uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

Salutare,

Sunt in faza de tatonare, caut si eu o varianta de transport pentru minim trei biciclete (varianta pe carlig pica, pentru ca nu am la masina).

Masina este de firma (si sunt sperante, ca se schimba si inca nu stim ce vom primi, de aceea sunt doar in faza de tatonare), este o Skoda Octavia Tour. 

Intrebare - exista bari transversale universale (asta daca ma decid sa cumpar bari pentru Skoda Octavia Tour si imi schimba masina - ca sa nu mai fac o achizitie noua, am vazut ca sunt foarte scumpe si ma gandeam la o varianta Thule, sau daca aveti recomandari...)

Pentru cele trei biciclete la care ma gandesc eu am studiat urmatoarele variante:

Thule - FreeRide 532, ProRide 591, ProRide 598

Hakr - Hakr Speed Alu Profi 0902

Menabo - Menabo Asso, Juza (sau pentru haion - Steel Bike 3, Stand Up 3, Logic 3)

Peruzzo - Pure Instinct 710 (sau pentru haino - Firenze 660/3)

La cele pentru haion, imi fac probleme de greutate, la un moment dat, haionul poate ceda si sincer ma gandesc foarte mult la cele pe bari transversale, este clar ca din cele prezentate sunt variante bune, dar si pretul este pe masura si daca luam in calcul 3 suporti + bari transversale sigur ma duc in costuri ridicate, de aceea apelez la voi, la cei care le folositi si puteti da un feedback legat de variantele propuse.

Ma intereseaza un cost optim pentru un buget nu foarte ridicat pentru trei biciclete. Multumesc

Poze cu bicicletele

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre barele de pus pe sus: daca masina e break - de genul acesta - unde exista bare transversale pe masina - barele longitudinale - pe care le vei cumpara - pot fi montate si pe alta marca de masina cu bare transversale (in cele mai multe cazuri). Altfel trebuie sa le schimbi pentru ca sistemul de prindere al barei de masina e diferit de la masina la masina. Dar, exista un dar, sunt anumiti producatori - thule de exemplu - care iti pemit sa cumperi bara longitudinala si ii poti schimba piciorul de prindere atunci cand schimbi masina. Practic ramaii cu bara de metal dar schimbi piciorul. 

Acum - nu toti suporti sunt compatibili cu toate barele. Barele au un profil anume - cel mai des sectiune patrata sau dreptunghiulara. Thule are si ovala sau in forma de picatura. Suporti de obicei se prind de bare printr-o chinga de metal ce trece pe sub ele dar se pot prinde si cu un surbu cu cap T ce intra intr-un sant de pe bara...deci atentie la compatibilitate. Suportii thule vin doar cu T acela care se potriveste pe barele cu santuri dar exista adaptori pt bare patrate.

 

Si acum ca idee - eu am avut bare mont blank si  cutie de portbagaj ..ceva cu H nu mai stiu exact. Dupa vreo 3 ani cutia s-a rupt pe la colturi si a trebuit sa o schimb. De data asta mi-am luat Thule. Barele se tin relativ bine - in sensul ca plasticul de pe bare s-a dus naibii si ele sunt un pic ruginite dar ar mai rezista (au vreo 7 ani).

A trebuie sa imi schimbi si barele si cutia..si de data asta mi-am luat thule - bare, cutie si suporti. De la thule ti-as recomnda 591 sau 598 - depinzand de buget. Intre La 598 au imbunatati sistemul de prindere al rotilor..e mai usor pt degetele tale sa montezi bicicletele.

 overview-6-reasons-background.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tzunoi Multumesc, masina nu este varianta break, cu bare laterale ca in imagine, este modelul berlin cu haionul care se ridica. Am mai analizat usor piata si am gasit ceva interesant pentru bara transversala - Thule 754 + Thule KitRapid (kit-ul este pentru masina pe care se monteaza) + Thule wingbar (sau alte bari otel sau aluminiu). Cred ca este cam singura varianta universala, in caz ca se schimba masina schimbi doar Kit-ul Rapid, cred.  Daca este cineva pe forum mai priceput poate da un feedback, este ok combinatia? 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, iei barele, picioarele universale si kit-ul de adaptare specific fiecarei masini in parte. Cand schimbi masina, iti iei kit-ul specific acelei masini. (la logan e 130 de lei parca)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand Thule ProRide 598, oricum sa fie Thule am vazut ca sunt cele mai bune.

Eu am Thule - FreeRide 532 si se descurca bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am  thule proride 598. Ti-l recomand cu caldura. Nu stiu nimic de peruzzo. Singurul lucru care l-ar recomdanda ar fi pretul..dar vad ca nu e cu mult mai putin - de genul 350 vs 420 asa la o prim cautare. Sfatul meu ... mergi pe caile batatorite de altii - nu vrei sa iti pierzi bicicleta. (si cam observatie - in videoclipul de prezentare la peruzzo - in momentul in care o da jos de pe masina mai are un pic si o scapa...cea ce nu e chiar ok)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentul de ezitare cand da jos bicicleta nu mi se pare o problema de suport. Se intampla sa te mai balbai. Mai ales daca duci suportul spre mijlocul masinii  ai probleme de urcat coborat bicicleta. La peruzzo poate fi util ca se roteste priderea. In general thule mi se par cam supraevaluate. Eu am 591 doua buc si unul 598. 598 e luat prin privavara, nu l-am folosit distinct pt o bicicleta ci ca sa fac din el, plus un 591, un suport pt tandem.  La 598 mi-ar fi placut o lungime variabila a bratului de prindere si rotatie a capului. Daca nu te deranjeaza o roata de fata prin masina (ca sa nu murdareasca poti sa o bagi intr-un sac de plastic sau o impaturesti cu ceva) poti sa te uiti si la 591. Urci/cobori bicicleta mult mai usor, nu se mai clatina atat, masina mai aerodinamica si consum ceva mai mic, mai putina fasaiala in mers de la frecarea cu aerul, nu mai iei crengi cu ghidonul, poate doar cu saua dar nu se mai agata ca in ghidon, pe viitor daca iti iei de carbon e bine ca nu mai strangi pe cadru.

Sfat: daca pui doar o bicicleta, moneaza suportul pe stanga, cand treci sau parchezi pe dreapta, iei crengi mai putine. Oricum e o grija in plus. Eu era sa intru intr-o parcare de hotel subterana cu ele deasupra, in ultima clipa mi-am dat seama ca s-ar putea sa nu incap si asa era.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva bare transversale HAKR Alu Move 0053?

Mai exact astea: https://portbagajeauto.ro/bare-transversale-hakr-aluminiu-pentru-vw-golf-plus-5-usi-hatchback-model-2009-2014-sistem-cu-prindere-pe-bare-longitudinale

Cum se comporta? Mi se par o varianta mai buget-friendly decat Thule Wingbar. 

Vreau sa pun pe ele niste Thule 532.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! 

Ce recomandati pentru 4 biciclete montate pe plafonul masinii?

1. bare transversale fixate de barele longitudinale deja existente ale masinii

2. bare transversale fixate direct de caroseria masinii

Pun aceasta intrebare pentru ca barele longitudinale mi se par cam firave. Mentionez ca am un vw T-roc.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca exista o limita de kg, a masinii,  pentru incarcatura transportata pe bare/acoperis. De obicei e undeva in jur de 70-80 - in cazuri rare 100. De exemplu la mine e 100 dar dupa un drum cu 4 biciclete mi s-a slabit prindere de la o bara transversala  prindere dintre bara si caroseria masinii. Cu 4 biciclete  + 4 suporti o atingi usor. Cred ca ar fi mai practic un suport de carlig. 

PS nu mi-e clar la ce te referi "bare transversale fixate direct de caroseria masinii"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beanovic probabil ca scapi la limita cu 4 cursiere cu bare si suporti usori de la thule...adica sa nu atingi limita de 75 kg suportata de sinele tale lipite de plafon.

 

eu nu recomand la nimeni 4 mtb pe plafon ala long (adica mers constant cu biclele pe plafon)...poate scapi cu 4 mtb xc de carbon de 10-11 kg, dar nu fs de 13-15 kgx4+4 suporti (au si aia vreo 4-5 kg) + barele vreo 3kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am bare transversale de otel fixate direct pe masina (prindere tip gheara) si suporta fara probleme 4 MTB-uri de 13-14 kg si viteza de 110-120 maxim la drum lung (ca mai mult nu duce masina cu 4 bicle deasupra) :)

Barele au in specificatii greutate maxima 110 kg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@purix povestea e legata de sinele longitudinale “lipite” de plafon pe care se prind barele transversale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, dar omul a intrebat ce am recomanda prin prisma experientelor personale, eu am dat/recomandat exemplul cu barele fixate pe masina, este mai zdravan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combi (de prin 2003) cu bare longitudinale din fabrica pe care am Wingbar-uri si suporti tot de la Thule. Cara fara probleme 3-4 DH-uri (inclusiv pana in haustria si'napoi).

Masina are limita (parca) 100kg iar wingbar-ul are 90kg, deci sunt pe la limita. Asta inseamna ca in cazul unui accident de pana la 50km/h, ce am pe masina ar trebui sa ramana acolo.

Nu-s deloc curios sa verific daca ii adevarat.

 

Revenind la T-roc. Nici nu am stiut ca vw a scos asa o troaca (eu nu as face asemenea troc ;)) ), deci nu ma pot pronunta cat de rezistente sunt barile lui. Cea ma apropiata masina cu care am ceva experienta ar fi Touran-ul, care duce pe el fara probleme 4 bitigle (media de 15kg/buc, bare si suporti thule)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.