VGeorge

Frane hidraulice

Recommended Posts

Neah, n-am ţinut-o în sus, tocmai aia e că stau şi mă gândesc de la ce ar fi.

Cei de la Maros mi-au zis că nu au nimic de la Magura în stoc...vream kit-ul de la ei. în orice caz, am dat 130 lei pe el (nemţi) cu tot cu transport dar măcar îl fac eu acasă...Şi cât mă costă curierul dus-întors tot nu fac mare brânză, nici n-am garanţia la ei.

Uitându-mă la nişte filmuleţe pe yt, procedura pare extrem de simplă la magura.

Ăsta e kit-ul: https://www.bike-com...enmodelle-.html

MARE ATENŢIE cu kit-ul ăla de aerisire.

Cum l-am primit m-am apucat bucuros de scurtarea cablurilor, am tăiat, am băgat inserţiile, am pus fitingul din kit ca apoi să constat cu stupoare că diferă filetul! Cele din kit sunt cu pas fin, ăla de pe frâne e cu pas normal. Logic că am distrus filetul, s-au rupt spirele... Să-mi fie învăţare de minte :). Pe spate operaţiune a decurs ok, dar încă nu am scos bicla pe afară să văd cum ţin frânele. în 4 zile cât a stat pusă de o parte văd că nu s-a slăbit maneta.

Noroc că am găsit tot sistemul de cumpărat, că filetul ăla sigur nu se mai poate face, însă m-a uşurat de 120 euro (un set de BB7 :D).

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-a uşurat de 120 euro (un set de BB7 :D).

Da' stii ca ai frane hidraulice :> :D/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri mi-a sosit piesa şi am montat-o şi pe asta. Totul a decurs ok, deja mi-am intrat în mână la procedura de aerisire :).

N-am pierdut presiune peste noapte când am lăsat-o cu maneta apăsată şi strânsă bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca nu s-a mai pus intrebarea asta si tot odata scuzati-mi prostia. Cum pot stabili care e dimensiune maxima a discului pentru o bicicleta? Am mai cautat, dar nicaieri nu am gasit ceva concret

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate sa-mi zica si mie cineva daca placutele astea mai au ceva viata, sau sunt moarte de mult?

Sunt niste frane vechi, de pe o bicicleta SH si le-am mai folosit si eu ceva vreme. acum le-am desfacut ca nu reusesc sa reglez frana spate, atinge discul la greu (oricat as regla nu merge), cum apas frana se strang placutele si nu mai pot invarti roata, adica se invarte, dar tine discul strans.

sunt placutele de vina sau e altceva? franele sunt shimano LX, model BR-M585. astept sugestii sau solutii. poze mai clare nu sunt in stare sa fac desi folosesc un DSLR Canon 350-D, asta e tot ce ma duce capul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placutele sunt ok mai au destula carne...

Daca nu se retrage pistonul trebuie desfacut si curatat pe langa el. Nu stiu daca la modelul respectiv e posibil sa desfaci etrierul in bucati, dar de cele mai multe ori nu e nevoie.

In manual ai o sectiune dedicata fix acestei operatiuni de curatare: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Deore-LX/BR-M585/SI_8DB0C_001_EN_v1_m56577569830621527.PDF

Share this post


Link to post
Share on other sites

am curat pistoanele, pe din-afara, ideea e ca sunt iesite foarte mult si se retrag foarte putin si primul gand mi-a zburat catre placutze, desi si mie imi par destul de ok, nu am subler sa le masor dar au undeva la 2-3 mm de metal pe ele, deci ar fi suficient, zic eu, desi habar nu am cat ar trebui sa aiba minim, la saboti au niste dungi si iti dai seama, astia neavand niciun semn nu stiu sa le apreciez.

vad ca aici scrie sa nu fie mai putin de 0.5mm, ceea ce nu e cazul.

am cam facut ce zic ei pe acolo, am curatat placutzele si pistoanele, am verificat sa nu atinga discul, dar cand incep sa actionez frana, slaba la inceput, dar dupa cateva apasari isi da drumul, pistoanele ies cam mult inafara dupa care se retrag foarte putin, ceea duce la frecarea discului de placutze. poate fi de la o aerisire necorespunzatoare sau ulei prea putin in conducte, sau trebuie schimbat uleiul, etc.

astept sugestii sau pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare pentru utilizatorii de frane pe disc (hidraulice / mecanice) : se potrivesc pe acest cadru acest tip de frane? 

Ma refer la cele 2 gauri (partea opusa a pinioanelor), daca sunt suficiente pt a se monta astfel de frane. (nu ma refer la butuci, stiu ca e nevoie de "6 holes / centerlock")

 

E vorba de bicicleta de la profil.

 

20120708_211105_user_picture_zpscf4db46520120705_170916_user_picture_zpsf5a01cdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu. Alea sunt gauri de portbagaj/aripi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha...ok, dar atunci asta?

 

20120617_1612014_user_picture_zps957e72e

 

Poza asta ma induce in eroare... acea placuta neagra sa fie "custom - made" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un adaptor de genul

411528d1227649736-non-disc-brake-frame-d

 

In gospodariile romanesti nu gasesti. Colegul Lucian a manufacturat cumva un asemenea adaptor daca nu ma insel.

Apropos. Ai nevoie de disc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am nevoie de multe... butuc compatibil (6holes/centerlock) disc, frane, manete.........

Dar mai intai ma asigur ca am pe ce le pune si apoi cumpar; deci si prin urmare iar ma chinui sa gasesc pe site-urile din afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de ce frane iti iei. Gasesti la pachet etrieri+manete+discuri. Mai problematic e cu butucul, ca trebuie sa iti reconstruiesti rotile, iar pe spate vad ca ai 7 pinioane, deci pinioanele sunt pe filet. Nu stiu daca gasesti butuc pentru disc cu filet, sau chiar daca gasesti, nu stiu daca merita banii. Daca nu iti iei butuc pe filet, trebuie sa schimbi pinioanele si nu stiu daca gasesti grup de 7 pinioane pe caseta. Daca iei pe caseta cu mai mult de 7 pinioane, cel mai probabil nu ti se va mai potrivi schimbatorul, caz in care trebuie sa schimbi si maneta si schimbatorul spate.

 

As zice ca mai e o dilema cu adaptorul ala... eu as zice sa te documentezi bine inainte sa te arunci la chestia asta. Poate ar fi mai bine sa iti iei o frana V buna pe spate si sa pui frana pe disc doar pe fata (daca ai suport pe furca, evident). Strangi banii si iti iei direct o bicicleta mai upgradabila in toamna (cand sunt reduceri).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Q: pe fata ai prindere de frana pe disc? Nu de alta dar e mai eficient sa upgradez doar frana fata la disc si atat. Si ca efect si ca si costuri daca ai prinderi. Daca nu ai prinderi pe fata nici nu merita upgradezi frana de pe spate la disc. Iar improvizatiile pe frana fata nu sunt recomandate - poate ceda furca si te costa mai mult dantura decat o bicicleta noua cu frane hidraulice de top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam mult de muncă să potrivești o frână pe disc în spate pe cadru ce n-are prinderi pentru așa ceva. Costul e destul de ridicat (frână, butuc nou, respițare, adaptor, alea-alea), e și oareșce greutate în plus, iar utilitatea suplimentară e neglijabilă față de o frână bună pe saboți pe roata din spate.

 

Ca exemplu, mi-am pus o pereche de frâne hidraulice la stilul „să fie acolo”. Singurele momente când m-am bucurat că am și pe spate frână pe disc a fost pe o coborâre abruptă din vârful muntelui în Thassos, respectiv pe niște coborâri pe lângă Predeal după ce mă înnoroiasem bine de tot. Altfel, pe cealaltă biclă merg foarte bine cu BB7 pe față și V-brake SLX pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai si varianta hidraulica de la Magura cu vbrake clasic, am pe bita de treking HS 11, si pe asfalt daca e uscat franez mai rapid decât cu hidraulicele pe disc, de exemplu la  coborare de pasul Gutin unde am 11 km de serpetine meg mai bine cu frâne hidraulice pe janta., găsești seturi pe bazar si pe la 200-300 ron am vazut parca si nu mai ai de schimbat si butuci si sa faci improvizati riscante.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rockrider 5.1 pare sa aiba prindere disc la furca, deci in scenariul cel mai simplu acolo ar merge montata o frana mecanica pe disc. Cu schimbatul rotii, bineinteles.

 

Dar cred ca nici asa nu merita costul, raportat la intreaga bicicleta. Cel mai bine ar fi cu niste v-brake de calitate (Avid SD7 sau Shimano Deore LX).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

decat un disc prost mai bine un V cinstit, sustin sus si tare chestia asta.

la bicicleta sotiei am avut de ales intre un disc mecanic, tektro auriga si un avid single digit 3, pai e V-ul ala de trei ori peste cacatul ala de disc.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe spate nu se va observa diferenta mare de franare nici cu un disc bun. Orice v-brake cu saboti buni care sa nu flexeze poate egala discul, pentru ca la v-brake discul e considerat exteriorul jentii, deci forta de actionare este minima posibila, iar forta de franare mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...]Orice v-brake cu saboti buni care sa nu flexeze poate egala discul[...

 

Doar pe uscat

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!

Cand e apa multa si noroi lipicios esti mancat cu V-uri. Bineinteles depinde cat de agresiv te dai si nu in ultimul rand cat cantaresti! Eu m-am dat cu V-uri entry la semi la Geiger si pot spune ca la final ma dureau mai tare muschii de la antebrat decat coapsele.

In momentul asta sunt variante f bune entry hidraulic... de mentionat shimano 445, care sunt o placere in functionare, ieftine si usor de intretinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un plan de cosmetizare al bicicletei complet, si in etape. Doresc sa trec de la 3x7 la un SRAM 2x10. De altfel cam tot ce vreau sa iau e SRAM sau din ograda lor (Truvativ, Avid) , deci vreau sa merg pe BB7 , poate cu disc de 180 (avand in vedere si acel adaptor, cred ca s-ar potrivi de minune).

 

Testand franele, pe plat, spatele franeaza destul de slab. Dar dar dupa coborari mai abrupte si repetate ajung acasa cu febra in maini. Sunt greu si anul trecut am oscilat intre 83-93. 

 

Furca fata este compatibila cu franarea pe disc (montare "post-mount" ).

Si am mai citit pe undeva ca acea combinatie fata-disc / spate-Vbrake e preferata de unii downhill-eri.

 

Multumesc pentru feedback, ramane de vazut ce e de facut... poate tot Vbrake dar mai calitative (in special manete... mama lor de plastice )

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Pentru coborari lungi iti trebuie discuri cel putin 180 , eventual 185 mm . Majoritatea furcilor suporta aceasta marime fara probleme . Daca nu stii sigur , nu te risca la 200 mm , pt ca poti avea mari probleme in viitor . Eu am mers cativa ani cu frana pe roti , foarte curata si bine reglata si pot spune ca nu prea se compara . Daca te gandesti la munte si coborari lungi , schimbi sabotii la fiecare 2 ore . Daca ajungi in situatia in care discurile ar mirosi a ars si placutele deja isi simt limita , franele pe janta sunt depasite cu mult .

 

2. am si eu nevoie de ajutor . Cred ca este nevoie sa-mi schimb garniturile de la franele XT 765 hidraulice . Stiti undeva pe unde gasesc kitul sau stiti masura cu ce s-ar putea inlocui ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.