uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

@@octav

 

Și un motor diesel de peste 150 cai va consuma mai mult dacă ai bicicletele deasupra şi bagi piciorul în ea...Aerodinamicitatea maşinii e făcută praf cu barele şi bicicletele deasupra, oricât de puternică ar fi maşina. Eu la 150 cai, diesel,  am consum de 6-7 dacă merg la 110-120km/h. Dacă merg "în plasă" la un camion (adică la 2-3 m de el) am consum de 3.5. Fără bare şi biciclete la 140 km/h îmi ia 6.5%.

 

Un camion dacă ar fi cât mai aerodinamic, fără să mai fie pătraţos cum e acum ar reduce consumul cu  30-40%.

 

 

 

 

 

@@gibonu

 

Aouch, nasol cu troznitul, eu n-am păţit-o dar am văzut cum şi-a stricat maşina un prieten. Da, maşina, pentru că bicicleta s-a agăţat în acoperişul de la o parcare Lidl şi s-au smuls barele din prinderile din faţă zgâriindu-i plafonul. Din fericire, a fost singura dauna şi am putut continua drumul, fiind în Grecia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu prefer metoda asta ;) 

 

IMG_0016.jpg

 

IMG_0014.jpg

 

IMG_0010.jpg

 

IMG_0013.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge la break; caut o solutie la fel si pentru hatchback/estate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank ; metoda asta o folosesc si eu cel mai mult cand merg doar eu cu prietena mea. Este cel mai simplu.

Dar din pacate merge doar la masina break.

Cand ne strangem 4-5 in masina, mai greu. 3 in masina si 2 pe in portbagaj in 2 huse de biciclete.

 

@Croco : Ai dreptate, aerodinamica e facuta praf . Dar daca pleci 4 oameni cu 4 biciclete nu prea ai de ales. La 2 persoane este destul de usor, cu 2 huse de biciclete se rezolva(eu le pun pe bancheta din spate legate cu centuri) si ramane portbagajul gol :)

Dar e clar, cu biciclete deasupra si viteza de autostrada combinata cu un motor mai mic = consum de peste 10% instant

@@enderb : Bicicletele in husa pe bancheta din spate. Ai portbagajul gol :)

Estate=break; probabil te refereai la saloon=limuzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refer la o Skoda Octavia hatchback model 2014. Rabatez spatarele banchetei, cel putin 2 din ele sa zicem; rotile fata demontate, seile si tijele demontate, incap 2 biciclete una lanta alta; eu de obicei daca transport doar una, dau roata fata jos si o pun culcata in masina; a intrat asa si intr-o Mazda 6 (eu am 26") ; iar in Skoda Octavia 2014 a intrat complet (fara roti demontate si sa lasata in jos !!!) chiar si una de 29", culcata pe o parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Octavia este foarte mare inauntru. La Octavia break intra chiar 3 in picioare una langa alta plus un om in spate pe bancheta mica.

La mine intra doar daca le scot roata fata(Astra Caravan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Octavia este foarte mare inauntru. La Octavia break intra chiar 3 in picioare una langa alta plus un om in spate pe bancheta mica.

La mine intra doar daca le scot roata fata(Astra Caravan).

Sa inteleg ca Octav nu are Octavia? Cum se poate asta?

Eu prefer metoda asta ;) 

 

Cea mai sanatoasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crocodilu, de când are Clio 1.5 dci 160 de cai? [emoji14]

Eu zic că de la 3 inși în sus în mașină prețul transportului nu mai este un capăt de țară. Chiar nu merită să mergi ca pensionarii cu maxim 90. Pe autostrăzile din Europa, mai ales Germania, e chiar penibil să mergi sub 100. 120 km/h nu mi se pare mult, cel puțin e decent, mai ales pentru o mașină submotorizată cum este Loganul de 1.4. Ideal pentru drum lung mi se pare motorul de 2.0 litri turbo diesel. Raport putere/consum excelent. Văd că prin Germania sunt utilizate foarte des remorcile, remorcuțele de toate felurile. Chiar mă gândesc la o variantă aerodinamică în care se pot adăposti mai mult de 4 biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@enderb

Referitor la furtul bicicletei de pe suportul de plafon, pot sa spun ca doar incuietorile sunt pentru oameni cinstiti, nu pentru hoti.

Ideea de baza a suportului este de a transporta bicicleta si nu de a fi un anti-furt eficient.

 

Daca nu se poate lua bicicleta cat timp masina sta parcata, asigurarea bicicletei cu un lant/cablu anti-furt (trecut prin cadrul bicicletei si legat de bara pe care sta suportul) poate fi o optiune de luat in calcul.

 

@gibonu   Aouch, nasol cu troznitul, eu n-am păţit-o dar am văzut cum şi-a stricat maşina un prieten.
 

 

S-a intamplat cu mult ani in urma.

Atunci aveam o Dacia SuperNova, iar barele trasnversale erau prinse oarecum pe sub chederul usilor.

Nu aveam nici viteza mare (intram intr-o parcare) asa ca ansablului bare - suport - bicicleta a sarit cu totul de pe masina, fara pagube pentru masina sau bicicleta.

Barele transversale s-au indoit, asa ca bicicleta am carat-o in portbajul masinii.

Suportul (Thule Free Ride 530) cu barele orizontale putin curbate, il folosesc si azi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@octav

@@giginic

 

Dupa diverse experiente / experimente (incepute in 1982) cu un VW-Beatle din ’72 (fara centuri de siguranta, fara “headrest”) cu suport de bagaje pe acoperis plus tandem, cacat de Fiat Ritmo, Merzane cu suport pe acoperis, cu suport pe cirligul de remorcare, inghesuiala prin limuzina decapotabila (cum bag doua biciclete fara sa distrug scaunele de piele si ma deplasez „inchis“) m-am decis pentru ceva spatios:

  • Trei persoane si trei biciclete incap usor
  • Sase persoane si sase biciclete pe “acoperis” nu e nici o problema (asta e deja “biciclism de turma” si de asa ceva ma feresc)
  • Cu putina improvizatie, sapte persoane si sapte biciclete pe acoperis (numai prin tarile “fara apa calda” fiindca nu am chef sa-mi risc “licens-ul”) nu e utopie
  •  

@@vis-a-vis

 

Presupun ca te referi la asa ceva gebremster Deckelanhänger – sint convins ca se poate modifica usor pentru a transporta pe linga bagajele pentru sase persoane si bicicletele lor pe capacul “remorcutei” (probabil numai cu TÜV-Abnahme). Cu o astfel de scula te deplasezi automat “ca pensionarii” (80 Km/h) daca nu corespunde cu “9.Ausnahmeverordnung zur Strassenverkehrsordung” si-i lipseste placheta TÜV corespunzatoare – asta-ti permite o viteza de croaziera de maxim 100 km/h. In acest caz discutia despre consum devine irelevanta.

 

P.S. 1 Apropo “pensionari”:

Sper ca atunci cind ajungi tu la virsta de pensie se existe o lege care interzice pensionarilor sa conduca autovehicole. Un inceput (si exemplu demn de urmat) ai putea face cu parintii si bunicii tai. Aroganta, nesimtirea si imbecilismul unor forumisti in privinta asta incepe sa “drifteze” tot mai mult spre grotesc.  

 

P.S.2

Ce spune legea nemtilor referitor la viteza pe autostrazi

Ce spune legea austriecilor (§46.Autobahn) referitor la viteza pe autostrazi

Ce spune legea elvetienilor (Art. 35 Benützung der Autobahnen und Autostrassen) referitor la viteza pe autostrazi

Sper ca intelegi asta: „eine Vorgabe, wie schnell tatsächlich zu fahren sei, ist damit jedoch nicht verbunden“ – penibil??

 

P.S.3

Presupus ca „omul cu mopul“ considera postingul „pe linga“ il rog sa-si faca datoria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@enderb

Referitor la furtul bicicletei de pe suportul de plafon, pot sa spun ca doar incuietorile sunt pentru oameni cinstiti, nu pentru hoti.

Ideea de baza a suportului este de a transporta bicicleta si nu de a fi un anti-furt eficient.

 

Daca nu se poate lua bicicleta cat timp masina sta parcata, asigurarea bicicletei cu un lant/cablu anti-furt (trecut prin cadrul bicicletei si legat de bara pe care sta suportul) poate fi o optiune de luat in calcul.

 

 

 

 

 

S-a intamplat cu mult ani in urma.

Atunci aveam o Dacia SuperNova, iar barele trasnversale erau prinse oarecum pe sub chederul usilor.

Nu aveam nici viteza mare (intram intr-o parcare) asa ca ansablului bare - suport - bicicleta a sarit cu totul de pe masina, fara pagube pentru masina sau bicicleta.

Barele transversale s-au indoit, asa ca bicicleta am carat-o in portbajul masinii.

Suportul (Thule Free Ride 530) cu barele orizontale putin curbate, il folosesc si azi.

Ca fapt divers :

- am avut bare transversale si fix acei suporti Proride (si chiar mai multe tipuri de suporti Thule) ; am lasat de multe ori bicicleta pe masina si am regasit-o de fiecare data; sa zicem ca am fost norocos.

- experienta cu inaltimea maxima si limitatoare de inaltime , rezultat avarii masina, suporti : Checked !

 

Si in plus prefer silentiozitatea, eficienta in deplasare, nu vreau sa mai stau cu morcovu la orice denivelare si balans pe deosebitele drumuri ale patriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Apropo “pensionari”: Sper ca atunci cind ajungi tu la virsta de pensie se existe o lege care interzice pensionarilor sa conduca autovehicole. Un inceput (si exemplu demn de urmat) ai putea face cu parintii si bunicii tai. Aroganta, nesimtirea si imbecilismul unor forumisti in privinta asta incepe sa “drifteze” tot mai mult spre grotesc.

 

 

Nenea, te-ai înțepat puțin cam tare din nimic, și te-ai grăbit să dai și două șuturi dacă tot ai prins ocazia. Dacă tot vrei să facem analiză literară despre „ritm de pensionar”, hai să punem cap la cap următoarele:

1) Cu pensionari mă intersectez în fiecare zi în drum spre serviciu, ei mergând în parc sau la piața de alături, iar referința mea e legată direct de viteza lor de deplasare mică și chinuită. Ăsta e ritmul vieții și putința la vârsta aia, și nu e nimic rău în asta. Dimpotrivă, mă bucur că bătrânii sunt activi și ies din casă din orice motiv, chiar și să se plimbe cu tramvaiul fără nici un rost timp de două ore, decât să stea închiși în casă în fața televizorului. Nimic nu îmbătrânește un om mai rapid decât lipsa de activitate (fizică). Am și eu parte de bătrâni de fel și fel și pot să văd asta.

2) Pentru pensionarii care sunt atât de în putere încât să și conducă responsabil, jos pălăria. Invidiez pensionarii din străinătate care pot să bântuie singuri și independenți prin lume și să se bucure de timpul rămas, făcând tot posibilul să ignore toate problemele vârstei, spre deosebire de ai noștri.

 

Cumulând cele de mai sus și punându-le în fața apucăturilor tinerești și a celor românești, „ritm de pensionar” s-a vrut a fi și un sarcasm fin la adresa altora foarte grăbiți de pe aici, pentru care abordarea pragmatică și eficientă la cost care presupune mersul mai încet este considerată „penibilă”. Poate că, odată cu vârsta, va veni și înțelepciunea, și calmul fără grabă, și răbdarea, și bucuria de a savura fiecare moment fără să simți presiunea asta că trebuie să faci totul în viteză ca să nu „pierzi” timp.

 

Dar mno, poate am fost eu prea fin. Sau poate analiza pe text a fost prea superficială și șutul prea pregătit.

 

Pentru cine abia așteaptă să iasă din țară pentru ca să traverseze Europa contra cronometru și stând numai pe autostrăzi, am impresia că asta e așa, o frustrare indusă de o cultură balcanică prost orientată. Începe cu faza aia că „te realizezi în viață când îți iei mașină”, așa că idealul în viață e să-ți admiri mașina în fața porții, indiferent ce troacă obosită e și la câte credite te-ai înhămat pentru ea și cât de puțin ai nevoie de ea. Ți s-a inoculat în cap că trebuie să o bifezi ca să ai dreptul să te simți bine cu tine însuți. Apoi, dacă tot ai mașină, ar trebui să poți și să mergi repede cu ea; să vină cineva și să ne facă autostrăzi unde să nu te încurce nimeni, și locuri de parcare în buza magazinului, și altele. Dar uite că n-avem autostrăzi destule, și atunci de câte ori ieși din țară stai doar pe autostradă, să te simți regele cailor putere pentru câteva ore. N-avem locuri de parcare, și atunci parchezi pe trotuarul din fața magazinului. Și ești mereu un frustrat că România e nașpa.

 

Așa am un flash-back al frustrărilor comuniste manifestate în anii '90, când a merge într-un oraș mare trebuia neapărat să includă și o oprire la McDonald's, de parcă asta era cea mai măreață confirmare că, uite, nu mai trăim într-o viață cu lipsuri. Vremurile au trecut, acum lumea știe că McDonald's-ul e o porcărie ieftină și nicidecum ceva cu care să te lauzi.

 

Poate oi prinde vremea când și șoferii noștri nu se vor comporta mânați de asemenea obsesii și frustrări induse de alții, ci de propriile plăceri și obiective. Să descopere cum e aia să savurezi Tirol-ul mergând agale cu geamurile deschise pe drumul național paralel cu autostrada aflată la 200 de metri, fiindcă așa poți vedea, mirosi și auzi personalitatea fiecărui sătuc și orășel prin care treci, nu doar pereți gri de beton și stopurile altora care se grăbesc undeva. Să înțeleagă și că mașina e o unealtă, nu un tron al superiorității, cu adevăratul test al răbdării când toate posturile de radio anunță în germană „Stau, stau, stau”.

 

În loc de „dat cu mopul” se poate face și split, în caz că discuția (off-topic aici) prezintă interes în a fi continuată.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa văd eu cum le băgaţi înauntru pline de nămol :D .

 

Am facut si asta , nu a fost nicio problema :D Am spalat husa o data cu bicicleta. Mi-a luat 1 minut in plus :)

 

Sa inteleg ca Octav nu are Octavia? Cum se poate asta?

 

 

Urmatoarea masina se prea poate sa fie o Octavia, desi nu imi place ca sunt prea scumpe Octavia fata de o Astra(pana la urma si Astra e un nume frumos , nu ? :) ) Desi tot ma gandesc serios la un Logan MCV peste vreo 2-3 ani .

 

Eu personal merg pe autostrada cu viteza maxima admisa. In afara de Bulgaria, unde e 140km/h si am zis ca imi sare volanul din mana de 2-3 ori. Asa ca am mers cu 110km/h in speranta ca nu o sa schimb jumatate din articulatia masinii .

Pana la urma depinde foarte mult si de masina . Daca ai o masina silentioasa si mai mare, atunci un 130-140 nu e nicio problema. Cu un Logan de exemplu, la 130-140 cu biciclete deasupra este foarte foarte galagie in masina si este deranjant cand ai de mers 1000km+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si in plus prefer silentiozitatea, eficienta in deplasare, nu vreau sa mai stau cu morcovu la orice denivelare si balans pe deosebitele drumuri ale patriei.

 

Orice om normal la cap prefera silentiozitatea si eficienta in deplasare.

Insa nu oricine are o masina break / combi (adica nu hayon / hachback) sau daca are o astfel de masina nu tot timpul o poate folosi pentru a deplasa doar 2 sau (maxim) 3 pasageri + 2 bicicletele sau (maxim) 3 in interior.

Iar ansamblul carlig de remorcare + suport de bicicleta este cam scump.

 

Din motivul asta foarte multi aleg bare transversale + suport pentru plafonul masinii.

In plus, de barele transversale te mai poti folosi si in alte situatii: transport obiecte mai lungi / mari, mobila de la Ikea, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frankule, cine se simte se atacă... era o vorbă de cartier. În primul rând nu mă simt îndatorat să respect toți m... oamenii în vârstă. Din cauza multora dintre ei este omenirea unde este... Adică într-un mare rahat. De România nici nu aș mai aminti. Chiar își merită soarta, inclusiv părinții mei (că bunici nu mai am de mult). Să fim serioși, capitalismul e o mare hazna în care plutim cu toții. Ni se spală creierul și ne dorim vrute și nevrute. Numai că nu prea le putem duce. Vrem mașini de zeci de mii de euro dar ne rupem în cur pentru câteva zeci cât este un plin. Mergem la consum absolut toți, fără doar și poate... și ca să găsim un motiv pentru asta zicem că ce bine e să mergi cu viteza legală... Băi, mă lași? Cine nu își dorește să îi dea în gură unui Lamborghini? Cine nu, e clar pensionar chiar dacă are 20 de ani. Și fie vorba între noi, foarte mulți sunt pericol public la volan, chiar dacă merg cu viteza legală. Cine bate Europa cu treabă știe că dacă nu adoptă un ritm susținut, îl cam prinde pensia pe drum...

Edited by gibonu
Te rog, fara politica
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subiectul acestui topic este transportul bicicletei cu masina si nu stilul de condus, societatea de consum sau conducerea unui Lamborghini pe autostrada.

Asadar, va rog nu mai continuati cu discutia off-topic.

 

Multumesc pentru intelegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, nimeni nu are experienta cu un portbiciclete pe portbagaj de sedan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca foloseste cineva unul din urmatoarele  as dori un feedback :

 

- Thule Raceway 992

- Thule Backpack 973

- Thule Clipon 9103

 

Ma intereseaza pentru o Skoda Octavia hatchback model 2014. Nu mai vreau bare si suporti.

Am intrebat si eu despre astea si nu prea stie lumea se pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thule BackPack 973 as recomanda. Bicicletele stau mai sus , e un pic mai sigur desi consuma un pic mai mult.

 

http://www.portbagajeauto.ro/pics/10754.jpg

 

Eu am asa ceva, Peruzzo Padova 650, e foarte bine facut. Zic ca il am , dar nu il folosesc . Prefer barele si suportii :)

Il tin efectiv degeaba de vreo 6 luni(il foloseste fratimiu o data pe an , ca are o masina sport pe care nu poate pune bare ) :)

 

Ca si transport e ft ok , am mers si cu 120 nu pare sa fie vreo problema. Doar ca e mai complicat de pus-scos plus depozitat in masina. La mine e mai simplu, ca pot umbla la portbagaj din masina. Dar pe un Sedan ncii nu m-as gandi sa folosesc asa ceva si sa plec intr-un concediu de 3 saptamani. Mai bine pe carlig, atunci poti umbla la portbagaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee cu arata gheara de prindere pt un Chevrotet Kalos/Aveo a barelor transversale? M-am tot chiorat pe net da' unu' nu da clar care e sistemul de prindere. Sau dimensiuni.

Poate gasesc niste bare ce se potrivesc la saracia mea de masina. Unele mai ieftine ca de versiuni de 5-6-7-800 de lei am gasit, dar tot fara indicatii :)

Sau pe de alta parte as lua niste bare longitudinale (ca se portivesc apoi orice bare transversale cu prindere pt longitudinale :P ), dar iar n-am gasit nimic pe net pt Kalos/Aveo.

Desi optiunea asta e clar mai scumpa ar fi totusi de luat in seama.

Din poze si chiorandu-ma pe langa masini as zice ca s-ar potrivi bare longitudinale de Fabia 1 pe Kalos/Aveo, ochiometric are acelasi sant in plafon. 

Cineva mai in tema poa' sa-si expuna aici experienta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automaxi e o variantă mai low-budget

Uite ce-ți trebe

http://www.multibox.ro/accesorii-auto/bare-auto-portbagaj/bare-portbagaj-supra/bare-auto-supra-no2

 

Pe site ai și un modul pt selectare marcă/model de mașină.

 

Later edit: este posibil ca respectivul model de bare să îl găsești la Metro sau Selgros (ei mai aduc d-astea) 

Asta dacă nu vrei să comanzi la BV...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.