Sign in to follow this  
Krakatoa

In cautarea celei mai abrupte strazi din Romania

Recommended Posts

Intrebare: care este cea mai abrupta strada din Romania?

Prin "strada" a se intelege ca trebuie sa faca parte din reteaua de strazi cu acces public situata in intravilanul unei localitati de pe teritoriul Romaniei de preferat pavata intr-un fel sau altul, cu o lungime minima de (subiectiv) cateva sute de metrii si care atinge o panta cat mai mare pe o lungime cat mai mare.

Ideea vine din curiozitate - daca belgienii au reusit sa gaseasca o strada cu o panta maxima de 25-26% pentru finisul din Sageata Valona (e vorba de "Zidul" - Mur de Huy) intr-o tara in care altitudinea maxima nu depaseste 700 de metrii atunci care ar fi echivalentul ei in Romania. Ca valori estimative minime ar trebui sa aibe o panta medie de minim 10-12% si o panta maxima de minim 20%.

Cateva linkuri care sa faca pofta si sa inspire mai departe cautarea strazii: http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=927

http://en.wikipedia.org/wiki/Filbert_Street_(San_Francisco)

http://en.wikipedia.org/wiki/Baldwin_street

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand mai traiau bunicii mei in Tulcea, stateau pe strada "Rumeoarei". Aia e cea mai abrupta si mai nasoala strada pe care o tin minte, desi eram mititel tare.

Privind retrospectiv as zice ca e mai degraba nasoala decat abrupta, tot asa cum crocodilu' e mai mult lung decat verde. Dar merita intrebat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma intreb cum au reusit sa asfalteze strada asta. Nu prea imi inchipui un utilaj de tasat asfaltul, mergand pe acolo.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

de exemplu, strada Rosetti din Cluj-Napoca. Panta medie - 20% (conform indicatorului de la baza)

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrivit datelor care se pot citi prin GoogleEarth (altitudini, distante) strada C.A. Rosettii din Cluj are o lungime de 340 m, diferenta de nivel de 41m si deci o panta medie de 12%, insa nu am reusit sa gasesc partea cu 20%, mie mi-a dat 15% panta maxima.

In ceeace priveste strada Bradului din Tg Mures are o lungime de 280m, urca 27 m, si deci are o panta medie de 9.6%. Panta maxima care am putut-o determina prin mijloacele limitate a fost de 14.3% pe o lungime de 90 m. E posibila totusi sa atinga la un moment dat acea panta de 20%.

Niste poze de la fata locului nu ar strica.

Judecand insa dupa relieful Clujului si a orasului Tg Mures-ului in raport cu zonele montane as zice ca pantele sunt inca moderate, acea strada cea mai abrupta ar trebui sa fie plasata undeva in zona marginala a unei localitati situate intr-o zona montana sau submontana in care disponibilitatea limitata de suprafete plane in combinatie cu nevoia (la un moment dat cel putin) de extindere in suprafata a insemnat ca au trebui sa inceapa sa construiasca si pe versantii mai abrupti. Eu m-as uita mai atent la statiunile de munte unde aceste conditii sunt indeplinite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strada Aosta din Sinaia are 900 m lungime, de-a lungul carora se urca 103 m (de la 814 la 917). Rezulta o panta medie de 11,44%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si strada Piatra Verde din Slanic,e la iesirea spre Teisani, o portiune are sigur minim 20%,e tot timpul innegrita de la masinile care iau virajul si derapeaza. Iar pe bike daca nu te ridici din sa (desi esti deja ridicat pe acolo) aprope te ridici pe roata din spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strada Aosta din Sinaia are o panta medie de 9.95% dupa datele ce se pot afla prin GoogleEarth (cu precizie discutabila) nu stie ce panta maxima ar putea sa aiba ca nu are rezolutie maxima acea zona.

Strada Piatra Verde din Slanic nu este trecuta ca atare in GoogleEarth... va trebui verificata de la fata locului (sau prin alte mijloace). O poza cu sectorul abrupt ar fi interesanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu uitati sa bagati aceste strazi pe la BIG-uri'; ar fi pacat *-:)[-O< .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrivit datelor care se pot citi prin GoogleEarth (altitudini, distante) strada C.A. Rosettii din Cluj are o lungime de 340 m, diferenta de nivel de 41m si deci o panta medie de 12%, insa nu am reusit sa gasesc partea cu 20%, mie mi-a dat 15% panta maxima.

Mda, m-am uitat si eu acum pe bikemap, intr-adevar ai dreptate. Dar jos troneaza un panou mare cu panta medie 20%. Asa, "la ochi", e foarte abrupta, adica un 10% pare fals-plat pe langa ea. In fine, cand o sa trec pe-acolo, fac niste poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic, această pantă exprimată în procente este sinusul sau tangenta unghiului făcut de stradă cu orizontala? Eu cred că este tangenta, dar mulți descriu ca și cum ar fi sinus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt "procentele" exprima elevatia (pe verticala) raportata la 100 de metri parcursi pe orizontala (de aici exprimarea "la suta" ; nu e vorba de procente propriu-zise).

Cat despre sinus / tangenta, alea intra in schema cand exprimi panta unghiular (in grade).

Calculele si statisticile astea sunt informative si eventual distractive, dar cel mai bine e sa simti rampa cand dai la pedale s-o urci.

Daca stii ca Drumul Cotei 1400 Sinaia are inclinatie MEDIE 6,66% (9 km de la 800 la 1400 m) poate nu te ajuta cu mare lucru, in schimb pe teren o sa dai de o catarare "in zimti de fierastrau" (a se vedea profilul), care o sa-ti ofere mereu inclinatii variabile, intr-un decor frumos.

Profil :

http://www.bikemap.net/route/143995

PS : apropo, si Drumul Cotei are statut administrativ de strada, daca nu ma insel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din deplasarile mele prin tara ( cu masina e drept ) am intalnit strazi cu inclinatie mare in Deva si Resita ( eventual daca sunt ,,bastinasi" din cele doua localitati pe forum ca sa ne lamureasca cum se numesc )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Z=sqrt(X^2 + Y^2)
Panta care e scrisă pe panoul stradal o numim P.

P este

P1 = Y/X = tg(alpha)
sau

P2 = Y/Z = sin(alpha)

?

La unghiuri mici, sub ~6 grade, nu prea contează pentru că expansiunea în serie Taylor la f(x) = tg(x)/(x*sin(x)) este:

f(x)=1/x + x/2 + (5 * x^3)/24 + (61 * x^5)/720 + O(x^6)
Dar totuși mă interesează definiția exactă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

definitia(forumla) de calculat panta e usoara ( y(f) - y(i) )/( x(f)-x(i) ) unde y(f) si x(f) sunt inaltimea, respectiv distanta finala si y(i), x(i) sunt inaltimea/distanta initiala. E acelasi lucru cum a scris 4ad dar mai usor de inteles. Si mai pe scurt fara formule si altele, panta= inaltimea/distanta:P Spor la cautat pante grele, prin sibiu nu prea stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumul asfaltat ca-n palma de pe Valea Fiarelor, comuna Sotrile, Prahova (coboara din comuna spre Valea Doftanei). Indubitabil peste orice asfalt pe care l-am vazut in Romania, si am vazut destule. Drumul are 2 km, e asfaltat ca-n palma si dupa masuratorile GPS se pare ca are bucati sustinute de peste 20% cu portiuni de peste 22%. Panta medie zic eu cam 16-18%. Nu e singurul oricum, comuna Sotrile e o colectie de drumuri asfaltate super abrupte cum, personal, nu stiu sa mai existe in Romania (repet, asfaltate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O portiune de circa 12 m lungime pe strada Satelitului in Bucuresti urca cca 4-5 m...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunosc urcarea,insa n-am mentionat-o pentru ca nu se incadra in criteriile initatorului topicului. E o urcare extrema,trebuie sa fii destul de bun sa o urci pana in Sotrile fara sa bubui. Pentru cei ce vor sa o incerce cel mai usor de ajuns e pe drumul spre barajul Paltinu,prima la stanga inainte de baraj. Primii 2-300 m par ok,sa vezi mai incolo... serpentina dupa serpentina de 22%. Se recomanda pinioane mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se incadreaza cred, ca a zis sa fie asfaltata si sa fie in localitate, eu zic ca e, sunt ceva case pe margine. Oricum, e mama urcarilor de la noi. De incercat cu cursiera sau pe mtb cu foaia 2! Am vazut urcari asemanatoare doar in Grecia si in Alpi (acolo, e drept sunt destule). Urmeaza sa se asfalteze urcarea in Ciocanu din Dambovicioara, dar nu cred ca asfalatata o sa mai fie la fel de tare. Daca mai stie cineva zone unde sa fie asfalt mult de peste 15%, sa le spuna, ca uite, de Sotrile eu dupa ceva ani de bike am aflat abia anul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intradevar este strada aceasta urcare (sau chiar urcari) de la Sotrile, Prahova ar trebui sa aiba si un nume, daca ajunge cineva acolo sa caute un indicator, poate e drum de legatura si nu o strada. Pare a fi o candidata serioasa.

Pana una alta am gasit una din cele mai abrupte rampe din lume in San Francisco, are 41% , parte din strada Bradford: http://www.weathersealed.com/wp-content/uploads/2010/02/bradford.jpg - tot articolul:http://www.weathersealed.com/2009/11/10/the-steeps-of-san-francisco/ si continuarea http://www.weathersealed.com/2010/02/04/more-steeps-of-san-francisco/

Cam asa arata o panta de 31%: http://3.bp.blogspot.com/_l7v6wH-5Svk/S6-y9zCaEEI/AAAAAAAAF8I/zqCJvkSEnYk/s1600/filbert.jpg

Si cam asa se urca o astfel de panta:

Share this post


Link to post
Share on other sites

urcarea pe valea fiarelor catre sotriile are panta medie de 13.5% pana sus (vreo 3km), si maxim 21% pe o distanta de 70m (pe parcursul a 2-3 serpentine). Toate datele masurate cu GPS-ul. Mai sunt ceva pante apropiate de genul asta in zona Campina, merita o explorare mai degraba cu cursiera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this