hcampian

Cum ne pregatim pentru o tura/concurs de MTB?

Recommended Posts

Am pus mana pe niste Chain Leader Black. Erau usori dar aveau talpa si crampoanele din plastic. Cred ca tre sa fii balerin ca sa poti merge cu aia pe pietre sau radacini umede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, e un mic compromis, dar pentru eficienta se cam folosesc pantofii cu talpa complet rigida. Si cei de Decathlon sunt complet rigizi. Crampoanele de cauciuc sunt suficiente. Bine, ideal ar fi cu talpa de carbon, pentru cine poate. Cei gen Shimano aia ieftini, cu talpa ca de bocanc, nu transmit foarte eficient forta piciorului in pedala, o parte se pierde deformand talpa pantofului. Pentru genul de pantofi SPD cu talpa de cauciuc, se recomanda pedalele cu un pic de platforma.

Oricum, cel mai bine e sa ai doua perechi de pantofi, unii rigizi, pentru concursuri si turele unde stii ca nu e mult push-bike, si unii gen adidasi, pentru mers in oras, la servici, turele cu mult push-bike, mai ales daca e pe bolovani. Intr-adevar, cu pantofii cu talpa rigida, mersul pe pietre ude/vad de rau e show....

Apropo, daca crezi ca e rau sa umbli in pantofii aia de MTB, sa vezi ce show e cu cei de sosea, care n-au pe talpa ABSOLUT NIMIC. Prima data cand am pus in picioare asa ceva, am zburat pe scari un etaj de la primul pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda deci cred ca nu am reglata saua corespunzator, asa se merge si in regim de concurs?

In Decathon asta e oferta

http://www.decathlon.ro/RO/incaltaminte-mtb-149055724/

Par foarte misto aia dati de tine, au si magazin?

la asta as vrea sa ma duc , sa particip si sa termin , alte pretentii nu am :)

(de unde sa stiu dc imi trebuie cu talpa rigida sau nu :) )

http://padinafest.ro/#/foto-maraton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca de la un incepator la un incepator...

Legat de treaba cu saua, eu intotdeauna o las cat de jos se poate inainte de o coborare abrupta sau tehnica, pentru ca imi ofera o libertate de miscare mare (plus ca elimina posibilitatea de a te lovi in sa, lucru penibil si al naibii de dureros). Dar, pe langa faptul ca iti muti centrul de greutate pe roata din spate, este la fel de important si sa inveti sa iti "blochezi" bratele pe coborare, pentru ca altfel prima frana te arunca in cap. Daca ai parte de vreun mini-drop peste un bustean sau bolovan mai mare, o sa vezi ce important e sa nu fi in sa in momentul in care roata din fata atinge pamantul.

Legat de opinci, eu de la inceputul anului merg cu niste bocanci de 3 sezoane cu talpa Vibram + platforme cu pini. M-au ajutat foarte mult la push-bike, ofera aderenta buna la pedale pe coborari pe bolovani si radacini si la fel de buna pe respectivii bolovani si respectivele radacini in momentul in care nu ma mai simt confortabil sa cobor pe bicicleta; in plus au fost de nepretuit in zonele cu noroi in care a trebuit sa ma dau jos. Personal o sa trec pe SPD-uri cand o sa reusesc sa reduc push-bike-ul la minim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aia ce ti-am dat link-ul, ala e si magazinul. E un depozit in Bucuresti, poti sa dai un telefon si sa mergi sa vezi.

La Decathlon, au MTB 5, dar ar fi faini MTB 7 sau MTB 9. Totusi, Chain arata intr-un mare fel, si au si clapeta aia mecanica ce ajuta mult.

Eu ti-as recomanda intai sa iti iei cu talpa rigida, te obisnuiesti tu si cu mersul. Sunt pur si simplu mai utili,

Succes la concurs, cu putin antrenament sigur o sa iei un loc bun. Traseul e destul de simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. jucaria aia cu blocatul/deblocatul furcii nu e neaparat foarte utila in viata reala, pe urcari grele de MTB, cu bolovani/radacini, e mai usor cu ea deblocata. Blocarea ar avea sens la o urcare foarte lina, vezi asfalt. Eu nu folosesc butoanele furcii niciodata, la fel am vazut si rider-ii de top ca merg cu SID-urile sau ce mai au ei deblocate pe urcari. Cel mai bine ar fi sa incerci aceiasi urcare cu ea blocata si cu ea deblocata, sa vezi cum te simti mai bine si care e raspunsul corect pentru tine in acest moment (s-ar putea cu timpul sa iti mai schimbi optiunile)

2. miscarile astea cu lasatul in spatele seii (nu e nevoie chiar asa, doar o mutare in spate a centrului de greutate) e bine sa le incerci pe plat sau pe coborari usoare, eventual chiar pe asfalt, pana le prinzi. Pentru inceput, poti sa te opresti si sa iti mai cobori saua un pic, daca nu e graba. Cu timpul o sa renunti.

1. Ai dreptate cred ca ma imping eu in ghidon si din cauza asta mi se pare ineficient urcatul , daca nu ma las/apas pe ghidon si folosesc mai mult forta picioarelor pot sa urc si cu furca deblocata

2. Am o vaga impresie ca saua mea e cam lata , nu ma pasionat niciodata acest aspect, de exemplu cand incerc sa mut centrul greutatii , adica sa ma nu pot sa trec cu pulpele de spatele seii, oare nu are forma potrivita sau nu fac eu ceva corect?

http://www.evanscycles.com/products/selle-italia/q-bik-saddle-ec022728

sa inveti sa iti "blochezi" bratele pe coborare, pentru ca altfel prima frana te arunca in cap

La ce te referi? detaliaza un pic te rog, ma aruncat in cap o frana la coborare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frana "te arunca in cap" pe coborare (offroad) daca stai in sa / ai saua "prea sus" (adica in pozitia de randament maxim la pedalat). Chiar si aia de pe spate, daca blochezi roata in zone accidentate.

Apropo de blocat roata la coborari offroad, nu tineti frana prea strans prin gropi.

Se franeaza cat se poate inainte de denivelarile mari, apoi se elibereaza frana suficient pentru a permite rotii sa treaca fara a pierde aderenta sau (mai ales in cazul franei fatza) fara a se "propti" in obstacolele respective.

Pe spate, "proptitul" se manifesta prin tzopaieli exagerate ale rotii (care pot duce la aruncatul in cap). Chestia e foarte evidenta in cazul unui shock ieftin pe un FS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frana "te arunca in cap" pe coborare (offroad) daca stai in sa / ai saua "prea sus" (adica in pozitia de randament maxim la pedalat). Chiar si aia de pe spate, daca blochezi roata in zone accidentate.

Apropo de blocat roata la coborari offroad, nu tineti frana prea strans prin gropi.

Se franeaza cat se poate inainte de denivelarile mari, apoi se elibereaza frana suficient pentru a permite rotii sa treaca fara a pierde aderenta sau (mai ales in cazul franei fatza) fara a se "propti" in obstacolele respective.

Pe spate, "proptitul" se manifesta prin tzopaieli exagerate ale rotii (care pot duce la aruncatul in cap). Chestia e foarte evidenta in cazul unui shock ieftin pe un FS.

Mda e clar , eu am incercat sa domolesc "viteza" pe o portiune in coborare cam denivelata apasand franele, apoi in combinatie cu pipa prea scurta(60 mm pe cadru de 20), cauciucurile cam umflate (aveam 2.7) ma aruncat in cap peste ghidon, problema a fost ca mi sa dat ghidonul in dreapta si mi-a intrat in coaste bar endurile

Deci nu se sta in sa pe coborari, chiar daca ai saua in pozitie de randament ci iti tii centrul de greutate in spatele seii

Sau voi va opriti si dati saua mai jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa va zic si cum ma dau eu... Recunosc ca nu ma dau atat de preparat ca domnu' Horatiu (care zice bine ce zice, insa lenea-i mare, bagatu' picioarelor e meseria mea de baza, prefer sa ma urc pe bicla si sa ma dau, nu sa ma pregatesc pentru a ma da).

Ca sa aveti imaginea corecta, mai intai sa va zic pe unde ma dau cu amicii mei (cam de 12-14 ani): dealuri cu paduri si balarii, munti de genul Baiului si Bucegi, foarte rar ajungem pe sosea, evitam drumurile forestiere, preferam potecile. Daca nu-i nicio poteca, nicio problema, ne dam pe unde vedem cu ochii, nu conteaza ca-i padure, pajiste...

De imbracat...

N-am avut niciodata tzoale d-alea bike-specific (am rog, am incercat da' le-am abandonat), in general ma dau cu pantaloni lungi (cu buzunare laterale si stramtati de mine jos, ca sa nu-i agatz in diverse) si bluze cu maneca lunga pentru ca peisajul prin care ne dam este mai mult padure, imbracat altfel as ajunge acasa plin de zgarieturi de la crengi/buruieni/maracini/cazaturi. Daca ma dau pe dealuri/paduri mai rarefiate sau daca ies la plimbare, atunci pantaloni scurti gen Charlie Harper si-un tricou oarecare. Ah, si mereu am manushi, chiar pe cea mai mare caldura, tot pe motiv de crengi/cazaturi.

Legat de scule/echipament/rezerve...

Pentru ture scurte am o borseta pe care-o tin invers, la spate, in ea am harta, pompa (d-aia mica), una-doua camere si-un multi-tool d-ala cu jdemii de hex-uri. Daca se anunta ploaie, tot in borseta aia am si o pelerina. Fara presa de lantz, fara cheie de spite, fara pompa pentru suspensie. O nota: biclele pe care ne dam nu sunt de top insa nici petarde care sa se strice singure. Si, chiar daca ajungem prin locuri stranii, ne dam atent, nu strambam jenti sau alte alea. Sparg camere relativ des, de-aia am o surubelnitza mica cu care scot cauciucul de pe janta. La iesiri mai lungi ma duc cu un sac in spate dar cu acelasi echipament minimal. Am bidon pe cadru, uneori mai bag cate-o sticla cu apa/suc in borseta aia de-o tin la spate.

Apropos de modul in care ma dau...

Pozitia pe bicla: stau putin mai intins si mai aplecat, cu saua foarte sus fiindca am randament la urcare, dar tot pot sa-mi mut fundul in spate (deasupra rotii) cand apare vreo coborare nasoala. Dar am o sa normala, nu ditamai bancutza, imi trece printre picioare relativ usor. Daca urmeaza o coborare nasoala, tehnica si lunga, atunci mut saua mai jos.

Presiune in anvelope: le tin relativ tari dar le las mai moi daca e teren moale, a plouat sau simt ca n-am aderenta.

Mai blochez furca (plus suspensia pe spate cand sunt pe full) uneori la cate o urcare, insa in general merg cu suspensia relativ tare, nu-i nevoie s-o blochez prea des. Pe urcari nasoale rau (abrupte si cu gloduri/gropi, praf sau iarba, foaia mica/pinionul mare) nu urc in picioare ci stand pe sa. In picioare pedalez cu socuri si n-am sarcina (automat aderenta) pe roata spate, pot s-o invart in loc foarte usor. Daca stau pe sa, pot sa invart foarte lin la pedale (cu SPD), niciun soc, echilibru perfect la viteza mica, am sarcina mare pe roata spate, automat aderenta.

Ma dau cu papuci SPD cu talpa flexibila (ca orice pantofi normali) pentru ca ajung des in situatii in care trebuie sa urc/cobor cu bicla in spate, am niste papuci gen SH-MT 60.

Situatii speciale

Coborare tehnica (din Bucegi): saua jos, presiune nu foarte mare in anvelope, curul in spate rau de tot, sarcina mica pe roata fata, coatele putin flexate, genunchii flexati chiar daca sunt pe full. Ideea e ca bicla sa poata avea traiectoria ei, independent de traiectoria mea.

Coborare, urmeaza trecere prin rau cu noroi adanc pe ambele maluri, pe malul celalalt continua direct cu urcare violenta: chiar daca vin tare, abordez raul cu viteza medie insa pe foaia mica/pinionul mic. De ce? Pai ca sa am totusi ceva viteza dar si sa pot schimba foarte repede pe pinioane mari pe malul celalalt, cand ies din rau. Ca deh, foile se schimba ceva mai greu.

Situatii extreme

Snake-bite: s-a legat cauciucul (unde era taiat) cu camera, s-a pus pe post de camera foarte multa iaraba.

Urechea schimbatorului rupta: prima data s-a legat schimbatorul de cadru cu o sarma demontata dintr-un gard si-am mers numai pe pinionul mare, alta data s-a demontat schimbatorul complet si omul a mers cu lantul atarnand, pinioanele se schimbau oprind bicla si mutand lantul cu mana.

Spite rupte, ating de furca: nicio problema, le rupi complet si aia e.

Frana distrusa: da-o dreaq de frana, o slabesti de tot (V sau mecanica) sau ii scoti placutele (hidraulica), te lipsesti de ea, n-o sa mori pana acasa cu o singura frana. Daca n-ai frane deloc, cobori vaile cu piciorul stang bagat intre cadru si roata spate jos, aproape de butucul pedalier. Cu stangul fiindca pe dreapta sunt foile. Din geometria talpii reglezi forta de franare.

Schimbator stramb, blocat, varza, sau cablul schimbatorului rupt: p-ala pe fata poti sa-l lasi sa stea pe foaia mica, sta acolo singur datorita surubului care-i stabileste limita. Ah, il vrei pe foaia mijlocie sau mare? Nicio problema, gasesti un lemn pe care-l bagi intre schimbator si cadru. La ala din spate nu prea ai optiuni, il lasi pe pinionul mare. Daca nu sta perfect, ajustezi din surubul ala care-i fixeaza limita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi dau seama papucii SHIMANO MT32 au talpa flexibila sau rigida?

Am fost in decathlon dar nu imi dau seama, parca nu e nici rigida dar nici foarte flexibila nu ar fi

In schimb mi se par cam greuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce te referi? detaliaza un pic te rog, ma aruncat in cap o frana la coborare :)

La coborare trebuie sa impingi cu bratele in ghidon in momentul in care franezi, pentru ca daca lasi bratele moi, din cauza inertiei tendinta bicicletei e de a se opri dar a corpului este de a se duce in fata. In functie de cat de tare franezi, o sa aluneci complet de pe sa, in fata, lovesti ghidonul cu coapsele si te dai peste cap; si nu e obligatoriu sa blochezi roata fata ca sa se intample asta, e pur si simplu efectul mutarii greutatii pe roata din fata - ceea ce inseamna ca aceasta chestie, dupa cum zice si E-1, se intampla si daca franezi pe spate, nu doar pe fata. Deci problema e ca bicicleta se opreste si tu te duci in fata, nu neaparat ca blochezi roata. Ca sa contracarezi efectul, impingi in ghidon cu bratele si nu lasi corpul sa se duca in fata.

Daca tii bratele tari, incordate, cand franezi si muti greutatea corpului corect, o sa vezi ca blocarea rotii din fata duce la deraparea rotii, nu la salturi peste ghidon (in continuare nu e ok sa blochezi roata, dar in functie de conditii e mai putin grav daca derapeaza roata).

Deci nu se sta in sa pe coborari, chiar daca ai saua in pozitie de randament ci iti tii centrul de greutate in spatele seii

Imagineaza-ti situatia urmatoare: tu stai in sa, saua e sus in pozitia de randament maxim la pedalare. Esti pe o coborare abrupta si dai intr-o radacina groasa crescuta perpendicular pe drum. Treci peste ea cu roata fata, roata spate se loveste de radacina si sare, automat impingand in sus saua si pe tine. Deja se muta centrul de greutate fara sa il poti controla, ai o singura roata in contact cu solul si daca n-ai SPD cel mai probabil ti-au sarit si picioarele de pe pedale. Nasol moment, nu?

Dar, daca stai in pedale, in spatele seii, vei amortiza o parte din soc cu picioarele iar in rest roata spate poate sa iti sara, centrul de greutate nu se schimba pentru ca nu esti legat de bicicleta prin sa. Tu imediat vei impinge roata spate inapoi pe pamant cu picioarele si te vei pregati pentru urmatorul obstacol.

Presupun ca un Full Suspension e mai ingaduitor in astfel de situatii, dar un hardtail e destul de nemilos :P

Sau voi va opriti si dati saua mai jos?

In functie de coborare, eu ma opresc si o dau jos. Daca e forestier usor abrupt, spre exemplu, nu e neaparat nevoie, dar depinde de la om la om, presupun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voi va opriti si dati saua mai jos?

Daca e tehnic si/sau alunecos, da. In momentele astea imi doresc sa pot sta in sa, dar in acelasi timp sa pot pune picioare pe jos la nevoie.

Pentru "grabiti", exista tije de sa ajustabile pe un sistem asemanator celui de la scaunele de birou.

In functie de cat de tare franezi, o sa aluneci complet de pe sa, in fata, lovesti ghidonul cu coapsele si te dai peste cap; si nu e obligatoriu sa blochezi roata fata ca sa se intample asta, e pur si simplu efectul mutarii greutatii pe roata din fata - ceea ce inseamna ca aceasta chestie, dupa cum zice si E-1, se intampla si daca franezi pe spate, nu doar pe fata. Deci problema e ca bicicleta se opreste si tu te duci in fata, nu neaparat ca blochezi roata. Ca sa contracarezi efectul, impingi in ghidon cu bratele si nu lasi corpul sa se duca in fata.

E-1 zice si ca atunci cand blochezi spatele, pe langa efectul inertiei de care amintesti, roata se va comporta ca o minge gonflabila - fiind propulsata vertical de obstacole in mod semnificativ mai mult decat daca ar rula peste ele.

Dar, daca stai in pedale, in spatele seii, vei amortiza o parte din soc cu picioarele iar in rest roata spate poate sa iti sara, centrul de greutate nu se schimba pentru ca nu esti legat de bicicleta prin sa. Tu imediat vei impinge roata spate inapoi pe pamant cu picioarele si te vei pregati pentru urmatorul obstacol.

Mai e o chestie aici, si anume derapajele bruste cauzate in special de bolovani.

Exemplu personal: coborare in viteza (40 - 50 km/h, daca aratau bine ciclocomputerele colegilor) pe un forestier, prind cu spatele un bolovan maricel, roata deviaza MULT de la traseu (ca-n filmele cu drifting :P ).

Din fericire, nefiind cuplat "rigid" cu bicicleta prin intermediul seii, cele 15 kile ale biclei s-au reorientat cu bunavointa pe calea urmata de cele 100 kile din dotare, care in conditiile cu pricina nu suferisera vreo deviere de la traseu. Am scapat doar cu niste milisecunde de groaza, noroc de pantalonii maro :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, dar baietii astia care coboara bine (de ex. Rosioru) nu prea par sa isi puna toate aceste probleme, pur si simplu ii dau blana peste bolovani, radacini, fie ce-o fi, pe principiul ca viteza va ajuta bicicleta sa treaca peste (aproape) orice.

Eu sunt la mii de ani lumina de ei cu coborarea, e punctul meu cel mai slab, dar totusi pot sa zic ca toti bolovanii si radacinile isi simt, intr-adevar, cu atat mai putin efectul cu cat viteza e mai mare.

Coborarea sectiunilor tehnice cu saua in pozitie de pedalat nu e un skill chiar asa de la indemana (bine, sunt unii cu mult talent la care le iese din prima). Cum am mai zis, mai bine dai un pic mai jos saua pentru inceput, pana iti faci curaj. Altfel, pozitia corecta e oarecum la orizontala, intins, cu fundul cat mai in spate (dar nu e cazul sa fie coborat in spatele seii), mainile aproape intinse. Un alt truc este sa franati pe bucatile fara denivelari pregatind viteza pentru cand vin bolovanii/radacinile, iar pe acestea sa lasati bicicleta sa curga, cu franare minima. Ultimul dar poate cel mai important truc la coborare (dar se aplica la fel de bine si pe plat la viteza) este ca ochii trebuie sa "vada" trasa cu cativa metrii in fata, astfel incat creierul va stii ce sa comande in momentul in care se ajunge la un pasaj. Practic, privirea nu e la roata din fata, ci la vreo 3-5 m, in functie de viteza. Sunt niste bucati prin Tineretului pentru bucuresteni unde se poate exersa bine si tehnica de urcare, si de coborare.

Zicea cineva ca impinge de ghidon la urcarile grele. Chiar am analizat un pic sa vad eu cum fac, si am descoperit chiar ca "trag" un pic spre mine ghidonul. Pun imediat o poza cu pozitia mea pe cele mai abrupte urcari (e pusa si la planificator pentru Bucuresti MTB).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da, blana peste obstacole = good. Mai ales daca ai timp sa virezi pe unde trebuie :D

Cat despre "tras" ghidonul pe urcari, apai stai linistit ca faci fix ce trebuie. Il "tragi", dar de fapt ajungi tu deasupra lui, nu ridici roata ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut o gafa de zile mari zilele trecute

in timpul unei coborari destul de abrupte,mi-am mutat centrul de greutate in spatele seii,iar pe la jumatatea coborarii un groapa uriasa,am franat puternic,bicicleta a ramas pe sol,dar eu nu am tinut picioarele destul de "tari" si m-am lovit cu oo-le in sea,au urmat 10 minute de chinuri,atat pentru mine cat si pentru colegii de tura care se spargeau de ras http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif

acum am o intrebare: daca apare o groapa adanca si nu o poti evita cum e bine s-o abordezi?am vazut ca multi "imping" roata in groapa ca sa nu loveasca marginea si sa indoaie janta/snap bite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am cateva intrebari

Pana acum nu am apucat sa pedalez la altitudine iar peste o sapt voi pedala la 1400 - 2000 m, ceva sfaturi?

La urcat cum trebuie tinuta saua? se pedaleaza in sa banuiesc pentru ca 20 km nu ai cum sa ii urci din picioare

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2000 m n-ai de ce sa-ti faci griji. Insa daca ai probeme cu respiratia pe nas ca mine, iti recomand din-astea: http://www.respirusor.ro/ (inainte sa le pui te dai cu alcool sau apa cu sapun pe nas).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu (mai) am probleme cu respiratul pe nas, inainte cand eram gras faceam un fel de crize de astm, acum de vreun an nu am mai avut nici o criza, mi-am marit capacitatea pulmonara pentru ca alerg destul de des

Ma gandesc ca este mai greu de pedalat la munte dar poate din cauza aerului curat nu o sa se simta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

In principiu bicicleta o folosesc pentru a ma duce la serviciu. Mi-am luat un mtb in specanta ca am sa ies candva si in natura. Azi am inceput pregatirea, daca se poate numi asa. Am dat doua ture lacului Morii in vre-o 35-40min. Am mers pe digul ce il inconjoara, un drum din dale de beton ce zdrungina cat de cat. Dupa plimbarea asta picioarele imi sunt ok, la fel fundul si spatele. Singura problema este ca ma dor ingrozitor incheieturile mainilor. Cadrul a fost ales in functie de inaltimea mea, iar saua ridicata ca avand calcaiul pe pedala piciorul sa fie intins. Nu cred ca tin strans ca nebunu de ghidon. Aveti idei de ce am aceste dureri?

Mult noroc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai prea multa greutate pe ghidon. lasa saua un pic mai jos, cat e tolerabil pentru genunchi... daca nu se rezolva pune pipa si ghidon cu rise mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s de acord cu lasatul seii. Depinde ce vrei, daca vrei o pozitie sportiva - aplecata in fata, e normal sa iti lasi 30 sau chiar pana la 50% din greutate in maini. Mainile nu sunt obisnuite cu acest nou tip de efort, asa ca trebuie sa le dai timp (a se intelege cateva sute sau chiar mii de km) sa se acomodeze.

Altfel, daca vrei sa te relaxezi, fa cum zice pinkbike: pipa mai ridicata + ghidon cu rise mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau strange mansoanele prea tare , sau are manetele franei montate intr-o pozitie neanatomica care incomodeaza incheieturile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut o problema similara - durere la incheieturile palmelor - iar solutia ptr mine a fost sa scurtez ghidonul. Este un Ritchey WCS flat dar care are o foma mai ciudata, usor arcuita. Am facut lucrul asta la sfatul unui mecanic de biciclete (Catalin, de la Terrabike). Initial nu-mi dadeam seama ca este prea mare dar cand l-am masurat am vazut ca avea vreo 67cm parca, asa ca am tras manetele si mansoanele usor inspre interior sa vad cum ma simt, a fost ok, iar apoi l-am taiat.

Initial am incercat sa las si saua vreo 5mm si facea o diferenta dar parca nu m-am simtit atat de bine.

Incearca si vezi ce merge mai bine la tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dimineata am observat ca am bataturi la degete, in podul palmei nu am. pozele cu bicicleta sunt la prezentarea 26er-urilor. poate vedeti voi ceva anormal acolo. daca nu rog pe cineva sa-mi faca o poza cu pozitia mea pedaland sa imi ziceti ce trebuie sa corectez. sunt novice asa ca nu prea am idei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now