Axe

Dahon - Firma Cu Pretentii, Preturi Mari, Calitate Jenanta !

Recommended Posts

Am cumparat de curand o bicicleta de dama pentru, o femeie de 65 ani, deci pentru plimbarele pe plat fara offroad.

Eu am scos-o din cutie si am montat-o, cu ocazia asta am studiat-o mai bine !

Nu-i posibil ca la o bicicleta de 2400ron sa primesti o ghioarla cu jante simple(fara dublura), v-brake-urile sunt penibil de ieftine, butucii jenanti, manete de 30ron etc etc.

Unde mai pui ca dupa ce am umflat rotile cauciucurile(pe 24") nu se asezau pe janta(incompatibilitate), a trebuit sa bag 5atm ca sa se aseze cu mare greutate. Unde mai pui ca dimineata fara sa mearga cineva pe ea, camera crapase pe 5mm, la roata de fatza ! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/angry.gif

In concluzie nu dati banii pe "pomul laudat"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat de curand o bicicleta de dama pentru, o femeie de 65 ani, deci pentru plimbarele pe plat fara offroad.

Eu am scos-o din cutie si am montat-o, cu ocazia asta am studiat-o mai bine !

Nu-i posibil ca la o bicicleta de 2400ron sa primesti o ghioarla cu jante simple(fara dublura), v-brake-urile sunt penibil de ieftine, butucii jenanti, manete de 30ron etc etc.

Pai si de ce ai cumparat-o ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista posiblitatea sa fie fake ( chinezarie ieftina cu abtibilde Dahon pe ea )? Pe de alta parte am avut ocazia sa ,,studiez" cateva biciclete cruiser Nirve si Electra care desi costau 600-800 EUR aveau componente entry-level iar cadrul si furca sunt otel hi-ten ( adica ieftin ), singura componeta mai scumpa fiind butucul spate Shimano Nexus ( la cele care aveau 3 sau 7 viteze ). In concluzie mai platesti cateodata si brandul mai mult decat ar fi cazul ( mai ales in cazul cruiserelor/chopperelor care sunt ,,trendy" :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. nici la cruiserele respective nu am vazut jante duble ( in tarile civilizate probabil nu-ti indoi jantele prin oras :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimate Domn,

Am cateva intrebari si raspunsuri pentru Dumneavoastra :

1. De la ce magazin ati cumparat-o ? Cei de acolo ar fi trebuit sa va faca "punerea in functiune" a bicicletei, adica sa v-o dezambaleze, sa verifice suruburile, functionarea balamalelor, centrarea a rotilor, sa regleze franele, etc. Acest lucru este scris si pe capacul cutiei. Din momentul in care s-au facut aceste reglaje si verificari se activeaza garantia, pentru care ar fi trebuit sa primiti si un certificat de garantie cu seria bicicletei, data, etc. . Daca nu s-au intamplat aceste lucruri, atunci este o problema a acelui magazin (care, din descrierea Dvs. v-a dat numai bicicleta in cutie si doar atat) si nu neaparat o problema a Dahon. Chiar ma intereseaza ce magazin v-a vandut bicicleta, pentru ca pare a se fi comportat foarte neprofesional.

2. Daca a aparut (sau va mai apare in decursul celor 2 ani de garantie) orice fel de problema, mergeti inapoi la magazinul de unde ati cumparat-o, impreuna cu Certificatul de Garantie. Ei ar trebui sa contacteze Importatorul si sa va rezolve problema. Daca nu se intampla acest lucru, atunci apelati direct la importator (www.dahon.ro, la rubrica "Contact").

3. Centrarea anvelopei pe janta se poate face si prin umflari si dezumflari repetate si strangerea intre degete a anvelopei. Incercarea de asezarea prin cresterea presiunii peste valoarea scrisa pe flancurile anvelopei poate duce la "accidente" de genul celor care vi s-au intamplat.

4. Pretul bicicletelor pliante Dahon in Romania este aliniat cu acela din acelelalte tari europene (cu diferente inerente date de nivelul de echipare - aparatori de noroi, portbagaj, etc. , cursul de schimb valutar, costurile de transport si TVA).

5. Calitatea componentelor este cea din gama medie Dahon (se cheama "D - Deluxe"). Dahon are inca doua clase de calitate peste aceasta (P - Premium si XL - Extreme Luxe). Daca componentele "D" vi se par de calitate joasa, atunci mergeti la Metro si vedeti o bicicleta plianta Rich si o sa va schimbati parerea :).

Cu stima, Sergiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serioja , daca sunteti reprezentant al Dahon ( sau al unui distribuitor ) dupa cum pare sa sugereze postul ar fi OK sa mentionati acest lucru la inceputul postului . Axe se plangea doar ca uneori platim brandul mai mult decat e cazul . In alta ordine de idei o bicla pliabila Rich e in jurul 500 ron si la banii aia te astepti sa fie ,,de unica folosinta" , dar de la o bicla de 2400 ron ai alte pretentii si asteptari ( un MTB la pretul asta are echipare mai mult decat decenta ).

Cu stima , Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat de curand o bicicleta de dama ... am scos-o din cutie si am montat-o, cu ocazia asta am studiat-o mai bine !

La noi la tara ordinea e tocmai inversa:

1. ne informam

2. o studiam

3. poate o cumparam

4. ...

x. la acest pret asteptarile noastre sint ... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si de ce ai cumparat-o ?

Pentru ca respectivei doamne i-a placut modelul extrem de mult si banii chiar nu contau, eu am fost doar "sfatuitorul" ;)

Stimate Domn,

Am cateva intrebari si raspunsuri pentru Dumneavoastra :

1. De la ce magazin ati cumparat-o ? Cei de acolo ar fi trebuit sa va faca "punerea in functiune" a bicicletei, adica sa v-o dezambaleze, sa verifice suruburile, functionarea balamalelor, centrarea a rotilor, sa regleze franele, etc. Acest lucru este scris si pe capacul cutiei. Din momentul in care s-au facut aceste reglaje si verificari se activeaza garantia, pentru care ar fi trebuit sa primiti si un certificat de garantie cu seria bicicletei, data, etc. . Daca nu s-au intamplat aceste lucruri, atunci este o problema a acelui magazin (care, din descrierea Dvs. v-a dat numai bicicleta in cutie si doar atat) si nu neaparat o problema a Dahon. Chiar ma intereseaza ce magazin v-a vandut bicicleta, pentru ca pare a se fi comportat foarte neprofesional.

2. Daca a aparut (sau va mai apare in decursul celor 2 ani de garantie) orice fel de problema, mergeti inapoi la magazinul de unde ati cumparat-o, impreuna cu Certificatul de Garantie. Ei ar trebui sa contacteze Importatorul si sa va rezolve problema. Daca nu se intampla acest lucru, atunci apelati direct la importator (www.dahon.ro, la rubrica "Contact").

3. Centrarea anvelopei pe janta se poate face si prin umflari si dezumflari repetate si strangerea intre degete a anvelopei. Incercarea de asezarea prin cresterea presiunii peste valoarea scrisa pe flancurile anvelopei poate duce la "accidente" de genul celor care vi s-au intamplat.

4. Pretul bicicletelor pliante Dahon in Romania este aliniat cu acela din acelelalte tari europene (cu diferente inerente date de nivelul de echipare - aparatori de noroi, portbagaj, etc. , cursul de schimb valutar, costurile de transport si TVA).

5. Calitatea componentelor este cea din gama medie Dahon (se cheama "D - Deluxe"). Dahon are inca doua clase de calitate peste aceasta (P - Premium si XL - Extreme Luxe). Daca componentele "D" vi se par de calitate joasa, atunci mergeti la Metro si vedeti o bicicleta plianta Rich si o sa va schimbati parerea :).

Cu stima, Sergiu

Eu incriminez calitatea componentelor, la mecanica as spune ca sunt destul de priceput. Punerea in functiune nu era o pb pt mine ;)

Modelul exact este : Dahon Briza D7

LE: Apropos, nici dupa cateva umflari si inclusiv ungerea marginilor cauciucului cu ulei nu s-a asezat cum trebuie si crede-ma am montat doar vreo 35477245 de cauciucuri pe diverse jante ! ;) Cum e posibil sa bagi 5bar in cauciuc si el sa nu sara pe janta ?!?!?!? Poate trebuie sa bag 20 ?!?!?!? Oricum pe el scrie max. 5bar

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimate Domn,

Pentru a rezolva problema anvelopelor Schwalbe Marathon care Dvs. spuneti ca nu se centreaza am sa va rog sa mergeti cu factura de achizitie, certificatul de garantie si bicicleta (sau numai cu rotile) la service-ul din Sos. Iancului 100 (Bogdan).

Daca nici dansii nu vor putea sa le aseze corect pe janta vi le vor schimba in garantie.

Cu stima, Sergiu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat de la Dahon Romania (dna Doina) 5 biciclete.

Rotile sunt de buna calitate, si in functie de model chiar duble, de la WTB.

AM luat doua Dahon Matrix model 2008, doua Cadenza model 2008 si una mica Eco 3 cu roti de 20.

Toate au avut probleme cu "asezatul anvelopelor" pe janta, dar nu este din vina anvelopelor sau a jantelor ci din cauza benzii de protectie care nu se aseaza corespunzator.

Inclusiv dupa ungerea cu gel Valsir nu s-au asezat. Am inlocuit toate acele benzi si problema a fost inlaturata.

Nu sunt foarte ieftine aceste biciclete Dahon insa cadrele sunt de foarte buna calitate, si inglobeaza tehnologii si patente care nu le au decat ei, si de aici si pretul usor mare pentru nivelele de echipare. Dar chinezarii nu sunt in nici un caz.

Am avut ocazia sa vad si alte folding bikes, inclusiv chinezarii, si nu cred ca sunt lucrate prost. Acuma depinde, si de ce model ei, cat dai pe el, ca in timpurile astea si nemtii fac rebuturi, numai elvetienii nu.

Singurul lucru reprosabil este un defect de fabricatie, in special la cele cu roti de 26 si anume ca nutul capsulat in cadru pe care se infileteaza surubul de fixare al cricului fix este prost gandit.

Dupa cateva asezari pe cric, acel nut isi face joc in cadru si iese, cricul fiind neutilizabil. Daca era sudat si nu fixat prin presare problema nu ar fi existat.

Am fost foarte aproape de a lua si un Tournado Silver(culaore speciala) de la Sergiu insa a fost data cu putin inainte de a ma hotara sa o iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha-ha-ha !

Tornado o adusesem pentru mine de la fabrica Dahon din State (nu este disponibila in mod curent in Europa), am fost un fraier ca am vandut-o ! Si acum plang dupa ea ! Pozitia era excelenta, am facut odata niste sute de km, nici nu i-am simtit. Acum mi-am luat una de ciclocros, e mai robusta si e cu frane pe disc mecanice BB7, excelenta pentru gropanele de pe drumurile din RO, dar mult mai putin comoda decat era Tornado.

Sergiu

P.S. Maine sunt pe Transfagarasan, in week-end nu se poate, e dementa de masini, mai rau ca pe Kiseleff :D !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Sergiu!

Ai fost plecat in concediu si nici eu nu am insistat. Apoi cand te-am sunat o dadusesi deja.

O voiam in special pentru culoare, Silver fiind numai la comanda, culoarea standard fiind Caramel.

Mi-a parut rau ca nu am luat-o, pentru ca era gandita pentru cicloturism.

Am vazut niste materiale pe net despre ture prin America de sud si Asia de mii de km facuti pe Tournado si toti aveau numai cuvinte de lauda.

Nu mai pui ca o faci pachet in geanta ei, ceea ce cu alte biciclete nu prea se poate. Si dupa ce o montezi, arata si merge la fel ca inainte de demontare... ;)

Poate intr-o zi o sa ne si cunoastem, ca de vorbit la telefon am vorbit in mai multe randuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cadru dau si eu un plus, este ceva bine realizat. Nu am vazut in schimb cum este fixat cricul dar ma duc acum sa vad despre ce-i vorba cu acel defect.

In orice caz 2400ron pentru o bicicleta cu sch spate suntour, grup de 7 pinioane, butuci ieftini, jante simple, spite ieftine nu cred ca se justifica.

Posibil ca cele care se apropie de 8000ron sa fie mult mai bune dar intrebarea este cam ce cumperi de la alta firma de banii astia ?! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimate Domn,

A compara pretul de la o bicicleta plianta cu pretul de la una normala, numai prin compararea componentelor, este o eroare si iata de ce :

1. Trebuie tinut seama de setul de mecanisme de pliere (balama de cadru cu cele 2 semibalamale pe cadru, balama de tija de ghidon, QR pe ghidon, bucsa de alunecare la tija de sa, magnetii de retinere) pe care nu le gasiti pe o bicicleta normala. De asemenea cadrul este diferit in sectiune, el nefiind o teava. Toate acestea adauga aprox. 30 % la pretul bicicletei.

2. La toate bicicletele de nisa (si punem aici si cruisere, choppere, etc.) seria de fabricatie este mult mai redusa decat la bicicletele clasice. Producatorii de componente (cu Shimano in frunte) au preturile strict legate de cantitatea comandata de producatorul bicicletei. De aici mai apare o diferenta de pret in defavoarea bicicletelor de nisa si care se produc in serii mici.

3. Nu uitati ca acesta este pretul cu TVA 24%, ceea ce inseamna inca 5% fata de preturile vechi, cu care am fost toti obisnuiti pana acum.

4. Si la bicicletele clasice exista o diferenta de pret intre marcile de top (Specialized, Rocky Mountain, etc.) si marcile din gama medie, chiar daca ele sunt dotate cu exact aceleasi componente.

5. Ce aveti cu derailloarele SUNTOUR ? Multa lume uita ca nici Shimano, nici SRAM si nici Capagnollo n-au inventat derailleur-ul ci ... Suntour.:)

Cu stima, Sergiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimate domn Sergiu,

Discutia nu ma priveste si nu aveam nici o intentie de a ma baga ca musca in lapte pana cand nu am vazut ce incepeti sa debitati ca la tampiti. Si daca ne credeti tampiti (pe toti cititorii forumului) atunci o iau personal si va raspund:

1. Un cadru uzual e 300-700 de lei. Daca pretul celui de 500 de lei creste la 1000 de lei, adica dublu, tot nu adauga 30% din pretul unei biciclete de 2500 de lei. Iar o balama, QR, o bucsa si niste magneti sunt toate pe cadru, pot mari pretul cadrului cu 100-200 de lei, dar nu al celorlalte componente de pe bicicleta. Sau vreti sa spuneti ca si pinioanele sunt mai scumpe din cauza QR de ghidon?

2. Shimano probabil da un discount suplimentar de 5-10% pentru volumele foarte mari, dar nici Dahon nu cred ca fabrica la bucata, deci diferenta de pret de aprovizionare a pieselor e sub 10%. In pretul final al bicicletei asta poate insemna 5% sau mai putin. TDC e sub 60%, ca sa influenteze cu 30% pretul final pe raft trebuie ca acel cadru sa fie facut din titan de aviatie cu insertii de platina sau adaosul sa fie colosal.

3. 3 la Prefectura si 2 in parc. Cand comparati doua biciclete TVA-ul nici nu conteaza, ambele au acelasi procent indiferent de valoarea finala. Iar cine se agata de 5% in plus la TVA se numeste guvernant sau looser. Cred ca nu sunteti guvernant.

4. Da, dar diferentele sunt destul de mici procentual, nu de 100%. Nu au atat tupeu http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/angry.gif

5. Da, Piere Lallement a inventat velocipedul acum 150 de ani, de ce nu vindeti si acum asa ceva? Suntour o fi inventat deraiorul acum zeci de ani, intre timp nu mai sunt in top, in ziua de azi ceilalti 3 producatori depasesc Suntour asa cum bicicleta despre care discutati depaseste cu mult (ca pret) Rich Bike. Pe Rich Bike accept sa gasesc Suntour, la asa pret asa componente, dar la o bicicleta de 3 ori mai scumpa Suntour mi se pare carpeala - si se pare ca nu numai mie.

Fara nici un fel de stima ramasa in urma posturilor dvs,

Adrian

Cat despre cumparator, Frank are dreptate: intai ne informam, studiem si apoi vedem daca mai cumparam. Altfel intretinem legenda conform careia un fraier se naste in fiecare secunda. Scuze pentru aparenta duritate de limbaj, e doar oboseala de a vedea acelasi gen de tepe luate din nou si din nou si iar din nou.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a continua calculatia de pret, un QR pentru tija de sa costa aprox. 20ron dar daca s-a pus pe ghidon, acesta a eliminat pipa care ar fi costat minimum 50ron !!! Balamalele respective de asemenea nu pot fi o avere. Bucsa de alunecare de la tija care in fapt este o tabla chioara bag mana in foc ca nu face mai mult de 3ron. Am uitat sa spun ca in acelasi pret "extrem" mai ai parte de monobloc cu bile si strangere cu piulita pe sistem Pegas, Tohan, Ucraina etc., pai orice bicicleta din zilele noastre care costa 1000ron, beneficiaza macar de un monobloc pe patrat cu rulmenti ! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimati colegi de forum:

On topic:

Pretul bicicletei in discutie mi se pare unul relativ rezonabil pentru piata la care se adreseaza (nu Romania). In nefercitul caz in care totusi mi-as lua o bicicleta rabatabila, fara discutie as alege altceva (Giant Halfway).

Mai pe langa topic (@AdrianB1 si @serioja):

La punctele 1,2 si 5 am ceva de adaugat, si anume:

1) Pretul unui cadru este influentat mai mult de tipul de tehnologii folosite, numarul de ore de lucru pentru fabricarea acestuia (inclusiv nivelul skill-ului chinezului ce-l va suda), si numarul de bucati/comanda, decat de materialele folosite. Un cadru hardtail uzual pleaca de la 100Euro (pret de raft), cu 200-250 Euro avand acces la un cadru de calitate peste medie (materialul in discutie fiind aliajele de Aluminiu). Pretul unui cadru fabricat in serii mici va fi evident mai scump, dar cu cat mai scump asta o stie producatorul numa'. Ar merge o comparatie cu pretul unui cadru full suspension (mai ieftin de 300 Euro eu n-am gasit, fara amortizor, daca stiti voi mai ieftin ziceti-mi si mie, ca-mi trebe unu' pentru nevasta).

2) Discutiile dintre Dahon si Shimano sunt convins ca nu sunt la nivelul de reduceri de 5-10%, ci chiar mai bine de atat, Dahon permitandu-si sa poata negocia de pe pozitia de Key Account;

5) Deraioru' in discutie este Dahon Neos, este un OEM produs de Suntour numai pentru Dahon, este model proprietar Dahon si este destinat bicicletelor rabatabile cu roti mai mititele, orice comparatie cu alte deraioare o gasesc aberanta (compari mere cu pere);

De fapt si de drept, noi credem ca putem trai la nivelul standardului de viata de pe la Vest doar ca suntem membri cu ei in aceeasi "Comunitate". Ei bine nu, suntem saraci si puturosi, si preocuparea principala este cum sa ne furam caciula de la unul la altul, si suntem framantati profund din ce cauza a murit capra vecinului.

Ar trebui sa reinventam Pegasul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are relevanță în această discuție, dar nu pot permite strecurarea bureților așa pe neobservate.

SunTour nu a inventat schimbatorul spate. Conceptul exista de mai bine de o sută de ani. Cică francezii s-ar fi gândit primii la el. Suntour a inventat schimbătorul modern pe care îl cunoaștem cu toții astăzi - slant-parallelogram. Toate schimbatoarele comercializate astăzi se bazează pe acest principiu. Neputând face față politicii de cercetare și investiție practicată de Shimano, SunTour a dat ortul popii la sfârșitul anilor 80. A fost ulterior achiziționat de către Sakae Ringyo (de aici și SR-ul din SR Suntour) și producția a fost transferată în China. Au dat și ăștia chix în cele din urmă, și firma a fost cumpărată de către chinezi și reprofilată pe produse mediocre, pe care le face și în zilele noastre.

Asta nu înseamnă că SR Suntour face numai produse proaste. Din câte știu (posibil să nu știu corect), furcile Specialized sunt făcute de către SR Suntour. La fel și Marzocchi.

Mi-am spus oful.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Pretul unui cadru este influentat mai mult de tipul de tehnologii folosite, numarul de ore de lucru pentru fabricarea acestuia (inclusiv nivelul skill-ului chinezului ce-l va suda), si numarul de bucati/comanda, decat de materialele folosite. Un cadru hardtail uzual pleaca de la 100Euro (pret de raft), cu 200-250 Euro avand acces la un cadru de calitate peste medie (materialul in discutie fiind aliajele de Aluminiu). Pretul unui cadru fabricat in serii mici va fi evident mai scump, dar cu cat mai scump asta o stie producatorul numa'. Ar merge o comparatie cu pretul unui cadru full suspension (mai ieftin de 300 Euro eu n-am gasit, fara amortizor, daca stiti voi mai ieftin ziceti-mi si mie, ca-mi trebe unu' pentru nevasta).

2) Discutiile dintre Dahon si Shimano sunt convins ca nu sunt la nivelul de reduceri de 5-10%, ci chiar mai bine de atat, Dahon permitandu-si sa poata negocia de pe pozitia de Key Account;

5) Deraioru' in discutie este Dahon Neos, este un OEM produs de Suntour numai pentru Dahon, este model proprietar Dahon si este destinat bicicletelor rabatabile cu roti mai mititele, orice comparatie cu alte deraioare o gasesc aberanta (compari mere cu pere);

1. Un cadru hardtail pleaca de la 300 de lei (Magellan, aluminiu), pret final pentru utilizator. Pentru o productie de serie cred ca poti face un cadru bun cu balama la 4-500 de lei. E doar o estimare, dar cred ca destul de realista.

2. E vorba de o diferenta de pret de 5-10% intre Dahon si Focus, de exemplu, cand cumpara produse Shimano, nu intre tine si Dahon. In mod normal nici nu era nevoie de o asemenea clarificare.

5. Daca Suntour ar fi in stare sa faca deraioare competitive nu ar fi nici o problema, dar chiar OEM calitatea nu poate depasi ce e Suntour in stare sa faca. Adica nu se apropie de un Shimano bun. OEM nu sunt literele magice care fac un produs mai bun, ci doar facute la comanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor !

Pt. MBZ : cauta-ma te rog la : mihaila_sergiu@yahoo.com

Pt. AdrianB1 : Ai dreptate. Observatie mica : pana acum (3 ani si aproape 1500 de biciclete Dahon vandute cu acest tip de derailleur - Dahon Neos made by SR Suntour) am avut probleme numai cu 2 buc , dintre care unul lovit de bordura. Regimul "de lucru" nu se compara cu al MTB-urilor, probabil de-aia n-au fost probleme:) . La aceasta catogorie de pret (ma refer la biciclete pliante), toti producatorii folosesc cam aceeasi clasa de derailloare (Giant Halfway de care vorbeste Kristi are Shimano RD2300). Dahon face si o bicicleta cu Ultegra (Speed PRO TT) da' ... la cu totul alt pret :) . Problema lui Axe nu este insa la derailleur, ci la anvelopele care nu se aseaza bine si astea sunt Schwalbe. Acest lucru dovedeste ca nu neaparat brandul da calitatea (am un MTB cu pedalier Race Face Deus si-mi face o groaza de probleme, poate doar am avut eu ghinion si am dat peste un lot mai nashpa ? :( ).

Pt. Axe : Ai fost la Bogdan sa-ti schimbe anvelopele asa cum te-am rugat ?

Pt. ftpadict : Si tu ai dreptate

Pt. Kristi : Si tu ai dreptate, cu exceptia faptului (oarecum in afara subiectului) ca bicicleta plianta in discutie la acest topic (Dahon Briza D7) este una cu roti de 24" si este mult diferita atat din punct de vedere al constructiei (forma curbata a cadrului), destinatiei (este aproape in exclusivitate o bicicleta de dama) si al tinutei de drum (datorita rotilor de 24" este mult mai stabila pe directie si mai confortabila decat bicicletele cu roti de 20", care sunt mai "fashnetze") de Giant Halfway (care este o bicicleta cu roti de 20", unisex, cu cadru drept). Giant Halfway este aproximativ comparabila tehnic si ca pret cu Dahon Vitesse D7.

O observatie generala referitoare la componentele de biciclete (si nu numai, vedeti si telefoanele mobile, LCD-urile, etc.) : datorita globalizarii, comertului liber si accesului liber la unele tehnologii si utilaje (rezervate pana acum numai unor firme mari), nivelul de calitate incepe oarecum sa se uniformizeze. Firmei "xxx" din Vietnam ii e mult mai usor sa copieze si sa produca ceva apropiat de Shimano (de exemplu), pe cand pentru Shimano, aflata in varf, este mult mai greu (tehnic, financiar, uman) sa inoveze permanent ca sa pastreze distanta fata de urmaritori.

Morala : aprecieri de genul : "Brandul te top YYY egal automat produse bune" iar "brandul necunoscut ZZZ egal automat produse proaste" incep sa fie oarecum riscante in ultimii ani. Se pastreaza fara indoiala o diferenta, dar apar din spate, in fiecare zi, marci noi (de care n-a auzit nimeni sau aproape nimeni) al caror nivel de calitate ... poate fi oriunde, de la foarte prost la exceptional.

Mai mult decat atat, datorita "galopului" (nesanatos dupa parerea mea) dupa produse noi, foarte noi, cele mai noi, unele componente si produse sunt lansate pe piata fara a fi suficient testate (si aici este vorba de firme mari - cazul care-mi vine acum in minte e SMART-ul care, dupa lansare, s-a rasturnat la testul elanului si i-a obligat pe cei de la Mercedes sa modifice trenul de rulare).

Cu stima, Sergiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot ajunge la Bogdan pt ca bicicleta este pe litoral, sper cu timpul sa se mai lase cauciucurile si sa se aseze...

Referitor la problemele cu locul de fixare al cricului, la modelul achizitionat de mine, cricul se strange cu un imbus mare si pare destul de solid. Nu cred ca vor aparea defectiuni !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axe, daca bicicleta este pe litoral, se poate duce oricine cu ea la Distribuitorul Dahon din Constanta, firma Triton Sport, Str. Dezrobirii Nr. 151, Bl. ID 4, parter. Au acolo un mecanic excelent, Tony il cheama (sa nu se sperie de el, e si biker dur, cu barbuta si cercel in ureche :) !).

Nu mai devreme de joi ca sa am timp sa trimit anvelopele acolo.

Cu o copie dupa Factura si dupa Certificatul de Garantie te rog.

Cu stima, Sergiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, o sa comunic proprietarei bicicletei insa acum nu poate face nimic fiind plecata din tara pana la sf lunii !

Share this post


Link to post
Share on other sites

La urma urmei putea sa coste si 100 de milioane, cine vrea sa o cumpere o cumpara, cine nu, nu.

AM vazut bicle customizate de Gucci sau Armani, care costau cateva mii de euro, desi erau singlespeed.

Din cate stiu SR Suntour inca produce piese de bicicleta. Chiar luna trecuta am cumparat de la un magazin din zona un angrenaj triplu de MTB, nou, modern, din aluminiu. De asemenea o tija de sa cu suspensie cu sistem paralelogram, ceea ce nu am prea vazut la altii.

Cred ca rotile sunt cea mai slaba veriga a Dahonului respectiv, urmate de axul pedalier.

Cu uimire am aflat ca Dahon face si bicle mai serioase, cum e aceasta Tournado.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimate Domn,

Pentru a rezolva problema anvelopelor Schwalbe Marathon care Dvs. spuneti ca nu se centreaza am sa va rog sa mergeti cu factura de achizitie, certificatul de garantie si bicicleta (sau numai cu rotile) la service-ul din Sos. Iancului 100 (Bogdan).

Daca nici dansii nu vor putea sa le aseze corect pe janta vi le vor schimba in garantie.

Cu stima, Sergiu :)

man la Bogdan ala de la veloteca sa mearga dusmanii mei ca eu am fost si m-am crucit ...omul este pe dinafara total NU CALCATI PE ACOLO e calamitate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.