uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

Doar 8 [opt] secunde dureza sa furi elegant bicicleta de pe un suport Thule ProRide 591:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suporti de plafon si cei de bicicleta thule 598 sunt pe masina de 3 ani din comoditate, spatiu de depozitare, situatii neprevazute in care ai nevoie de a transporta o bicicleta si nu ai cum in masina e bine sa fie acolo, acuma daca e asa si masina e un risc ca o las pe strada ca sunt "meseriasi" care pot pleca cu ea fara probleme.

 

Bicicleta insa ramane doar pe perioada transportului pe suporti ca incuietorile atat de la bare cat si de la suporti cum s-a mai spus sunt doar pt asigurare la transport nu la furt (cum au spus si colegii mai sus "doar pentru oameni cinstiti"). Ce sa mai zic dupa videcolipul de sus se confirma si mai mult ca e doar o asigurare de transport si nimic mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aș avea următoarele opțiuni:

THULE Bike Carrier ProRide 591( 2009) ~ 430 RON
Thule Proride 598 pret ~ 530 RON
THULE FreeRide 532 ~287 RON


Bicicletele transportate ar fi un MTB hardtail de 26 și/sau  un gravel/touring.


De ce as da cumpăra ProRide și nu Freeride, care ar fi diferențele sesizabile în utilizarea normală, care să justifice diferența de preț.



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cumperi 2, proride 591 e 365.

 

Dupa folosire intensa freeride a capatat joc stanga dreapta din cauza niturilor.

Sunt mai anevoioase de folosit, tre sa te intinzi mai mult pana la strangere

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, Drysna said:

 

Dupa folosire intensa freeride a capatat joc stanga dreapta din cauza niturilor.

 

În cazul meu utilizarea o să fie mai puțin intensa, mai degrabă ocazională.

Oricum, fiabilitatea nu e de neglijat.
Mulțumesc pentru răspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu si eu la fiabilitatea destul de slabă Freeride. Nu i-am folosit foarte mult dar tot mi s-a parut ca la nituri nu se intampla cele mai fericite lucruri.
In plus , la mine mai era o problemă. Masina fiind înaltă (Zafira, cu bare longitudinale din fabrică), a pune biclele pe Freeride era destul de chinuitor, trebuia musai sa ma urc pe prag si de multe ori era nevoie de ajutor din partea altei persoane.
Aveam 3 suporți (2 Freeride si un Proride 591). Am făcut un preț bun pt cele 2 Freeride, care au ajuns la un alt membru de vază de aici ;) si am mai completat ceva bani pe lângă si am luat un ProRide 598 (am reusit sa il prind pe la vreo 480 parcă). Oricum trebuia să renunț la 3 suporti, mi-s suficienti 2 si daca e nevoie sa plecam mai multi cu Zafirica, facem transplant de la colegii de tura.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspunsuri.

Mai vin cu o întrebare, cum se împacă Thule cu barele Menabo de la Lidl?

Parcă am citit pe aici ca ar fi destul de bune, dar nu m-am lămurit dacă se pupa cu Thule.

https://www.lidl.ro/ro/p/pregatiri-pentru-drum-bun/bare-transversale-din-aluminiu-120-cm/p53326

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot io.
Perfect. Se pupă.
Dar mai nou, suporții Thule vin doar cu șuruburile T (cu talpă pătrată ca să intre pe fanta de sus a barelor Thule). Aceste șuruburi nu merg pe Menabo. Apropo, barele alea de la Lidl sunt barele BRIO de la Menabo (nu cele XL, care au 130 cm). Asta ca să știe lumea ce caută și ce compatibilități sunt.
Trebuie să plătești pt. cei universali (cam 30 lei la Probike de exemplu).  La mine din cauza formei și geometriei barelor longitudinale și a prinderilor barelor Menabo nu pot pune decât 3 suporți sus (și uneori e nevoie să fac diverse inginerii a.î. biclele să nu se lovească nasol. La câteva ture s-au bușit nițel niște manșoane ba chiar și șei care s-au frecat fie de manșonul fie de maneta de frână a biclei de alături ).
Dacă aș avea șuruburi T compatibile, suporții ar sta mai răsfirați, acum stau destul de spre centru, sunt oarecum înghesuiți și rămân niște "mustăți" ale barelor care nu-s folosite ca spațiu.
Acum că ne-am mutat cu casa și am revenit în cartierul copilăriei, în plimbările din pandemie am descoperit foarte aproape de casă firma unui vechi cunoștințe/colaborator.
Și ce să vezi, e dealer Menabo. (au 4,9 stele pe Google din 79 de reviewuri, zic că-i bine) Ăștia sunt. Nu strică o vizită ;) Bagă un ochi și poate iei șuruburi T care să meargă cu ăia Thule sau poate chiar iei niște suporți de biclă perfect compatibili, tot de la Menabo. Aș face-o și eu, dar acum nu merită, că îi am deja pe Thule. Mă deranjează monopolul suedez (Thule & Mont Blanc).
E ca la cauciucuri: nu mai găsești decât Continental și Schwalbe. 

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

În căutarea barelor transversale am ajuns și eu pe site-ul respectiv și era cât pe ce să cumpăr de la ei dar acum aștept oferta de la Lidl, diferența de preț e semnificativă.

 

Nu țin neapărat ca suporturile de biciclete să fie Thule dar as vrea să aflu păreri de la utilizatori, așa că dacă are cineva experiente plăcute și cu alte modele îl rog să le recomande.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Cam greu.
Pentru că toti producătorii apelează la soluții proprii (bare, prinderi, suporți, etc.)
Că e și chestie de marketing. Vezi faza cu mufa de încărcat telefonul ;)
(Uniunea ioropeană a zis cândva, pe vremea "are cineva un încărcător de Nokia?" că tre' standardizate încarcătoarele. Numa bine , că la puțin timp au apărut smarfoanele, fiecare cu mufa lui ;) )

Deci  ideea de bază e că nu prea poți împerechea cum trebuie diversele componente de la producători diferiți fără să faci ceva compromis. Ideal e să ai totul de la un singur producător. Și să verifici compatibilitatea cu mașinoaca ta (fie că are bare longitudinale, fie că nu și trebuie luate prinderi dedicate)
Producător putând fi  Atera, Thule, Menabo, Fapa, Mont Blanc și poate or mai fi și alții.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mașina are bare longitudinale de la mama ei, de la Mioveni, deci am scăpat de o grija.

Sunt hotărât să iau barele de la Lidl, sper să ajung joi să le cumpăr.

 

Nu aș vrea să bag prea mulți bani, că o să le folosesc destul de puțin dar nici sub un anumit nivel al calității nu vreau să cobor pentru că dau în alte cheltuieli apoi.

 

Nici combinația Menabo cu Menabo nu dă bine mereu.

De pildă astea cică nu-s compatibile cu Brio  https://suportbicicleta.ro/accesorii-auto-exterioare/suport-bicicleta-auto/suporti-biciclete-auto-pe-bare-transversale/menabo-juza-cu-prindere-pe-bare-transversale-5960.html

 

Deocamdată ma gândesc ca Thule 591 e un compromis decent dar nu e decizia finală.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai face asta?! Să pui partea mai grea a biclei - roți, deraioare, pedale - cât mai departe de punctul de fixare? Ca să aibă ce se bălăngăni și smulge? Creativi, creativi, da' n-au prea dus ideea mai departe, și fac pariu că orice autoritate de testare și omologare îi desființează în secunda doi.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

În plus se observă că la "test" băieții fac doar drifturi. Chestie care nu forțează prea mult prinderile. Cred că iese nasol rău la testul elanului ;)

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun pariu ca nici unul dintre cei care se ocupa de proiectul ala nu au nici cea mai vaga idee ce implica de fapt transportul unei biciclete cu masina si cel mai probabil nu au avut in viata lor niste suporti veritabili de bicicleta pe mana.

 

De citit si asta:

Quote

Despite that, there are some limitations: do not exceed 120 km/h (75 mph), it is advisable to reduce the driving speed during hail, rain, thunderstorm, snowstorm, and strong side winds – do not exceed 90 km/h (55 mph).

 

Ca sa nu mai vorbim nici de usurinta cu care isi vor lua zborul bicicletele de pe plafon o data ajuns intr-o parcare populata de... hai sa le numim "valori" sau "olimpici".

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 01.05.2021 at 18:18, midan said:

În căutarea barelor transversale am ajuns și eu pe site-ul respectiv și era cât pe ce să cumpăr de la ei dar acum aștept oferta de la Lidl, diferența de preț e semnificativă.

 

Nu țin neapărat ca suporturile de biciclete să fie Thule dar as vrea să aflu păreri de la utilizatori, așa că dacă are cineva experiente plăcute și cu alte modele îl rog să le recomande.

intra joi 06.05.2021 in oferta barele.

Acuma daca barele suporta merita suruburi tip T.

Eu am avut norocul ca barele originale de megan sa le prind la oferta mai ieftin ca la thule si sunt identice doar ca sunt banduite cu renault (barele la reprezentanta 520 lei thule doar 900 lei, de diferenta am mai pus putin si am luat un suport). Suportii sunt prinsi de bare cu suruburi tip T. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat barele de la Lidl și le-am montat.

 

Singurul inconvenient până acum e ca fluieră de pe la 50km/h

 

Nu pare să suporte șuruburi T, poate doar dacă scot garnitura de cauciuc de pe marginea de sus dar în instrucțiunile din cutie nu zice nimic.

 

Acum trebuie să mă mai hotărăsc ce suport de bicla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, trebuie scos cauciucul acela.
Aici gasesti codul pt suruburile alea dar din ce am tot citit pe net ar fi prea scurte pt suporții Thule. (din amintiri, suruburile T de la Thule au talpa de 20x20mm iar suruburile Menabo au 14x14mm)
Vezi pe aici cum e cu fluieratul și chiar și cu șuruburile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, si am uitat: cauciucul se scoate si se taie cat sa treaca surubul, apoi se pune la loc. Trebuie foarte bine facute masuratorile a.î. sa pui suportul perfect longitudinal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fluieratul e în surdina dar na, e un zgomot nou, chiar dacă nu e deranjant.

 

M-am uitat și eu după șuruburi și tot 14x14 am găsit. Nu mi se pare o soluție de încredere pentru biciclete.

Oricum nu o să improvizez, prefer să fie  cu bride dar sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Șuruburile in T sunt ok nu ai de ce sa îți faci griji că nu țin, Thule  proride 958 vine cu așa ceva in pachet, la mine așa au venit t 20*20. Acea banda o scoți și o tai exact cum a zis @MaC® iar bucățile care îți rămân le pui la păstare nu se știe când o să ai nevoie sa le montezi in loc de suporți și să transporti ceva și să nu ai zgomot ciudat că nu ai acele bucăți montate. Șuieratul cred că e de la forma lor, am un cunoscut care are aceleași bare și se aude acel șuierat, pe ale mele îl aud cam  la 120-130 până atunci sunt silențioase, bine sunt forma aceea de lacrimă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi dimineata am cautat link-ul dar nu l-am mai gasit din pacate (au schimbat site-ul si Brio e un model vechi , iesit din productie). Era vorba de un cauciuc similar care se băga in partea de dedesubt. Ce am găsit astăzi e valabil doar pt alt model de bare - ma refer la acel cauciuc. Nu era deloc scump, se putea comada direct de pe site-ul italian si transportul era destul de ieftin. Nu am luat atunci din pacate.
In ce scriam pe linkul dat mai sus, am bagat niste spuma de la ambalaje (polietilena expandata), dedesubt in zona aia de "mustati" care ies in stanga/dreapta prinderilor de pe barele longitudinale. N-am avut timp/chef sa bag si pe toata latimea dintre barele longitudinale. Contează și unghiul barei din față. La început o pusesem mai îspre botul mașinii și stătea ceva mai înclinată față de orizontală și fluieratul era mai pronunțat și mai deranjant...

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 19 minute, alexadi said:

Șuruburile in T sunt ok nu ai de ce sa îți faci griji că nu țin, Thule  proride 958 vine cu așa ceva in pachet, la mine așa au venit t 20*20

Corect, dar cum spuneam, am studiat mult din 2013 incoace. Combinatia mixta nu e chiar ce trebuie (suruburile Menabo sunt ceva mai scurte pt ca suportii Menabo nu-s asa de "grosi" ca cei Thule) De aia am si renuntat sa fac experimente si am montat suportii cu prinderile universale. Ar mai fi un dezavantaj la prinderile cu suruburi T.
Toamna/iarna sau primavara pierzi mult mai mult timp cu demontatul/montatul suportilor de pe bare (eu ii dau jos in 5 min, un prieten care avea tot 2 suporti sus dar cu suruburi T pierdea cam spre o ora - trebuie scoase dopurile de capat, apoi cauciucul, apoi suruburile, pus cauciucul inapoi - si trebuie sa fii atent care capat il bagi , ca daca nu e perfect simetric tăiat,  la primavara daca-l bagi in aceeasi pozitie constati ca suportul sta oblic... :)) si apoi inapoi capetele. Cam mult, nu? Si daca te prinde un noiembrie câh, nu prea e ok sa stai pe langa masina atata timp. Aaaaa, daca ai garaj e altceva).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am tăiat cauciucul ăla... Când pun suporturile îl iau jos și îl pun în portbagaj, după ce le iau jos îl pun înapoi. 

Presupun că se taie și se pune între suporturi din motive ce țin de aerodinamică? Eu folosesc suporturile poate o dată pe lună, câteodată două, altădată trei, nu le țin niciodată mult pe mașină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aerodinamica e fix pix ;)
E vorba de fluierat și zgomot. Nu am făcut asta așa că nu am cum să știu dar cred că apar șuierături cu el scos... E ca atunci când eram copii și suflam în buza sticlei ;)
Recunosc, am un pitic idiot in cap și orice zgomot, șuierat, trăncănit, cloncănit, etc. mă fac să nu mai fie eu...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.