paul_diac

Ergopowere pe cadru clasic de cursiera

Recommended Posts

Stie cineva daca si eventual cum s-ar putea instala ergopowere pe un cadru de cursiera clasic care nu are urechiuse pe cadru ci doar sistemul clasic cu mantelele de schimbatoare pe cadru, cum e la cursierele vechi?. (urechiusele au rolul de a face trecerea de la partea cu camasa a cablurilor la partea de mai jos in care cablurile sunt libere si merg paralel cu cadrul).

Presupun ca e posibili sa existe doua variante, una in care exista astfel de urechiuse demontabile de vanzare ca o piesa separata (daca ar fi asa, stie cineva unde s-ar gasi?), si alta mai complicata de a improviza o astfel de piesa.. (tensiunea din firele pentru schimbatoare fiind mai mica nu mi se pare imposibil sa se poata face asa ceva dar nici n-am incercat vreodata).

Multumesc pentru sfaturi, incerc sa ajut un prieten care are nevoie de asta ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista adaptoare care se monteaza in locul manetelor vechi. In aceste adaptoare intra cablurile ce coboara de la eropowere.

Am avut aceeasi problema si am gasit la sectiunea bazar la un baiat la un pret corect 20 RON.

Poti gasi pe net afara.

[ATTACH=CONFIG]19546[/ATTACH]

by animaloo: te rog sa te stapanesti cu parerile despre conducere.

Edited by animaloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să poţi căuta mai uşor pe net, pesele alea se numesc în general stoppere. Se găsesc pe bani mărunţi, da nu în ţară din păcate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poti pune camasa dintr-o bucata de la maneta la schimbator.

Dacă are tragere de jos la deraiorul faţă nu prea merge aşa... În spate merge însă.

Eu am făcut o şmecherie la una din cursierele mai vechi: nu am găsit stoppere şi am făcut, în bolţurile ce rămân pe cadru dacă dai jos manetele, nişte găuri zencuite cât să treacă cablul şi să intre capătul cămăşii. CU asta pierzi reglajul ăla ce l-ai avea cu un stopper adevărat, dar măcar funcţionează.

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista si un colier cu stopere ce se prinde de cadru,parca la modele "puch" din ani 70-80 ,cred ca inca mai am unul ratacit ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, multumesc mult de sfaturi, a fost foarte util. Am gasit pe ebay si cred ca de acolo voi lua, sau mai caut putin si vad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere.

Ma bucur ca te putem ajuta.

Din pacate, vad ca si mesajele civilizate sunt cenzurate de ..........:))

Nu am voie sa zic de cine.

Mi-aduc aminte de vremurile de mai demult.=D>=D>=D>=D>=D>=D>

=D>=D>=D>=D>=D>=D>=D>=D>=D>=D>

Bun nick name, sper sa nu fie si reprezentativ.:)

Edited by Draghici Dragos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era de ajuns :''Cu placere.

Ma bucur ca te putem ajuta.''

(Multumesc Dragos ca m-ai auzit.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am vazut stopere undeva pe internet la sectiune piese de bicicleta succes la proiect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, am comandat deja de pe ebay, doar ca nu a ajuns inca. Oricum acolo nu erau foarte scumpe, parca 15 dolari aproximativ dar s-a adaugat si transportul.

Si mie imi pare rau ca nu mai este bazar pe ciclism.ro, chiar mi se parea util, chiar daca poate unii profitau ca sa vanda biciclete in serie. Oricum nu e alergerea mea ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi m-am apucat sa imi fac niste stoppere home-made pentru cablul de schimbator. Situatia se prezinta cam asa:

Imagine postată

In prima poza sunt dimensiunile suportului de pe cadru in care se prinde in mod normal schimbatorul cu prindere pe cadru. Urmatoarele 3 poze descriu viitorul stopper (facut din profil de aluminiu de la Praktiker). Prinderea celor 2 bucati se face printr-un surub de 3mm (perpendicular), iar prinderea pe cadru printr-un surub de 5 mm. In bucata inferioara va fi data o gaura mica (cam 1 mm diametru) prin care sa iasa cablul de schimbator, iar pentru fixarea mai sigura a camasii de schimbator in locasul respectiv ma mai gandesc intre timp la o solutie. Va mai tin la curent cu ce reusesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, mission accomplished. Am simplificat designul si am facut stopperele dintr-o singura bucata de profil de aluminiu de 15x15 mm.

Materiale necesare: profil aluminiu 15x15mm, piulite si saibe M5, bara filetata M5, scule.

Rezultatul:

Imagine postată

Schimbatoarele le-am reglat fara mari probleme, fixarea e solida. Voi vedea cum se comporta in timp, dar sunt convins ca nu vor aparea probleme. Tot ce mai am de facut e sa fac versiunea "improved" care sa arate ceva mai bine din punct de vedere al designului. Cu astea m-am grabit si arata "din topor". Insa din punct de vedere al functionalitatii... no problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rezistat sigur vor rezista deoarece schimbatorele nu au nevoie de forte mari.

Dar fara suparare.

Sunt inteligente, sunt ieftine dar eu tot as cumpara unele facute de fabrica.

Si stai sa vezi cand o sa inceapa sa rugineasca saibele.

Eu am gasit la 20 ron la sh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, nu sunt cea mai fericita varianta. Dar astea vor ramane doar pana cand voi gasi de cumparat unele facute de fabrica. Problema e ca nu gasesc niciunde. Cel putin nu in Romania, si m-am uitat si pe la magazine gen bike24. Le-am vazut si eu in bazar atunci pe cele pe care le-ai cumparat, insa nu eram atunci foarte hotarat daca sa le cumpar sau nu. Altfel, foarte greu se gasesc pe la noi.

LE: cautand acum mai atent, am gasit pe vreo 2-3 site-uri din Marea Britanie, la preturi intre 5 si 20 de lire. 5 lire as da pe ele, dar e si problema transportului si a faptului ca, in afara de chainreactioncycles unde erau cele de 20 de lire, celelalte magazine online sunt relativ marunte si nu stiu daca s-ar inghesui cineva la o comanda "la gramada".

Edited by majikstone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, LuluMOB! La chainreactioncycles nu m-as fi gandit sa caut si la brakes-spares. Cred ca o sa comand o pereche din alea Campagnolo, cand se iveste ocazia unei comenzi in grup. Ca 90 ron mi se pare exagerat la PlayBike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e.

Am o vaga impresie ca am mai vazut pe un site de la noi la un pret mai mic, dar nu reusesc sa-mi amintesc. Poti incerca niste mailuri la magazinele apropiate, poate aduc si la comanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Se poate monta o transmisie moderna (9-10 viteze - caseta, ergopowere, deraioare, angrenaj) și frâne noi, pe un cadru vechi de cursieră? (cu 10-12 viteze). Nu vintage, ca ar fi un sacrilegiu (cred).

Trebuie schimbați și butucii/rotile?

Ce probleme de incompatibilitate ar putea apărea?

Eventual sfaturi de la cineva care a mai făcut asa ceva.

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut un accident recent si am schimbat ambele roti cu butuci cu tot . inainte am avut butu pe filet acum pe caseta de 9. eu am vrane 105 model nou am schimbat si pinionu mai raman manetele de la schimbatoarele da trebuie sa mai fac rost de bani si sper sa le pot pacali pexastea , la problema cu stoparu de ma gandeam sa modific cumva manetele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Se poate monta o transmisie moderna (9-10 viteze - caseta, ergopowere, deraioare, angrenaj) și frâne noi, pe un cadru vechi de cursieră? (cu 10-12 viteze). Nu vintage, ca ar fi un sacrilegiu (cred).

Trebuie schimbați și butucii/rotile?

Ce probleme de incompatibilitate ar putea apărea?

Eventual sfaturi de la cineva care a mai făcut asa ceva.

Mersi.

Am pus eu pe un cadru de Sputnik transmisie moderna, cap coada. Nu am avut probleme majore, la schimbator trebuie cumparata ureche din aceea speciala, ca sa permita montarea unor schimbatoare moderne, cu prindere surub cu inbus. Problemele de care m-am lovit :

- trebuie stopere pentru schimbatorul de foi, pentru cel din spate poti pune camasa de cablu din manete pana la schimbator. Eu am avut noroc ca erau doua stopere pe cadru deja, dar fara sistem de reglare;

- am schimbat jantele cu unele duble, cele vechi aveau foarte multe zgarieturi pe laterale si un diametru ciudat, mai mare ca cel normal de 28";

- din cauza ca am montat urechea pentru schimbator, axul rotii spate a fost impins spre inainte, nu am putut monta cauciucuri mai late de 30, atingeau in cadru;

- franele cu clesti sunt de toata jena, am sa incerc sa montez V-brake;

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiti pe undeva stopere ptr cabluri cu montare pe cadru, pe la noi(ptr ca imi trebuiesc repede), in afara celor de la playbike?! parac nu imi vine sa platesc jumatate din pretul manetelor dual control, pe respectivele stopere....

sau daca are cineva si nu ii mai sunt de folos, il rog sa-mi dea un semn. multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gasesc la Maros Bike la 10 lei / bucata. Problema e ca nu au decat de stanga (pentru schimbatorul fata). Eu am pus unul de stanga pe partea dreapta, dar invers. Sta ceva mai ciudat cablul, dar functioneaza ok.

http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Cadre_si_accesorii_-_Accesorii_Cadre/Reglaj_schimbator-3430.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci. ala de stanga este important.

la pinioane merge si cu cablu pana in schimbator ;) , daca chiar arat urat pus invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.