Recommended Posts

Buna ziua. Am si eu o bicicleta Focus Highland Peak ( asa ceva http://www.focus-bikes.com/br/en/bikes/bikes-2010/category/mtb-hardtail/subcategory/sport/model/highland-peak.html) dotata cu ce se vede pe link. Problema e ca imi sare lantu la setarile urmatoare : 2 (foaia, aia din mijloc) si 1 (pinionu ala mare din spate pt urcat). Am gasit 2 linkuri pt. reglaje :

- http://bicycletutor.com/adjust-rear-derailleur/

- http://bicycletutor.com/adjust-front-derailer/

Inainte de a ma apuca , as accepta niste sfaturi care mi-ar usura treaba, poate a mai avut careva aceiasi problema si solutia ar fi mult mai simpla decat sa ma apuc sa reglez toata suruburile alea.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa ce spun aia in filmulete. Aia este solutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit seara si n-am reusit sa rezolv problema. Am chiar una mai mare acuma , am cam dereglat-o de tot.

Problema era ca-mi cadea lantul de pe foaia 2 inspre interior, catre cadru.

Am facut urmatori pasi:

- am pus schimbatoru pe foaia 1 (aia mica, din fata ) si pinionul 1 ( ala mai mare, de pe spate).

- este o piesa, care privita de sus e dreptunghiulara , si prin interiorul careia trece lantul. Aici aparea o mica problema, la cum era setat initial dispozitivul ,la setarea 1-1 mie imi freca pe interior acea piesa dreptunghiulara, catre cadru. Sunt 2 suruburi cu L respectiv H, am umblat la cel cu L , l-am desfacut pana distanta dintre lant si acea piesa dreptunghiulara era de vreo 2-3 mm. Apoi am schimbat foile de la 1 la 3, la 2 freca in rest nu. Apoi am tot intarit si slabit cablu , care era fixat in acel imbus ... sa fie mai tare, deoarece ca sa elimin acea frecare intre lant si acel cadru dreptunghiular surubul L era aproape desfacut (nici nu cred ca e Ok, deoarece la 2-3 hopuri sigur se pierde), iar la setarea 1-1 si sa nu frece cablu respectiv era foarte slab ... si m-am pierdut pe aici pe undeva , ca a venit si seara...

Se poate un mic ajutor , cativa pasii de urmat , multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pe h si l reglezi granita la schimbator. Cel mai bine intorci bicicleta invers si reglezi suruburile ale in asa fel incat schimbatoru sa nu se duca mai departe de pinioane si te uiti sa fie centrat bratul schimbatorului exact pe pinion. Dar intai desfaci cablul de la schimbator dai din maneta de schimbator pe ultima viteza(cel mai mic pinion) centrezi din suruburile alea deraiorul spate iar apoi prinzi cablul la loc si vezi cum merge. In principiu ar cam trebui sa mearga daca mai trebuie mici reglaje ar trebui facute din maneta de schimbator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau, cu 5-7 lei ti le regleaza la service in 10 minute :)

...desigur, si eu incurajez "self-made"-ul, pentru ca daca vreodata vei avea probleme in mijlocul campului, cine te va ajuta? [-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat azi inca de vreo 3 ori sa reglez si n-am reusit... uneori nu urca pe foaia 2, alteori freca iara dreptunghiul ala etc. Am pus ala paralel cu foile, distanta aia de 2-3 mm , etc si tot nu am reusit... am vizionat vreo 5 filmulete pe tema asta. Maine am vorbit cu un tip dintr-un service de bicicleta si a zis ca ma rezolva . Poate pana la urma e adevarat proverbul : "meseria nu se invata se fura ", maine is atent ce face tipul si n-am facut eu , sunt convins ca undeva am omis ceva. Otmar mersi mult de ideea cu pretu si ca gluma la : "daca vreodata vei avea probleme in mijlocul campului, cine te va ajuta?" , raspuns: "suni la Dacia Asistenta !" Mersi inca o data pentru ajutor baieti !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wait, la combinatia foaia 2 si pinionu' 1 sare lantu' ?

Teoretic n-ar trebui sa faca asa daca nu-s foarte uzate (lantul si pinioanele, sau macar una din cele 2) , dar nu e tocmai o combinatie recomandata. Respectiv pe pinionu' ala ar trebui sa urci doar cu foaia mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta e la inceput de drum , are o saptamana , noua si vreo 80 de km !

Pe foaia 2 tre sa mearga toate vitezele 1-8, pe foaia 1 , aia mica trebe folosite 1-3, alea mici , si pe foaia 3 trebe 5-8, alea mari ... gresesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oarecum. Nu e recomandat sa folosesti pinioanele extreme cu foaia medie, mai ales la forja.

Dar n-ar trebui sa sara daca e asa proaspata.

Reglarea deraioarelor se fac cu bicla proptita in pozitie verticala astfel incat roata spate sa n-atinga pamantul.

In lipsa de un stand merge si o improvizatie de genul doua caramizi suprapuse pe lat sub monobloc si sprijinita de-un perete sau tinuta de alta persoana (vezi sa n-o zgarii daca-ti pasa), eu asa mi-am facut prima data reglajele (cu succes).

M-am documentat de pe situl lui Sheldon Brown, nu ca n-ar fi bune clipurile alea pe care nu le-am vazut. Nea' Sheldon explica si ordinea abordarii deraioarelor, care dupa parerea mea e destul de relevanta (pacat ca n-o tin minte pe de rost :P )

Pot spune doar ca mi s-a parut foarte simplu odata citit articolul (mai simplu decat operatiunea de sprijinit bicla pe caramizi :o )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil axul monoblocului este mai lung decat trebuie. Astfel foile stau mai spre exterior si de aici apare tendinta lantului sa cada spre interior.

Roata este centrata in cadru? Roata trebuie sa se afle la distanta egala de cele 4 tuburi care formeaza furca spate.

Foile sunt drepte si nu au joc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite la varianta asta nu m-am gandit, in mare parte pentru ca nu prea-mi vine sa cred ca Focus ar fi in stare de o asemenea gafa.

Dar merita verificat :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata in cele din urma la service. Multumesc pt. sfaturi. A durat 40 de minute pana a reglat ce am dereglat eu :). Multumesc inca o data!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-mi ca glumesti!

40 de minute ca sa regleze un schimbator de foi?!?!?!?

Eu in timpul asta montez o bicicleta intreaga, fac toate reglajele, si o tura de proba:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor, e primul meu post aici, am si eu o mica problema, am desfacut bicla, o DHS de aia mai dotata,cu shimano pe ea (cat de originale nu stiu, scrie Made in Singapore pe piese) luata acum 3 ani, am curatat-o, uns cu vazelina, reglat frane, tot, merge luna, doar ca am o mica problema, la viteza cea mai mare (pinion mic pe spate) si pe foaia cea mai mica la pedale, da sa sara lantul de pe pinionul din spate si freaca lantul putin de foaia 2 (in fata). Am tot incercat sa reglez din L/H pe spate dar nu am reusit decat sa dereglez limitele, ei , le-am facut la loc, nu e mare scofala, am gasit si un al treilea surub pe langa L/H (pe spate), de ala nu m-am atins, nestiind ce e. Va rog niste sfaturi, ce sa fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combinatia foi/pinioane e gresita grav (lantul este tensionat lateral prea mult, cu foaia mica mergi pe pinioanele mari - foaia mare cu pinioane mici - foaia medie pe la mijloc; chestia cu N viteze unde N = nr. pinioane X nr. foi e doar o vrajeala de marketing - in viata reala exista mai putine combinatii utilizabile), iar surubul ala iti regleaza distanta la care rotita de sus a deraiorului se apropie de pinioane (cat mai aproape fara sa se sprijine pe ele, reglajul il faci pe foaie mica- pinion mare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stateam si eu si ma gandeam, de obicei folosesc ori viteza mare, ori mica, deci foaie mare, respectiv mica, iar la pinioane, invers, dar ca fapt divers, nu mi se parea normal sa atinga. Poate n-am observat pana acum, neumbland la ea, in practica n-am folosit combinatia respectiva.

Mersi oricum de sfaturi, acum ca e pusa la punct, de maine ii dau iarasi, deocamdata prin oras ca m-am cam dezobisnuit, si nu vreau sa fac pe hawaistu` :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hawaistu' e ceea ce reprezinta locuitorii cazati in Hawaii ? Io trebuie sa recunosc ca-s mai batran, gen am ramas la faza cu "gen" :D

Da-i pe unde vrei, atat timp cat o faci in ritmu' tau. Tot o sa ajungi la destinatie daca esti atent sa nu raposezi pe parcurs. Mai ales daca stii pe unde se ajunge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o chestie, observata azi la tura prin oras si imprejurimi, se aude un zgomot, ca si cum ar "suna lantul", vine din zona pinioanelor, lantul nu se freaca de nimic, totusi are un sunet, o fi negresat corespunzator? E drept, nu l-am uns cu alifii, doar l-am sters minutios cu o carpa uscata, dupa pauza de iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbatorul spate e reglat cum trebuie? Daca da, inseamna ca lantul trebuie uns. Nu neaparat cu alifii speciale, doar ulei ceva mai subtire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lucian.

Se pare ca da, limitele sunt OK, eventual chestie de microni, mai e surubul acela din spate, dar am inteles ca ala are efect doar cand e pe pinion mare cu foaie mica. Mai e si altceva de reglat? Uleiul de parafina e bun? Am de ala prin casa, de pe la farmacie (:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc un ulei produs de NIGRIN , este folosit pentru lanturi de bicicleta , masini de cusut, l-am gasit in REAL, la raionul cu uleiuri, silicoane etc pentru masini, are un pret de 5 lei, are si o forma ideala pentru al aplica usor pe lant. Ideea ar fi sa-ti degresezi bine lantul , sa-l ungi , si apoi sa-l stergi de surplusul de ulei. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata in cele din urma la service. Multumesc pt. sfaturi. A durat 40 de minute pana a reglat ce am dereglat eu :). Multumesc inca o data!

Salutare, spune-ne Zamolxis daca ai furat meserie :) Pana la urma ce ai omis ? Acum merge totul bine ?

Foarte folositor acest thread, vad ca sunt mai multi in aceasta situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, spune-ne Zamolxis daca ai furat meserie :) Pana la urma ce ai omis ? Acum merge totul bine ?

Foarte folositor acest thread, vad ca sunt mai multi in aceasta situatie.

Pana acu mi-am facut o adevarata colectie, pe calculator ,cu filmulete despre intretinerea bicicletei, din pacate toate in engleza dar cica sunt mesteri buni, toti urmarind exact aceiasi pasi. De invatat , inveti doar daca desfaci tu si pui tu la loc, si pana la urma totul se rezuma la gasirea reglajelor ideale, lucru care necesita ceva practica, nu doar teorie.

Referitor la problema mea , s-a remediat adica acum merge bine , doar ca am vazut azi o mica problema: pedalierul meu, un Suntor XCT V3, nu are acele 3 foi paralele, nu m-am chiorat eu suficient de mult da maine dimineata ma uit atent, dau lantu jos si ma uit cu atentie, oricum se vede cu ochiu liber ca nu sunt paralele. Ceva sfaturi inainte sa ma apuc de treaba ... de exemplu: cauza problemei? variante de rezolvare? Mersi mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.