robert89

Se scurge tija de sa in cadru si nu stiu ce sa-i fac

Recommended Posts

Tija de la sea intra in cadru dupa vreo 20km de gropi . E tija de carbon din aia groasa pusa pe un cadru mtb Merida de aluminiu . Am strins tare , am curatat locul cu alcool si tot degeaba . Am stins atit de tare cind m-am enervat in timpul lui Geiger incit parca s-a crapat un pic . Nu mai stiu ce sa-i fac ...e drept ca tija e neteda si lucioasa cred ca o sa fac pe tija niste santuri minuscule ... o sa incep cu zona de pe cadru mai intii ...

Am vazut pe bike24 ca exista o solutie care se pune ca sa nu se intepeneasca carbonul sau Al dar nu am gasit si invers .... sa-i dau cu ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am problema asta, dar tija este din aluminiu, la fel ca si cadrul. Am strans in asa hal incat ca sa desfac cheita trebuie sa bag o surubelnita sa fac parghie ca sa se ridice cheita.

Cred ca o sa renunt de tot la cheita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decupati dintr-o cutie de la bere o banda, pe care o infasurati pe tija si o fixati cu putina banda adeziva.

Am avut si eu problema asta. Stransul prea tare nu ajuta, poate sa distruga tija, cadrul, colierul, surubul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

la aluminiu merge si cu o fasie de glaspapir

Bine mai rege al improvizatiilor; de mers merge dar nu e normal. Presupun ca cele doua diametre "nu se pupa" de loc :)).
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe. asa am eu acum la unul dintre ergopowere, care nu mai voia sa stea pe loc, orcat il strangeam.

dar nu e ideea mea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform DEX, "şea" este o varianta acceptata pentru "şa". Du-te si cauta-ti prietena.

On topic:

In cazul tau (tija de carbon) iti recomand sa faci ce-a propus LucianTheOne. In alte cazuri (cum am remarcat anul trecut la noua achizitie, cadru Al tija Al eloxat) fabricantii au prostul obicei de a aplica vaselina pe tija. Am "dezaplicat-o" si am scapat de grija.

Tija trebuie unsa doar daca una din piese e din otel si alta din aluminiu, caz in care exista riscul aparitiei unei "suduri" electrolitice.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

Ma lamureste si pe mine cineva : cum se "scurge" o sea ? Cind am citit titlul threadului ma gindeam ca e vorba de o sea cu gel crapata dar nicicum la fixarea tijei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sunt de parere cu ce a spus Frank.

Parca sunt doua standarde cu diferenta intre ele de 0.2mm, dar avand in vedere ca tabla aia incape la fix de ce sa nu profiti de ocazie ?

@Frank: se "scurge" cam asa: dupa o bucata de drum ai impresia ca e din ce in ce mai mult deal si/sau ca obosesti mai mult decat ar fi cuviincios, dar la un moment-dat fie incepi sa lovesti cu genunchii chestii pe care nu le atingeai pana atunci, fie pe parcursul unei pauze te intrebi "de ce am saua asa jos ?"

Trebuie sa recunosc ca nu mi s-a intamplat offroad ci pe asfalt cu denivelari relativ line . Oricum, pe offroad imi mai mut rectu' de pe locul obisnuit, pentru binele sau, asa ca deseori solicitarile asupra seii sunt mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iei o bucată de tablă, îi îndoieşti marginea de sus spre exterior, apoi îndoieşti tabla după forma tijei şi pui chestia obţinută în ţeava de la cadru (marginea o îndoi ca să nu-ţi pice în ţeavă colierul).

Dacă tot îţi alunecă şaua, dai cu bandă pe exterioru colierului şi-l pui iar la loc :D

Aveam aşa ceva de la un Pegas, nu îl am la îndemână să-l pozez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind am citit titlul threadului ma gindeam ca e vorba de o sea cu gel crapata dar nicicum la fixarea tijei.

Asa si eu, deja ma gandeam ce sa-i raspund, căci chiar am patit asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista adaptoare.

Imagine postată

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=6258

Daca tija e cu 0.2mm mai mica decat ar trebui sa fie deja nu mai strange bine nici o cheie.

Atentie si la acea cheie: daca e prea mare, falcile ei se vor lipi una de alta si mai departe oricat fortezi filetul, nu mai strange.

Cam asta descriam şi eu mai sus :D Nu ştiam că se găsesc de cumpărat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si din plastic, si din aluminiu, si din fier.

Mi-am facut si eu de multe ori, cand nu aveam tija potrivita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit ceva similar pe un cadru aluminiu cu tija carbon. Dupa inlaturarea vasilinei din interiorul cardului, am slefuit foarte putin tija cu smilgher fin si nu mai se "scurge" :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am aceeasi problema... am sters cadrul, am pus niste aluminiu de la o cutie de bere intre cadru si tija de sa si tot aluneca...

tija este de carbon, cadrul de aluminiu. abia intra in cadru dupa ce am pus tabla de la cutia de bere si am strans colierul la maxim

ce pastele ei sa ii fac?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema introducand in interiorul tijei o intaritura cilindrica din duraluminiu rectificata la strung exact la cota de interior a tijei de sa si fixata putin fortat. Multe tije au "carnea" prea subtire si se deformeaza la strangerea surubului cadrului sau a colierului. Nu utilizati tot felul de table si proceduri care in final duc la distrugerea ireversibila a ansamblului de strangere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu faceti improvizatii inutile! Nu distrugeti tija cu smirghel, crestaturi, etc!

Daca cititi manualele tuturor pieselor de carbon veti vedea ca "se recomanda" folosirea unei paste abrazive speciale pentru fixare. Daca ptr restul recomandarea e doar o recomandare, la tija de sa e musai sa fie folosita. O zic din proprie experienta, la fel se comporta fara pasta.

Nu e cazul de diametre diferite intre sa si cadru, altfel n-ai fi reusit sa o fixezi deloc.

Asta folosesc eu: http://www.bike-components.de/products/info/p12414_Montagepaste-mit-Micropearls.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

vlad, fara ironie, ci chiar ca o curiozitate.

Dece o pasta "abraziva" se comporta altfel decat un smirghel foarte fin? Nu-i tot cam aia?

pe de alta parte, la 1.95E nu prea merita sa risti, deci un sfat f bun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferentele sunt doua:

- smirghelul e abraziv doar pe o parte, partea cealalta (hartia) poate continua sa alunece;

- modul in care arata tija dupa folosire. Pasta aia nu o zgaraie DELOC, iar daca faci coborari mai abrupte, unde e nevoie sa cobori saua si apoi iar o ridici, o sa se cunoasca. La pipait nu se simte deloc ca un smirghel, insa efectul e garantat.

Repet, o folosesc de cateva luni si nu mai am nicio problema si in plus e mult mai comoda. Cand fatai tija nu mai stai sa tii smirghel, adaptor, etc.

Aceeasi problema si ptr bar ends-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.