uriasu_12

Sfat suport biciclete auto

Recommended Posts

Era musai sa ma faci sa recunosc ca am o problema cu desfacutul suruburilor .....

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ca au in aproape orice magazin de bricolaj suruburi pe gustul fiecaruia. Dar imi pare mie sau nu-s gandite sa fie desfacute des? Barele n-ar trebui sa ramana pe masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutabil pentru ca ale mele au oxidat pe-aici, pe-acolo, purtate mereu pe masina in ultimul an. Amu' asa e situatia ca trebuie sa le dau jos pt. 2 sapt. :) Ma gandeam si io sa inlocuiesc surubul idiot (care nu-i exact-exact hexa de 30)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe lângă clasicele SquareBar (pătrată) și AeroBar (ovală), Thule a scos și WingBar ce promite o rezistență la înaintare înjumătățită față de AeroBar. Le-a încercat cineva?

 

Mă gândesc că la rezistența de înaintare a întregului ansamblu de bare transversale și biciclete, reducerea frecării barelor nu e semnificativă și un eventual upgrade ar fi doar de moft. Iar dacă cineva tot își pune problema bugetării unor bare premium, SlideBar-urile s-ar putea să fie mai practice decât WingBar-urile.

Am luat eu saptamana trecuta WinBar si imi fluiera ( zgomot ca de cimpoi ) oribil ( fara suporti ) incepand de la 70 km/h. Nu imi dau seama daca sunt vinovate barele sau picioarele alea care se prind pe plafon cu clema pe sub chedere. Acele picioare sunt de mari dimensiuni si nu stau deloc cum ar trebui in adancitura de pe plafon si am vaga banuaiala ca intra aer pe sub ele si de acolo acel fluierat.

Cu niste AeroBar imprumutate ( si care acum am inteles ca nu se mai fac ) nu am avut problema asta, suierau ele dar cu geamul inchis nu se auzea nimic. Cu astea noi urla si la 70 km/h cu geamul inchis, cu geamul deschis se aud si la 30...

O sa mai investighez problema cu cei de la care le-am luat si va tin la curent, sper sa rezolv cumva.

 

Legat de sistemul de prindere, mie mi se pare gresit din start si vina nu apartine Thule ci masinilor din grupul VW dar si alte marci, cu prindere ciudata direct pe plafon si o gheara pe sub cheder - vorbesc aici de hatch si sedan, break-urile au bare longitudinale. Eu voiam sa evit prindearea direct pe caroserie de la suportii pe haion, diferenta e ca un suport de haion costa 100-300 lei iar pe cei de plafon am dat cu totul 1500 ( suporti, bare, picioare, ghearele alea de sub cheder, antifurt bare ).

Picioarele si ghearele fac contact direct cu masina si clar vor afecta vopseaua, deja a sarit deasupra chederului - cred ca atins surubul de prindere fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista vreun suport de bicicleta care se poate prinde direct de barele longitudinale? (in cazul meu pt un Outlander).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista vreun suport de bicicleta care se poate prinde direct de barele longitudinale? (in cazul meu pt un Outlander).

 

Numai cu bare transversale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, inca un rand de bare + suport. Deci nu fac nicio afacere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, inca un rand de bare + suport. Deci nu fac nicio afacere.

 

Dacă ai cărlig, bagă unu pe cârlig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Legat de sistemul de prindere, mie mi se pare gresit din start si vina nu apartine Thule ci masinilor din grupul VW dar si alte marci, cu prindere ciudata direct pe plafon si o gheara pe sub cheder - vorbesc aici de hatch si sedan, break-urile au bare longitudinale.

Eu am MontBlanc - bare - si acelasi sistem de prindere - cu gheare sub cheder - golf IV. Fluiera incepand cu 120...pana atunci silent. Bine..motorul e TDI - PD - aka ce tractor se aude sub capota - dar tot nu aud suierat.

Si daca imi aduc eu aminte bine - barele aero de thule au un sant in ele de prindere - ala parca trebuie acoperit cu un cauciuc cand nu e folosit alfel incepe sa fluere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai cărlig, bagă unu pe cârlig.

 

Din nefericire, n-am nici carlig. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat eu saptamana trecuta WinBar si imi fluiera ( zgomot ca de cimpoi ) oribil ( fara suporti ) incepand de la 70 km/h. Nu imi dau seama daca sunt vinovate barele sau picioarele alea care se prind pe plafon cu clema pe sub chedere.

 

Ar fi trebuit să primești niște accesorii din cauciuc, ca un fel de tub lung sau burete mai cauciucos, cu care să astupi toate fantele și găurile barelor transversale. În partea superioară, canalul trebuie obturat complet între suporți și de la suporții exteriori spre capete, iar dedesubt sunt găurile de fixare ale papucilor de sprijin pe caroserie - și alea trebuie astupate. Altfel ești conservă muzicală, faci cu nervii.

 

Din păcate, fabricanții de autovehicule nu prevăd mașinile mici și cu sisteme elegante de prindere pe acoperiș :( Iar când afli că doar cârligul original te duce-n mia de iepuroi...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu avand un grande punto (cu stopurile in extremitatile de sus) am optat pt un thule cu prindere pe carlig. Maine voi pleca intr-o tura de cca 400km cu 2mtb pe el, asa ca voi reveni cu impresii.

Dupa jumatate de drum facut trebuie sa spun ca nu am simtit vreo diferenta, si calculatorul indicand consumul mediu tot pe acolo (bine, mai putin, datorandu-se vitezei mai scazute cu cca 10-15km/h). Asfaltull fiind impecabil nu am vazut nici "miscare" in oglinda, balansand putin pe denivelarile din oras cu toate ca au fost abordate cu o treapta mai jos. Zgomot nu am auzit deloc, dar datorita amplasamentului era de asteptat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde și de mașină ;)

Cârligul la mine e duar 400 lei. Original.

Și e mașînă nemțască.

 

 

Constatare: am luat de la Lidl (la promoție) bare transversale de aluminiu (care au și canal superior precum Thule). Marcă bunicică: Filli Menabo dar brandată de Lidl. Și de o calitate surprinzătoare, sunt  foarte aproape de Thule și au fost doar 130 lei. Am pus 3 suporți 532.

Fluierau ca la balamuc. Partea de sus a canalului era acoperită de cauciuc și n-am umblat la ea. Dar mai era un canal și dedesubt. Am zis că de la ăla e. Chiar mă gândeam să tai fâșii lungi de izopren pe care să le îndes acolo.

Nț.

Fluiera suportul din față. Barele longitudinale șunt ușor curbate spre partea din față a zamfiricii și la cum am montat barele, cea din față era un pic înclinată spre înainte din cauza curburii. Acum vreo 2-3 săptămâni am mutat bara din față mai aproape de cea din spate a.î ambele să fie "pe drept" (un motiv în plus fiind acela că aveam ceva probleme cu poziționarea roților în suporții ăia culisanți - erau cam depărtați)

E liniște. La orice viteză <120km/h (n-am încercat mai sus dar nici nu cred că-i nevoie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi trebuit să primești niște accesorii din cauciuc, ca un fel de tub lung sau burete mai cauciucos, cu care să astupi toate fantele și găurile barelor transversale. În partea superioară, canalul trebuie obturat complet între suporți și de la suporții exteriori spre capete, iar dedesubt sunt găurile de fixare ale papucilor de sprijin pe caroserie - și alea trebuie astupate. Altfel ești conservă muzicală, faci cu nervii.

 

Din păcate, fabricanții de autovehicule nu prevăd mașinile mici și cu sisteme elegante de prindere pe acoperiș :( Iar când afli că doar cârligul original te duce-n mia de iepuroi...

Da, nu imi pusesera plasticul ala dedesupt. Sunt OK WingBar acum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde și de mașină ;)

Cârligul la mine e duar 400 lei. Original.

Și e mașînă nemțască.

Constatare: am luat de la Lidl (la promoție) bare transversale de aluminiu (care au și canal superior precum Thule). Marcă bunicică: Filli Menabo dar brandată de Lidl. Și de o calitate surprinzătoare, sunt foarte aproape de Thule și au fost doar 130 lei. Am pus 3 suporți 532.

Fluierau ca la balamuc. Partea de sus a canalului era acoperită de cauciuc și n-am umblat la ea. Dar mai era un canal și dedesubt. Am zis că de la ăla e. Chiar mă gândeam să tai fâșii lungi de izopren pe care să le îndes acolo.

Nț.

Fluiera suportul din față. Barele longitudinale șunt ușor curbate spre partea din față a zamfiricii și la cum am montat barele, cea din față era un pic înclinată spre înainte din cauza curburii. Acum vreo 2-3 săptămâni am mutat bara din față mai aproape de cea din spate a.î ambele să fie "pe drept" (un motiv în plus fiind acela că aveam ceva probleme cu poziționarea roților în suporții ăia culisanți - erau cam depărtați)

E liniște. La orice viteză <120km/h (n-am încercat mai sus dar nici nu cred că-i nevoie)

130 lei cu totul? Thule m-au dus vreo 1100 lei....nu barele sunt cel mai scumpe ci cele 4 picioare care se fixeaza pe masina, se adauga cele 4 gheare, 4 adaptoare ca nu mai merge prinderea standard pe wingbar si 4 antifurturi....

Edit : acum am vazut ca ai bare longitudinale.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

variantele alese de mine. un 561 si un 591. 

img0644bd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa-mi iau un Thule 9104, cu prindere pe haion. Folositi careva asa ceva si puteti sa-mi dati un avantaj/dezavantaj pentru acest model? 

 

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut la cineva care a mers cu mine la tura. L-a scos din portbagaj, clanc, clanc pe haionul unei Skode Octavia break. Biclele sus, curelusa de siguranta si la drum. 

Nu se vad bine stopurile, bicicletele ies din gabaritul masinii, portbagajul nu-l mai poti deschide de la 2 biciclete in sus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și în timp se slăbesc şi balamalele hayon-ului... Am şi eu unul, nu Thule, şi am renunţat la el.

 

Bare şi Thule 591= win

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare cum s-ar putea face, pentru suporţii ăştia ce ţin bicla de furcă, ceva suport pentru roată, tot sus pe bare? Aveţi careva o idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC_0004.jpg

 

Caracatita din Obi, am dat vreo 9 lei acum 2 ani... Atinge doar cauciucul de cadru sau alte piese. S-a mers si cu 130-140... Nici n-a miscat pe ruta Bucuresti-Anina si apoi Resita-Bucuresti. Deh, portbagaj ca si inexistent la Smart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și în timp se slăbesc şi balamalele hayon-ului... Am şi eu unul, nu Thule, şi am renunţat la el.

 

Bare şi Thule 591= win

 

Asta asa e, numai ca pretul e dublu/triplu, in functie de cate 591 sunt necesare, tinand cont ca eu n-am nici bare pe masina. Ma gandesc ca 3 ore, o data pe saptamana, la 2 biciclete nu se intampla mare lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gasesti pe net bare sh, iar suporti bici gasesti noi la 100 ron, si se si incuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa va urmez sfaturile, momentan am gasit bare cu suportii de prindere si antifurt, ceva Farad, italiene la pret ok, ramane sa aflu daca sunt compatibile cu Thule Freeride si gata.  [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.