olllllo

MTB Electric / Benzina

Recommended Posts

dupa parerea mea,bitza tre sa fie fara motor.eu unul nu mi-as lua ever bicla cu motor...mi se pare ca strica ideea de bicla.vrei ceva cu motor,iti iei mobra sau scuter

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord, bitza fara motor, ca de-aia-i "bitza", dar mobra sau scuterul neaparat electrice.

La chestiile (scutere) astea chiar s-ar preta motoarele electrice, oricum sint pt.invirteala prin oras, nu ramii "fara benzina" intre localitatile A si B, s-ar mai reduce poluarea in oras, ar putea fi cu frinare regenerativa, deci economice, etc.

Dar asta-i deja alt domeniu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vreti sa vorbim de lucruri serioase, vorbim de GRACE.

Mie mi se pare un moft, desi asta chiar este bicicleta si alternativ electro-bicicleta.

Destul de rezonabil pretul tinand cont de cata tehnologie au in ele si ce garantie dau.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

De banii aia iti faci 3 e-biciclete poate si mai tari ca performante. Realizarea insa, jos palaria. Totul e incorporat in cadru si chiar daca e butucanoasa, tot e mai zvelta ca una "clasica". Totusi, pentru o viteza maxima de 65 la ora, cel putin la noi, iti trebuie suspensie spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul este fabricat de Nicolai integral pentru acest brand. Proiectul este al unui tip care a vrut initial sa isi faca una pentru el. Dupa ce a facut prototipul a realizat ca se poate face productie de serie.

Motorul se afla integrat in butucul spate iar cinematica este infinit mai simpla decat cea din linkul cu bicla orizontala.

Amuzant ar fi la plecarea de la semafor sa le dai clasa masinilor si sa te prinda radarul Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai orice motor electric are cuplul maxim de la turatie zero. E foarte probabil ca pe primii 20-30 de metri sa nu "te faca" niciun alt vehicul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape sigur! Chiar si numai cu forta proprie, daca-ti pui o trepta potrivita pt.start si "iti pui mintea", nu esti depasit de masinile obisnuite decit dupa 10-15m.

Sint curios daca in butuc exista si un mecanism de demultiplicate a turatiei (motorul electric "scoate" putere mare / greutate redusa la o turatie destul de mare totusi)

Din ce-mi aduc eu aminte de la cursurile de cinematica si organe de masini, parca s-ar preta de minune un demultiplicator armonic, nu credeti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice s-ar spune, "buba" acestora ramane autonomia !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele astea din butuc, mai ales variantele brushless nu au deloc cuplu mare de pornire, ba chiar din potriva, pleaca foarte greu de pe loc, mult mai greu decat ai pleca doar cu pedalele, deci nici vorba de lasat masinile in urma la semafor doar cu forta motorului.

Biclele electrice le consider practice daca ai de parcurs distante mai mari pana la munca si nu vrei sa transpiri, si daca mai ai si unde sa le incarci cat stai la birou e perfect.

Pe distante scurte nu prea se justifica folosirea lor.

Bicicleta cu motor termic e o panarama, merita doar daca ai deja un motor recuperat, timp liber, cunostinte si sculele necesare ca sa nu cheltui prea mult, in alte conditii e mai rentabil sa cumperi un moped sau un scuter daca chiar iti trebuie ceva motorizat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, mai depinde si de controller-ul electronic, dar oricit de adaptate ar fi motoarele astea din butuc pt.astfel de utilizare, exista totusi niste limitari: cuplul maxim e limitat la saturatia fierului (sau permalloy-ului).

In schimb, turatia poate fi impinsa foarte sus pt.a obtine puteri f.mari. Dar asta implica un reductor. Era mai sus un material cu o bicicleta electrica facuta (in mai multe etape, cu imbunatatiri succesive) de un pasionat, bicicleta care dezvolta acceleratii f.mari, dar era, evident, cu demultiplicare, cu curea, cu lant, cu tot dichisul, astfel incit motorul sa lucreze in parametrii optimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele in butuc sunt de vreo 3 feluri. Depinde ce vrei de la ele. Acceleratie sau viteza. Alea de acceleratie au viteza maxima undeva pe la 30 km/h iar cele de viteza accelereaza intradevar mai greu. Insa totul tine de baterii, de amperajul si voltajul lor. La 36 de volti ai niste parametri, dar la 72 se schimba problema. Totul e de bani. In general vehiculele electrice sunt foarte fasnete, doar sa ai curent pe masura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

Daca permiteti sa adaug cateva cuvinte la acest topic despre bicicletele cu sustinere electrica.

Ma dau de ceva vreme pe bicicleta. Am inceput cu Ucraina (o singura viteza), apoi o semicursiera Sputnik (5 viteze), dupa care un mtb de otel (18 v.), si asa mai departe.

Deci era inevitabil sa ajung acolo ca astazi sa am doua biciclete cu sustinere electrica. Ambele au fost asamblate de mine. La prima am urmat calea aratat si fixat de industra e-bike. Este un motor in butuc pt viteza (Crystalite seria 408). Cu aceasta am umblat zi de zi un an si ceva. Si acum este in stare perfecta de functionare. Acumulatorii gel plumb sunt inca ca si noi. Se pot reincarca pana la 39,4V. Cand erau noi se incarcau la 39,6-39,8V.

Din pacate, motorul are o greutata nejustificata pt. o bicicleta (aproape 7kg) plus bateriile plumb 12kg (acum trei ani pretul acumulatorilor lithiu ion era in ceruri), asa ca am demarat un nou proiect. De data aceasta am mers pe calea neconventionala, batuta de Matt Schumaker din America, cu bitza lui dorsala pe care l-a motorizat cu un sistem RC folosit in modelism.

Diferenta este uimitoare. Xlite-ul (7kg), baterii de 36V: un demaraj de tractor, viteza max. 40km/h cu asistare la pedala. Motorasul RC (377grame........da ati vazut bine, am scris grame!!!), acumulatori lipo 25,2V: Vmax 50km/h cu sustinere. Demarajul? Daca pornesti in treapta de viteza corespunzatoare si dai la maneta de gaz cu simti, la pornire se ridica roata din fata. Greutataea totala a sistemului RC nu depaseste 3kg, inclusiv bateriile. In plus daca vreau pot sa-l ajut pe motor cu pedalatul in asa fel incat ajung acasa bine transpirat. Diferenta este ca nu am scos media orara de 25-28km/h ci 45-48km/h. Adica sunt primit in trafic si merg dupa masini (sunt in vizor tot timpul) in loc sa fiu nevoit sa folosesc marginea carosabilului (nu m-i se taie calea cand se vireaza la dreapta, si nu m-i se deschid usi in fata).

Pe scurt cam atat.

Parerea mea este ca viitorul se numeste bicicleta electrica. Primii care vor dori sa beneficieze de acest tip de transport vor fi cei care folosesc bitza zi de zi, adica ca mijloc de transport. (In China anual se vand 1,5 milioane de biciclete electrice.) Pe ei vor urma indeaproape cei care fac cicloturism. (Acumulatorii si incarcatoarele devin tot mai performante.) Iar la urma nu este exclus sa intre si in viata competitionala atat la mtb cat si la sosea. (La vehicule electrice usoare (electrathon) se organizeaza concursuri. Distanta sau timpul de mers este fixat. Tipul de acumulator si capacitate deasemeni. In rest totul depinde de concurent si tactica inpusa de echipa de sustinere.)

Raman cu stima

Tibor

post-8303-0-59262800-1294415760_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu detaliezi putin modul de constructie, costuri, probleme intampinate, etc?

Poza este extrem de mica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 3 demultiplicari acolo, inseamna ca motorasul e de turatie mare. Ce putere are? Nu vad pachetul de baterii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-8303-0-07433500-1294419497_thumb.jpgpost-8303-0-52470200-1294419327_thumb.jpg

Am ramas tablou, cine a facut ansamblul ala ca este ceva inginerie la mijloc ?!

Cred totusi ca fiabilitatea motorasului este punctul slab al bicicletei respective. Probabil ca nu-i foarte scump un motor ca asta si deci se poate schimba sau se schimba doar lagare/rulmenti !?

Bravo arata bine...., banuiesc ca pe o cursiera sau ssp ar fi mai eficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, motorul este un Dualskay XM5060CA-9 de 345kv, putere1650W. Cu 25,2V aceasta inseamna o turatie de 8700 rpm. Am redus in trei trepte (6:1-4,16:1 respectiv 3:1) incat la angrenaj sa am 116rpm.

La prima treapta am folosit curea HTD, la a doua lant 04B-1, iar la ultima lant de bicicleta. Reductia cu motorul este prins de teava de sa al cadrului cu doua coliere. Motorul si pedalatul sunt independente unul de celalat. Adica, daca vreau pot sa folosesc numai puterea motorului (ne indicat fiind un motor delicat) sau sa pedalez fara motor in cazul in care am ramas fara otet, ori mergem impreuna.

Idea a fost sa folosesc un motor usor totus puternic care sa angreneze pedalierul. Astfel pot sa folosesc schimbatorul spate si pt. motor. Dublu cistig: am demaraj si acceleratie buna nu consuma mult si previn suprasolicitarea motorului si electronicii de comanda (ESC-ul).

Despre costuri?

Primul proiect cu motorul in butuc ma costat 2800 Lei. Da, taxa de inscriere cateodata este mare. Mai ales daca esti incepator.

La al doilea proiect cred ca am bagat in jur de 2000-2200 lei. Dar! Am avut trei aruncari in loc de de una singura. Daca as fi avut numai una, as fi scapat cu 1400-1500 Lei.

Probleme?

Fiind un sistem care nu a fost coceput pt biciclete, trebuie avut grija la acceleratie. Sistemele RC la modelele de avioane si elicoptere pot fi accelerate instantaneu. Asa e facut electronica de comanda. La bicicleta acceleratia trebuie sa fie mai lenta, ca urmare trebuiesa fi atent si sensibil la maneta de gaz. Daca nu, gripezi motorul, si trebuie sa incepi de la inceput (lasi manete la zero si incepi din nou). Mi-a luat 2-3 zile sa ma obisnuiesc sa nu trag de ureche ca p. (La bitza cu motorul in butuc trageam de maneta pina la refuz din prima iar motorul accelera ca un tractor. Este un sisten lenes. Probabil bun pt. ciclisti mai in varsta sau cu un temperament calm.)

Pe scurt cam atat.

Scuze pt. fotografii. Inca tot mai invat.

Incerc sa mai pun doua.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca le-ai facut tu eu zic sa te apuci sa faci mai multe ca le vinzi sigur ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata mai trebuie testat sa nu apara probleme.

Dat fiind faptul ca industria a luat razna cu bicicletele electrice (motor in butuc) am ceva timp la dispozitie.

Bateriile nu se vad pt. ca sistemul folosesc la o alta bicicleta. Pe Corratec am pus mumai pt. poze.

Bateriile sunt lithiu-polimer (lipo) de 5 Amh si ma tin 10-15km/incarcare. Pt. mine suficient aici la Tg-Mures. Daca dublez Amh creste echivalent si autonomia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa te gandesti la o bicicleta mai usoara cu cauciucuri inguste de sosea, presiune mare(10-12bar), astfel motorul va fi mult mai eficient.

Cauciucurile alea cramponate nu se justifica in configuratia actuala, mai mult incurca! :(

Ma mai gandesc ca poate doua motoare identice montate pe un singur ansamblu ar fi mai fiabile si scade pericolul sa-l calezi la demaraj !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now