uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

Eu am mers in mai multe combinatii. 3 bicle pe suport de capac de portbagaj, ca Loganu' n-are haion si una-n portbagaj. 2 bicle pe plafon, 3 pe portbagaj, 3 sus si 2 pe portbagaj... 3 sus, una in portbagaj. La cat mai multe bicle sus se schimba aerodinamica mult, parca nu ia viteza, in rest nu se simte foarte tare dinamica, pe curbe sau serpentine. Insa cand ai multe bicle pe portbagaj parca se ridica fata, capacul portbagajului se ridica de la balamale si se aprinde becul cum c-ar fi deschis. Pe curbe are miscari ciudate, fundul danseaza, oscileaza (nu nu e ruliu).

La sedan difera aerodinamica fata de break sau hatchback. Cred ca nu se mareste foarte mult consumul la cele din urma. 

Concluzia mea e ca cele de haion nu merita. Biclele ies din gabaritul lateral, astupa stopurile si strica dinamica masinii. Biclele se lovesc intre ele, rotile se-nvart si tabla masinii se stramba sau se matuieste vopseaua in punctele de contact. De acces la portbagaj nu mai poate fi vorba, e foarte incomod. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stai in apartament si mergi cu masina full de bagaje, ia din acela de se pun bicicletele intregi deasupra. Sau daca n-ai masina full, ia din acela de scoti roata fata., In lipsa huse de roti, rotile fata le poti pune prin masina in niste saci dedicati, ca sa nu murdareasca. Exclus suportul de carlig, care trebuie carat in/din casa si montat. Cand vei avea la un moment dat probleme cu spatele, daca inca nu ai, va fi cam nasol. In plus ocupa loc mult in casa. In schimb, barele si suportii de montat deasupra ii poti raspandi prin colturile apartamentului. Si al treilea dezavantaj, pretul mare.

Daca stai la viloasa, deci ai si spatiu si bani, ia de carlig, ca nu mai trebuie sa-l cari in casa. Ramane dezavantajul gabaritului masinii pe lungime adica mai greu de gasit loc de parcat pe unde mergi.

 

La suportii de pus deasupra mai e o mica problema, vara. La peste 120 la ora se lipesc musculite strivite de biciclete, idem ca la parbriz. Cand am biciclete deasupra nu merg cu mai mult de 110/ora. Am constatat astfel ca timpul calatoriei nu se lungeste chiar asa mult, nu mai trebuie sa spal parbrizul de musculite din cand in cand, deci mai recuperez putin timp si prin asta, condusul ma oboseste mai putin si consumul e absolut rezonabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o curiozitate.

Mi-am cumparat 2 suporti Thule Proride591, iar acum urmatorul pas sunt barele, numai ca nu stiu daca suporti se potrivesc cu barele originale de la Renault. (am un Symbol in 5 usi sedan)

Stie cineva daca sunt compatibile? Imi puteti da si alte modele pana in 100 euro?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, priviti cam cum lucreaza baietii:

 

 

Oare or fi romani, se pare ca incuietorile alea nu prea prezinta mare siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
salut,priviti cam cum lucreaza baietii,  ( www.youtube.com/watch?v=0Yu4vEsD9WA )    oare or fi romani, se pare ca incuietorile alea nu prea prezinta mare siguranta

 

Eu nu mi-as lasa nicodata bicicleta pe masina in parcare fara sa fie cineva in masina sau langa ea. Pentru hoti nu exista lacat. A facut ceva paguba: bicicleta, suport si nu sunt sigur daca nu si masina la cum s-a urcat pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dory14

 

In mod normal, sistemul de prindere de la Thule Proride591 ar trebui sa fie compatibil cu majoritatea barelor transversale (nu vorbesc de varianta aero).

Din motivul asta exista acel surub (filet) in sistemul de prindere bara - suport.

 

Ca sa fi sigur, fa o proba cu suportul pe bare, inainte de a le cumpara.

 

Referitor la alte modele de bare sunt site-urile de portbagaje si posibil unele magazine de biciclete.

 

Exclus reprezentantele auto, pentru ca acolo e japca mare.

 

 

siCUBEscu

 

Suportii sunt destinati in principal transportului bicicletei, nu securizarii (anti-furt) a acesteia.

Dupa cum a spus si cristi_xtr, pentru hoti nu exista incuietori pe care sa nu le poata desface.

 

Insa nu te oprese nimeni sa asiguri (in timpul stationarii) bicileta cu un cablu anti-furt.

Sau sa ai in masina un lant solid de 2 kile pe metru si un lacat la fel, cu care sa asiguri bicicleta la o stationare mai lunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand las bicicletele pe masina le leg cu inca cateva lanturi groase, unele de altele, de bare, de tot ce apuc. Dar asta doar pentru sa zicem cateva zeci de minute, sub supraveghere directa daca ma opresc sa mananc ceva. Altfel - de exemplu peste noapte - le demontez si le bag in masina, incap puse si pe bancheta cu un pic de grija si o patura pregatita - de preferat o patura si peste ele sa nu atraga privirile. Oricum, si din masina le fura cineva daca chiar vrea, dar na, e mai greu, mai e alarma, etc...

 

Cu consumul, avand in vedere ca am sute de mii de km facuti cu bicicletele in toate pozitiile, va pot spune ca pe masina diferenta de consum e mult mai mare decat in spate, dar altfel nu mi se pare ca afecteaza prea mult comportamentul masinii, decat in caz de vant puternic lateral cand se simt foarte tare. Cum am avut si masini diesel si pe benzina pot sa spun ca la cele diesel nu se simt asa de rau bicicletele de pe plafon, iar cele din spate nu se simt deloc, diferenta de consum e de sub 1 l. La benzina insa (benzina aspirata nu turbo), bicicletele de pe plafon afecteaza rau de tot comportamentul datorita lipsei de cuplu a motorului si pot sa confirm faptul ca o masina care in mod normal prinde 140-160 km/h, cu 4 biciclete sus pe ea nu depasea 90-100 oricat de tare trageam de motor. Consumul crestea cu 4 biciclete de la 6% la 10% pentru un motor de 1.2 pe benzina, ca sa se pastreze la un 8% trebuia mentinuta o viteza sub 80 km/h, de acolo consumul crestea exponential. Eu nu as merge pe varianta pe plafon pentru masini pe benzina de sub 100 cp si drumuri de mai multe sute de km de mai mult de 2 ori pe luna. Altfel, pentru transport ocazional, merge.

 

Cu portbagajul pe hayon pot sa confirm ca orice ai face, bicicletele se vor freca intre ele unde nici nu te astepti si fara discutie vopseaua masinii va fi afectata in punctele de contact dupa mai multe utilizari. Altfel, e cea mai ieftina varianta.

 

Personal, la urmatoarea mea masina o sa fac un efort sa-i pun carlig si pun o platforma din aia ca lumea, cu stopuri, numere si tot ce trebuie, e pana la urma singura solutie cu adevarat profesionala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
La benzina insa (benzina aspirata nu turbo), bicicletele de pe plafon afecteaza rau de tot comportamentul datorita lipsei de cuplu a motorului si pot sa confirm faptul ca o masina care in mod normal prinde 140-160 km/h, cu 4 biciclete sus pe ea nu depasea 90-100 oricat de tare trageam de motor. 

 

Din cate stiu, producatorii de suporti recomanda o viteza a vehicului de maxim 120 km/h (atunci cand care biciclete deasupra).

Asa ca, dupa mintea mea, nu prea are rost sa ne batem capul cu viteze prea mari ale vehiculului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din cate stiu, producatorii de suporti recomanda o viteza a vehicului de maxim 120 km/h (atunci cand care biciclete deasupra).

Asa ca, dupa mintea mea, nu prea are rost sa ne batem capul cu viteze prea mari ale vehiculului.

 

Inclusiv legislatia, si nu se refera doar la biciclete.

Cand ai montat pe plafon orice fel de suporti poti circula cu viteza legala.

Daca in suporti se afla biciclete, schiuri, placi sau ambarcatiuni usoare, viteza este cu 10 km/h mai mica decat cea legala pe respectivul tronson de drum.

Nu se aplica la roofbox daca el este OEM, daca este AF se aplica regula lui -10km/h.

Toti suportii insa trebuie sa fie certificati pentru utilizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discuția poate fi foarte lungă. Depinde de mulți factori.

Există și portbagaje de hayon care nu distrug furci iar bicicletele nu se freacă  ;)

Cum ar fi ăsta:

https://plus.google.com/photos/103534055387023587460/albums/5596177018619528561?authkey=CM_vpaLQmJmQPw

Dar care pus pe Zafira (un mini autobuz prin definiție) influențează al naibii aerodinamica și consumul*. Spre deosebire de cele montate sus unde chiar și cu 4 bicle aproape că nici nu s-a simțit.

La care însă este o reală problemă în a le pune sus (contrar părerii unora că e suficient să te urci pe praguri - se poate demonstra ;) )

*am date ce pot proba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand umblu cu calutii dupa mine, in concedii, ture cu baietii, etc, am suporti pe bare transversale, sus, pe masina. Am nu unul ci trei suporti asezati frumos, longitudinal, pe un Vw Polo, o masina de clasa mica. Asa cum spun cei 2 antevorbitori, consumul nu este influentat in mod drastic iar viteza cu care circul este oricum in limitele legale. Se simte totusi un disconfort la viteze peste 110km/h, pe segmente de drum virajate. Recomand suportii pe masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar care pus pe Zafira (un mini autobuz prin definiție) influențează al naibii aerodinamica și consumul*. Spre deosebire de cele montate sus unde chiar și cu 4 bicle aproape că nici nu s-a simțit.

La care însă este o reală problemă în a le pune sus (contrar părerii unora că e suficient să te urci pe praguri - se poate demonstra ;) )

*am date ce pot proba.

 

Uite ca mie pe Fiat Doblo suportul de hayon nu imi baga mai mult de 0,2 l/100 in plus la consum. Parerea mea e ca dimpotriva, cu cat masina e mai autobuz, bicicletele stau mai ferite pe hayon si cu cat masina e mai joasa si are forma mai sport ele influenteaza mai mult.

 

In legatura cu viteza legala scazuta cu 10 km/h sunt curios unde scrie in lege, ca nu-mi aduc aminte (nu zic ca nu exista, doar nu stiu eu si sunt chiar curios sa vad). Exista intr-adevar un paragraf care spune asta despre remorci. Oricum, cand ai de facut 1500-2000 km de autostrada pana prin Franta, Spania sau cine stie unde cu bicicletele pe masina se simte, cu Fiat Panda 1.2 pe benzina si 2 biciclete am mers pana in Tirol cu 90 km/h ca de acolo sarea consumul din 6 in 9%. Acuma cu diesel, cum spuneam, nu se mai simte asa de rau si pot sa zic ca am fost pana in Franta cu 2 cursiere deasupra si nu s-a simtit. De-aia zic ca cei care au benzina de sub 70-80 de cai si vor sa faca Europa cu biclele pe masina ar trebui sa se mai gandeasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mai mult imi influenteaza nevasta consumul cind conduce decit bicicletele pe plafon!!!

@Horatiu. Nici eu nu stiu de nici o lege care sa te oblige sa mergi cu 10km/h mai putin cind ai biciclete pe plafon. Producatorii de la care am eu suportii recomanda 130 km/h viteza maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa se filosofeze atata despre consum, masine dansande, viteze maxime samd- cautati teste (gen EuroNCAP, ADAC, TCS samd) si rezultatele lor pt. asemenea 'solutii'. Sunt mai toate catastrofale din toate punctele de vedere (consumul marit fiind cea mai mica problema).

La elk test sau franare maxima nu tine nicio solutie asa incat sa poti refolosi bicicleta dupa un caz serios de evitare de coliziuni. Cadre sau roti indoite daca-s pe acoperis, luneta sparta si rama usii/geamului spate indoite (plus bicla distrusa)- ba chiar s-a intamplat ca tot relingul sa plece cu bicicletele la plimbare prin decor.

Cine tine la sine si la biciclete, nu le transporta inafara masinii doar din gandul 'ca doar n-o sa mi se intample tocmai mie'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma si asteroizi pot lovi pamantul... Totusi cam care-i incidenta evenimentelor de care vorbesti tu?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa se filosofeze atata despre consum, masine dansande, viteze maxime samd- cautati teste (gen EuroNCAP, ADAC, TCS samd) si rezultatele lor pt. asemenea 'solutii'. Sunt mai toate catastrofale din toate punctele de vedere (consumul marit fiind cea mai mica problema).

La elk test sau franare maxima nu tine nicio solutie asa incat sa poti refolosi bicicleta dupa un caz serios de evitare de coliziuni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cine tine la sine si la biciclete, nu le transporta inafara masinii doar din gandul 'ca doar n-o sa mi se intample tocmai mie'.

 

Pe langa ceea ce ti-a spus Xemax, ce facem in cazul in care avem: o masina normala, 3 insi, 3 biciclete si putine bagaje?

Pentru ca in cazul asta poti sa stai si in cap ca 3 biciclete n-ai cum sa le transporti in interiorul masinii.

Iar solutia tren, duba sau fiecare cu masina lui nu este posibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cine tine la sine si la biciclete, nu le transporta inafara masinii doar din gandul 'ca doar n-o sa mi se intample tocmai mie'.

 

Problema prinderilor exterioare este dată de inerția respectivelor obiecte vs. forța cu care ele pot fi ancorate de caroserie și modul în care acea forță e disipată prin prinderi. Iar inerția e direct determinată de viteză. Dacă nu zbori cu 150 la oră ci o lași mai moale la 100, șansele sunt mult mai bune ca să nu-ți plece tot portbagajul de pe acoperiș în caz de frânare de urgență sau chiar impact.

 

Concluzia corectă mi se pare că ține de alegerea între a fi zmeul șoselelor sau a-ți proteja de riscuri odorul de deasupra conservei (dacă ăsta a ajuns să fie factorul determinant în conduita preventivă, nu grija de TINE :D). Încă nu știu pe cineva să fi pățit ceva pentru condus prea încet, în afară de nevoia unui mai bun autocontrol al grabei și plictiselii nejustificate, pe când pentru condus prea tare sunt pline spitalele și cimitirele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar solutia cu bicicleta in masina poate fi la fel de periculoasa. In caz de accident ai un obiect contondent care se deplaseaza liber.

La fel ca si cu drobul de sare de pe hornul casei.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mare plus pentru ce zice Max, orice obiect pus in masina, mai ales unul contondent ca bicicleta sau schiurile, in caz de accident va face ravagii. Chiar si niste bagaje care nu sunt inchise in portbagaj pot fi fatale. Deci e safe doar daca bicicleta incape complet in portbagaj si nu exista riscul sa dea peste pasageri. In caz de accident mai bine da-le-n ma-sa de bicle sa zboare de pe suporti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] Initial luasem unul ca sa-l adaptez pentru a pune bicla pe motor. Inca n-am avut timp sa fac nazbatia asta dar ideea n-a apus :D

 

Ceva gen?!?

 

67338_489686977764429_1201164564_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.