LucianTheOne

Noul Meu Tandem

Recommended Posts

Foarte misto, felicitari, vreau sa te intreb cat este de eficienta frana aia pe disc pentru fata !?

Pe fata imi pot pune si eu insa pentru spate trebuie sa-i sudez suport daca ma gandesc sa si revopsesc cadrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerosen - nota 10:) Cum ti-ai dat seama?

Imagine postată

Am avut un Raleigh anul trecut si stiam ca "AirLite" este patentul lor.

Din pacate am ajuns la servici si nu pot vedea poza, astept cu interes sa ajung acasa sa iti vad minunatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu doar pe faţă...

Imagine postată

In combinatie cu manetele astea si discurile de 203mm, pot sa fac sa derapeze roata spate, chiar daca e incarcat cu bagaje + remorca. Pe faţă trebuie doar sa ating frana ca sa se opreasca:D

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucianeee, vrem una de ansamblu. Hai că ne mănâncă curiozitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La discuri de 203 sa nu risti sa-ti faci furcile macaroane !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi cadrul? Cadrul, maestre, vrem să-l vedem! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-am cam tinut pe jar, nu? Lasa ca si eu am stat pe jar vreo 8 luni pana l-am terminat.

Sa incepem cu inceputul.

Anul trecut dupa intalnirea ciclism.ro, am si inceput sa fac planuri si proiecte pentru un nou tandem. Voiam sa-l sudez din tevi luate de la alte cadre, dar soarta a vrut altfel.

Intamplator am aflat ca Raleigh Anglia are reprezentanta si in Romania si au si un model de tandem la vanzare. Am luat legatura cu reprezentantul oficial si ce am aflat m-a umplu de bucurie. Tandemul Raleigh Venture, cu cadru din aluminiu, era la mare reducere, de la 600 lire la doar 350. Am facut comanda, fara sa ezit prea mult, mai ales ca transportul Anglia-Romania nu ma costa nimic.

Tandemul a venit dupa vreo 2 saptamani, si chiar in aceeasi zi am inceput sa-l demontez. Echiparea nu era deloc pe gustul meu, Shimano Acera si altele asemenea. Dar pe mine ma interesa doar cadrul. Restul pieselor le-am pus pe alte biciclete, si am inceput incet-incet sa caut piese ca sa-l fac cum voiam. A durat nepermis de mult, dar bugetul a fost principala piedica, nu am vrut sa fac nici un compromis.

Cam asa arăta varianta englezeasca.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Nu prea inteleg cum sta treaba... Avea BB30 si i-ai pus adaptor? Sau ce se vede in poza asta? :)

Si inca o intrebare: cat cantareste bicla? Arata superb si cred ca merge si foarte bine dupa ce ai facut modificarile la ea. Ai dreptate, modelul standard e cam slab dotat, probabil e gandit pentru plimbari prin parc, desi ei sustin ca e de trekking... In orice caz, frumoasa "jucarie" ti-ai tras! S-o stapanesti sanatos! Numa' bine! :D

PS

Mai e valabil pretul ala "special"? Ca ma cam tenteaza sincer sa fiu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos, sa-l calariti sanatosi :) Pretul de achizitie foarte bun, probabil sub 2000ron cu tot cu transport !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omu' a zis ca n-a platit transport, iar mie 350 de lire la 50 de mii lira, imi dau 17 milioane jumate. Deci, foarte convenabil.

Dar mai conteaza piesele puse dupa. Arata belea, felicitari. (vreau si eu unu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din tandemul original nu am pastrat decat - cadrul, ghidoanele, pipele, o tija, angrenajele stanga si cauciucuri + camere.

Piese second folosite - schimbatoare de foisi pinioane, pinioane + lant + angrenaj, manetele integrate, seile si furca.

Rotile mi le-am facut singur - jante Remerx Jumbo, butuci Novatec cu 4 rulmenti si 4 clicheti, spite DT Swiss. Cauciucuri Kenda K-Rad 26x2,3 si camere continental, cu o doza generoasa de Joe's No Flat.

Angrenaj Stronglite aluminiu, tip Biopace, 28-38-48. La tandemul anterior am avut foi de 22-32-42, dar foaia mica nici nu o puteam folosi, pedalam prea in gol si prea incet cu ea. Cu noile rapoarte e mult mai bine.

Pinioane Shimano XT 11-34, lant HG53 + za rapida, monoblocuri cu rulmenti FSA. Pedale VP aluminiu, cu rulmenti. Le-am atasat ratrape de plastic fara cureluse.

Schimbator pinioane Shimano XT, la foi Shimano LX, manete integrate LX, modelul la care bila cablului de frana se prinde de varful manetei.

Frane Avid BB7 cu discuri de 203mm. Am folosit doar camasi formate din fire longitudinale, cumparat la metru si taiat exact cat trebuie.

Furca Kinesis Maxlight 450, hedset rulmenti.

La copilot am inlocuit tija cu una SR Suntour cu suspensie cu sistem paralelogram pe role.

Am avut mare noroc sa gasesc doua sei Brooks pe niste bicle second hand. Cea de pe faţă, cu arcuri, e in stare excelenta. E cea mai confortabila sa pe care am stat si inca nu ne-am obisnuit unul cu altul. Cea de pe spate am invelit-o cu o husa cu gel pentru a fi mai moale pentru Alina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Biciclarul - Ceea ce te nedumereste pe tine e un monobloc cu excentric. Lantul de sincronizare de pe partea stanga trebuie sa fie bine intins. Cu ajutorul excentricului poti roti monoblocul, sa maresti distanta intre foile de pe stanga si sa intinzi astfel lantul. Se mai foloseste si la bicicletele single speed sau la cele cu schimbator in butuc, care au dropout-uri verticale.

Am cumparat tandemul anul trecut prin toamna. Un partener de-al meu a comandat si el unul, dar nu i-a mai venit. Se pare ca l-am luat pe ultimul:D. Acum nu stiu, poate au mai facut si altele. Poti intra pe site-ul lor de Romania si sa intrebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut un tandem in Cluj la intalnirea biciclistilor care semana izbitor de bine cu asta al tau...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O da, originalul... Si al meu a fost asa pentru cateva zile. Stie cineva cui apartine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now