paulrad

Recondiţionare Carpaţi

Recommended Posts

De multă vreme îmi stă gândul să transform bicicleta de la ţară în ceva mai utilizabil decât suport pentru pânzele de păianjeni.

Ştie cineva ce roţi erau pe bicicletele Carpaţi şi de unde aş putea face rost de un set? Vreau să fie originală, din acelaşi motiv m-ar interesa să găsesc şi o frână de mână ce acţionează pe cauciucul de pe faţă.

O să-i fac nişte poze când ajung pe la ţară şi o să încerc să o aduc acasă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca i-mi aduc bine aminte ( un bunic avea unul ), rotile erau de 28 ( cauciucuri 700Cx40 sau similare ) pe janta simpla de otel cu butuci tot de otel ( frana ,,torpedo" pe spate evident ). Eu am vazut asa ceva intr-o piata din Timisoara ( Aurora ) iar vanzatoarea spunea ca sunt de provenienta ruseasca . In ceea ce priveste frana fata nu stiu sa mai fi vazut asa ceva ( chiar daca am mai vazut bicle carpati ,,in functiune" )pentru ca , din cate tin minte erau foarte ineficiente si in plus bucata de cauciuc care apasa pe anvelopa fata se uza foarte repede ( si uza si anvelopa prematur , din cate stiu tipul respectiv de frana a fost conceput in sec. 19 pentru roti cu anvelope din cauciuc solid - tip baieuri de curisera). Poti sa o inlocuiesti cu o frana ,,cleste" ( side pull calliper ) de cursiera ca sa pastrezi aspectul ,,retro" . Atentie la butucul pedalier ( probabil va trebui trebui schimbat/reconditionat si va fi greu de gasit altul ) si cuvete ( daca ai noroc se potrivesc cele de 1" disponibile la magazine ).

Mult noroc cu reconditionarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frâna aia pe faţă o vroiam pentru aspect doar, bănuiesc că ajunge frâna "torpedo" prin oraş, nu fac întrecere cu nimeni :)

Mulţumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până pe la 19 ani cu aşa ceva îmi făceam plimbările zilnice la ţară, între 20 şi 40 km. Amintirile mele:

- foarte grea, abia o ridicam şi nu eram vreun sfrijit

- joc mare în butucul roţii faţă. Când mă opream din rotit ghidonul, roata se mai ducea niţel până să se oprească şi ea.

- braţe pedalier predispuse la desprindere. Cel de pe partea dreaptă era sudat de foaie, poate de cineva sătul de bibileală.

- frâna faţă complet inutilă. Atingea anvelopa, dar ăsta era maximul pe care îl putea face. Nu mi-a trecut niciodată prin cap s-o folosesc.

- imposibil de urcat cu ea chiar şi o pantă blândă

- după un drum mai îndelungat, zonele care se resimţeau cel mai mult erau palmele

- pentru o poziţie mai confortabilă la drum lung, prindeam ghidonul de lângă pipă (deşi parcă nu avea aşa ceva, ghidonul fiind prins direct pe gâtul furcii)

- chinuială majoră la umflatul roţilor, cu o pompă care cred că avea aceeaşi vârstă ca şi bicla. Trebuia să prinzi roata cu degetul mare ca să poţi ţine pompa presată pe ventil, ea neavând nici un mecanism de fixare/etanşare în afară de o garnitură zdrenţuită de cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu greutatea n-am treabă, o las în garaj :) Vreau să am cu ce mă duce la liceu, acolo sunt câteva trepte de urcat/coborât ca să ajung în curte la rastel. La partea cu urcatul unei pante mă gândesc şi eu cum o fi, că am o pantă mică aproape de bloc :)

Dacă nu merge pe bicicletă la deal, sigur merge pe lângă :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Carpati si Victoria aveau jante de tabla ambutisata , 36 de spite , butuci otel tip Rennak. Frana aia este eficienta, insa padul era original din piele groasa. Din cate imi amintesc angrenaj 48 si pinion 13. Nu aveau deloc rulmenti, butucii, pedalierul si pedalalele erau pe casete. La fel erau montate si cuvetele.

Anvelopele erau intr-adevar Victoria 700Cx40, borsetele si seile erau din piele. O bicicleta barbateasca avea in jur de 20 kg insa imi amintesc ca se miscau foarte lejer si in plus duceau o greutate considerabila.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca bicicletele romanesti aveau cauciucuri de 635. Poate doar Tohanul?

Se poate pune un pinion mai mare, sunt in bazar Suceava si de 20 si de 22.

Se gasesc piese de schimb dar de calitate foarte proasta, facute pe vapor (pe bune). Foarte rar mai gasesc piese originale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Bucuresti, la targul Vitan am vazut pe la niste batranei multe piese de tohan, carpati, pegas etc. Piesele cred ca sunt originale, sunt pline de praf, vaselina sau chiar putina rugina pe la margini, se vede ca-s vechi. Preturile sunt insa destul de piperate, dar daca te duci la spartul targului, obtii reduceri bune.

Imi amintesc chiar de un butuc spate de pegas, era in cutia originala, veche, in punga - plin de vaselina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am folosit o bicicleta ukraina a fost cumparata prin '94 dintrun bazar unde veneau rusii, si am folosito timp de 4 ani,am tot bagat bani in ea pana cand am renuntat si imi cumparasem un mtb care la vreamea lui si asta era destul de scump.

Piese pentru asemenea biciclete se mai gasesc doar prin bazar de o calitate foarte proasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca discutia e veche dar hai sa dezgrop subiectul :) Am reusit sa reconditionez de curand un Carpati.Am avut ceva probleme cu jantele care nu au mai putut fi folosite si mi-am dat seama numai dupa ce le-am vopsit(ore de munca)

oricum asa arata:http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati5.jpg

                           http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati3.jpg

                           http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati1.jpg

                           http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati2.jpg

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari. arata foarte bine. mai ales saua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca discutia e veche dar hai sa dezgrop subiectul :) Am reusit sa reconditionez de curand un Carpati.Am avut ceva probleme cu jantele care nu au mai putut fi folosite si mi-am dat seama numai dupa ce le-am vopsit(ore de munca)

oricum asa arata:http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati5.jpg

                           http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati3.jpg

                           http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati1.jpg

                           http://www.vanderbike.ro/wp-content/uploads/2014/07/carpati2.jpg

Foarte frumos, imi place mult cum a iesit. De curand am gasit si eu un Tohan Carpati in stare destul de buna (mai am nevoie doar de frana, far si roata fata). Pana si emblema e in stare foarte buna, acum intrebarea e: unde ai gasit acel sticker cu Carpati ? sau cum ai reusit sa il faci? deasemenea acele lini sunt niste detalii foarte frumoase (probabil e o intrebare prosteasca, dar sunt la inceput si chiar mi-ar prinde bine niste sfaturi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acela nu este sticker, e vopsea ,pe care am aplicat-o dupa ce am facut conturul in photoshop,vectorizat si taiat digital un sticker dupa care l-am dezlipit si a ramas vopseaua.Acelasi lucru si cu liniile.practic este o fanta intr-un sticker in care am aplicat vopsea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.