roberam

Furca Rock Shox Reba

Recommended Posts

Cine poate sa-mi spuna niste avantaje si dezavantaje despre aceasta furca ,daca stiti.Eventual si niste specificatii tehnice sau cum se repara daca se strica si chestii dinastea.MULTUMESC!E bun raportul pret - calitate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca, la ora actuala, este furca cu cel mai bun raport pret-calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cred si eu, cel mai bun produs la banii respectivi.

Am avut anterior furca asta si am fost multumit de ea. Ii poti regla cursa (service), prin scoaterea sau adaugarea unor distantiere.

Dezavantaje:

- nu amortiza atat de bine (fata de Manitou MRD Absolute) denivelarile mai mici, asa ca dupa o coborare prelungita ma cam dureau mainile;

- nu e printre cele mai usoare (daca asta conteaza ptr tine), are vreo 1700g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu o am de aproximativ un an, are vreo 4000km si merge la fel ca in prima zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de exemplu daca urc cu ea pe asfalt 5 km si o blochez iar la coborare o deblochez si tot asa de mai multe ori se poate strica?Sau ii micsorez sansa de viata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu cred că se strică nimic. Teoretic, dacă mergi cu ea blocată prin gropi și teren accidentat ar trebui să-și facă joc mai repede; practic, bucșele se uzează oricum în timp.

Blocajul nu e mecanic și permite furcii să se miște atunci când treci printr-o groapă - poți regla forța necesară din șurubul de floodgate (e un inbus deasupra brațului drept, sub un căpăcel, pe care îl învârți cu cheița de la reglajul de rebound de jos; unele modele au reglajul extern, nu e nevoie de inbus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o bicla cu furca rockshox reba si vreau sa ii fac viaţa cât mai lunga.de asta am deschis acest subiect .mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 50 de ore de utilizare sau un concurs in noroi trebuie dus la service :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptr noroi exista Lizzard Skin, tocmai mi-am comandat si eu de pe net o protectie din asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cika

daca e sa ne luam dupa manual, daca nu faci service-ul 2 ani de zile (presupunand ca nu il faci tu singur sau nu il duci la Levi unde e 20 de lei ci il duci in bucuresti, pt ca nu toti sunt din Tg-Mures sa aiba noroc de service bun si ieftin), cu banii economisiti iti iei alta furca.

@VladG

protectiile alea fac mai mult rau decat bine. daca intra o pietricica intre protectii si bratele culisante ( SI VA INTRA ) iti iei adio de la tot ansamblul superior (CSU assembly). Un ansamblu din-asta costa 200 de dolari. mai bine stergi bratele dupa fiecare tura. E mai sanatos.

Faci cum vrei, dar dupa ce iti distrugi furca sa lasi un mesaj pe forum. Cred ca a trecut o zi sau doua de cand am avut ocazia sa folosesc fraza "i told you so" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reba este o furca extrem de usor de servisat. E pacat sa platesti pe cineva sa faca treaba asta sau sa o folosesti neintretinuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect, e usor de servisat, dar ce faci daca stai intr-un camin studentesc? (cazul meu) . Sau daca ai 0 inclinatii spre mecanica?

Cauti un student de la Politehnica sa te ajute? :)

Edited by Seb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data te duci la cineva care se pricepe si ii furi meseria; dupa asta o faci singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am înlocuit uleiul singur la Reba mea - singurul lucru care nu era în manual e că ambele brațe-s pe con, acolo zice doar de cel stâng (adică trebuie bătut în ambele cu ciocanul de cauciuc); simeringuri și bucșe găsești pe chainreaction, o-ring-uri văzusem doar pe ebay.

LizardSkins mi-am luat și eu și stau aruncate într-un sertar. De montat așa cum vin nu am avut cum să le montez, a trebui să decupez un pic din una, de probă. După ce am montat-o părea că stă bine, fix în jurul simeringului, însă după ce am apăsat de câteva ori pe furcă s-a ridicat și a lăsat o porțiune mare din furcă descoperită. În concluzie, nu le recomand nimănui - eventual aș putea să le mai montez odată și să fac niște poze, să poată judeca fiecare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu o sa duc furca la Levi dupa 50 de ore (cum scrie si in manual) dar o sa-l duc cam la fiecare 1000 de km. Dupa ce am sticat un Dart 2 pt ca nu am dus-o la timp la service nu vreau sa ma risc. Si dupa fiecare tura sterg bratele :))

Si cum zicea si Liviu nu am posibilitati sa-l desfac acasa(in garsoniera) si nici nu ma pasioneaza si nici nu ma prea pricep :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O-Ring-uri se gasesc la magazinele specializate de la noi (magazine care vand si rulmenti de exemplu), nu trebuie sa le cumperi de pe eBay. Toate costa cativa lei.

Cei care ziceti ca nu va pricepeti, macar v-ati uitat in manualul de service sa vedeti despre ce ar fi vorba? Sau la filmuletele de la SRAM? Daca stii sa desurubezi si sa insurubezi o piulita, esti perfect capabil sa faci servisarea unei furci Reba. Nici sculele necesare nu sunt high tech sau extrem de specializate. Vorbesc de dezasamblarea furcii, curatare, schimbat O-Ring-uri, schimbat uleiul si asamblat la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe site-ul Sram este un manual de 150 de pagini foarte bine facut, nu prea ai cum sa nu te descurci singur.

Si eu intentionez sa o desfac singur, dar mai astept ca inca e noua :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu l-as desface acasa daca as aveam mai mult timp si mai mult chef si mai mult spatiu, dar prefer sa las bitza o jumatate de zii la service si oricum ei se pricep mai bine si ma costa numai 10-15 lei [-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema de curand cu Poplock-ul la o Reba SL 2009.

Blochez furca, iar dupa ce apas pe butonasul mic de deblocare ramane tot blocata. Butonul albastru de pe bratul furcii nu revine la pozitia initiala. Am zis ca este problema de la cablu sau camasa asa ca le-am schimbat cu unele noi si tot la fel face.

Daca nu leg cablul si blochez furca manual invartind butonul albastru acest revine inapoi dupa ce ii dau drumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu patesc rusinea asta la reba doar cand sunt pe bicla (adica e preincarcata cu greutatea mea).Ca sa se deblocheze trebuie sa trag in sus de furca.Daca nu are incarcare merge ca unsa.In timp m-am invatat cu meteahna,si nu o mai bag in seama ,si nici nu-mi aduc aminte daca a mers vreodata altfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am instalat prima data maneta a mers perfect. Apoi am schimbat ghidonul cu unul mai mic si nu mi-a mai incaput (ghidonul e gros, de 31.8mm si nu incapea maneta pe partea mai subtire a lui daca montam si coarnele) si am mers cateva luni fara.

De curand am pus alt ghidon, am montat maneta si face figura asta. Am dat vina pe cablu, dar cum ziceam, face la fel si dupa ce l-am schimbat :(

La mine nu revine deloc. Am incercat si cu mine pe bicicleta, si fara sa ma urc pe ea. Am incercat sa si trag de ghidon in sus cand sunt pe ea.. degeaba :(

Oricum e misto.. am blocare de la maneta, deblocare manuala tragand de cablu de unde se prinde de furca :P

Cred ca sunt diferite problemele noastre totusi :D La tine pare a fi mai mult din interiorul furcii, la mine se comporta ca si cum ar agata cablul pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.