roberam

Furca Rock Shox Reba

Recommended Posts

E stricat PopLoc-ul dupa descriere. Furca nu are nimic.

Ce PopLoc este? Simplu sau PopLoc Adjust?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e aceeasi problema doar ca la tine e mai accentuata.Mi-am pierdut ceva vreme incarcand sa o fac sa mearga.Senzatia e aceesi : ca agata cablul pe undeva.

Se poate ca arcul de revenire sa nu fie prea bun, ptr ca am studiat atent ingineria care face blocajul si nu e mare smecherie.Poate ca ma insel eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Seb: E poplock normal, fara rotita aia de ajustare a compresiei.

Am desfacut maneta acum si am incercat sa o blochez/deblochez tinand-o in asa fel incat cablul sa fie prefect intins. Am zis sa elimin si posibilitatea de a fi din cauza unei bucle. Tot la fel face.

@maus: te referi la arcul din furca? Cel care aduce in pozitia initiala rotita albastra? Daca da, mie mi se pare destul de puterinc. Se invarte destul de greu manual rotita.:P

Cand deblochez cablul ramane fix, iar maneta se misca, deci nu cred ca de la ea e problema.

Imagine postată

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablul se agata undeva. In camasa, in capetele camasa (ferrule) sau in maneta PopLoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul că nu revine atunci când e încărcată e, cum a zis și Maus, o meteahnâ a furcii cu care va trebui să te obișnuiești. Mi s-a blocat și mie de tot la un moment dat, intrase o pietricică (și mult noroi :P ) sub scripetele albastru.

Ca să diagnostichezi problema va trebui să desfaci mai întâi șufa de pe scripete și să verifici că se mișcă liber prin cămașă. Dacă merge greu, schimb-o împreună cu cămașa (alternativ, poți să le cureți bine cu degresant apoi să ungi șufa). După ce termini cu șufa, verifică scripetele: dacă merge greu, scoate-i siguranța și curăță-l (e și o șaibă de plastic alb sub el). Axul lockout-ului ar trebui să se poată învârti cu mâna în momentul ăsta - dacă nu se învârte, probabil că problema e din interiorul furcii și ar trebui să mergi la un service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

El spune ca rotita albastra de pe furca revine normal (cu cablul desfacut, cand o roteste cu mana) si ca arcul este destul de puternic.

Daca arcul nu e rupt (si nu vad de ce s-ar rupe arcul ala de revenire din cartusul Motion Control, nefiind puternic solicitat), nu are ce problema sa fie in interiorul furcii.

A scris ca a schimbat si cablul si camasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liber poate sa mearga normal.Cand montezi cablul ,apare o forta in plus care inclina axul si incepe problema.L-am demontat si studiat,si gadilat.In cele mai bune conditii merge la rece ,incarcat incepe sa-si faca de cap.

Apar frecari suplimentare ,cu toate ca el se balaceste in ulei,si asta e o dilema ptr mine.In fine l-am bagat in masa demult...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablul merge f.usor prin camasa. Chiar am urmarit asta inainte sa-l montez.

Ma gandesc sa nu fie mai gros cablul asta (e un cablu de schimbator) decat cel original (nu-l mai am sa pot compara) si sa mearga mai greu in poplock pentru ca in alta parte nu are unde sa fie problema pentru ca i-am luat camasa noua, tot de schimbator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am inceput si eu.In final m-am multumit ca merge usor neincarcata,ptr ca atunci cand e incarcata se deblocheaza la primul damb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am inceput si eu.In final m-am multumit ca merge usor neincarcata,ptr ca atunci cand e incarcata se deblocheaza la primul damb.

Ce intelegi prin "incarcata/neincarcata"? La ce te referi? La cat de comprimata e furca?

Arcul de revenire nu e influentat de cat de comprimata sau putin comprimata este furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica daca furca e fara calaret e neincarcata.Daca e cu calaret e preincarcata.Iar cu calaret si in fundul gropilor este incarcata .:P

La mine blocarea si deblocarea este influientata de faptul ca e incarcata sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maus

Daca desfaci cablul si rotesti cu mana relajul de compresie in timp ce bicicleta este "incarcata", la tine rotita ramane in pozitia in care ai rotit-o sau revine singura (trasa de arc)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat oarecum.. :))

In locul incercuit in poza am turnat niste lipici (dupa ce am impins la maxim cablul in locasul lui) astfel incat sa nu mai iasa cablul din poplock (ca in poza). Am mai lipit si camasile unde intra in poplock si furca pentru ca si ele mai ieseau din locurile lor.

Imagine postată

Uploaded with ImageShack.us

Acum apas pe butonasul mic ca sa deblocheze maneta (sa faca tzacul ala), apoi trag de ea spre deschis, iar ea avand cablul lipit il impinge (in loc sa iasa din poplock) si invarte rotita albastra.

Daca rotia nu trage cablul, macar cablul sa invarta rotita :P

Altceva nu stiu ce sa-i fac si decat sa invart cu mana rotita sa o deblochez mai bine asa.

Daca tot suntem la capitolul manete de lockout, puteti sa ma lamuriti si pe mine care este diferenta inrte pushlock si poplock? Merge la furca mea un poplock (imi place cum arata :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arunca PopLoc-ul si pune o maneta de schimbator cu frictiune. In felul asta o sa ai posibilitatea sa reglezi compresia, posibilitate care acum iti lipseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea ma intereseaza reglajul compresiei cand e blocata furca. Acum o tin aproape la maxim (spre blocata de tot).

Am vazut o poza mai demult, pe mtbr parca, cu un schimbator din ala vechi, gen robinet pus pe post de poplock :P Nu vreau asa ceva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea ma intereseaza reglajul compresiei cand e blocata furca.

Nu prea are sens afirmatia de mai sus. Se pare ca nu intelegi ce inseamna reglajul compresiei.

Cu PopLoc/PushLoc ai doar doua setari ale compresiei: deschis la maxim si inchis complet (Lock-Out).

PopLoc Adjust permite tot doua setari, dar una e ajustabila/modificabila: deschis (la maxim sau partial; cat de mult sa fie deschis reglezi din rotita albastra de pe remote) si inchis complet (Lock-Out).

Folosind o maneta de schimbator cu frictiune ai posibilitatea sa reglezi rapid compresia in absolut orice pozitie intre deschis la maxim si inchis complet (Lock-Out). Combinand acest reglaj cu reglajul Floodgate-ului, poti obtine comportamente foarte diferite ale furcii, permitandu-ti adaptarea mai buna la conditiile din teren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confundam cu reglajul foodgate-ului, adica "cat de blocata" sa fie cand e pe pozitia inchis.

Inteleg ca din rotita aia o poti face mai dura sau mai moale cand este deschisa?

Practic rotita aia de pe poploc modifica pozitia "deschis" a rotitei albastre de pe furca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca va adanciti prea mult in detalii de reglaj.Problema era alta.

Si da ,daca e 'incarcata' ,rotita albastra nu revine decat 'ajutata'.(comparativ cu sid care merge din orice pozitie fara sa maraie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotita de pe PopLoc Adjust modifica pozitia "deschis". Poti regla aceasta pozitie, dar e greoi comparat cu o simpla rotire a unei manete.

Sa explic putin cum functioneaza reglajul compresiei la Motion Control.

Rotita albastra (marcata "Compression") de pe furca (cea actionata de cablul de la remote la furcile cu remote, respectiv cea actionata cu mana la furcile fara remote) roteste un disc ce se afla la baza cartusului de compresie Motion Control. Acest disc are o zona decupata (o zona cu raza mai mica).

Arcul de revenire (la furcile cu remote) are un capat prins pe tija si celalalt bagat intr-o gaura din corpul cartusului de compresie Motion Control. (Se poate tensiona mai mult sau mai putin acest arc desfacand cartusul). Furcile fara remote nu au acest arc.

Cartusul de compresie Motion Control are trei fante mari (in forma de arc de cerc) in partea de jos (in "capacul" de la baza cilindrului). Doua sunt acoperite complet de discul de care vorbeam mai sus. A treia fanta este partial descoperita de decupajul din disc.

Cand rotesti reglajul de compresie, rotesti discul si portiunea decupata a acestuia nu mai este suprapusa peste fanta. Fanta este acoperita din ce in ce mai mult de portiunea nedecupata a discului, pana cand este obturata complet (Lock-Out).

Portiunea respectiva din fanta care este mai mult sau mai putin acoperita de discul cu decupaj (n-am gasit alta denumire) este orificiul prin care trebuie sa treaca uleiul din amortizor cand comprimi furca. Un orificiu mai mare inseamna rezistenta mai redusa, iar un orificiu mai mic inseamna rezistenta mai mare intampinata de ulei la trecerea prin orificiu. Similar cu amortizorul de rebound (dar acolo nu e un disc, ci un con care obtureaza mai mult sau mai putin un orificiu).

Ce am descris mai sus este circuitul Low Speed Compression (LSC).

Tija ce roteste discul cu decupaj are in capat o fanta. Discul cu decupaj este prins pe un ax ce are capatul de sus (in pozitia normala a furcii) asemanator cu un varf de surubelnita plata. Acest varf intra in fanta tijei si cand rotesti tija se roteste si discul cu decupaj. In directie axiala exista o anumita distanta intre tija si axul discului (cel cu capat asemanator cu un varf de surubelnita plata). Aceasta distanta este reglata de la rotita/reglajul Floodgate.

Un arc foarte slab tine discul cu decupaj lipit de baza cilindrului (baza cartusului). Cand furca se destinde (la revenire dupa o comprimare), deoarece acest arc este foarte slab, uleiul impinge foarte usor discul, departandu-l de fante. Uleiul care a trecut greu prin orificiul mic in timpul comprimarii furcii, trece inapoi (dedesubt) foarte usor de data asta (cand furca revine in pozitie necomprimata).

Cum spuneam, la baza cartusului Motion Control exista trei fante mari. Corpul cartusului este un cilindru din material plastic, cu perforatii (decupaje in perete). Sa presupunem ca reglajul de compresie este inchis complet. In cazul unui soc mai puternic, uleiul (care, ca orice lichid, nu este compresibil) nu are pe unde trece. Se va produce o comprimare a corpului cartusului. In urma acestei comprimari, axul discului cu decupaj se apropie si el de capatul tijei cu fanta. Cand vin in contact, corpul cartusului Motion Control se poate comprima in continuare, dar discul cu decupaj ramane pe loc. Ca urmare, discul se distanteaza de partea de jos a cartusului, descoperind acele fante mari, prin care uleiul poate acum sa treaca foarte usor. Asta ar fi circuitul High Speed Compression (HSC).

Treaba asta se intampla si atunci cand reglajul compresiei nu este complet rotit in pozitia de blocare. Dar cu cat mai deschis este orificiul LSC, cu atat mai mare trebuie sa fie viteza de comprimare a furcii pentru a provoca deschiderea floodgate-ului. Din reglajul Floodgate se apropie sau se departeaza tija cu fanta de axul discului cu decupaj. Prin aceasta se controleaza cat de mult trebuie sa se comprime corpul cartusului Motion Control pana cand se descopera fantele mari, deci pana cand se deschide circuitul HSC.

Edited by Seb
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi, foarte tare descrierea! :)

Arcul de revenire ziceai ca se poate tensiona. Asta nu ar rezolva problema mea si poate a lui maus?

Este complicata procedura de tensionare? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcul de revenire ziceai ca se poate tensiona. Asta nu ar rezolva problema mea si poate a lui maus?

Este complicata procedura de tensionare? :)

Desfaci cablul.

Scoti inelul de siguranta de la rotita.

Scoti rotita si garnitura alba.

Cu o tubulara de 24 desurubezi cartusul de compresie Motion Control.

Scoti cartusul din bratul furcii.

Desurubezi corpul de plastic (filet pe stanga).

Tensionezi arcul cat vrei (cu simt totusi).

Asamblezi in ordine inversa dezasamblarii.

Dar din descrierea ta, cred ca in cazul furcii tale e suficient de tensionat arcul.

Edited by Seb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am observat ca nu se deblocheaza din prima, dar cum a zis si maus la primul damb se rezolva, si m-am obisnuit deja cu asta. La mine de ex PopLoc-ul a fost montat invers din cauza ghidonului prea scurt si a pozitiei manetelor de la schimbator, dar m-am obisnuit si cu asta foarte repede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu inclin in continuare sa cred ca la voi problema este la remote (PopLoc) sau la cablu/camasa, nu la furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este si te asigur ca am dreptate.Cum explici: O blochez o deblochez merge snur.O blochez ma apas pe ghidon deblochez si nu face nimic .Ridic apasarea de pe ghidon se deblocheaza.Are ceva poplock-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa ai dreptate si sa nu fie de la remote (de la PopLoc). Dar in cazul asta nu imi explic de ce se intampla asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.