roberam

Furca Rock Shox Reba

Recommended Posts

Daca imi dadeam seama ii faceam eu de petrecanie.E clar ca la comprimare apar forte in plus care nu dau voie blocajului sa revina.

Daca imi zici unde sa-i dau cu ciocanul ,o rezolv imediat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O blochez o deblochez merge snur.O blochez ma apas pe ghidon deblochez si nu face nimic. Ridic apasarea de pe ghidon se deblocheaza.

Am recitit mesajul citat mai sus si am o teorie privind cauza:

- Cand blochezi furca, rotesti "discul cu decupaj" in pozitia in care fanta din baza cilindrului (baza cartusului de compresie Motion Control) este complet obturata.

- Cand te apesi pe ghidon, uleiul nemaiavand pe unde trece, isi mareste presiunea deci apasa cu o forta mai mare pe discul cu decupaj.

- Acest lucru duce la o forta de frecare (frecare statica) mai mare intre discul cu decupaj si baza cilindrului (baza cartusului).

- Aceasta frecare statica, mai mare acum, nu mai poate fi depasita de forta arcului de revenire. Cand eliberezi cablul, furca ramane blocata (discul nu poate fi rotit de arcul de revenire).

- La "primul damb" posibil ca se deschide floodgate-ul si scade presiunea de pe discul cu decupaj sau pur si simplu socul este suficient pentru a "destepeni" discul cu decupaj (pentru a invinge frecarea statica), fara deschiderea floodgate-ului. In cazul eliberarii ghidonului, e vorba doar de scaderea presiunii uleiului din amortizor, scadere ce reduce frecarea statica.

Pareri? Pare plauzibila teoria asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta ma gandeam si eu ,insa nu am gasit inca o solutie.Nici nu mi-am mai batut capul cand am vazut ca orice incerc e sortit esecului.Am vrut sa desfac bucata cu bucata piesa care face blocajul ,si poate asa gasesc si buba.Dar m-am lasat pagubas.Poate un arc mai puternic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca asta e cauza, solutia nu poate fi decat un arc mai puternic (sau acelasi arc, dar tensionat mai mult) sau reducerea coeficientului de frecare intre disc si baza cartusului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar am sa incerc sa vad daca arcul mai merge tensionat,si care e rezultatul in acest caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La furca J4 care nu se mai bloca si nici nu revenea maneta de la pop lock dupa apasarea butonului s-a rezolvat prin completare cu ulei... O cantitate foarte mica am pus dupa care a functionat perfect blocajul iar maneta revenea imediat dupa deblocare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folosind metoda descrisa de maus (postul #49) am reusit sa reproduc si eu problema cu agatatul la furca mea (Reba Race).

Eu nu am PopLoc, ci maneta de schimbator cu frictiune. Daca blochez furca si apoi apas puternic pe ghidon, la eliberarea cablului uneori reglajul de compresie ramane in pozitia blocata (nu revine). Slabind progresiv apasarea pe ghidon, la un moment dat reglajul de compresie se deblocheaza. Exact cum s-a descris aici. Daca stau normal pe sa (deci greutate mai mica pe roata fata/furca), reglajul pare sa functioneze corect (adica nu ramane agatat cand deblochez furca). Nu am facut decat probe pe loc.

In functie de teren, eu reglez compresia (de la maneta/remote) mai slab sau mai puternic (combinand cu reglajul Floodgate-ului), dar rareori am mers cu furca blocata complet. Probabil ca daca as fi avut PopLoc (care are doar doua pozitii: deschis sau furca blocata) si daca as fi mers mai mult cu furca blocata as fi constatat si eu problema asta.

Eu am schimbat recent uleiul si O-Ring-urile, deci cauza nu e nivelul scazut de ulei in amortizor.

Pana la proba contrara, cred ca explicatia este cea cu frecarea dintre "discul cu decupaj" si baza cartusului de compresie Motion Control, frecare mult crescuta in conditiile prezentate (furca blocata si greutate relativ mare pe roata fata, respectiv presiune mai mare a uleiului din amortizor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In functie de teren, eu reglez compresia (de la maneta/remote) mai slab sau mai puternic (combinand cu reglajul Floodgate-ului), dar rareori am mers cu furca blocata complet.

Floodgate-ul nu se regleaza doar cu furca blocata? Are vreun efect cand compresia nu este la maxim (lock) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In manual asa zice, sa reglezi Floodgate-ul doar cu furca blocata. Dupa ce am vazut cum e construit amortizorul, eu modific reglajul floodgate-ului fara ca neaparat sa blochez furca inainte de a face asta. Oricum, reglajul se mentine si dupa ce deblochezi furca si are efect si atunci, efect cu atat mai pronuntat cu cat compresia este mai inchisa si cu cat floodgate-ul este mai deschis (mai exact, cu cat capatul "tijei cu fanta" este mai aproape de capatul axului "discului cu decupaj"). Prin "efect mai pronuntat" inteleg ca floodgate-ul se deschide mai repede (adica se deschide la un soc mai mic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris deja ce efect are si in postul precedent si in postul #44.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut, dar as fi vrut sa stiu cum anume se manifesta asta in mers , nu ce tije, discuri si fante se actioneaza ca sincer nu prea le inteleg din moment ce n-am vazut niciodata furca desfacuta. =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si atunci cand furca nu este blocata, la socuri puternice (viteze mari de deplasare a bratelor furcii), deoarece uleiul nu poate trece suficient de repede prin orificiul LSC, daca nu ai avea circuitul floodgate, furca practic s-ar bloca.

Influenta reglajului Floodgate este cu atat mai mare cu cat compresia este reglata mai tare (mai inchis / mai spre Lock-Out).

Cu reglajul de la Floodgate strans la maxim in sens orar si cu compresia deschisa la maxim, probabil ca socul necesar pentru a deschide Floodgate-ul in aceste conditii ar distruge furca/roata/cadrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic fara blocaj ,floodgate-ul se anuleaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic fara blocaj ,floodgate-ul se anuleaza.

Nu e asa. Doar se deschide mai greu (la un soc mai mare decat daca furca e blocata). Probabil ai impresia asta ca floodgate-ul functioneaza doar cu furca blocata (Lock-Out) deoarece ai PopLoc, care nu permite decat fie sa blochezi furca, fie sa deschizi la maxim compresia (circuitul LSC).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh ,de unde ? Dupa ce o desfac am sa postez un rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eram numai curios :) nici o graba ca mai sunt vreo 150 de km pana ajunge furca la service, sper sa fac cativa km cu ea pe trans sambata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca mi-am batut capul azi vreo 3 ore. Desfacut sistemul de blocaj bucata cu bucata,strans si arcul montat si... aceeasi meteahna.Oricum arcul acela intarit te rupe la deget cand vrei sa o blochezi -deblochezi ,si oricum nu e o solutie ca face aproape la fel.De agatat nu stiu unde se agata ,ca ,capacul care astupa orificiile nu l-am putut tine cu mana sa nu revina din pozitia blocat.

Nu stiu si pace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci cea mai buna solutie e sa asteptam primu damb si se deblocheaza singur cand trebuie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze daca o fiu putin off-topic, dar am citit toata coversatia si sunt lucruri foarte interesante scrise aici. Sun t posesor de Reba SL 2008 si as vrea sa-i fac singur o revizie, asta in conditiile in care prin Bucuresti nu gasesti un loc unde sa-ti faca lucrul asta. Daca sunt persoane care se pricep (si vad ca sunt) poate ar fi bine sa faca o lista de lucruri necesare pe care sa le ai inainte sa incepi sa desfaci. Exemplu sculele necesare, ce fel de o-ringuri (se spunea ceva de niste o-ringuri care se gasesc pe la magazinele de rulmenti), ce fel de ulei etc. Nu vreau sa o desfac si sa stau apoi fara bicicleta 2 saptamani pana gasesc piese. Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sculele necesare sunt trecute in manualul de service pentru versiunea ta de furca (de exemplu manualul din link-ul dat de liviucolceriu este pentru Reba U-Turn 2005-2008). Pentru modelele mai noi, instructiunile sunt in "Technical Manual" din anul respectiv.

Uleiul Rock Shox 5wt poate fi inlocuit cu alte uleiuri, dar cu aceeasi vascozitate cinematica (16,10 cSt@40 grade Celsius). Parca am mai dat o lista de echivalente intr-un alt topic. Aici este destul de important sa folosesti uleiul corect (deoarece este uleiul din amortizor).

Uleiul Rock Shox 15wt poti sa il inlocuiesti si cu ulei sintetic de motor 5w-30 sau 5w-40.

Pentru Reba, modele din anii 2005-2008, O-Ring-urile folosite ar fi:

- la cartusul de compresie Motion Control - in partea de sus 25x2,5, iar in partea de jos 22x2,5;

- la Rebound Damper: 24x2,5 si 12x3,5;

- la pistonul de aer (pozitiv): 21x3,5;

- la pistonul de aer (negativ): 21x3,5 si 10x3;

- la capacul camerei pozitive de aer: 25x2,5.

La furcile Reba 2009-2010 s-ar putea sa fie alte marimi.

Dimensiunile sunt in milimetri (diametrul interior x diametrul/grosimea cordonului din cauciuc).

Material O-Ring: Buna-N, 70 Durometer (O-Ring-uri obisnuite, negre).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In conditile in care nu prea gasesti service-uri pe la noi care sa iti faca o revizie complerta la furca, Seb esti o "mina de aur" ptr noi, un guru al furcilor :) Multumesc ptr toate informatiile.

Dupa ce am citit cateva thread-uri despe furci mi-am luat inima in dinti si am facut si eu revizia furcii mele, o Reba SL. Doar am curatat-o si am schimbat uleiul. A fost mai usor decat ma asteptam. Cu manualele tehnice in fata si vizionand filmuletele pe youtube nu am avut dificultati. La urmatoarea revizie o sa schimb si O-ring-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.