uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

Văd că nu sunt singurul care are piticul cu zgomotele :), am bricolat când am montat suporți la tăiat bucățile cat mai fix sa nu rămână nici un pic de loc pt zgomote.

 Iar referitor la montat demontat aici m-ai pierdut ale mele zac pe mașină de când le-am cumpărat, garajul e cel clasic la bordura de pe stradă. O sa fiu nevoit lunile următoare să experimentez asta că am ceva voluminos de cărat o sa vad atunci. 

Dezavantajele la faptul că nu le dau jos cred că e un consum mai mare de motorina de 200-300 ml la 100km și că stau iarna când avem zăpadă sa le curat și pe ele in rest "coafura rezista" indiferent de vreme. 

Singurul lucru care îl dau jos sunt acele cauciucuri pt protejat janta, le țin în mașină că e mai safe așa oricum durează 10 secunde sa le iau și să le montez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barele fluieră oricum pe la 70-80 la oră, când am două-trei biciclete sus nu le mai bag in seamă. Suporturile mele sunt un model un pic mai vechi de la Thule, nu au închidere cu cheie pe bare, doar la bicicletă, de asta le dau jos și nu le las pe mașină.

Când iau suporturile jos pun înapoi cauciucul și gata.

Barele le iau jos iarna, e mai practic de curățat mașina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am un Seat Leon, 1P, hatchbach.

Tot interesandu-ma despre cum este mai ieftin sa transporti bicicletele am ajuns, la un moment dat, prin vastul internet, la un sfat al cuiva care spunea sa nu folosim suport pentru haion pentru ca riscam sa descentram haionul. Explicatia era ca greutatea bicicletelor trage de haion in jos, existand riscul de a forta balamalele haionul si de a produce daune, in timp.

Pentru ca voi sunteti mai experimentati imi puteti spune daca este o vorba aruncata aiurea sau este adevarat acest lucru ?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fostă colegă de serviciu avea ceva Skoda hatchback, și și-a luat un suport din ăsta care s-a prins în chingi de ușă. A cărat o matahală de DHS de vreo 17 kile + bicla fetei, alte 12 kile, pe suport, din București până la muntele Penteleu în Buzău și înapoi. Drum de țară, hârtoape, etc. La întoarcere în București n-a mai putut deschide ușa la portbagaj, se mișcase cu totul din balamale și se înțepenise. Apoi am aflat că nu e singurul caz din ăsta.

 

Trebuie să fii atent la modul în care e conceput suportul pentru haion și unde își distribuie greutatea. Unele modele se prind de haion dar au o bară care coboară destul de mult pentru ca să se sprijine pe bara de protecție din spate. Așa, greutatea biclelor e în principal transmisă barei sau spoilerului. Alte modele se sprijină numai și numai pe haion, și atunci toată greutatea biclei/biclelor + inerția în caz de drum mai denivelat se transferă ușii portbagajului, care nu a fost chiar concepută pentru așa ceva. (De fapt n-a fost concepută nici măcar să-și susțină propria greutate exclusiv în balamale atunci când mergi cu haionul deschis din cauza unor obiecte voluminoase.) Dacă mergi ușurel și drumul e bun, ai șanse să nu-ți strici mașina cu un suport gândit pentru țări cu șosele mai bune.

 

Cea mai bună variantă rămâne un cârlig de remorcare + branșament electric + suport de bicle pentru cârlig. Ăla e făcut să țină niște sute de kile, nu are probleme de-astea.

 

[edit]

 

La o căutare rapidă pe gugl, uite un suport care se prinde doar de ușă, în chingi:

image.png

 

Dar astea două se sprijină și de bară:

image.png

image.png

 

Pentru Seat Leon am văzut un suport pentru model mai vechi de Seat Leon care are două piciorușe de sprijin pe bară. Dar aparent un model similar de suport pentru un Seat Leon mai nou nu mai are piciorușele alea, ci stă integral pe ușă, însă apoi în poza de aici are piciorușele de sprijin. Deci... e bine să te uiți.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@btoader22

 

In completare la ceea ce a spuns @puterfixer mai sus, stiu un caz in care pur si simplu s-a strambat tabla de la hayon in partea superioara (deasupra celui de-al stop de frana) de la carat bicicletele pe un drum forestier cu un suport care se agata de hayon. Plus multe cazuri de balamale deformate. Exact cum se spunea mai sus, producatorul masinii nu ia in calcul faptul ca unii vor sa transporte biciclete pe hayon.

 

Mai stiu cazul unuia pe care l-a aburit vanzatorul si a cumparat o pocnitoare italieneasca de suport, ale carui chingi si catarame erau atat de bune, incat omul trebuia sa opreasca la fiecare 50 km ca sa le stranga.

 

In cel mai bun caz aceste suporturi par un compromis strict pentru situatia in care ai de transporat bicicleta de 1-2 ori pe an, pe distante scurte si pe asfalt bun.

In plus, gandeste-te ca la un drum mai lung, nu vei putea deschide hayonul cu bicicletele agate de el.

 

Suportul care se monteaza pe carligul de remorcare (cel cu pedala, care se poate rabata, astfel incat sa poti deschide portbagajul) este cazul ideal. Insa si pretul este pe masura la ansamblul carlig de remorcare + suport.

Astfel, solutia de mijloc imi pare cea cu bare transversale si suport montat pe bare. Insa aici trebuie atentie mare la gabaritul pe inaltime, imposibilitatea de a intra in parcari subterante, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu , @puterfixer, multumesc mult pentru informatii. Se pare ca acest fenomen de descentrare exista, insa nu am auzit pe nimeni vorbimd despre acest lucru atunci cand fac review-uri la acesti suporti cu prindere pe haion. 
 

Imi doresc foarte mult acel sistem cu carlig de remorcare insa nu am carlig.

O sa merg pe varianta cu bare transversale. 

 

Multumesc mult inca odata pentru ajutor! 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Mazda mea sunt câteva modele de cârlig aftermarket cu sau fără kit electric (care este necesar dacă biclele acoperă stopurile și numărul). Modelele care ar avea cârligul demontabil sunt între 250-400€. Are practic 3 piese de metal zdravăn care se montează în vreo 2 ore pe sub spoilerul spate, cu un decupaj în spoiler ca să treacă cârligul. Apoi vine partea mai laborioasă de făcut conexiunile electrice, inclusiv cu deconectarea automată a senzorilor de parcare când ai conectat suportul în spate. Nu e greu și ai tot ce-ți trebuie în kit, dar îți cere și asta vreo 2-4 ore. La reprezentanță m-ar costa vreo 700€... Pentru cineva care are timpul, spațiul și oareșce îndemânare mecanică, se poate economisi binișor, și dup-aia ai cârlig multifuncțional.

 

Orice fel de prindere ai avea, trebuie să fii atent la gabaritul nou al mașinii. Dacă-s biclele puse pe plafon, ți-a crescut mașina în înălțime. Dacă le ai pe haion sau pe cârlig, ți-a crescut mașina în lățime. Dacă erai obișnuit că Leon e mașină mică și te strecori cu ea peste tot, o să ai o surpriză să vezi că biclele ies în afară în stânga și dreapta vreo 15-30cm, și deci poți lua tufișuri, bicicliști, oglinzile mașinilor parcate, stâlpi... Îmi amintesc cât m-au trecut toate nădușelile când am trecut de la Polo (165cm lățime cu oglinzi cu tot) la Mazda (184cm lățime) și a trebuit să strecor balena pe lângă TIR-uri pe benzile îngustate la <2m din cauza lucrărilor pe autostradă. Cu o biclă în spate, indiferent de suport, mașina e și mai lată de atât.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 18 ore, btoader22 said:

Se pare ca acest fenomen de descentrare exista, insa nu am auzit pe nimeni vorbimd despre acest lucru atunci cand fac review-uri la acesti suporti cu prindere pe haion. 

 

Pai niciun comerciat nu o sa-ti spuna ca marfa pe care o vinde are si unele dezavantaje. Sau sunt extrem de putini cei care o fac.

Cat despre review-uri, pare ca acestea sunt "filtrate" de catre comercianti. Plus ca este o practica veche ca prietenii comerciantului sa scrie doar review-uri pozitive pe site.

 

Daca ai de mers cu bicicletele pe masina doar de cateva ori pe an, nu merita investitia in ansamblul carlig de remorcare - suport. Cel mai eficient imi pare sistemul de bare transversale + suport. Ai grija la gabaritul pe inaltime si aia e.

Sistemul carlig de remorcare - suport este pentru cei care merg foarte mult cu bicicleta pe masina, cum ar fi cei care merg des la concursuri in RO si in afara RO.

 

Daca nu esti extrem de comod, atunci cand transporti bicicletele pe masina, slabesti putin suruburile de la pipa, aliniezi ghidoanele paralel cu cadrul, apoi strangi suruburile de la pipa. In fel asta, scade putin rezistenta la inaintare si nu se mai umple ghidonul de insecte moarte (mai ales vara).

Tot la capitoul asta, eu unul dau tot jos de pe bicicleta atunci cand o urc pe plafon: sa, bidon, stopuri, aripi, etc. O aripa de platic nu are mare relevanta la inaintarea masinii, insa daca zboara de pe bicicleta, nu cred ca-i prea placut ca cel din spate sa si-o ia in parbriz.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta de carlig de remorcare iese din calculele mele. Investitia este prea mare pentru nevoile mele. 


Multumesc mult pt sfaturi. Voi tine cont de ele.

In cazul cursiere mai este valabila faza cu intorsul ghidonului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți monta liniștit cursiera pe plafon fara sa ii întorci ghidonul, am avut chiar și duminică 2 cursiere și am rulat cu 100 km/h pe centura Bucureștiului fara problema, am dat jos de pe bicicleta tot ce nu este fix : lumini, bidoane de apa, gentuțe de scule, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 11 ore, btoader22 said:

In cazul cursiere mai este valabila faza cu intorsul ghidonului?

 

Nu stiu. Nu am avut niciodata cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cursieră s-ar putea să te avantajeze un suport special făcut pentru ele. Bicla nu se prinde așa cum e, cum e cazul la MTB-uri, ci se scoate roata față și se prinde furca direct de suport. Cu asta scade profilul biclei la frecarea cu aerul, și ghidonul intră cumva în vortexul produs de botul și parbrizul mașinii, încât nu se înfig chiar așa multe muște în ghidolină. Roata o poți pune în portbagaj (sau iei un suport dedicat pentru ea). Am văzut sistemul ăsta doar la Thule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... sau iei folie de impachetat mancare si invelesti ghidonul.
capatul il poti lipi cu putina banda (ca sa nu ti se falfaie)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt sfaturi.

O sa ma gandesc bine ce fel de suport aleg.

Am si o matahala de MTB pe care ar trebui sa o car, doar pt scaunul copilului. Cat o sa mai stea in el. Deja a inceput sa mearga foarte bine cu bicicleta lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat zilele astea un Thule Freeride 532 cu 289 de lei de pe eMag, pentru MTB e foarte bun, pare solid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare.
Dacă citești în urmă, mulți zic că după un timp apar jocuri la îmbinările nituite. Pățit. ;)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am unul luat second-hand, nu joacă deloc... La cat de rar le folosesc, 4-5 ori pe an nu avea sens (cel puțin pentru mine) să dau aproape dublu pe un Freeride :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, exact așa am procedat și eu (le foloseam ceva mai des decât zici, dar nu chiar atât de des cât să merite diferența de bani).
Numai că la un moment dat am luat decizia să trec la ProRide pentru că mașina mea e înaltă, are și bare longitudinale și era chinuitor să pui biclele sus pe suporții Freeride. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.05.2021 at 15:30, MaC® said:

Pare.
Dacă citești în urmă, mulți zic că după un timp apar jocuri la îmbinările nituite. Pățit. ;)
 

 

Se scot niturile si se inlocuiesc cu suruburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

așa o fi, da'-i prea mare daravelă... ;)
Cum ziceam deunăzi, e chin să pun biclele sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, MaC® said:

da'-i prea mare daravelă...

Exact asta-i parerea mea despre SUV-uri, monovolume... :))

 

La Thule 530 a trebuit sa schimb niturile, dar la 532 (pe care le folosesc de vreo 6-7 ani) nu a fost inca nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai facut ceva special cand ai pus suruburi in loc de nituri?

 

Am si eu de repetat actiunea la 2 suporti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nimic foarte special.
Am scos niturile si am pus in locul lor suruburi.
Ulterior le-am schimbat cu unele mai "aspectuoase", adica cap pt. imbus si piulite autoblocante.

(prima oara am pus ce gasisem prin cutia cu suruburi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.