OctavPN

Supraantrenament?

Recommended Posts

As vrea sa aflu daca imflamarea coapselor , si durerile permanente sunt cauzele supraantrenamentului , sau e o problema medicala . Nu pot face nici un efort mai intens fiindca ma apuca ca niste crampe musculare foarte dureroase , iar singurul remediu e sa stau intins in pat 10-20 de minute . De 4 zile am aceasta problema si inca nu vad nici o schimbare in bine .

Va rog sa-mi dati un sfat .

Multumesc anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, faci o incalzire serioasa ? Sau te sui pe bicla si incepi antrenamentul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

supra-antrenamentul apare destul de greu... dar simptomele pe care le ai tu pot fi cauzate de supra-antrenament.

alte simptome sunt: greata, oboseala continua, iritabilitatea, stare de depresie, etc.

singura modalitate de a afla daca te-ai supra-antrenat, este sa faci o pauza de 7-10 zile, dupa care sa incepi cu niste antrenamente usoare. daca problema a disparut si te simti mai bine, te-ai supra-antrenat. daca nu, e alta problema

de asemenea, crampele musculare pot fi cauzate de o alimentatie incorecta/insuficienta. incearca niste multi-minerale. daca in 2 saptamani dupa ce incepi sa iei multi-minerale, durerile sunt tot prezente, du-te la un medic. ( ma indoiesc totusi ca ar putea fi altceva, asa ca chill )

dar ai grija... antrenamentele duse la extrem, mai ales la varsta ta, pot cauza probleme foarte grave! stiu din culturism ca antrenamentele de genul "boot camp" duse pana la epuizare pot duce la rabdomioliza (celule musculare distruse ajung in sange, de unde in unele cazuri se poate ajunge la blocaj renal), ce poate cauza chiar si moartea. nu stiu daca antrenamentele de ciclism, care sunt aerobe, si nu anaerobe ca cele de culturism, pot avea acelasi efect, dar ce e prea mult strica.

Edited by Adriana

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu ma gandesc la alimentatie/hidratarea.

Edited by Adriana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca inflamarea coapselor are vreo treaba cu antrenamentul.Oi fi facut febra musculara ori nu stiu ai incercat sa ridici ceva greu...Unge'te cu fastum gel ori puterea ursului.:).Sper sa iti treaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate inteleg... te antrenezi dupa ureche...

Consulta un medic. Nu astepta sa treaca.

Lasa mineralele pana nu faci niste analize !!! Du-te la doctor ACUM, cand ai simptomele... Spor.

Edited by Adriana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma antrenez dupa ureche . Am un program destul de echilibrat . Acesta contine atat antrenamente de viteza , cat si antrenamente de rezistenta , cu pauze intre ele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu cred la fel, este vorba de alimentatie. incearca sa consumi magneziu, unul din rolurile cele mai importante ale magneziului este ca el ajuta muschii sa se relaxeze. Cand calciul intra in celulele tesuturilor musculare, muschii se contracta, cand calciul iese si il inlocuieste magneziul muschii se relaxeaza. De vreme ce in muschi este stocata o patrime din cantitatea totala de magneziu ce se afla in corp, se pare ca magneziul joaca un rol vital cand facem antrenament. Magneziul regleaza activitatea neuromusculara, excitatia si contractia musculara. De asemenea actiunile lui antioxidante si antiinflamatoare ajuta la cresterea duratei aparitiei oboselii si accelereaza recuperarea muschilor. il gasesti in alimente precum migdale , seminte de floarea soarelui, unt de arahide, spanac, iaurt slab, banana, lapte slab, piept pui ,ou etc . atentie insa cum il administram, pentru a fi siguri ca absortia este maxima trebuie sa luam doze mici. Cu cat doza creste cu atat absortia scade si ca efect imediat aparitia diareei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu dati consultatii medicale pe net...

Octav, mergi la doctor si o sa afli exact care este problema. Nu te apuca sa iei tot felul de chestii pana nu vorbesti cu un medic care sa-ti vada analizele.

Poti avea o boala care nu are nicio legatura cu faptul ca depui efort. Mergi la medic !

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot felul de chestii? zici ca i-a recomandat cineva sa ia steroizi sau mai stiu eu ce... TOATA LUMEA ar trebui sa ia multi-minerale si multi-vitamine, sportiv sau nu. Aproape nimeni in ziua de azi nu are o alimentatie corecta.

cat despre doctor, da, cel mai bine e sa te duci sa faci un control complet... IN MOD REGULAT...

daca insa nu vrei, poti sa faci ce ti-am zis mai sus... 7-10 zile pauza si niste multi-minerale (CARE NU AU CUM SA ITI FACA RAU DACA LE IEI IN DOZA RECOMANDATA PE ZI...

Edited by Adriana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu doar am cerut niste sfaturi . Daca vreti sa ma ajutati va multumesc . Maine dimineata ma duc sa fac o consultatie , si am sa-mi cumpar si niste multi-minerale .. Multumesc pentru sfaturi

Edited by Adriana

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu uita de pauza! lasa muschii sa isi revina... asta poate dura si pana la 2 saptamani. sfanta treime: antrenament, alimentatie, recuperare. daca neglijezi una dintre ele, nu prea rezolvi mare lucru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de niste analize nu iti schimbi "meniul" daca vrei sa ai niste analize corecte. Lasa un doctor sa isi spuna opinia, consultandu-l cu analizele in fata.

Si gresesti iar. Toata lumea ar trebui sa aiba o alimentatie corecta, nu sa suplineasca prin minerale sintetice "identic naturale" ceea ce corpul nu primeste corect.

Aici nu vorbim de biciclete, vorbim de oameni. Esti prea tanar ca sa stii totul despre oameni din punct de vedere medical. Un medic bun n-o sa aiba niciodata curajul sa-si exprime o opinie pana nu stie despre ce este vorba. In schimb, tu ii spui sa stea linistit... Lipsa de minerale poate fi un indiciu al oboselii sau al unei boli foarte grave. Lasa doctorii sa se exprime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi dau si eu cu parerea.

Liviu poate sa aiba dreptate in sensul ca in ziua de azi nu mai e nimic natural 100% deci ce mancam nu mai e cum era acum 60 de ani.

La mersul cu bicicleta,din ce stiu eu pe pielea mea,dupa o perioada in care tragi zi de zi (deci antrenament chiar daca omu o fi amator) si nu te alimentezi inclusiv cu minerale,lipsa calciului si a magneziului duc la crampe musculare.

Aceste crampe musculare apar adesea si la o tura mai lunga unde neantrenat fiind si nealimentat corect ,incepe organismul sa dea semnale.

E bun si sfatul tau,Ombun si a zis-o si Liviu,ca e indicat ca omu' sa se duca la medic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punctul meu de vedere...

Daca iesi regulat la antrenamente si lucrezi pe intensitate, atunci durerea este cauzata de acumularea oboselii.

De la un antrenament la altul organismul nu reuseste sa se refaca si atunci trebuie sa te concentrezi pe refacere (suplimente + nutritie lipsita de grasimi + odihna + antrenamente gandite - ca doar nu zilnic tragi la plug)

Daca nu ai o constanta in ceea ce priveste antrenamentele, atunci durerea este cauzata de niste lipsuri pe care organismul le simte din plin.

Tu stii cel mai bine cum procedezi pentru antrenamente, dar cere sfatul unui antrenor bun de sport ca daca mergi prima data la medic te alegi cu medicamente 100%

Dat fiind faptul ca ai 14 ani, tind sa cred ca trebuie doar sa o lasi mai moale si sa te concentrezi pe somn si mancare (include fructele) si cand vei fii mai mare atunci te concentrezi pe refaceri si altele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medical vorbind, problema suna ciudat. Nu am aflat exact unde apar respectivele contracturi severe (la care grup de mushi ai coapsei) si daca apar la ambele membre inferioare (picioare). Asteptam cu interes rezultatul consultatiei medicale de maine dimineata.

Analizele, dar mai ales un examen clinic si paraclinic muscular si neurologic (repetate la un anumit interval) o sa ne spuna mai multe. Bineinteles, asociate intre timp cu repaus. Asa poate o sa se afle cauza.

Sanatate !

LE : @ florentzo : daca problema lui este intr-adevar este cauzata de efort fizic practicat haotic, fara refacere si alimentatie corecta fata de varsta lui, atunci sa consulte antrenorul de care zici ; dar ca sa afle cauza tre sa mearga la un medic. Unul bun, desigur, asa i-am dori cu toti.

Nu toti medicii prescriu pilule aiurea-n tramvai...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa precizez . Da , contractiile apar la ambele membre inferioare (la orice grupa de muschi este supusa pe moment la efort) . Sper sa fie doar supraantrenament si sa treaca cu o pauza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasta problema am avut-o si eu la inceput cand muschii nu erau asa de dezvoltati, dar cu antrnamentele nu era o problema. Erau de intense si de scurta durata(o catarare de 2km si apoi coborarea) din 2 in 2 zile. Am avut de mai multe ori " muschii blocati " deoarece i-am supus la un efort prea mare la concursuri(Tg. MUres, 50 km), iar la antrenamente nu. A, si daca nu pedalezi cum trebuie la o anumita cadenta vei avea aceleasi probleme. Incearca sa-ti iei un ciclocomputer cu cadenta, sa te hidratezi si sa nu fortezi nota de plata :). Daca de abia te-ai apucat de pedalat, mai bine faci niste ture un pic mai lungi, dar lente si fara ruperi de ritm(cadenta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O parere de specialitate, intrucat sunt medic pediatru specialist. Supraantrenamentele presupun "autodepasire" si acest lucru se poate realiza numai daca detii cunostinte temeinice de anatomie unamana insa si toleranta la efort specifica tie. Durerile apar atunci cand organismul nu mai tolereaza anumiti factori perturbatori. Alimentatia joca un rol important, dar nu deciziv, este un factor favorizant nu determinant. Durerile in coapse pot aparea din n cauze, insa cele mai frecvente sunt: lipsa incazliri, pozitia incorecta, rulajul in "forta" fara a avea o musculatura ce poate permite acest lucru etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"... pozitia incorecta"

Verifica si pozitia ta pe sa, daca piciorul este intins; e posibil ca tu sa-l fi lasat intr-o pozitie confortabila. Peste tot se fac compromisuri: stai confortabil pe o sa moale(e mai grea si nu poti pedala cu toata forta) sau stai pe o sa "palma", intr-o pozitie corecta (la inceput ti se pare hilar sa ai saua "in cer", dar asta este pozitia corecta :D, in functie de inaltime).

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa aflu daca imflamarea coapselor , si durerile permanente sunt cauzele supraantrenamentului , sau e o problema medicala . Nu pot face nici un efort mai intens fiindca ma apuca ca niste crampe musculare foarte dureroase , iar singurul remediu e sa stau intins in pat 10-20 de minute . De 4 zile am aceasta problema si inca nu vad nici o schimbare in bine .

deci durerile sunt permanente, dar dispar daca stai 10 minute in pat? :D permanent de efemere durerile astea.

treci peste chestia cu "antrenament" si deasemenea peste "te antrenezi dupa ureche": contandor se antreneaza. stai locului cateva zile ca sa-ti revii: mananca si bea bine si nu te mai "antrena" mai mult de 2 zile consecutive fara pauza. muschiul este saracit de electroliti si carbohidrati, iar tu, la 14 ani, nu numai ca nu poti suporta trecerea de la carbohidrati la lipide, dar nu este recomandat sa faci efort in starea asta. cauta pe goagal "supraantrenament" ca sa vezi ce e ala: daca erai "supraantrenat" nu ai fi iesit cu bicla a2a: crede-ma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOATA LUMEA ar trebui sa ia multi-minerale si multi-vitamine, sportiv sau nu. Aproape nimeni in ziua de azi nu are o alimentatie corecta.

Nu, toata lumea ar trebui sa se alimenteze corect si toti cei care iau vitamine si minerale ar trebui sa consulte un doctor inainte de a lua, mai ales la varsta aia. E bine ca toti ne pricepem la fotbal, masini si politica, dar la medicina e bine sa vorbeasca specialistii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amuzant!

Oameni buni, supra antrenatul are 14 ani! Nici penisul nu i s-a dezvoltat cat sa nu-i mai zica puta si voi deviati cu supradoza de minerale, efort, samd.

Inclusiv un profesor de educatie fizica de scoala generala stie ca nu este supus unui efort de conditionare. Flacaul ori abereaza ori nu il antreneaza cineva cum trebuie.

Baiete! Cauta un antrenor. Antreneaza-te cum spune antrenorul si nu mai arunca pietre in balta ca se chinuie toti inteleptii forumului s-o extromisioneze din lichidul amniotic.

Sunteti de coma.

A! Ar mai trebui sa-si dea si Drysna cu parerea si ar fi ca la Maglavid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt persoane care pleaca la ture de multe zeci de kilometri, fara bidon pentru apa, si fara nimic de mancare. Daca dau de o fantana beau, daca nu, nu!

Nu e de mirare ca a doua zi au crampe, ameteli si oboseala.

Asta nu e supraantrenament, e antrenament incorect.

Unii fac un antrenament mai serios, au febra musculara a doua zi, si cred ca au facut supraantrenament. De fapt au facut un antrenament corect. E normal sa ai febra musculara, dar trebuie sa te antrenezi iarasi dupa ce iti trece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.