Recommended Posts

Dupa cum spune si numele "Forumul ciclistului incepator" am si eu niste intrebari de INCEPATOR :oops: :

1.Cum se procedeaza cu slickurile? ai nevoie de 2 perechi de roti in mod normal, nu?

2.Sunt diferente mari intre slickuri si cauciucurile normale de MTB (ma refer la viteza pe sosea)? poate ceva exemple concrete ............ Au performante asemanatoare cu cele ale cursierelor sau mai ii cale lunga pana acolo?!

3.Ce altceva ar mai fi de stiut despre slickuri?

Din punct de vedere tehnic sunt PRAF pt ca orice problema tehnica o rezolvam la service (la 5 min de mers pe jos:D). Nici sa schimb cauciucul nu stiu pt ca in cativa ani de mers pe bicicleta nu am avut nici o pana! 8O incredibil, dar adevarat! Apropo, ii greu sa schimbi un cauciuc? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa incepem cu partea cea mai importanta, schimbatul cauciucului.

Este o operatiune banala . Singurul lucru de care ai nevoie este un set de leviere din plastic si in mod normal daca ai un cauciuc bun in 30 de secunde il dai jos de pe roata.

La cursiere este mult mai usor si daca ai un cauciuc bun il pui la loc fara ajutorul levierelor, numai cu mana.

"slicuri-le" sunt de fapt cauciucuri de mtb care nu au profil. Cu un slick nu o sa ai aderenta pe coclauri dar iti imbunatatesti vizibil performantele pe sosea.

Nu ai nevoie de doua seturi de roti dar este recomandat acest lucru.

Asa cum am scris mai sus este destul de usor sa schimbi o roata dar cu siguranta este mult mai practic sa dai doar roata jos si sa pui alta in loc.

Sunt multi oameni care au doua roti doar pe fata si pe spate schimba cauciucul (o roata buna cu un grup de pinioane adevarat costa cam mult :D ).

Tot cu ajutorul slick-ului poti utiliza si un trainer in timpul iernii. Daca folosesti un cauciuc profilat o sa vina vecinul sa iti rupa capul pentru ca o sa creada ca ai pornit un reactor in casa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu da-mi voie sa te corectez...pt schimbatul cauciucului nu este neaparat nevoie de leviere eu unul nu le recomand poti ciupi camera sau mai rau poti gauri cauciucul dak acesta intra greu pe janta. Si cum radgits a precizat k este incepator are toate sansele sa pateasca ce am zis eu mai sus. Da slikurile sunt fff bune pe sosea fata de cauciucurile cu crampoane dar sa ai o bicla buna care nu carae si trosneste la fiecare apasare de pedala. Incearca sa faci rost de doua perechi de roti sa nu te mai chinui la schimbat eu asa am facut .

"Vant din spate si soare fara nori" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt schimbatul cauciucului nu este neaparat nevoie de leviere

La scos cauciucul sigur trebuie levier ,iar cind in bagi cauciucul e posibil sa intre si fara dar trebuie sa stai destul de bine cu forta in degete, daca dai si peste un cauciuc nervos, ala esti.De aia e bine putina forta la sala :D Eu nu pot sa-l bag nici cu levieru :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cit e de usor Paul nici pene nu face :D El leviteaza mai mult 8O 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

...leviere eu unul nu le recomand poti ciupi camera sau mai rau poti gauri cauciucul dak acesta intra greu pe janta.

Sunt convins ca OVIDIU se referea la levierele speciale de bitza, care sunt rotunjite/din plastic/cu forma speciala si deci folosite in mod logic nu au cum deteriora pneul si mai ales gauri cauciucul.

Folosesc levierele de la prima mea pana si nu am patit-o niciodata (si nu-s io cine stie ce mare mecanic). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sosea sigur vei simti diferenta intre un slick, si unul cu crampoane. Sa nu faci prostia (daca pot sa-i zic asa) cum faceam eu de umflam cauciucul cu crampoane beton si sa topai pe crampoane, de nu intelegeam dece e asa instabila bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu ma refeream la modele de mtb' date=' [b']nu neaparat slick-uri[/b']. Eu ma laud cu unele de 2.35

Numele TOPIC-ului = "Despre slickuri"

Sunt slick-uri de 2.35 Schwalbe fat frank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum bine a observat MAUS, eu am slickuri de 1,3,ruleaza foarte bine

Au performante asemanatoare cu cele ale cursierelor sau mai ii cale lunga pana acolo?!

dar sa nu amestecam lucrurile,cursiera e o masina de F1 ,iar MTB-ul ceva de raliuri, care este totusi limitat pe sosea

dar nu vad rostul unor "slickuri" de 2.35 :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca zic "Ca sa dea bine pe un mtb, si totusi sa se si miste" se supara cineva ? De practice sunt practice, cel putin mi se par mai practice decat unele cu crampoane mari rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dar nu vad rostul unor "slickuri" de 2.35 :roll:

Sotia are pe MTB niste IRC-uri slick pe balon asa mare... umflate doar la 40psi ofera un comfort bun pe macadam-ul ocazional intalnit in cicloturismul autohton (are cadru full-rigid).

Share this post


Link to post
Share on other sites

care sunt cele mai inguste cauciucuri ptr roti de mtb?

am de 1.1 dar din cate stiu eu 1.0 is cele mai mici :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta era ....Nu stiam de unde cifra aia la cauciucurile de mtb.

La cursiera e in mm si acum cautam un echivalent sa-mi dau seama ce inseamna 1.0 la mtb. Multam fain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am de 1.1

iauzi iauzi,dar de unde le ai man?sa nu-mi spui ca poti sa mai faci rost de doua :idea:

o pozna cu suplele se poate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aº vrea sã achiziþionez niºte cauciucuri de ºosea pentru mtb-ul meu. Problema e cã nu am gãsit slick-uri (aº fi vrut de 1.5"), ci doar semi-slickuri de 1.9" Vredestein. Mai au ºi Rubena de 1,5" dar nu vreau sã mã risc. Nu ºtiu ce sã fac, sã le iau pe astea sau sã cumpãr online. Am vãzut pe site-ul AsSport niºte Schwalbe CityJet de 1,5" la 35 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

iti dau io, o pereche de slicuri 26er, 10euro perechea 1,7 :wink: Continental 2000Touring , da un MP daca ai interes, sau cine are interes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am ales Slick-uri Schwalbe Fat Frank kevlar guard de 2.35 si mi se par alegerea ideala pt MTB-ul meu . Profilul aproape neted maximizeaza transmiterea fortei catre asfalt , pe unde rulez majoritatea timpului , dar, au o aderenta ireprosabila si pe teren off road si , surprinzator, chiar si pe catarari pe iarba .(fac mereu traseu combinat prin parc in drum spre munca )!

Iar balonul de 2.35 consider ca e fff necesar avand in vedere greutatea mea de 110kg , faptul ca am trecut de la full suspension , la hardtail (si balonul cat mai mare e necesar sa mai amortizeze trecerea ) si nu in ultimul rand avand in vedere drumurile proaste , strazile pline de gropi sau cu piatra cubica si chiar eventualele borduri sau denivelari mai mari , unde amortizarea unui astfel de balon fiind singura salvare .

Combinatia de calitati expusa de asemenea inlocuieste necesitatea a doua perechi de roti , compromisul ideal pana ti-o poti permite .

Eu unul , chiar daca imi permit , m-ar enerva sa tot stau sa schimb roti (cu mici reglaje inerente , evident) , cand pot sa am o pereche cu care sa-mi acopar toate necesitatile cu performante foarte bune !

AAA ! Si cand/daca chiar ajung sa particip la un concurs ceva cred ca o sa-mi chiar faca placere sa schimb o pereche de anvelope !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.