Sign in to follow this  
Axe

Traseul Natural Al Cablurilor.

Recommended Posts

Traseul/pozitia cablurilor pentru schimbatoare si frane(cei care mai folosesc franele pe cablu) trebuie ales in asa fel incat sa fie cat mai scurt si natural. Prin natural se intelege fara obstructii, fara curburi accentuate sau prea intinse si gatuiri la intrarea si iesirea din camasi ! Dupa ce te-ai asigurat ca nu exista galme pe cablu(am patit) sau fire rupte si camasile sunt noi, drepte, au capete plastic/metal, poti trece la treaba.

Toate acestea tin de lungimea camasilor intre punctele fixe de pe cadru sau intre shifter-cadru/cadru-schimbator. In concluzie, masurati cu grija si taiati camasile la lungimea potivita. Pentru ca cel mai bine se poate vedea in fotografii, am facut cateva prin care se poate intelege mult mai bine despre ce-i vorba. Verificati deci fiecare daca la bicicleta voastra intalniti o astfel de situatie !? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif Cele mai grave probleme la un montaj gresit se intalnesc la schimbatorul de pinioane pentru ca este traseul cel mai lung si este componenta cu cele mai grele indatoriri ! :P

http://img713.imageshack.us/i/pozitienormalacabluri4.jpg/

http://img441.imageshack.us/i/pozitienormalacabluri3.jpg/

http://img517.imageshack.us/i/pozitienormalacabluri2.jpg/

http://img138.imageshack.us/i/pozitienormalacabluri1.jpg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine zici tu ptr ca si eu am intalnit multe persoane care faceau ceea ce nu trebuia cu aceste mici < chesti > din cauza carora bloca sau incetinea cablul , si urmare franare incetinita si schimbarea vitezelor incetinita ... sau greoaie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am zis sa trecem la "finetzuri" ca acum suntem si noi mai avansati ! :P

Multi arunca sau vand shiftere si schimbatoare, inlocuiesc camasi bune, tocmai pentru ca nu iau in seama aceste mici amanunte. Putini stiu insa ca si un SIS poate fi facut sa functioneze relativ bine cu reglaje corespunzatoare(ma rog, o perioada) ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noul meu tandem sunt foarte prost dispuse opritoarele pentru camasi. Cateva le-am ocolit. Ma tot gandesc daca nu era mai bine sa pun cate o camasa completa de la manete pana la schimbatoare si frane.

La multe biciclete am vazut problema asta. Pur si simplu nu poti aranja camasile sa curga natural.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut si eu sa pun pentru tandem camasa dintr-o bucata, este mai bine daca te gandesti la praf si apa insa am renuntat. Este totusi un traseu lung si frecarea se cam aduna. La bicicletele normale, recomand, am si functioneaza brici.

Pentru tandem ar mai fi o varianta : in apropierea schimbatorului spate, se monteaza un "punct fix" pe cablu si cu un arc suplimentar fixat undeva pe ureche si pe acel punct fix se poate trage cablul inapoi. Forta respectiva se aduna cu cea a arcului schimbatorului :) Sper ca am fost inteles ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu acoper partile expuse ale cablurilor cu o protectie speciala, un fel da camasa de plastic, subtire cat sa incapa cablul.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca-i bine ! :P Tot frecari ai si pe alea, in plus praful si apa intra de fapt intre ele si camasa, exact la suportul de pe cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei bine, daca e suficient de larg tubul (ceva in genul tevilor alea subtiri de plastic pentru instalatii de irigatii) frecarea e neglijabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this