AlexR

Imbunatatire??? Merida

Recommended Posts

Vreau sa transform un Speeder t3 in cursiera..

Pentru inceput m-am gandit la frane, ea vine echipata cu V-brake iar eu vreau sa ii pun clesti Tiagra..

Poate se pricepe cineva si imi da o indicatie, mai trebuie sa ii schimb furca, e posibil sa se potriveasca clestii si sa ajunga la janta, vor functiona clestii cu manete pt V-brake?

am atas poza cu bicla si cu franele..

http://dkbike.ro/index.php/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=637&category_id=93

http://www.phatmoosecycles.com/products/brakes/Avid/sd5.jpg - V

http://s.wiggle.co.uk/images/shimano%20br4500.jpg - clesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cea mai usoara si ieftina varianta. Bicicleta ta actualata nu are cadru de cursiera calumea. Geometria este mai relaxata. In plus, nu cred ca vei putea sa montezi frane Tiagra pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pe fata ii schimb furca cu una de carbon.. pe spate e foarte posibil sa nu ajunga clestele la janta..

Poate a avut cineva un T3 sau ceva asemanator, si a avut aceeasi idee.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.. Bicicleta doresc sa o transform, problema ar fi la frana pe spate.. Dar nu vreau sa fac o prostie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ar merge sa improvizezi o piesa prinsa in trei puncte de cadru: in locul pivotilor de la V-Brake-urile actuale si in gaura din teava ce uneste cele doua seat stay-uri (sau prinsa de cadru doar in doua puncte, in locul V-Brake-urilor). In piesa asta sa prinzi frana spate (de tip cleste/caliper brake).

Alta varianta de incercat ar fi cu frane cantilever (in cazul asta mai trebuie sa realizezi cumva un cable stop pentru frana spate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa faci din ea ceva foarte asemanator unui ciclocros cu geometrie mai relaxata.

Dual-controalele, ghidonul te vor costa niste bani ... e alegerea ta daca doresti doar sa experimentezi sau iti doresti cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manete STI nu se potrivesc cu frane V-Brakes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar Doamne iarta-ma, de ce ai vrea sa renunti la Vbrakes ?

Nu m-a interesat cat de compatibile sunt dual controls cu V, dar daca problema se rezuma la raportul de antrenare .. mai bine folosesti un scripete adaptor (iei de afara sau platesti un strungar/frezor). Sau pui cantilever daca nu sufera de aceeasi problema (iarasi nu m-a interesat, dar Google e prietenos).

Ambele optiuni franeaza mai bine decat "clestii", presupunand ca nu e vorba de cele mai praf componente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in teorie nu se potrivesc, dar in practica am reglat destul de bine si cu V-Brake, cursa manetei este un pic mai lunga dar oricum franeaza mai bine decat clestii, cum spune si Ioan.

Poti sa-ti iei frane cantilever si un carlig specific pentru furca fata, iar pe spate sa cauti mini v-brake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Improvizatiile nu imi plac, e complicat sa ii fac un suport si nu e complicat mecanic sau fizic, dar e chicios la o bicleta noua sa incepi sa faci piese strunjite.. In schimb nu stiu cat de in regula e combinatia cu clesti pe fata si V brake pe spate..

Seb, de ce nu s-ar potrivi manetele STI cu o frana V-brake, le soliciti diferit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brake Lever Types

Cable Pull

Standard pull levers are designed to work with caliper brakes or traditional centerpull cantilever brakes.

Long pull levers are designed to work with "direct-pull" cantilever brakes, such as Shimano "V-Brakes" ®

Direct pull cantilevers have twice as much mechanical advantage as traditional brakes, so they require a lever with half as much mechanical advantage. Long pull levers pull the cable twice as far, but only half as hard.

Mismatched Lever Issues:

Old short-pull lever, new direct pull ("V type") cantilever

The excessive mechanical advantage of this combination will make it difficult to modulate the brake, and it may be all too easy to lock up the wheel.

The lever feel will be very soft and mushy.

The lever will travel too far before engaging the brake, and it may bottom out against the handlebar. Thus, the brake may be super-powerful at first, but as the brake shoes wear, the lever's bumping up against the handlebar will prevent full application. This is likely to be a particular problem in wet conditions.

New long-pull lever, old caliper or traditional cantilever

The reduced mechanical advantage will require unusually high hand strength to get barely adequate braking force.

Paradoxically, the lever will feel very solid, the brake will engage with a very short amount of lever travel...but won't actually be squeezing very hard on the rim.

Most disc brakes are designed for long-pull levers, but discs designated as "road" models are usually compatible with traditional short-pull levers.

There are stepped pulley devices to permit mixing otherwise incompatible levers/brakes. The best known is the QBP Travel Agent ®.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La navetele spatiale, avioane, masinile si motocicletele custom, sunt o gramada de ceea ce numiti "improvizatii" si nu se plang prea multi.

E drept ca si mie mi-e scarba sa apelez la "meseriasi" (desi nu pot spune ca i-am nimerit fix pe cei mai buni si principalu' inconvenient a fost atitudinea in fata unor termene limita serioase), dar respectand niste standarde respecti niste standarde respectiv piesele se incadreaza in standarde (quote from The Departmend Of Redundancy Department).

Ba mai mult, printre piesele alea scumpe de bicla cu tiraj limitat majoritatea sunt fie prelucrate prin aschiere (gen strunjite si/sau frezate) fie lucrate cam manual (in afara de forta necesara la ambutisare si alte chestii ce depasesc capacitatile umane). Costa mult la bucata cand sunt putine si nu merita sa le faca niste roboti, dar nici nu-s verificate de roboti.

In rest a explicat Trevizes si mai bine decat nu stiam eu: merge !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am testat personal urmatoarea combinatie: manete V-Brakes si frane cantilever center-pull (cumva o situatie opusa cazului de fata). Merge, dar merge prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In pricipiu o sa functioneze, dar, prost.. Sa inteleg ca o combinatie STI cu V nu ofera suficienta forta de apasare pe janta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In pricipiu o sa functioneze, dar, prost.. Sa inteleg ca o combinatie STI cu V nu ofera suficienta forta de apasare pe janta..

Te-ai incadra in prima situatie (Old short-pull lever, new direct pull ("V type") cantilever).

O vinzi si-ti cumperi o cursiera.

Asta e de fapt raspunsul corect in cazul de fata.

Daca aduni cat costa manetele STI, furca, franele, drop bar-ul, etc., depasesti 50% din pretul bicicletei tale si tot nu obtii chiar o bicicleta de sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In pricipiu o sa functioneze, dar, prost.. Sa inteleg ca o combinatie STI cu V nu ofera suficienta forta de apasare pe janta..

Deci read above la Trevizes: daca reglezi sabotii astfel incat sa fie cat mai aproape de janta in pozitia "off", tot ce te-ar impiedica ar fi niste degete foarte groase (sau manusi de ski).

Forta va fi cacalau odata ce sabotii ating janta. Semnificativ mai multa decat in cazul franelor de cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci read above la Trevizes: daca reglezi sabotii astfel incat sa fie cat mai aproape de janta in pozitia "off", tot ce te-ar impiedica ar fi niste degete foarte groase (sau manusi de ski).

:D E de gandit.. Cred ca cea mai buna varianta e sa renunt la Trek si sa iau o cursiera.. Per total investitia nu as vrea sa depaseasca 700 lei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io zic sa nu te grabesti. Mai ales ca manusile de ski mai noi nu-s chiar asa groase. Vezi ce zic si altii.

Personal as prefera geometria cadrului de pe Speederu' tau si Vbrakes (daca nu chiar discuri), dar e drept ca nu-s prea vitezoman, am cam suta de kile si doresc sa pot atasa linistit un portbagaj cu inca doua-trei zeci. Optiunea ta e insa optiunea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca spui ca nu iti plac improvizatiile, atunci tine cont de primul sfat: vinde si ia cursiera.

In alta ordine de idei nu cred ca geometria iti permite un ghidon de cursiera. In sensul ca ghidonul plus ergopowerele "te arunca" foarte mult in fata si vei sta mult prea intins pe ea.

Poti cel mult sa faci un ciclocros din ea. In sensul ca pui pe fata o furca de ciclocros din carbon si folosesti frane cantilever pentru fata si spate. Ramai insa la ghidonul drept pentru motivele din fraza anterioara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.