Recommended Posts

Lipsesc adică maneta nu a avut așa ceva niciodată, sau doar s-a pierdut? Că se poate cumpăra ca piesă de schimb, când mai face cineva comandă la bike-components.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai timp să bântui service-uri după pomeni, n-ai decât. Unii dintre noi muncesc între orele când service-urile sunt deschise. Iar ultima oară când am găsit chestii „exotice” la service, în lipsă de alte opțiuni, au pretins scoruri exorbitante pentru niște rahaturi - desigur, necontabilizat.

Dar asta e, dacă nu facem o mică bișniță cu Gigi Salopetă se cheamă că suntem snobi. Ete na. Vorba aia, important e ca tu să crezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are dreptate , mie pt un surub de etrier mi-au cerut 5 lei la bikexpert , un pret mare avand in vedere ca mi l-a dat in mana plin de vaselina si zgariat(ma asteptam la 5 lei macar sa fie nou, chiar daca nu are importanta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi avut ea butoiasele, dar acu nu le mai are. E o bicicleta luata SH.

Am intrebat la un magazin local... mi-a zis baiatu ca nu se gasesc si sa iau shifter nou :D.

Am tot reglat eu cu patentul si cu mana, dar nu schimba ca la carte.

Ma gandeam sa iau butoiasul de la shifterul de foi si sa il pun la shifterul de pinioane. Ala de foi cred ca ar trebui sa fie mai usor de reglat la mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai timp să bântui service-uri după pomeni, n-ai decât.

Vai vai vai dar ce passive aggressive am devenit... cine-a zis ceva de pomana? :rolleyes:

Ma indoiesc ca nu ai timp sa pedalezi 10 min intr-o pauza, sau ca nu e deschis sambata dimineata, sau ca nu poti sa dai un telefon macar...

Preturile alea exorbitante se cer pentru ca sunt destui prosti care le platesc http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Si pentru ca parerea ta foarte buna despre Gigi Salopeta se reflecta inapoi la tine... karma is a bitch.

Eu sunt pentru o relatie sanatoasa cu un service serios. Trebuie sa fie si din astea, refuz sa cred ca-s toti jepcari in Bucuresti. Cateodata e bine sa ai pe cineva la care sa poti apela cand ti se strica bicicleta in ajunul unui concurs, cand ai nevoie de o scula mai obscura...

Noah, daca tu preferi sa cumperi totul la pachet din Germania, o sa suporti si consecintele mai devreme sau mai tarziu. Sunt curios daca stii cat costa in orice service sau bike shop din Germania un rahatel din asta. Pana una alta, roaga-te ca la posta sa nu-ti vina pachetul rupt si surubul minune cazut pe undeva pe drum... crezi ca or sa-si dea seama ca e cu greutate lipsa? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi avut ea butoiasele, dar acu nu le mai are. E o bicicleta luata SH.

Am intrebat la un magazin local... mi-a zis baiatu ca nu se gasesc si sa iau shifter nou :D.

Am tot reglat eu cu patentul si cu mana, dar nu schimba ca la carte.

Ma gandeam sa iau butoiasul de la shifterul de foi si sa il pun la shifterul de pinioane. Ala de foi cred ca ar trebui sa fie mai usor de reglat la mana.

Sunt destui ciclisti cu vechime in Bacau, nu trebuia sa ajungi sa intrebi pe forum pentru un butoias...

O sa-ti dau eu un privat mai diseara cu un nr de telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deși e foarte tentant, n-o să stau să-ți demontez fiecare presupunere și generalizare nefundamentată. Mă uit doar la un lucru: io am dat un link de unde piesa necesară poate fi procurată știind exact costuri, stoc, timp de livrare etc; tu ai produs doar o poveste cu o recomandare din categoria d'oh.

Nu insist să import toate rahaturile doar că așa mă cred mai interesant, ci fiindcă încă n-am găsit unul sau mai mulți furnizori în țară care să aibă stocuri cu toate aceste mărunțișuri necesare. Dacă ești mai documentat, please do share, chiar vreau să aflu de unde pot cumpăra un arc de quick release fără să iau un QR complet, de exemplu. Și fără să trebuiască să intru în mica publicitate, bântuit magazine/service-uri cu întrebări, telefoane peste telefoane; suntem în secolul 21, avem one click purchase. Deci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

XT RD 772 Shadow, merita?

teoretic stiu:

-pozitive:

· nu mai bate in cadru;

· iese mai putin in exterior;

-negative:

· rupe cablul din cauza ca se indoaie la iesire si a arcului mai tare;

· agata crengi din cauza bratului parghie de prindere cablu care este si relativ aproape de spite.

alternative:

XT RD 771

XTR M971

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste cineva schimbator spate cu cusca medie si 3 foi fata? Stiu de regula: 1 foaie-cusca scurta, 2 foi-medie, 3 foi-lunga, dar m-ar interesa practic daca o cusca medie reuseste sa tina intins surplusul de lant de la 3 foi in combinatia foaie mica pinion mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regula pe care o știi e greșită. Cum scrie și mai sus, deraiorul spate e caracterizat de "capacitate" și "dimensiune maximă a pinionului". Pentru a primi un răspuns, trebuie să specifici ce pinioane și ce foi vei folosi. Sau mai bine, citește pagina asta complet și calculează singurel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11-32 si 22-32-44. teoretic ar trebui capacitate 43, ceea ce si am momentan pe bicicleta si scuze ca am omis sa mentionez. Ideea era ca pe coborari mi-ar surade o cusca mai scurta dar in acelasi timp nu as vrea sa trec la 2 foi. Saint-ul este doar mediu si scurt, max 37 capacitate si m-ar tenta unul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu am greșit eu calculele, foaia de 22 nu va putea fi folosită cu pinioanele 11-16 (combinații nerecomandate oricum).

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru implicare, teoretic am luat la cunostinta, dar m-ar fi interesat practic, daca foloseste cineva si daca doar este mai slab tensionat sau chiar cade lantul, asta in cazul schimbarii accidentale in zona mic-mic. Inca o intrebare legata de Saint: diferenta maxima la foi este data la max14T avant capaciattea totala de max37 iar alte tipuri de schimbatoare tot GS(cusca medie) la capacitate totala de 33T au diferenta maxima foi 22T. Deci, de ce Saint-ul are maxim diferenta foi doar 14T?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau să deschid alt topic...

Am o problemă cu deraiorul spate (Shimano Tourney), mai exact, am pierdut una din roțile dințate.

Cum s-a întamplat?

Urcam lejer dealul de pe Văcărești (pentru cunoscători) sens - spre Piața Sudului. Aproape de finalizarea urcării, înainte de semafor, exact unde ai posibilitatea să faci dreapta pe lângă Agip, se aude un pocnet. Inițial am crezut că s-a rupt lanțul dar când mă uit, e întreg. Mă uit la deraior, este tras într-o poziție nefirească. Trag concluzia că s-a rupt. Mă opresc, arunc cu privirea în zona problemă, nu descopăr care e smecheria până nu mișc de el și realizez că o parte nu se mișcă (tabla cea mai aproape de roată, cea cu filetele pentru șuruburi). Descopăr că una dintre roți lipsește, dar surpriza este că șurubul și una dintre șaibe există.

Trag concluzia că s-a spart?! O iau ușurel la căutare pe ultimii 50 metri (afară ploua). Trec o dată, nimic, mai trec o data, nimic...renunț.

întrebările sunt:

- câți dinți are rotița respectivă? (cea mare (roșie) are 15).

- are cineva o rotiță care nu-i mai trebuie? Eventual de la un schimbător vechi, nefuncțional și aruncat prin sertare? (de preferat cu ambele șaibe)

Varianta este doar pentru moment, la primăvară vreau să trec pe 9 viteze așa că pot returna rotița.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, șurubul era desfăcut și a căzut când am lăsat bicicleta pe o parte, l-am pus de formă, pentru a nu-l rătăci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inainte sa sara rotita nu ti-a facut cateva fite schimbatorul, ca doar rotita de langa pinioane capata joc pe laterala cand surubul nu e strans si incepe sa schimbe singura... in plus ma gandesc ca a sarit imediat ce ai retrogradat intr-un pinion mai mic... incearca sa cauti printr-un bazar o rotita daia... aia au tot felul de ace brice si carice

Share this post


Link to post
Share on other sites

inainte sa sara rotita nu ti-a facut cateva fite schimbatorul, ca doar rotita de langa pinioane capata joc pe laterala cand surubul nu e strans si incepe sa schimbe singura... in plus ma gandesc ca a sarit imediat ce ai retrogradat intr-un pinion mai mic...

Nu a dat semne de nimic ieșit din comun. De schimbat nu a schimbat și nici eu nu am schimbat, am obiceiul ca după o cățărare, indiferent de gradul ei, să rulez încă câțiva zeci de metri cu același raport. Cum eram aproape de terminare nici vorbă de schimbat pe pinion mai mic.

incearca sa cauti printr-un bazar o rotita daia... aia au tot felul de ace brice si carice

O să încerc, dar câți dinți trebuie să aibă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mica are 13 dinti.

Schimbatorul sta cam nefiresc, e posibil sa se fi indoit sau miscat din strangerea surubului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doar este mai slab tensionat sau chiar cade lantul, asta in cazul schimbarii accidentale in zona mic-mic

Cu foile/pinioanele alea tu ar trebui să ai o rezervă de 43 zale la lanț pentru a putea folosi toate combinațiile posibile de foi și pinioane. Dacă cușca schimbătorului are o capacitate mai mică, atunci poți să:

- lași lanțul cu o rezervă de 43 de zale, ceea ce înseamnă că în combinația dintre foaia mică și pinioanele mai mici lanțul va atârna, însă vei putea folosi foaia mare cu pinionul mare; sau

- scurtezi lanțul la 37 de zale rezervă pentru a se potrivi cu cușca schimbătorului, ceea ce înseamnă că lanțul va fi ținut mereu întins însă nu vei putea folosi foaia mare cu pinioanele mari.

Acum ținând cont și de faptul că nu face bine lanțului să-l chinui de pe foaia mare pe pinionul mare, probabil are sens să scurtezi lanțul ca să se potrivească cu deraiorul spate. Trebuie să fii tu atent să nu ajungi în situația unui lanț care atârnă, dar dacă e prea scurt vei descoperi că nu te lasă deraiorul spate să mai schimbi atunci când ai ajuns la maxim (mă rog, decât dacă îl forțezi serios).

Dar un deraior shadow cu cușcă lungă nu ar trebui să incomodeze și nici să riște agățarea lui în diverse. De ce nu iei un shadow long cage cu capacitate suficientă pentru MTB și ai rezolvat problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste cineva schimbator spate cu cusca medie si 3 foi fata? Stiu de regula: 1 foaie-cusca scurta, 2 foi-medie, 3 foi-lunga, dar m-ar interesa practic daca o cusca medie reuseste sa tina intins surplusul de lant de la 3 foi in combinatia foaie mica pinion mic.

Eu folosesc Sram X9 cu cusca medie, dar am pinioane 11-28. Doar in combinatia foaie mica-pinion mic lantul nu sta tensionat si atarna, dar in rest nu am nici o problema. Sunt cateva combinatii pe care nu le pot folosi, dar nu ma deranjeaza caci e vorba de extreme.

La vremea cand am facut trecerea de la XTR Shadow la X9 Medium Cage mi-am facut un tabel cu diferentele de dinti ca sa vad pe hartie cum sta treaba: https://picasaweb.go...071039085272290

Pt Short Cage am tabelu' asta: https://picasaweb.google.com/100133065991481760366/Diverse?authkey=Gv1sRgCMrs35mzj4LeCw#5688073977593330914

Sa nu ma intrebi ce am scris acolo, ca nu mai stiu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu iei un shadow long cage cu capacitate suficientă pentru MTB și ai rezolvat problema?

Bicicleta a venit cu XT RD-M771-SGS, ca sa trec la XT 772 shadow nu e mare upgrade, plus ca are si acesta dezavantajele lui - un amic a uzat doua cabluri pe xt shadow sezonul 2011, nu cred ca a fost exclusiv vina lui, pe mtbr inconvenientul este pomenit si de alti ciclisti. Ar mai fi XTR dar este si semnificativ mai scump si are cusca carbon despre care am citit ca este mai fragila. Mi-ar place X9 dar m-am obisnuit cu manete shimano. A mai ramas Saint, un pic mai greu, dar mai robust si cu cusca medie. Oricum la Poiana Marului si nu numai, in general pe coborari mai accidentate ma gandeam serios sa trec la un schimbator mai rigid, mai scurt. Am gasit multe topicuri pe siteuri straine unde este recomandat GS. Ma gandesc ca si " Ibzk " a ales cu buna stiinta o patina mai scurta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mica are 13 dinti.

Schimbatorul sta cam nefiresc, e posibil sa se fi indoit sau miscat din strangerea surubului.

Am dat o tură prin bazar dar nu am găsit rotițe separat. Totuși, fiind prin zonă m-am gândit să mai dau o tură prin locul pierderii începând căutarea mai din vale. Spre surprinderea mea am găsit rotița stând cuminte lângă bordura. Din nefericire, nu am găsit și acea șaibă :(

Am montat-o și rulează relativ ok. întrebarea este: se poate folosi o perioadă fără acea piesă? Frecarea nu este prea mare?

Imagine postată

Imagine postată

+ cum se numește acea pastă albastră care se pune pe șuruburi pentru a nu se desface? (am văzut-o pe șuruburile telefoanelor mobile)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.