erich1934

Ultima distractie : Biciclete cu motor termic

Pro sau contra biciclete cu motor termic ?  

63 members have voted

  1. 1. Pro sau contra biciclete cu motor termic ?

    • Pro
      3
    • Contra
      77


Recommended Posts

Salut.

De ceva timp am observat aparitia masiva a bicicletelor cu motor termic. Cam de 2 ori pe saptamana vad oameni cu MTB modificat adica ca motor termic si tractiune pe spate.

Zgomotul e infernal :D cred ca pentru posesori e interesant la fel si mirosul.

Nu stiu la ce categorie intra bicicletele astea .. scutere sau motociclete ?

Personal nu sunt fan motociclete si sau scutere sau orice propulsie pe 2 roti care implica zgomot si poluare ... iar trendul asta nu prea ma multumeste.

Unul din meritele deplasarii cu bicicleta este ca se poate face fara generarea de zgomot/poluare si cred ca noul trend (de criza probabil) nu avantajeaza restul biciclistilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legatura ar fi mai putina cu criza, mai multa cu aglomeratia si lenea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul din meritele deplasarii cu bicicleta este ca se poate face fara generarea de zgomot/poluare

Unul, dar nici pe departe cel mai important. Încerc să nu vorbesc în numele altora, aşadar, pentru mine, ca şi ciclo-navetist, motivele care m-au făcut să aleg acest mod de deplasare sunt independenţa faţă de condiţiile de trafic şi gratuitatea (cu excepţia banilor daţi pe biclă :))).

Îi înţeleg însă perfect pe cei care pun motor pe ea. Pe ei nu-i interesează sănătatea, poluarea sau zgomotul. Pur şi simplu doresc să ajungă unde au treabă în cel mai eficient mod posibil, fără alte pretenţii ecologice/civice. Vor zice unii că de ce nu-şi iau scuter, în cazul ăsta. Probabil din cauza preţului (mult mai mare decât al unui FB + motor), plus că pe ăla nu-l poţi urca în apartament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca au motor termic, NU SUNT "BICICLETE" ci scutere / motorete / ciclomotoare / mopede sau cum vreti sa le spuneti...

Sa nu cream confuzii...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca motoarele alea ar fi cat de cat fiabile, silentioase si mai putin poluante, interesul ar fi mult mai mare mai ales pentru navetisti, lenesi, bolnavi, infirmi etc. Problema este ca sunt doar niste pocnitori care azi merg, maine te rogi la ea ! Bagata in apartament cred ca pute ca dracu, merge doar in balcon daca nu-i inchis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal eu am chef sa pedalez, sa simt ca fac efort, sa merg cat ma duc picioarele si plamanii ! Nu am chef de "ultimele distractii" !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciclist te numesti atunci cand simti oboseala pedaland pana la extrem..sau transpirand...(cei cu echipament se exclud :)) )...asta inseamna viata de ciclist...nu biciclete cu motor..mai bine iti iei motocicleta direct prietene...asa incurci si traficu cu motorisca aia ;)) sincer..nu vreau sa supar pe nimeni..dar asta este parerea mea:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biciclete motorizate exista de foarte multa vreme , nu sunt un ,,trend" ( prima a fost facuta in 1868 in Franta si avea motor cu abur ) iar in Asia sunt cele mai raspindite mijloace de transport motorizat , probabil din acelasi motiv pentru care incep sa fie raspandite si la noi : sunt cel mai ieftin mijloc de transport motorizat ( JimmyDanger are dreptate , pretul unui scuter sau motorete e mult mai mare decat o bicla ieftina + motor ) . Principala problema la noi e cea semnalata de Axe , motoarele folosite sunt de prosta calitate ( cele mai ieftine pe care le produce marele popor chinez ), extrem de poluante si zgomotoase ( asta in timp ce in in occident tendinta este catre biciclete cu motor electric iar motoarele termice in 2 timpi folosite la biciclete/motorete/scutere trebuie sa indeplineasca conditii foarte stricte de mediu .)

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. majoritatea celor care folosesc biciclete motorizate/scutere sunt navetisti ( cel putin in Timisoara majoritatea vehiculelor de genul asta au numere din comunele din vecinatatea orasului ) , iar daca ai de parcurs 30 km dus + 30 km inapoi de acasa la munca probabil ca nu te mai intereseaza cat de tare poluezi ( la un salariu de 1000 RON sa dai 1500-2000 EUR pe un scuter nou si nepoluant nu prea poti )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut si eu o troaca din asta prin Carefour Suceava si m-am oprit putin sa o admir.
Vad scris la specificatii "Lant de Titan". Ma arunc pe burta langa bicla sa vad si eu minunatia, cand colo lant KMC Z50 la 15lei bucata.
Pinioane pe filet Shimano TZ chinezesti si alte dotari asortate. Pretul nu-l mai stiu, dar oricum era enorm, peste 1000 euro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei o scula mai rasarita adaptezi un motor de drujba sau generator, macar ala il poti alege de la honda sau suzuki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va spun din propria experienta, nu va luati asa ceva...Mi-am luat eu si am mers 3 zile cu ea in total 30 de KM si mi s-a dus aproape 2 litri de benzina, si nici macar nu am tras tare de ea ca e in rodaj..Am pus ulei din cel mai bun am dat 60 de lei pe un litru si nu mai spun ca mi-a facut bicicleta varza de negreala ce iese pe toba...Plus ca pe ici pe colo am vazut ca incep sa apara crapaturi la motor...Nu stiu fratilor, dar am respectat si amestecul de ulei/benzina, am pus ulei bun sintetic exact cum este recomandat, si am numai scurgeri de ulei ars pe esapament, nu mai zic ca mi-au facut adidasii varza de negreala desi nu tin piciorul in dreptul esapamentului..Geanta de per spate din alba s-a facut neagra de ulei ars, am gasit ulei ars sarit si pe furca din fata... :-W ..Deci nu va luati asa ceva, aruncatii 600 de ron aiurea..Nu mai zic zgomotul care il face ca nu auzi masinile in spatele tau, si nici cand te claxoneaza cineva abia, abia se aude din cauza zgomotului...Eu am facut in astea 3 zile exact cum scrie la carte, si nu am fost deloc multumit..Imi este dor de bicla mea normala :)), de asta am si dat motorul jos, ca doamne fereste mai si imi bubuie sub cur..Ha, ha ha...Nu stiu daca topicul va mai fi citit ca vad, ca este foarte vechi..Dar in caz ca cititi, asta e sfatul meu, nu va luati asa ceva...Si la pinionul prins de spite au aparut unele uzuri in 3 zile de mers, pe fiecare zi sa zic cam 2-3 ore de mers...Numai bine..


Asta e, mi-am facut o dambla...Am aruncat niste bani aiurea...Ramaneti la bicicletele normale, hai poate sa zic una electrica, dar in nici un caz motor pe benzina...A trecut un tir pe langa mine si pana sa treaca nici nu l-am auzit din cauza zgomotului. :)).Este foarte periculos cu ea in trafic..Nu mai zic fum cat scoate, daca stai la un semafor te ineaca de fum..Si imi mirosea tricoul numai a fum cand am ajuns acasa...Am vrut sa il dau inapoi dar nu il mai primeste, scrie clar si in garantia lui ca nu se returneaza...

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vreo 2 saptamani la un eveniment eram cateva sute de biciclisti pe un bulevard din Bucuresti, toti pe banda 1, politia si bgs-ul prin zona. Vine un motorizat dinasta pe banda 2, ne depaseste pe toti. La maxim 300 metri il vedem pe dreapta, isi facea de treaba. :) Probabil l-au ajuns blestemele dar asa repede? :) Oricum, nu inteleg ce naiba cauta printre noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca am scapat de el, l-am vandut cu 400 ron la cineva care sta la tara, ca pe acolo mai merge sa ai un motor pe bicla, dar in oras am realizat ca nu are ce cauta un motor din asta pe bicicleta..Din cauza ca eram si eu curios sa vad cum merge, cum e sa ai o bicicleta motorizata, dar cum am scris si mai sus dupa 3 zile deja imi era dor sa pedalez, si imi era dor de bicla mea normala...Eu m-am plimbat in astea 3 zile doar prin cartier la mine pe strazi nici nu am iesit in sosea, sau pe bulevardele mari..:))..Zic astia care vand motoare ca nu este nici o problema cu politia, cu permisul, dar mai stii? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citind topicul mi-am amintit ca un coleg si-a cumparat o bicla cu motor si l-am intrebat de toate celea: zgomot, manjeala, imputiciune.

Mi-a spus cu mandrie ca a lui e bicla cu motor Spartamet, ca producatorul respecta standarde de poluare fonica si noxe si ca daca trece la relanti pe langa mine s-ar putea nici sa nu-l aud.

Mi-a mai spus ceva si de modelul motorului.

Nu m-am obosit sa tin minte dar motorul este cheia pentru o bicla cu motor termic de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Intrand in detalii, imi povesteste ca la un moment pierde puterea motorului.

Cauta sa o repare la service'uri, dar toti isi dadeau cu parerea ca la noi. Mai cumpara un motor de la vanzatorul initial, pentru o suma modica, in final aceeasi poveste.

Da pe net si gaseste un austriac la fo' 65 de ani, pe forumul de troscolete cu motor, care se prinde sa il repare.

Ii trimite ambele motoare si incepe distractia.

I le face bucati-bucatele, ii arata poze in fiecare etapa a reparatiei, ii arata ce e stricat, inlocuieste tot ce era de inlocuit.

In final ii plateste cam 250 euro pentru piese si manopera si ii lasa si unul din motoare.

Acum e fericitul posesor al unei troscolete cu motor care ... cum spusai la inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa motor mai merita, dar chinezariile astea cum am avut si eu, fac un zgomot de nici nu auzi masinile in sspatele tau, plus stropeala cu ulei ars, miros, etc..Unde mai pui ca se strica si foarte repede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu un motor din asta dar dupa 3 luni am renuntat la el..Zgomot ca la balamuc, miros, fum...Daca stateai la semafor te umplea de fum...Bicicleta nu e facuta sa pui motor pe ea, nu are nici roti sa suporte asa greutate..Bicicleta+motor+greutatea ta..una e sa treci peste denivelari cu bicicleta normala si alta e sa iei o groapa mica sau o denivelare cu asa greutate se deregleaza janta imediat..Janta mea pe spate dupa doua luni deja s-a descentrat...Plus ca am stricat bicicleta noua cu motorul ala, ca am zgariat cadru, am descentrat roata pe spate cu greutatea motorului plus greutatea mea..Ca sa pui un motor pe o bicicleta trebuie sa cumperi roti duble cu spite duble deci inca o investitie ca numai o roata costa 120 de ron dubla cu spite duble..Nu mai zic consumul..Eu am 7 km pana la munca deci dus-intors 14 km, si mie la 15 km mi sa dus aproape 1 litru de benzina, plus a doua zi inca 1 litru consumat sunt 2 litri la 2 zile..Deci trebuia sa dau peste 10 lei la fiecare 2 zile pe 2 litri de benzina..Si mai se zice ca, consuma 2 litri la 100 km....Adevarate pocnitori..Erau zile in care ma rugam de ea sa porneasca..O zi pornea din prima iar a doua zi abia din a 5-a a 6-a incercare pornea..Nici vorba ca o poti folosi si ca o bicicleta normala adica sa dai la pedale..Una e sa tragi la pedale doar cu lantuol bicicletei, si alta e sa dai la pedale cu greutatea aia pe ea plus sa mai tragi si lantul de transmisie dupa tine.....L-am bagat sa il vand de 3 luni de zile si vad ca nimeni nu se arunca sa il cumpere desi l-am bagat si la 250 de ron, un pret de nimic fata de 600 ron cat am dat pe el..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe bune daca voi stiti ce vorbiti..Am o bicicleta cu motor de 2 ani de zile si este acel motor 2T chinezesc si nu am avut nici o problema cu el adica azi sa porneasca si maine nu..De 2 ani primavara, vara si toamna ma duc numai cu el la serviciu si am trecut pe langa atatia politisti in trafic si nici unul nu m-a oprit...Daca chiar trebuia permis sau trebuia inscriere pentru ea sigur m-ar fi oprit careva in 2 ani de zile...Nu pute deloc, nu face zgomot exagerat..Iar pentru valiradu, vreau sa iti transmit ca daca motorul e inca in rodaj e normal sa iti consume asa mult, si mai ales daca o accelerezi mult prea tare in rodaj se duce naibii benzina imediat...Si eu pateam la fel dar dupa rodaj consum 2.5 litri dupa 110 km, dar daca o forjez mai tare consum 2.5 litri si la 90 de km sau 80...Iar cel care mai zice ca ii stropeste cu ulei nu bagi ulei de care trebuie..Bagi ulei de proasta calitate..Un ulei bun este Dynamic mol 2T..Din ala bag eu de cand am motorul si nu mi-a stropit deloc..Uleiul prost nu arde cum trebuie si de asta se intampla asa....Daca am o bicicleta cu motor asta nu inseamna ca nu fac si miscare, pentru ca mai am si o a doua bicicleta acasa cu care pedalez foarte mult in week-end sau in zilele cand sunt liber..Bicicleta cu motor este doar pentru serviciu ca fac 50 de km dus-intors ceea ce e cam greu sa ii faci pe o bicicleta normala, sau cand mai am treaba undeva mai departe..In rest folosesc bicicleta normala pe distante scurte sau cand merg 4 km pana la o balta la peste....Si apropo bicicleta cu motor se incadreaza la ciclomotoare acestea nu necesita permis sau inscriere, decat mopedele, scuterele si motocicletele..Eu oricum posed permis cat B in caz ca ma oprea cineva, dar acest lucru nu s-a intamplat niciodata..Motorul nu porneste cateodata ca se mai slabeste cate ceva si prinde aer fals din cauza asta porneste greu cateodata, dar daca verificati suruburile periodic si le strangeti periodic nu o sa aveti nici o problema...Motorul si daca e japonez sau nemtesc tot se duce daca nu il exploatezi cum trebuie...Mai am un vecin care are un scuter chinezesc de 6 ani si in afara de benzina si ulei, filtre si cauciucuri noi nu a mai bagat nimic in el..Dar il si intretine foarte bine...Asa ca nu mai criticati motoarele chinezesti ca nu mai sunt chiar atat de proaste cum erau odata....Depinde de exploatare si intretinere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.youtube.com/watch?v=D1EHZPjLNHk

 

Pe gaz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesterea un baiat la ea, acum 10 minute... Costuri: 600 lei conversia.
Nu stie cat consuma, zice ca merge undeva un 40km\h, dar a mers si cu 50. Pornea usor, parea ca are vlaga, nu era zgomotoasa tare, nu fumega. Interesat, mai ales ca o voia in harley stile :) Acum zice ca asteapta si niste frane pe disc.d13dce33bad05181c5c7763c7cec6a6f.jpg51aace69ae98afbb3d302a481869b433.jpg9c5f7e8a1c73ac595ed5405be1b5e15f.jpg3bffedd450d2372819ae873648071d72.jpg4f4c158900f006a5c4b410d781930bde.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai, ce urata e!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea de bicicleta cu motor ma deranjeaza destul de mult, dar nu asta conteaza... Am o nelamurire: aveti idee ce fel de sa este aceea si cum e prinsa de tija de sa?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now