mai scap cate o picatura de ulei periodic ;))

M-am uitat acum, bucsarea cu plastic e pe brate. Pe "sasiul" orizontal nitul vine direct pe tabla, iar acolo se ovalizeaza de la balans si scartaie. Si cum orice joc odata aparut are tendinta de a se amplifica repejor, probabil ca se lasa urat intr-un final :)

... te uiți la prognoză disperat de o picătură de ploaie...

Eu sunt! ;;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

img0644bd.jpg

 

 

Pe mine nu ma deranjeaza sa scot roata din fata cand pun bicla pe suport. nu-ti ia mult timp ca sa scoti o roata si nici nu necesita un efort mare. Bauiesc ca majoritatea avem qr-uri la roti. 

De regula folosesc thule 561 pentru cursiera, furca fiind mai fragila comparativ cu cea de la mtb. 

Pana sa am 561, am transportat cursiera pe cel alaturat (thule 591), insa - asa cum bine a punctat colegul muttley - neajunsul este dat de faptul ca bratul cuprinde cadrul cu tot cu cablurile ce trec pe sub down tube. in zona prinderii m-am ales cu cateva zgarieturi pana sa ma prind. 

Personal, imi place mai mult tule 561 decat 591. e mai simplu, mai suplu si mai usor de folosit. e problema daca ai masina mica sau hatchback si nu ai prea mult spatiu pentru roata data jos. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vis-a-vis

 

Aici nu este vorba despre "practicarea mtb-ului la modul serios", cicloturism, plimbare in parc, ciclism de sosea, etc.

Si nici de noroi intre dinti.

 

Cred ca este clar pentru toata lumea ca sistemul de prindere a furcii este mai stabil decat sistemele cu prindere de cadru (Thule 532, 591, etc).

Doar ca sistemul de prindere a furcii este incomod fata de sistemul de prindere de cadru.

A detaliat Muttley mai sus, nu mai insist pe subiectul asta.

 

Azi oamenii sunt comozi, vor sa faca cat mai putine operatiuni posibile pentru a ajunge la un anumit rezultat.

De ce crezi ca cei de la Thule si-au batut capul cu ProRide 591 si cu rozeta care strange bratul suportutului pe cadrul bicicletei?

Sau de ce crezi ca (tot cei de la Thule) au venit pe piata cu acele bare care culiseaza in exteriorul masinii?

 

 

530 e ala negru de nu se mai fabrica/gaseste.

 

Se pare ca inca se mai comercializa 530:

http://www.portbagajeauto.ro/suporturi-biciclete-pe-bare-transversale/thule-freeride-530-suport-bicicleta.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, vreau sa cumpar un suport de biciclete cu prindere pe haion pentru un vw passat 2005-2010. Stie cineva daca greutatea sta pe bara sau pe haion?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, vreau sa cumpar un suport de biciclete cu prindere pe haion pentru un vw passat 2005-2010. Stie cineva daca greutatea sta pe bara sau pe haion?

 

Greutatea e distribuita pe bara si pe prinderile de sus care vin pe haion.

Eu dupa ce fixez suportul pe haion, asez bicicletele, apoi mai strang putin din chingile superioare.

Intre carligele suportului si haion pun niste bucati mici de carpa, pt a proteja vopseaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamnelor şi domnilor, are cineva Peruzzo Parma sau Siena, pentru 3-4 biciclete?

Portabicicletas%20Peruzzo%20Parma%20Coch

 

 

Ceva păreri despre el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamnelor şi domnilor, are cineva Peruzzo Parma sau Siena, pentru 3-4 biciclete?

Portabicicletas%20Peruzzo%20Parma%20Coch

 

 

Ceva păreri despre el?

 

E am vrut sa imi iau pe considerentul pretului, dar sistemul de prindere pe bila de la carlig nu strangea ok si aluneca, asa ca pana la urma am luat un Thule 9503 de care sunt super multumit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incercati si pe piata SH pentru astea scumpe, un coleg si-a tras un THULE de 3 bicle care costa nou vreo 1700 RON cu 500 RON aproape impecabil (era crapat un plastic la o lampa, care a fost lipit si e brici). Cred ca la astea merita varianta, dati o cautare pe site-urile de profil ca cine stie ce rasare.... Mi-am dat pumni in cap ca nu l-am gasit eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot căutat dar nu este nimic pe nicăieri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, m-am mai uitat si eu acum ca tot mi-am adus aminte si nu am gasit, aia a fost o super ocazie... Dar mai apar, cu siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mers cineva cu 4 bicle pe plafon la Skoda Octavia break (sau Passat, etc). Intrebarea este daca incap si cum le-ati asezat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@geda777

 

N-am mers, insa cred ca incap 4 biciclete pe plafonul masinilor enumerate de tine.

Daca te ajuta cu ceva:

 

67.jpg

 

Masina = Mitsubishi Lacer, model 2008.

Barele transversale = Thule Aero.

Suportii din lateral = Thule 591

Suportul in mijloc = Thule 532 (varianta veche, cumparat in 2005).

 

In alta ordine de idei:

- Lancer-ul parca este mai mic (mai putin lat) decat un Passat sau Octavia.

- Poti da jos pedalele iar ghidoanele le poti alinia paralel cu cadrul.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg 4 suporti cam pe orice masina, si fara sa dai jos pedalele si sa intorci ghidoanele, dar e bataie de cap mare (testat pe Hyundai i30). 3 incap lejer fara sa le modifici in vreun fel (poate doar coborat seile la maxim - testat pe Seat Ibiza). Eu sugerez sa urci 4 doar in situatii speciale, daca intr-adevar nu ai incotro. Daca vrei sa urci 4 in mod regulat, cred ca mai bine investesti intr-un suport de carlig pentru 2 dintre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus 4 suporți inclusiv pe Polo, deși nu a fost chiar ușor din cauza lățimii mai reduse a barelor transversale. Suporții au fost orientați alternativ față-spate, cu încărcare câte doi pe fiecare parte a mașinii. Ca să nu lovească ghidoanele între ele sau în șei, le-am rotit pipa pe gâtul furcii la 90 de grade. Singurul loc unde a mai trebuit să fiu atent a fost la poziția pedalelor.

 

Dacă nu aveam sistem Thule cu prinderi cu șurub cu cap pătrat pe canal, nu aș fi reușit. Prinderile peste țeavă nu permit montarea suporților de biciclete deasupra prinderilor barelor de mașină, însă șuruburile pătrate da. Vezi în poza lui @@gibonu că a folosit prinderile peste bară, lucru care l-a obligat să înghesuie suporții în spațiul dintre prinderile barelor de mașini, având astfel cam 20cm nefolosiți în fiecare parte a barelor transversale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de lungimea barelor transversale dar ar trebui sa mearga fara probleme. Eu pe bare Thule pentru Ford Focus (care presupun ca-s la fel de late ca alea pt Skoda sau alte masini mai mari gen Passat) am pus 4 biciclete (MTB) fara intors ghidoane. Am pus suporturile orientate alternativ si am scos sau lasat in jos seile (pentru ca ghidoanele atingeau in saua bicicletei vecine). N-am o poza, insa nu se atingeau intre ele biclele. Atentie insa la greutate sa nu depaseasca greutatea celor 4 suporturi + 4 biciclete maximul admis pe plafon, care e in general 75 kg. Ce am avut eu au fost biciclete pe la 10-12 kg.

 

Si mentionez (asa cum a zis si @@puterfixer) ca am avut suporturi cu prindere d-aia patrata in santul din bara, deci nu cu coliere. Asta a permis sa merg cu suporturile dinspre exterior pana spre extremitati, adica deasupra prinderii de plafon. E suficient si daca ai 2 suporturi cu patrat si doua cu coliere: le pui pe alea cu coliere in interior si pe cele cu patrat la extremitati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate si cu 4 suporturi ProRide 591 cu prindere pe colier. E mai greu, dar se poate. Din nou, nu recomand, e bataie de cap si risti sa zgarii ceva (noi nu prea am avut incotro).

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa imi scape ceva, insa nu inteleg de ce nu dati saua jos 9cu tot cu tija) atunci cand transportati bicicleta pe plafonul masinii.

Cu cat sunt mai putine obiecte pe bicicleta, cu atat mai bine (daca nu ma insel, parca si in instructiunile de la suportii Thule se spunea asta)

 

In plus, se protejeaza saua: ploaie, vant, soare, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate si asa, dar nu e neaparat necesar. E nasol daca te prinde ploaia pe drum, intra apa in cadru, se scurge la BB si poate sa provoace probleme mai tarziu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, se ia una buca' pungă, se împăturește de vreo 2-3 ori și se pune peste gaura tijei. Se prinde cu binecunoscuții șoricei. 

Așa am venit cu ele din Thassos (pe drum se anunțase ploaie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 oameni într-o mașină mică au probabil și niște bagaje - ghiozdanele cărate în spinare, căștile, bidoanele de apă, hainele și pantofii de bicicleală transpirate pe care le-au dat jos și s-au schimbat în haine comode de călătorie, etc. Nu prea mai ai loc să bagi și șei în portbagaj. Pungile flutură, iar fără „dop” pe țeavă fluieră. Cel mai simplu e să dai șeile jos de tot. Dacă e ceva de pus în portbagaj, aia e toată colecția de aripi de plastic de la roți, care pot să-și ia zborul la viteze mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Cinci in Logan"... asta era o lozinca de anul trecut :D

Patru bicle sus, una in portbagaj si inca 6 roti. Smecheria e sa nu aveti masini de kkt care sa transporte maxim 2 bicle :p

Cu Thule ProRide sau FreeRide, stau foarte 4 biciclete sus daca-s puse alternativ, una cu fata, urmatoarea cu spatele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
intra apa in cadru, se scurge la BB si poate sa provoace probleme mai tarziu
Hehe, se ia una buca' pungă, se împăturește de vreo 2-3 ori și se pune peste gaura tijei. Se prinde cu binecunoscuții șoricei. 

Sau pui dop dedicat pentru ST, care costa nimic, cantareste nimic si se fixeaza cu acelasi colier care prinde si tija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pii n-aveam duape. 

și inspirați fiind de topicu' "las-o bă că merge așa" am recurs la pungi. 

 

LE: pt ăstia weight wheenies, nu se poa' face o biclă din dopuri d-astea? Iese o biclă moca și mega ușoară. :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din dopuri de plastic???

Păi ești pungaș la Mase Plastice sau biciclist?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.