Recommended Posts

Salut la toata lumea

Bicicleta mea de uzura este o, Whistle Guipago si sunt foarte multumit de ea, doar ca ieri am ramas cu ea schioapa de o spita. Nu am agresat-o, culmea am coborat cu ea de pe o bordura fara sa fiu in sa si totusi a pocnit o spita. Bine........la o analiza mai atenta am observat ca avea o fisura mai veche, asa ca nici o minune.

Marea problema este ca spita are un diametru neobisnuit (aprox 2,67 mm, cota este inprecisa deoarece sunt acoperite cu pulbere si poate sa ma pacaleasca cu o zecime) pentru o janta de 622-19. Spitele au un sistem de aranjare 12x2.

Toate magazinele ridica din umeri si nu prea au nici solutii, asa ca apelez la ajutorul vostru si va multumesc anticipat.

P.S Incidentul s-a petrecut ieri la Palatul de justitie si in timp ce ma uitam tamp la roata si nu-mi venea sa cred ochilor, s-a oprit langa mine "Contador" ca cel putin asa arata si m-a intrebat de sanatate. Tin sa-i multumesc pe aceasta cale inca o data pentru ca din pacate este un gest rar. Am avut motocicleta si am dat-o pe biciclete dar nu am inteles niciodata de ce biciclisti nu se saluta ca motociclistii.

Edited by maus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia o spita de grosime apropiata si lungime adecvata. Respectiv masoara fosta spitza si pe lungime.

Incearca sa jumulesti powder-coatingul cu atentie si sa mai incerci odata, 2.67 mi se pare multisor ca diametru (cam 2.00 ar fi "obisnuit"). Da, poate fi asa de groasa acoperirea.

P.S: Nu ca s-ar saluta toti motociclistii, da' cred ca biciclistii au alte griji pe cap in oras. Mai usor de facut asta la ture extraurbane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu construiesc multe roti, deci cumpar spite en-gross. Am gasit de multe ori spite noi cu defecte de fabricatie. S-a intamplat ca una defecta sa ajunga si la tine.

Pune o spita de 2mm si de aceeasi lungime. Spita ta e de 2,5mm dar nu conteaza diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la toata lumea

Bicicleta mea de uzura...............Toate magazinele ridica din umeri si nu prea au nici solutii,................

Salut, Am si eu o curiozitate, ai fost la magazine cu roata sau doar ai cerut o spita de "nu stiu care"? Sincer ma indoiesc ca la magazinele din Bucuresti nu au putut sa iti adapteze o spita si sa iti faca roata functionala.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor, deocamdata am sa scot cu durere de inima la sosea Bianchi-ul, pentru ca nu-mi place sa improvizez. Nu cred ca este o idee buna sa pun o spita de 2, intr-un orificiu de 2,5. Caut in Europa si incerc sa iau legatura cu fabricantul, care vinde in Europa prin Atala.

Seara buna si weekend placut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te referi la gaura din flansa butucului poti fi sigur ca nu tuseste din cauza asta. In capatul celalalt stii si tu ca e niplul care are diametrul lui.

Repet: cojeste cu atentie stratul de acoperire din plastic si masoara diametrul otelului, masoara lungimea spitei, achizitioneaza o spita de 2.0 sau 2.5 cat o fi si de lungime potrivita. Si da-i un spray negru ca sa n-arate a improvizatie =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, azi când spălam bicicleta am descoperit că o spiță de la roata spate mai stătea prinsă doar în niplul de la jantă, adică s-a rupt.

Bicicleta mai este în garanție la Decathlon. Btwin nework 500. Ce mă sfătuiți să fac?

 

Se poate să schimb roata spate pe garantie, pentru că oricum mai scoate și niște sunete ciudate?

Mă apuc să caut niște spițe bune și respițez toată roata?

Ce modele sunt rezistente? având în vedere că după 1 an și 2 luni au cedat astea de fabrică.

Unde îmi recomandați să fac operațiunea de respițare/centrare?

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s-a rupt pt ca e spita proasta calitativ ci pentru ca la un shoc mare,ceva trebuie sa cedeze si de regula de intampla la spite,preferai sa ramana spita intreaga si sa se smulga din janta?! :) E bine ca s-a rupt numai una.Daca nu ai si alte probleme la roata,parerea mea e sa inlocuiesti spita,sper sa nu fie pe partea pinioanelor,pt ca va trebui sa le scoti mai intai.

Asta cu garantia nu stiu daca va merge,vor spune ca e de la exploatare necorespunzatoare,iar daca ai si roata un pic descentrata....


p.s poti incerca sa mergi mai intai la Decathlon si cu o fata de "nevinovat" sa le explici ca nu intelegi ce s-a intamplat ,daca te refuza asta e ,ai incercat ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la garantie, pana la urma si de-asta (sau mai ales de-asta) ai cumparat de la ei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect.

 

@@Diesel

În general vinovatul este utilizatorul, asta îmi este clar. Nu am avut nici cea mai mică intenție să dau vina pe spiță (indiferent de model).

Eu mă bucur ca am avut bunul gând să o spăl și așa am observat din timp, pentru că mâine vroiam să ies la o tură și nici nu vreau să ma gândesc ce se putea înâmpla dacă mai primea un șoc puternic.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să fie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A picat faza cu garantia la Decathlon :(

 

Raman celelalte intrebari daca ma puteti ajuta.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sens are sa schimbi toate spitele, daca doar una a cedat? Ai siguranta ca acea spita a fost tensionata corect si totusi a cedat? Daca da, atunci schimba-le pe toate. Daca nu, schimba doar spita rupta si gata.

Orice service de biciclete iti poate rezolva problema iar cu ocazia asta ii rogi sa-ti verifice si tensiunea in celelalte, macar "ochiometric".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Alex, bicicleta am luato de nouă în dec. 2014 și am început să o folosesc din februarie 2015 (deci 1an și o lună). Am utilizat bicicleta numai pe sosea (fie ea mai bună sau mai putin bună), adică pentru ce a și fost proiectata bicicleta. Nu am luat borduri sau alte chestii, janta nu e indoita, gâlme nu sunt în cauciuc.

 

Acum poate compar mere cu pere, dar experiența anterioară o am pe un mtb tot btwin de prin 2011, pe care l-am folosit si pe asfalt si pe offroad, și la munte și la mare, și vara și iarna, pietroaie, macadam, noroaie. La care nu s-a rupt nici o spiță, nu am schimbat nici o spiță.

 

Acestea fiind spuse consider ca este prematur după 1 an sa se rupa spița, și tind să cred că sunt calitativ mai slabe.

Si mai este un aspect, schimb o spita, dar daca se rupe si a doua ce fac? mai schimb una? si tot asa până le schimb pe toate. :)

 

Mie imi place biclicleta asta și vreau să investesc în ea, și vreau sa ii pun niște spite mai bune. Că doar nu o sa ii pun doar o spiță mai bună și pe restul le las așa în speranța că se vor rupe și alea odată. :)

 

Sper că m-am facut înțeles.

 

Deci cei care v-ati facut roti mai solide, ce spițe ati folosit. Mi-ar fi de ajutor câteva îndrumări.

 

Numai bine!

Adrian

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una e o intamplare, doua sunt o coincidenta. Daca cedeaza si a 3a, schimba-le pe toate.

 

Personal, folosesc Sapim (d-alea ieftine la 60bani/buc). N-am avut avut probleme in vreo 15k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am +4000km cu ele si deja una s-a dus. :)

 

Merci de info, caut si eu sa vad pe unde gasesc.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut ,imi pare rau ca nu ai reusit cu garantia.

Eu tot nu cred ca are rost sa schimbi spitele,nu vor fi mai rezistente sau dupa cum am mai spus se va rupe altceva din alta parte la un soc mai mare,roata la tipul asta de biciclete pare destul de robusta,de asemenea si janta.

Verifica-le la mana si vezi daca sunt tensionate uniform,daca sunt ok schimb-o singur  iar daca unele spite sunt mai slabe iar altele prea intinse,mergi cu ea la un atelier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, merci. am sa incerc sa gasesc o spita asemanatoare dar cred ca imi va fi greu sa gasesc chiar la fel (pentru ca nici nu stiu ce marca model este). Poate nu e rau sa fac si o centrare a rotii la un service bun, chiar daca ochimetric nu are joc stanga/dreapta.

 

Cunoasteti service care are stand de centrat roata si pentru joc/abatere verticala, nu doar orizontala?

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now