micsunica

Cric pentru bicicleta mea

Recommended Posts

Salut,

Cu toate ca am subestimat necesitatea unui cric, acum imi doresc unul.

Am pus ochii pe asa ceva: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=10862;page=1;menu=1000,5,224;mid=0;pgc=0 la care o sa adaog si sistemul de prindere. Urmeaza sa masor inaltimea la chainstay, cricul ales de mine accepta maxim 29cm.

Puteti sa imi confirmati daca fac o alegere buna? Ce alternative as avea?

Bicicleta are in jur de 17-18 KG + 20-25 kg bagaje.

Precizez ca nu conteaza greutatea, sunt interesat sa fie doar solid.

Atasez poze cu bicicleta:

http://img686.imageshack.us/f/bicicleta2.jpg/http://img686.imageshack.us/f/bicicleta2.jpg/

http://img641.imageshack.us/i/bicicleta1.jpg/

Multumesc mult.

EDIT: Ca sa fie totul frumos, inaltimea la chainstay este de 30 cm~:(

Edited by micsunica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie personal nu-mi plac cricurile astea cu doua picioare. Trebuie sa ridici bicicleta ca sa-l pui pe pozitie, si cand e incarcata cu bagaje e cam greu sa faci asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaparat, chestie de tehnica simpla - doar cum altfel crezi ca pui pe cric o motocicleta de 100-200 kile ? :((
Lasi cricul jos sa atinga pamantul, eventual il proptesti cu piciorul in caz ca nu are destula aderentza, apoi impingi bicicleta in spate astfel incat sa se ridice pe cric.

Mi se pare nu foarte usor la aproape 1kg cat are, dar ar trebui sa fie foarte stabil si sa ajute de asemenea in o c a z i i in care ai de facut reparatii la roata spate sau reglaje la derailler. Pacat ca inaltimea la chainstay e prea mare =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc sa comand totusi cricul acesta si sa pun intre cric si placa de prindere de pe chainstay un distantier de 1 cm. O sa caut deasemenea si un surub mai lung. Credeti ca ma leg la cap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu un cric din asta si exact asa am facut. Am pus un distantier si s-a rezolvat.

Daca iti place ia-l. E-1 are dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc sa comand totusi cricul acesta si sa pun intre cric si placa de prindere de pe chainstay un distantier de 1 cm. O sa caut deasemenea si un surub mai lung. Credeti ca ma leg la cap?

Salut.

Ai comandat cricul ? Eu am vazut ceva similar la polonezii cu care m-am intalnit anul trecut. I-am invidiat pentru sistem, mai ales ca eu aveam probleme sa umblu la bagajele din spate; cricul se curba din cauza greutatii.

Probleme similare a avut si bogdan (care avea si el "remorca"). Cu diferenta ca lui i s-a rupt cricul in tur. :P

De aceea ma tot gandeam sa caut si sa cumpar asa ceva.

LE - pare cam fragil :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaparat, chestie de tehnica simpla - doar cum altfel crezi ca pui pe cric o motocicleta de 100-200 kile ? :((

Lasi cricul jos sa atinga pamantul, eventual il proptesti cu piciorul in caz ca nu are destula aderentza, apoi impingi bicicleta in spate astfel incat sa se ridice pe cric.

Mi se pare nu foarte usor la aproape 1kg cat are, dar ar trebui sa fie foarte stabil si sa ajute de asemenea in ocazii in care ai de facut reparatii la roata spate sau reglaje la derailler. Pacat ca inaltimea la chainstay e prea mare =))

La moto e vorba de peste 180 kg (sportivele sub 180 nu au cric central, mai nou nici all-rounders de 200 kg nu mai au) si tehnica e complet diferita, nu faci vant unei motociclete de 200-300 kg (semnele de pe tibia mea pot confirma ca tehnica e destul de delicata :) ).

Cricul asta desi pare interesant pentru bicicleta nu prea ma incanta:

1. nu imi inspira incredere modul de prindere: nu pare sa fixeze suficient bascula incat sa nu existe riscul sa se rasuceasca pe bascula si sa se rastoarne bicicleta spre stanga sau spre dreapta in timp ce cricul ramane vertical.

2. Nu prea vad nevoia unui cric central la bicicleta. La moto scopul este de a putea demonta roata de pe spate (daca faci pana, de pilda) sau intinde lantul (se face manual prin intinzatoare pe capul basculei) si la 200 kg nu poti sa o ridici cu mana ca sa faci operatiile, nu poti sa o culci pe o parte si nici nu poti sa o invarti cu rotile in sus si sa o pui pe ghidon si sea ca pe o bicicleta de 15 kg. Chiar daca ai bagaje pe bicicleta tot nu e chiar asa mare inventie cricul central, mai ales daca nu e foarte stabil si inalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i faci "vant", mai are cricu' o extensie laterala pe care calci or something. Dar in mare tot p'acolo se ajunge, te folosesti de miscarea de translatie orizontala a greutatii ca sa o ridici - mult mai usor decat s-o salti de coada :P

@ombun: Cica tine patruj' de kile. Cam pe la limita as zice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca ai bagaje pe bicicleta tot nu e chiar asa mare inventie cricul central, mai ales daca nu e foarte stabil si inalt.

Acest cric as vrea sa-l folosesc doar cand merg in drumetii cu multe bagaje. Pentru mine (am constatat ca) este important sa pot stabiliza rapid bicicleta pentru a putea sa scot aparatul foto, sa schimb acumulatorii camerei, sa scot o husa din bagaje, etc.

Pana acum nu concepeam sa-mi incarc bicicleta cu un cric, mai ales cand am si bagaje. Si nici nu concepeam sa dau mai mult de 15-20 de lei pe un cric.

Deoarece consider ca merita banii... as vrea sfaturi despre un cric "sanatos". Nu stiu daca are importanta, dar am un MTB...

Asa cum am spus, am vazut un baiat din Polonia care a lasat fara griji o bicla pe un cric asemanator. Pentru noi, era o aventura lasarea bicicletei "in picioare" sau sa umblam la bagaje. Din pacate n-am cercetat atunci cricul (ca sa vad sistemul de prindere si stabilitatea lui).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i faci "vant", mai are cricu' o extensie laterala pe care calci or something. Dar in mare tot p'acolo se ajunge, te folosesti de miscarea de translatie orizontala a greutatii ca sa o ridici - mult mai usor decat s-o salti de coada :P

Mda, cum vrei tu, doar sa nu incerci asa ceva pentru ca risti sa iti rupi un picior sau mai rau.

Deoarece consider ca merita banii... as vrea sfaturi despre un cric "sanatos". Nu stiu daca are importanta, dar am un MTB...

Nu am zis ca nu merita banii ci ca nu e o solutie prea utila daca nu e foarte stabil. La moto e foarte lat, distanta intre picioare are 25-35 cm si asta il face stabil in laterala, de asemenea prinderea e foarte sanatoasa in 4 puncte direct pe cadru. La bicicleta un cric atat de lat iese cam mult in afara, iar prinderea intr-un singur punct pe una din bascule nu inspira deloc incredere. Daca gasesti un model cu prindere pe ambele bascule cu colier complet atunci e alta poveste, eventual cu inaltime reglabila, ala face toti banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis ca nu merita banii ci ca nu e o solutie prea utila daca nu e foarte stabil. La moto e foarte lat, distanta intre picioare are 25-35 cm si asta il face stabil in laterala, de asemenea prinderea e foarte sanatoasa in 4 puncte direct pe cadru. La bicicleta un cric atat de lat iese cam mult in afara, iar prinderea intr-un singur punct pe una din bascule nu inspira deloc incredere. Daca gasesti un model cu prindere pe ambele bascule cu colier complet atunci e alta poveste, eventual cu inaltime reglabila, ala face toti banii.

N-am prea inteles exact ce spui.

Intradevar, si eu ma gandeam ca un astfel de cric devine punct(e) de sprijin impreuna cu roata spate. Stiind ceva geometrie, stiu ca suprafata in care trebuie sa "joace" centrul de greutate trebuie sa fie cat mai mare.

Dar solutia propusa de tine n-am inteles-o. Exista un astfel de cric sau este doar o idee, inspirata din ce exista pe la motociclete?

Eu imi doresc un cric sanatos... dar pot trai in continuare si fara cric (pe cel vechi nu cred ca-l mai pun pe bicla).

LE - Apropo... faptul ca iese in afara (si nu deranjeaza lantul sau pedalele) nu cred ca ma deranjeaza, pentru ca vreau sa-l folsesc doar cand am genti sau extrawheel cu mine. Si atunci... oricum "am" alte dimensiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ochiometric, privind raportul intre inaltime care e relativ cunoscuta (recomandat pentru biciclete cu inaltimea pan' la chainstay de maxim 29cm) si latime, as zice ca are baza de peste 20cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista un astfel de cric sau este doar o idee, inspirata din ce exista pe la motociclete?

Cric cu prindere pe ambele brate ale basculei? Probabil exista, dar nu stiu sa iti arat unul in catalog, ideea e sa cauti asa ceva si sa nu ai mare incredere in unul cu prindere slaba precum asta. Cred ca asta se poate adapta, nu stiu insa daca ai chef si materiale sa o faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un topic vecin Frank a postat un link pe care il mai rasfoiesc cand ma apuca dorul de duca, ideea este ca vezi in poze cam ce folosesc oameni care se indeletnicesc cu asta, so legat de cricul de care se face vorbire tocmai am vazut ceva asemanator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cric cu prindere pe ambele brate ale basculei?

Ce-i aia bascula ? :( Cadrul din jurul rotii din spate ?

Si... de fapt sunt doua cricuri, independente ?

Em... asa am vazut si eu, dar parca nu era asa ridicata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, dar deja sunt un fan infocat! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit (si voi mai folosi) cric cu 2 picioare. Nu e mare smecherie sa ridici bicicleta de fund sau de cap putin cat sa stea pe cric, mi se pare cea mai mica problema. Problema cricului central dublu e ca suprafata determinata de cele 3 puncte de sprijin e mai mica decat in cazul unui cric lateral, mai ales daca picioarele cricului nu sunt prea departate. Aceasta problema este rezolvata oarecum prin faptul ca tot ansamblul e mai stabil, mai rigid. Daca o impingi usor cand e in pozitie pe cric, nu flexeaza din incheieturi cum face in cazul unui cric lateral. Cu alte cuvinte, in cazul unui vant lateral de exemplu, chiar daca cricul lateral are o suprafata de sprijin mai mare, bicicleta echipata cu el va cadea mai repede fiindca sub actiunea vantului va flexa si va ajunge in pozitie de dezechilibru, chiar daca e in continuare in contact cu solul cu cricul si cele 2 roti la momentul dezechilibrului. Cricul dublu central va rezista vantului fara modificari de pozitie pana cand forta devine prea mare si cade. Cand e parcata bicicleta pe teren instabil, bicicleta cu cric dublu se va dezechilibra imediat daca e pozitia nepotrivita (se va simti la mana, se poate prinde bicicleta inainte sa cada), pe cand cricul lateral va sta aparent bine si va cadea in 5-10 secunde, cand poate te'ai departat deja de bicicleta.

Astea sunt experientele mele cu ambele tipuri de cricuri. Banuiesc ca depinde mult si de tipul de cric, eu am un cric central sanatos, greu, cu tolerante mici la constructie, care suporta bicla fara probleme. Cricurile laterale pe care le'am avut nu au fost foarte stralucite, am avut unul bun si unul prost, dar am observat tendintele de care am vorbit mai sus si la cricurile altora, mai scumpe. Eu unul sunt pro cricuri duble, mai ales pentru cicloturism. Mai putine emotii. Daca o pun si sta 5 secunde, si nu bate vantul, va sta asa pana ma urc iar pe ea.

LE: M'am uitat peste niste poze cu cursiere, intamplator, dupa ce am scris postul, si mi'am amintit de foile mari si lantul care vine foarte jos. Cricul dublu poate fi o mare bataie de cap. Cu sau fara distantier, lantul va plesni si cadrul si piciorul drept al cricului, asta daca nu va freca de'a dreptul in anumite viteze, si am luat de cateva ori margini de borduri cu "pieptul" cricului. Sunt multe situatii in care nu se potriveste un asemenea cric. Eu am fost cu bicla la magazin si am cerut vreo 2-3 cricuri si le'am pus pe bicla sa vad care are cele mai putine probleme. Trebuie analizata bine situatia dinainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa te rog sa pui niste poze si sa dezvalui si modelul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cricul l'am luat de la Kerobike, si pe el scrie Union, desi eu parca tin minte ca se numea altcumva, nu stiu de ce. In orice caz, l'am luat pentru ca picioarele se reglau individual ca inaltime si se putea regla cel mai mult dintre toate. Acu am scos cu totul partile inferioare ale picioarelor, care erau de plastic si capatasera putin joc, si le inlocuiesc cu niste tije de otel, fiindca am garda la sol mult mai mare acum si nu mai ajunge niciun cric la pamant. Ti'as recomanda sa iei unul in genul celui postat de Lucian mai sus, ca e mai stabil si mai solid. Eu l'am luat pe al meu, cu jumatate de picior de plastic, stiind ca'l voi modifica la un moment dat. Neaparat sa mergi cu bicicleta, altfel te trezesti cu tot felul de probleme.

N'am poze mai reprezentative, si nici aparat sa pozez acum cricul, imi pare rau. Pe net nu am gasit poze.

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc foarte mult pentru informatii. As fi vrut sa gasesc la un magazin din Bucuresti asa ceva, sa pot vedea cum da pe bicla...

Cred ca luna viitoare voi da o comanda "afara".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uau... sunt din Bucuresti? Habar n-aveam de acest magazin/site!

Sa vad cand ajung pe la ei. Multumesc din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa trei iesiri pot spune cu mana pe inima ca cel mai bun cric este click Stand ( www.click-stand.com )

Pro:

- stabilitate maxima;

- foarte usor;

- ieftin, in sensul ca poate fi confectionat cu putina dibacie;

- Il poti monta si demonta de pe bicicleta facil, adica il iei sau nu in tura.

Contra:

- timp mai mare de pliere / depliere.

Cele trei ture de testare au fost facute atat pe asfalt cat si off-road cu toate gentile montate pe bicicleta sau chiar fara nici una. In timp ce majoritatea bicicletelor erau trantite pe jos sau cele care statea in cricuri obijnuite cadeau datorita vantului, nisipului in care se afunda piciorul de sprijin a mea ramanea erecta! Sic! :D

Doua ipostaze:

- Echipata pentru ture scurte, undeva pe traseul de la PrimaEvadare:

Imagine postată

- Incarcata la maxim (sau aproape :D ) in Delta Dunarii:

Imagine postată

Si daca mai are cineva un dubiu despre rubustetea acestui tip de cric, pun o poza cu bicicleta unui nene, intalnit in padurea de la Snagov. Spunea ca-l are de 2 ani si nu pleaca nicaieri fara el:

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now