popez

Antrenament in sala - exercitii de forta

Recommended Posts

Odata cu primavara a cam trecut vremea antrenamentului in sala insa ar fi binevenite cateva sfaturi pentru acest tip de antrenament- consider ca nu sunt neaparat tardive mai ales ca unii (poate multi) dintre noi merg in continuare si la sala pe langa turele zilnice.

Am mers toata iarna la sala si am facut impingeri din sezut, genoflexiuni cu gantera, coapse si pulpe pe aparatele specifice; odata iesit pe sosea am vazut o imbunatatire semnificativa a capacitatii mele fizice in comparatie cu anul trecut. Problema e ca fac toate aceste exercitii cam dupa ureche; daca puteti posta metode de antrenament la sala cu tipuri de exercitii/aparate, frecventa executarii (rapid sau mai lent), cate serii, exercitii asociate cu cele specifice m-ar ajuta mult.

O chestiune secundara: dupa 3-4 luni de sala am facut ditamai pulpele. Cum dau ceva jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las-o-ncolo de sala, a dat iarba, iesi la o pedala adevarata.

Faci performanta?

Nu.

Parerea mea e ca sala e un fel de masturbare. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :oops: Pardon.

Iesi, prietene, afara la aer, la soare. Stai in Sibiu, nu in Alaska, nu in Dubai.

Si, apropo, cunosc tipi foarte puternici, din astia care imping greutati la aparate diverse, dar care suiti pe bicicleta nu prea fac mare branza. Si asta o spune unul care se plimba, nu un ciclist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las-o-ncolo de sala, a dat iarba, iesi la o pedala adevarata.

Faci performanta?

Nu.

Lulu, crede-ma ca ies zilnic-daca nu ploua, la o tura valonata de aprox. 40km (sibiu-curmatura-cisnadioara-cisnadie-sibiu). Asta nu ma impiedica sa merg de 2 ori pe sapt. la sala. Nu fac performanta insa incerc sa scap de urmele lasate de fumat (am "bagat" 2 pachete pe zi timp de 10 ani cel putin), de munca la birou+bere multa+mancat tampenii...

Apropo, de la coastele alea de porc prajite in untura+bere mi s-a tras bann-ul (primul deocamdata) pe ciclism.ro. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

M-am amuzat vazand ca doar tu te-ai intrebat daca nu cumva glumesc cand spuneam ca-mi ung lantul cu untura

http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D

Parerea mea e ca sala e un fel de masturbare. :D :oops: Pardon.

Dubai.

da da, pardon-ul e bine spus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca crezi ai ai un deficit la capitolul forta,asta e un program de antrenament de pe vremea cand trageam de fiare

repetarile se fac lent

geno-3 serii 8-12 repetari

presa-3 serii 8-12 repetari

ridicari pe varfuri-3 serii-12 repetari

ar mai fi dar nu cred ca ajuta la ciclism,greutatile se aleg In asa fel Incat oricat te-ai stradui sa fie imposibil de facut a 13-a repetare,dar sa poti face relativ usor 8 repetari

atentie Insa,fiind cea mai mare grupa musculara nu este recomandat sa faci forta decat o singura data pe saptamana,altfel vei obosi muschi>supra antrenament, si nu vei face nimic bun,va aparea o oboseala de care greu ai sa scapi,iar pe urma reancepi de la 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

repetarile se fac lent

Am o idee f. aproximativa despre antrenament in sala insa exercitiile facute lent nu sunt pt. cresterea masei musculare? Ziceam mai sus ca am pus mult, excesiv pe coapse si as vrea sa mai dau jos, nu sa mai pun. Te rog sa ma corectezi daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da man,repeterile putine lente si cu greutati mari sunt pt crestearea masei si fortei musculare,iar daca tu ai piciore mari banuiesc ca ai si forta,asa ca nu mai vad rostul unei sali,ca doar nu vrei sa faci definire pt un concurs de culturism http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif eu zic ca tot bicla te ajuta mai bine daca vrei sa dai jos,baga frecventa :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... eu zic ca tot bicla te ajuta mai bine daca vrei sa dai jos,baga frecventa :wink:

Da da, bag ca tititezul pe foaia mica de rade ala cu care mai ies de mine. Degeaba l-am pus sa citeasca aici ce-i cu frecventa ca el tot pe foaia mare merge. Caraghioslacul apare imediat cand ne vezi pe sosea mergand in acelasi ritm da' unu da cu 100-110 si celalalt e relaxat pe la 50-60 asa 8O

Face vreun sens sa bagi ca nebunul in pedale la deal cu foaia mare-pinion cat de mic poti :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Face...cum sa nu faca. Altfel cum sa iti f..i genunchii.

Aia e metoda sigura...garantat 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

si pe langa genunchi mai f.ti si lantul, pinioanele si angrenajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si pe langa genunchi mai f.ti si lantul, pinioanele si angrenajul

e discutabil,forta mai mare asupra lantului si pinioanelor este data de foaia mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antrenamentul cu repetari lente de care vb basso este folositor pt velodrom.

Supra-antrenamentul din cauza a mai mult de un antrenament pe saptamana il consider o aberatie http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/22.gif)

Pt cresterea fortei antrenamentele se fac o zi da si una repaus pt a da timp muschilor sa se refaca.

Iti recomand in sala sa-ti antrenezi muschiul cel mai important si anume INIMA printr-un antrenament cardio facut prin frecventa ridicata pe bicicleta statica. Daca te intereseaza o sa postez un tip de antrenament.

Dezvoltarea fortei in cazul tau o consider utila doar in cazul in care participi la concursuri si ai nevoie sa faci sprinturi sau sa duci cativa km la peste 40 km/h singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit si pe alte forumuri si nimeni nu a ajuns la un consens. Pana la urma antrenamentele de forta este mai bine sa le facem in sala sau tot pe bicicleta? Recent mi-am cumparat un home trainer pentru a putea rula macar de 2 -3 ori pe sapt si in timpul sezonului rece.

Ma gandeam totusi sa ma duc si la sala pentru a putea dezvolta cat de cat si partea superioara a corpului(si asa sunt juma de pasare:D ) .Am vazut ca pentru ciclism se recomanda sa se insiste pe muschii abdominali si cei ai spatelui .

Niste tipuri de exercitii poate cineva sa recomande?

Inotul ar fi bun ca si miscare de iarna?(tehnica mea la inot este cu mult sub 0 :P:D)Sau sa raman doar cu sala+trainer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inotul este bun oricand.

La ciclism sunt recomandate ca sporturi alternative patinajul si ski-ul de tura sau ski-ul fond.

Antrenamentele in forta nu sunt recomandate iarna pe sosea. Poti face asta la sala, la spinning.

Profesionistii sunt in aceasta perioada la relaxare activa. Pregatirea incepe pe la jumatatea lui ianuarie, poate chiar mai repede.

La sala poti lucra zona lombara si spatele. Sunt zone solicitate la ciclism. Eu nu iti pot recomanda un program pentru partea superioara (si eu sunt biscuite in dunga:D).

Daca ai achizitionat un trainer TACX gasesti AICI o serie de programe pentru antrenament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce ar presupune aceasta relaxare activa? Banuiesc ca rulaje nu foarte lungi si usoare?

Multumesc pentru site . Pare a avea multe informatii. Trainerul nu l-am cumparat de la Tacx . Este un trainer cu rola magnetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe timpul perioadei de tranzitie (noiembrie, decembrie si o parte din ianuarie), depinde si de calendarul competitional, se fac antrenamente de mentinere, pentru ca din ianuarie-februarie (inceputul perioadei de pregatire de baza) sa nu o iei de la ¨O¨.

Antrenamentele se fac pentru acumulare de volum, la intensitate medie, de doua sau trei ori pe saptamana, in functie de gradul de antrenament atins. Antrenamentul este individualizat, nu se pot copia retete.

In orice caz, folosirea bicicletei in perioada de tranzitie este de circa 40% din antrenamentul total, restul fiind dedicat dezvoltarii fortei si andurantei in general (alergari, schi fond, patinaj, inot).

Pentru definire se folosesc, mai ales in ciclism, incarcaturi de 40% din posibilitatile individuale, cu un numar foarte mare de repetari - 80-100 repetari, in doua sau trei serii pe exercitiu. Sau rulaj pe distante mari cu intensitate 50-60 %.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma duc la sala, nu simt nicio conexiune cu toata atmosfera de acolo. ... Am inteles ca practic umerii si partea de sus a corpului stau in consolă, deci mijlocul trebuie sa fie foarte puternic, atât in spate, cât si in fata abdomenul, inclusiv pentru respirația profunda. Nu?

#1 La sala trebuie sa simti conexiune cu ceea ce faci tu acolo, nu cu ceea ce se intampla in rest ... lumea fiind plina de diverse tipologii, chiar si in ciclism. Tu te aflii acolo sa dai ce ai mai bun din tine, nu sa casti gura. Din pacate o prejudecata te impiedica sa aflii ce beneficii ai putea avea.

 

#2 Nu! Ai un corp si o minte, de ce sa nu le dezvolti pe ambele in tot ansamblul lor atat cat poti? In afara de asta avantajele oricarui fel de antrenament cu rezistenta sunt incontestabile pentru orice barbat de peste 30 ani. Picioare sunt doar una dintre grupele mari de muschi pe care le ai.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va dau dreptate la amandoi, nici eu nu suport sala, acele fiare si aparate sunt un fel de .....caaah

Dar sunt un rau necesar, de 2 ani de cand merg pe cursiera muschii de la picioare s-au dezvoltat (cand alergam eram mai bat) dar partea superioara prea putin

Problema este ca am incercat de n ori si dupa 5 -10 repetari ma ia o lene si lipsa de chef.....

Am sa incerc TRX sau ceva cu propria greutate 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sala merge la început în 2 sau mai multi, contează foarte mult sa ai pe cineva cu care sa lucrezi. După câțiva ani te obișnuiești și singur :-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Daca nu corelezi efortul (HR ) cu ceva (viteza , putere ) acel HR nu spune nimic, ai mers cu pulsul x 20 min si atat. 

 

Nu vreau sa discutam in contradictoriu doar de dragul argumentarii, dar totusi "nivelul perceput de efort" nu inseamna ceva? Chiar prietenul tau Borg a facut o scara de valori pentru asta dar recunosc ca nu stiu mai multe despre asta. Na, nu stiu ce sa zic, dar cert e ca ma simt bine, sigur mai puternic decat acum 3 saptamani si in cat priveste HR deocamdata nu ma surprinde ce vad. O sa urmaresc parametri, stiu ca mai am foarte mult de lucru. In primul rand sa nu renunt. 

 

@@akebono

Pai am putea spune ca nu simt o conexiune cu ce fac eu acolo... am fost, n-as fi crezut dar mi-a placut la inceput, insa m-am plictisit/plafonat repede si una peste alta e prea mare efortul de a ma duce pana acolo. Mai bine stau frumos acasa si fac cate ceva folosind greutatea mea proprie. Uite ce zice aici un coleg de pe forumhttp://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/17515-fitness-pt-acasa/?view=findpost&p=674618. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sala merge la început în 2 sau mai multi, contează foarte mult sa ai pe cineva cu care sa lucrezi. După câțiva ani te obișnuiești și singur :-)

vrei sa faca lumea misto de mine cu cele 15 kg pe care le misc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia cu mersul la sala, daca vorbiti despre exercitii de forta, nu are nici o relevanta pentru topicul de fata.

Exercitiile de forta presupun efort anaerob. Topicul se refera la depasirea (in general fara ca biciclistul sa-si dea seama) a pragului aerob.

Acest lucru, perpetuat de-a lungul turei si in timp, de la o tura la alta, este un factor care epuizeaza cordul si, in cele din urma, intreg organismul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, daca poti fa te rog split sau muta ultimele mesaje, multumesc. Daca faci asta, voi comenta apoi in topicul corect. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mutat aici replicile de la topicul cu insuficienta cardiaca indusa de efortul de pedalare dincolo de proagul aerob.

 

Daca doriti sa discutati despre rolul exercitiilor de forta facute la sala in imbunatatirea rezistentei pe bicicleta, va rog s-o faceti in acest topic! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now