mihaighimpu 270 Posted May 25, 2012 @dinica:ai intr-adevar o marime neobisnuita la cadru,la grosimea tijei de sa.Masora cu un subler dimensiunea interioara a seat tube-ului,adica acolo unde intra tija si vezi cat este.Apoi cauta o tija de sa de dimensiunea respectiva.Pasta respectiva(eu folosesc Tacx) te ajuta doar daca ai dimensiunea exacta de tija,pe care o are cadrul.Eu am dimesiunea corecta(cadrului ii trebuie tija de 31.6 tija de 31.6 am cumparat,aluneca putin si aici intervine pasta minune).Deci,ideea de baza e sa-ti iei tija de sa la dimensiunea corecta pentru cadrul tau. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dinica 61 Posted May 25, 2012 Mi-am luat una de 26.4 si se potriveste in principiu. Urechile cadrului s-au apropiat la maxim dar macar nu mai folosesc adaptoare improvizate. Cadrul l-am luat chel si cand am masurat seat tubul cu sublerul era 26.15, probabil e si putin deformat. E a3a tija si ultima, alta nu mai pun :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pandy 1,741 Posted May 25, 2012 Nu e bine să fie apropiate la maxim. Am avut și eu aceeași problemă și pe termen lung poți fisura cadrul. Uite aici detalii. Încearcă cu aluminiul de la o cutie de suc, bere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Alexandru_2206 0 Posted May 25, 2012 Corect, acea margine a tevii cadrului(a seat tube-ului) nu trebuie sa fie apropiata la maxim. Ar fi bine sa stea distantata, putin inclinata decat teava insasi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 67 Posted May 11 Reinvii acest topic.Am vazut pe aici ca s-a mai testat tija de aluminiu cu cadru de aluminiu si pasta respectiva pentru carbon.A mai folosit cineva din cei activi pe forum o astfel de montare a tijei de sa?Tot incerc sa vad ce pozitie imi este buna si am observat ca tija de sa cam incepe sa alunece la denivelari si se tine mai mult in aparatoarea de roata.Am tot strans cu imbusul dar mi-e frica sa nu stric zona respectiva. Ce ziceti (din cei care sunteti acum pe forum ca din 2012 nu stiu daca mai este cineva activ) sa incerc cu pasta din aceea sau sa iau o noua tija de sa.Cu curatat cadru si tija am tot incercat(la tija s-a dus si culoarea in acea zona),dar de alunecat tot aluneca(cu amortizorul setat pe full open) Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,544 Posted May 11 Clar, încearcă. Nu ai ce să strici. Și eu vreau sa-mi cumpăr, o să caut ceva pe bază de cupru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 53 Posted May 11 Încearcă să ungi tija cu vaselina. Eu așa fac și nu aluneca absolut deloc 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 67 Posted May 11 Cu vaselina am încercat, aluneca la fel. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 53 Posted May 11 Atunci da cu pasta de carbon Vezi că avea la bikexpert plicutele la 10gr îți ajunge destul Uite aici un plic https://www.bikexpert.ro/pasta-montaj-carbon-si-aluminiu-var-tools Quote Share this post Link to post Share on other sites
Invitat special 312 Posted May 12 14 hours ago, freetools said: Încearcă să ungi tija cu vaselina. VASELÍNĂ s.f. Substanță lubrifiantă care se prepară prin distilarea petrolului. [< fr. vaseline]. >>> LUBRIFIÁNT ~ți m. Material vâscos sau praf care se introduce între suprafețele de contact a două piese, pentru a micșora frecarea între ele. Acum, e adevarat, eu nu am incercat personal, dar din perceptia generala a vaselinei este ca e utila in scaderea frecarii/prizei dintr 2 piese. Pasta de carbon, am folosit-o si a functionat desi daca spui ca tija e calarita serios si a inceput sa se duca culoarea de unde era prinsa eu as lua alta tija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 67 Posted May 12 Am dat comanda si de pasta si de o noua tija.Pana vine tija din strainatate voi mai testa cu pasta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nexus 67 Posted June 8 Revin cu update pozitiv.Am utilizat doar pasta de la tacx luata.Foarte buna nu mai fuge deloc .Am testat bicla luand niste gropi pe la mine prin zona si totul a fost pastrat in parametri.Isi face treaba chiar daca nu e carbon.Dupa ce ajung la un reglaj cu seaua si nu ma mai dor toate alea voi schimba tija cu cea noua la care pentru siguranta mai pun si pasta. Quote Share this post Link to post Share on other sites