bogdan.roca

Gat De Furca Prea Scurt

Recommended Posts

Salut. Gatul de la furca e prea scurt. eu as vrea sa ridic ghidonul la nivelul seii. cum pot face asta? din cauza ca e prea jos ghidonul, ma dor gheaba si gatul cand merg pe bicicleta si e si incomod pentru palme. se gaseste vreun adaptor sau trebuie schimbata furca? o pipa reglabila nu intra in discutie pentru ca eu vreau sa ridic totul cu vreo 10cm. eu as vrea sa schimb furca dar nu am acum de unde sa scot 300 roni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot e deschis subiectul se poate da mai mult filet furci?

Filetul este gaz adica cu pas mic din ce am inteles .

Din ce mi au spus mai multi nu se prea poate da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e filet gaz. Filetul de la gatul furcii este de 1 inch (1 tol) cu 24 tpi (threads per inch / spire pe tol).

Se poate fileta mai mult daca ai filiera corespunzatoare. Exemplu de la Park Tool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

furca si cadrul sunt ahead. cred ca cea mai buna optiune este sa imi cumpar adaptorul care l-a mentionat pinkbike(mersi pentru solutie). daca nu, mai astept si imi cumpar o furca cu un gat mai lung. e naspet tare sa mergi cu capul in jos si nu stiu cum dracu merg aia cu cursierele. alt lucru care nu il inteleg este de ce e asa de scump adaptorul ala. de fapt nu inteleg de ce sunt asa de umflate preturile din magazinele specializate. de pilda niste imbusuri care costa in magazine 25 de lei minim, le cumpar de la practiker, selgros, metro, dedeman cu 7 lei. sau o coronita pentru butuc pedalier este 10 lei cand la un magazin de piese de masini e 1.5 ron. si sa nu ziceti ca e vorba de calitate ca am cumparat o trusa de bicicleta cu 12 lei de la PLUS care continea: 3 leviere- 10 lei in magazin, chei pentru spite-10 lei in magazin, petice si lipici-5 lei in magazin, imbusuri-25 lei in magazin si vreo 5 chei fixe. ei bine, trusa aia inca o mai am si e super buna. ultima parte a fost cam off topic asa ca imi cer scuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu,nu. nu e harley davidson. e perfecta pentru mine. la cum e acum, daca o iau pe o rampa cu grad mai mare am impresia ca ma duc in botpost-6886-035208500 1278194042_thumb.jpgpost-6886-039515400 1278194023_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e bicicleta ? Nu mi se pare prea sus şaua în raport cu ghidonul ...

E mărimea potrivită pentru tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da. aia e bicicleta. bicicleta e excelenta pentru mine dar ar fi perfecta daca i-as ridica ghidonul si inca un pic saua. masurasem odata si parca era de 22" cadrul. si chiar daca nu pare prea sus saua, iti zic sigur ca e. de fapt saua ar fi bine sa o ridic mai sus. ghidonul ma omoara pe mine. am vazut la cineva pe forum o kona 29er care avea ghidonul muuuuuult mai jos decat e la mine( fata de sa). probabil la persoana aia, gatul era prins de alta parte a corpului.... acum ce sa zic.... poate trebuie sa ma obisnuiesc cu ea, ca inainte aveam una mai mica, cu roti de 26( nu stiu de cat este cadrul). acum daca ma urc pe aia veche parca trebuie sa invat sa merg din nou pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exagerezi...

Ai pipa prea lunga si mai mult ca sigur, cadrul ti-e prea mare.

Incearca cu o pipa reglabila. Dupa ce-i gasesti pozitia ideala, poti cauta o pipa cu caracteristicile alea (ma refer la unghi si lungime)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, o pipa scurta si inalta iti va rezolva mai simplu si mai rapid problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie o furca mult mai inalta, asta e solutia cea mai eleganta. Nu cu gatul mai lung ci cu mai multa cursa. Si schimba amortizorul ala de dhs cu unul pe aer.

da. aia e bicicleta. bicicleta e excelenta pentru mine dar ar fi perfecta daca i-as ridica ghidonul si inca un pic saua. masurasem odata si parca era de 22" cadrul. si chiar daca nu pare prea sus saua, iti zic sigur ca e. de fapt saua ar fi bine sa o ridic mai sus. ghidonul ma omoara pe mine. am vazut la cineva pe forum o kona 29er care avea ghidonul muuuuuult mai jos decat e la mine( fata de sa). probabil la persoana aia, gatul era prins de alta parte a corpului.... acum ce sa zic.... poate trebuie sa ma obisnuiesc cu ea, ca inainte aveam una mai mica, cu roti de 26( nu stiu de cat este cadrul). acum daca ma urc pe aia veche parca trebuie sa invat sa merg din nou pe bicicleta.

Sa inteleg ca si a ta are roti de 29er? :blink: Pare bine proportionata in poza din profil... ce inaltime ai?

eu as vrea sa schimb furca dar nu am acum de unde sa scot 300 roni.

Ce furca planuiesti sa iei la 300 ron?

Si cat te-a costat bicicleta in starea in care se afla acuma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu,nu pici in ''bot''cu nici o pipa daca stii cum sa mergi.Cum merg ''aia cu cursierele''asa aplecati?simplu:antrenament si obisnuinta,corp flexibil.Poate asta iti lipseste tie,pe langa informare in ce priveste d'ale bicicletelor...anyway,cum se zicea mai sus,pipa mai scurta iti trebuie sau alt cadru+furca

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-ar placea mie o furca cu mai multa cursa dar nu stiu unde gasesc. si daca gasesc sa nu trebuisca sa fac rata pe 10 ani. amortizorul ala nu e de dhs. de fapt am vazut niste modele noi de kind shocks pe dhs dar asta asa era cand am luat cadrul. oricum functioneaza si bine pentru ce fac eu.

rotile se prea poate sa fie 29er pentru ca le-am masurat si diametrul cu tot cu anvelopa are 732mm si 29X2.54 = 736.6mm.

inaltimea mea este de 1.91m(descult). nu are cadrul cum sa fie prea mare. mai am o bicicleta mai mica si acum nici nu imi dau seama cum stateam pe ea. eu simt ce nu este in regula. nu am cerut nimanui sa isi dea cu parerea daca este prea mare cadrul(fara suparare), ci am cerut doar o solutie pentru ridicarea nivelului ghidonului.

furca la care m-am oprit eu este un rst ct free tnl la 250 ron. acolo zice ca are gat de 234mm ceea ce ar fi destul de bun pentru mine. si acum stiu ca o sa iasa discutii ca nu se compara un rst cu rock shocks sau alte treburi dar mie si asta care o am acum ( rst omni) mi se pare foarte buna pentru ce fac eu, adica mers prin paduri(paduri de deal, nu de munte)

bicicleta m-a costat 1304 ron. din care 500 de lei cadru+furca+deraioare+pipa+ghidon+roti+anvelope+camere+2discuri de 160. astea au fost sh. iar 804 ron au fost mansoane,manete,set frane bb7 185mm, foi sr suntour, caseta cs hg40, tija bike+, sa velo, camasi,cabluri,capete, lant sram pc850. astea au fost noi. pentru cine intereseaza pretul pentru fiecare in parte si locul de unde au fost luate, sa ma intrebe.

aoleu. nu stiu sa ma fac inteles. am dat saua jos, la nivel cu ghidonul si stau foarte bine. pipa e buna! nu e prea lunga,prea groasa, prea nu-stiu-ce! trebuie ridicat dracului ghidonul pana ajunge la nivel cu saua.ooooof!!!

am masurat din seat tube ul din centrul axului pedalier si pana la capatul tubeului si imi zice 54.5cm deci ar fi cam 21.5" cadrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In loc sa iti iei o pipa mai scurta si cu rise mai mare tu nu si nu. Iti zice lumea frumos, sa iei o furca cu o cursa mai mare, ceea ce ar ridica ghidonul, tu te uiti la una de 60mm...

nu vrei sa intelegi... bine... ia-ti alta furca (cu o cursa de 20 de mm daca se poate), pune 20 de cm de distantiere si o sa fie bine! ;)

Edited by Adriana
Cearta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argumenteaza

Nu vreau sa imi cumpar alta furca pentru ca nu am ce face cu banii pe care oricum nu ii am. normal ca daca gasesc o pipa cu raise mare o sa adopt solutia asta. dar o pipa cu raise de min 5 cm unde gasesc? eu am cautat pe toate site-urile care le stiu si nu am gasit decat asemanatoare cu a mea si la pretul unei furci.

Edited by Adriana
Cearta

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vrei furca... ok... si asa nu ar trebui alta.

1. tija de sa fara set-back.

2. pipa mai scurta. chiar daca nu are rise asa mare. gasesti la orice magazin de biciclete. http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=3382 una reglabila, pe care am gasit-o intr-un minut si care ti-a fost deja recomandata... si nu costa cat un bentley.

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=1230 - una de trial, mai scumpa(totusi inca destul de acceptabil pretul), dar mai eleganta. culmea ca eu pot gasi... dupa ce ca nu ai treaba cu ciclismul, nu ai treaba nici cu 'nea goagal...

3. invata sa mergi pe bicicleta. ti-ai luat(facut) un mtb sportiv, invata sa mergi sportiv. de exemplu saua mea este muuuuuuult mai sus fata de ghidon decat a ta... si nu am absolut nici o problema, chiar si pe cele mai abrupte coborari. si la fel e saua la majoritatea bicicletelor de XC/maraton/ture/treking...

Edited by Adriana

Share this post


Link to post
Share on other sites

o pipa cu pretul jumatate din pretul unei furci... sa isi cumpere cine are asemenea cap.

stiu sa merg pe bicicleta. aia care o aveam inainte( un dhs- razi daca ai tupeu) avea la acelasi nivel saua si ghidonul si ma simteam perfect dupa o plimbare. asta era motivul principal pentru care mergeam cu bicicleta plus ca mai vedeam ceva frumos(merg prin paduri, soseaua o las celor carora le place asfaltul si caldura). nu cred ca o pozitie gheboasa, de melc este potrivita pentru spatele oricui.

si chiar nu are importanta cum tii tu saua eu vreau sa ma simt bine pe ea.

am aflat solutiile si multumesc tuturor celor care au venit cu idei pertinente( adica bobanarh,pinkbike si LucianTheOne)

se poate inchide topicul.

Edited by Adriana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.