Speedwheel

Saibe Rotita Deraior Spate

Recommended Posts

Am pierdut saibele care stabilizeaza rotita de la deraior, unde as putea gasi asa ceva? Deraiorul spate este Tiagra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe la vreun service de biciclete / deraior "dauna totala". Din cate am impresia, rotitele de schimb nu vin cu saibe.

(oricum, rolul lor este in primul rand de a impiedica mizeria sa patrunda in bucse, l-ai putea folosi o scurta perioada si fara saibe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotitele cu rulmenti (cel putin cele Tacx) nu au nevoie de acele tablite; ale mele au venit cu 3 seturi de bucse de plastic (Shimano, Sram, Campa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie mare la acele roti; cele indicate de E-1 sunt pentru 7/8 viteze. Caseta ta e pe 7 sau 8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa scrie acolo, da' uitandu-ma la Tourney de pe bicla veche (7 pinioane) si la Deore de pe asta noua (9 pinioane), ochiul meu fin nu remarca diferente semnificative de grosime sau altceva ce ar putea duce la nepotriviri cu lantul.

Iar pasul zalelor e oricum identic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie mare la acele roti; cele indicate de E-1 sunt pentru 7/8 viteze. Caseta ta e pe 7 sau 8?

8 viteze

Rotitele actuale au 11 dinti si sunt cam uzate, sa le schimb cu acestea noi (10 dinti)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 viteze

Rotitele actuale au 11 dinti si sunt cam uzate, sa le schimb cu acestea noi (10 dinti)?

Numarul de dinti nu conteaza. Pasul si grosimea rotitelor sa fie cele potrivite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lasat o rotita de 11 si una de 10.

Dar am alta problema, pe ultimele doua pinioane (cu foaia de 42 dinti), lantul atince deraiorul. Cu vechiul set de rotite nu atingea...cred ca din cauza ca rotita cea noua este mai mica in circumferinta decat precedenta. O lasam pe cea veche daca se potriveau saibele...

Pun si o poza orientativa ca sa vedeti ce parte a deraiorului este atinsa. Sa tai cu discul particica aceea?

post-7613-034873400 1279875582_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghicesc ca ai schimbat doar rotita de jos. Inverseaza-le, sau schimb-o si pe cea de sus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotita de jos (veche) este cea cu 11 dinti si implicit cu circumferinta mai mare, iar cea de sus (noua) este cu 10 dinti si circumferinta mai mica. Daca le schimb intre ele banuiesc ca ar avea acelasi deznodamant ca acuma. Altele nu mai am...

Care varianta credeti ca este mai buna:

1. Sa tai cu discul cusca deraiorului;

2. Sa o duc undeva sa imi mai scoata cateva zale;

3. Sa cumpar alt deraior, tot Tiagra;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci ai tras lantul pe unde nu trebuie. Pentru ca logic ar fi ca lantul sa treaca PE DEASUPRA acelui "cioc" si sa nu il atinga, mai ales daca rotita mare o ai jos (ar fi fost o sansa sa se apropie de el daca aveai jos rotita mai mica)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa mai zic, poate e vreo dibacie ceva de care nu stiu eu, oricum sunt la capatul puterilor, de dimineata tot mesteresc la ea. Lantul este bine pus, schimba toate vitezele, pot sa merg pe ea, doar ca pe pinioanele respective atinge lantul si scoate un racait urat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Sa tai cu discul cusca deraiorului;

2. Sa o duc undeva sa imi mai scoata cateva zale;

3. Sa cumpar alt deraior, tot Tiagra;

Care din ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Pune lantul corect, daca e pus corect nu are cum sa atinga urechea aia. Fa o poza cu lantul si deraiorul si pune-o aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu e nevoie sa ne dai detalii despre cum faci pozele, cum le descarci si cum le retusezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu chiar iti bati joc de noi? Sau e prea greu sa faci o poza si e mai simplu sa cumperi un deraior nou pe care poate iar nu stii sa il montezi?

Scrie clar pe pagina respectiva: pentru 9-10 viteze. Tu ai 8. E alt pas la schimbare pentru ca distantele intre pinioane sunt diferite. Crezi ca merge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles acuma, eu credam ca pasul este dat de schimbator... Eu cugetam ca pe termen mediu sa schimb toate componentele care tin de angrenajul bicicletei cu Tiagra/105. Deraiorul spate imi provoaca cele mai mari batai de cap, motiv pentru care am zis sa incep cu el aceasta cizelare.

Multumesc tuturor celor care si-au irosit o bucatica din timpul lor ca sa-mi raspunda.

Cateva poze facute cu webcamul:

post-7613-057222400 1279963617_thumb.jpg

post-7613-074607900 1279963644_thumb.jpg

post-7613-019618900 1279963648_thumb.jpg

post-7613-027146300 1279963667_thumb.jpg

post-7613-097990000 1279963676_thumb.jpg

post-7613-038315300 1279963682_thumb.jpg

post-7613-053439900 1279963686_thumb.jpg

post-7613-046448300 1279963691_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai lasat lantul prea lung, lantul trebuie scos din schimbator, pus pe foaia mare si pinion mare, intins bine si taiat lasand inca doua zale in plus dupa ce unesti capetele ! ;)

In al doilea rand sper ca nu mergi in combinatia foaie mica - pinion mic asa ca in poza !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.