popez

Antrenament in sala - exercitii de forta

Recommended Posts

Antrenamentul cu greutatea proprie este o idee foarte buna, numai ca problema apare ca putini au suficienta forta sa poata realiza un antrenament eficient si fara sa afecteze articulatii cu greutatea corpului. Antrenamentul acasa presupune macar existenta unei bare de tractiuni solida, nu de genul care se prinde in tocul usii. Aditional se pot folosi niste gantere dar de obicei acestea sunt mici, merg cateva saptamani, poate o luna si apoi nu mai functioneaza. Incarcarea cu greutate progresiva in timpul unui antrenament cat si de la antrenament la antrenament este necesara. @@tsisak, nu vad cum te-ai putut plafona intr-o perioada atat de scurta. Platourile de antrenament se intampla in general dupa multi ani si chiar si atunci cu suficienta stiinta se pot depasi.

 

Daca rezultatul de la sala nu-ti aduce satisfactii mai mari decat reprezinta corvoada de deplasare, atunci nu vei fi motivat. Multa lume nu considera antrenamente de forta un sport, dar o fac fara suficienta cunostiinte de cauza. Este unul dintre cele mai grele sporturi cu satisfactii extrem de mici comparat cu alte sporturi, chiar si cu ciclismul, daca este facut ca atare, tocmai pentru ca la sfarsitul antrenamentului nu te poti lauda ca ai dat n goluri sau ca ai urcat nu stiu ce munte ... te simti sleit de putere si infometat :).

 

Referitor la ce spunea @@Traveller, eu nu simt nici o imbunatatire a performantei pe bicicleta daca merg la sala, dar la mine este fix pe dos ... ma dau SI cu bicicleta, activitatea principala fiind la sala, ciclismul il practic din pasiune dar si pentru ca imi doresc si activitate aerobica, chiar daca majoritatea timpului o fac anaeroba :(. Nu am din acest punct de vedere nici o problema de forta in nici un aspect al ciclismului ... doar urcarile lungi si abrupte ma chinuie mai tare, datorita greutatii pe care o am insa aici este o problema de fizica si de rezistenta pana la urma sau de antrenament ineficient, eu mergand preponderent la deal. La sprint pe plat ... sta cu totul altfel problema, daca mergem in grup la drum lung trebuie sa-i astept pe cei cu care trag din greu la deal sa nu raman in urma. 

 

Cu toate acestea sunt ferm convins ca cei care spun ca nu au suficienta forta vor beneficia mai mult in timp mai scurt in urma unor antrenamente cu orice fel de rezistenta decat prin incercarea de a dobandi forta necesara prin antrenamente pur ciclistice, ba mai mult, dezechilibrul actual s-ar amplifica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primavara asta m-am apucat si eu de antrenamente la sala. La prima tura de sub 20km pe anul asta in care am avut si urcari mai sanatoase, am scos limba de oboseala si durere de picioare. Toata iarna am cam facut repaos din cauza frigului, lipsei echipamentului adecvat, a zilei scurte si a muncii.

Asa ca de aproximativ trei saptamani fac exercitii la sala mai ales pentru picioare si genunchi. Nu fortez nimic, doar pun muschii si articulatiile in miscare pana cand o sa pot iesi zilnic cu bicicleta. Ideal ar fi fost un trainer, dar deh, finantele e mai ale dracu ca oricand.

 

Ce am observat pana acum? O imbunatatire substantiala a performantei intr-un timp foarte scurt. Intr-o saptamana si jumatate de sala+ture de mentinere (17km) am reusit sa dezmortesc muschii. Plamanii inca au nevoie de acomodare si inima la fel, dar exercitiile de la sala au ajutat foarte mult la dezmortirea muschilor.

 

Mentionez ca nu fac performanta de nici un fel, nici macar amator nu cred ca ma pot numi, deci ce spun eu aici ar fi valabil pntru cei care au uzat toata iarna scaunul soferului si acum ii ard picioarele dupa ce fac o plimbare scurta pe doua roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now