nicuvasile2008

B-TWIN Fan Club

Recommended Posts

Știe cineva dacă în 2016 se vor introduce pe piata full suspension de la b'twin cum ar fi 520s sa zicem, dar sa fie cu roata de 27.5?Am văzut ca pe partea de hardtail(modele noi) cat și bicicletele full mai scumpe am văzut ca sunt pe roti de 27.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupun ca lanturile bicicletelor voastre sunt tot de la ei, ce parere aveti despre ele, sunt fiabile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumpărat bicicleta echipată cu lanț Sram PC 830, cu zală rapidă. Impresii - lanțul nu mi-a făcut nicio problemă, uzură minimă după vreo 1500-2000 km (ce-i drept, în mare parte pe asfalt, fără pedalat în picioare). Nu face zgomot, a uzat foarte puțin pinioanele și foile. În plus, a adunat foarte puțină mizerie cu ungerea inițială.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ungerea initiala e cum a venit lantul din fabrica, care e foarte ok.

Totusi sper ca ai mai curatat transmisia in acei 1500km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur că am mai curățat-o, dar m-a surprins cât de bun a fost uleiul ăla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

De vreo 2 saptamani sunt posesorul unei RR520. Sincer mai bine as fi luat 560, dar cei de la Decathlon mi-au refuzat schimbul dupa 1 saptamana. Asta e. 


Știe cineva dacă în 2016 se vor introduce pe piata full suspension de la b'twin cum ar fi 520s sa zicem, dar sa fie cu roata de 27.5?Am văzut ca pe partea de hardtail(modele noi) cat și bicicletele full mai scumpe am văzut ca sunt pe roti de 27.5

 

S-au introdus cu 27'5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea tarziu  :D de acum sunt fan Cube de 29 chiar. Atunci eram interesat de un 520S si era prezentat pe site in versiunea de 26" . RR520 hardtail am vazut si eu la magazin de 27.5 ,dar RR520S care e full suspension era tot de 26.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce FS sa cumperi cu 2000lei din magazin, nici sh nu ai ce lua de acei bani ;)

Mai bine ca ai luat hardtail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, am tot full pana la urma făcut pe piese. 520s era bun în felul lui. Ca mai puneam piese de pe bicla veche.Dar dacă se făcea trecerea la 27.5 și la acele modele nu se merita upgrade-ul de cadru +alte piese de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce FS sa cumperi cu 2000lei din magazin, nici sh nu ai ce lua de acei bani ;)

Mai bine ca ai luat hardtail.

 

Asta nu-mi place la RR520:

 

-Furca Suntour cu 80 mm, e lesinat rau. Chiar slabut as putea spune, atat la sarituri slabe asa pe borduri, cat si la coborare, desi la coborare cam face fata daca nu e ceva agresiv

-Schimbatorul fata da rateuri mai tot timpul si nu e de la reglaj, asa e el, banuiesc, bine poate daca as sta s-o bibilesc juma de zi,poate, dar nu cred ca are rost,

-deasemenea angrenajul fata e slab de tot, rotile dintate fiind stantate, nu se pot desface, asa ca,no asta e in banii acestia

-pedalele sunt din plastic ieftin, la prima coborare s-au julit rau, le-am si schimbat cu ceva mai de calitate din aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne cand va aud cu sarituri pe borduri, ma apuca groaza bre! :)

Aia nu e bicicleta sa dai dropuri cu ea, e o bicla de plimbat lejer, asfalt si forestiere usoare. 

Bicicleta trebuie rodata si, dupa 3-4 saptamani de la achizitie, reglata din nou de un mecanic bun, in caz ca utilizatorul nu stie.

Folositi, oameni buni, bicicleta pentru ce e facuta. Si daca nu stiti, invatati intai teoria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand spun sarituri pe borduri nu ma refer la miscari de trial, ci la faptul ca nu ma opresc la fiecare bordura sa cobor sau sa urc, ci sar direct. Nu sunt incepator, prin liceu am avut niste incercari de trial, am avut si niste biciclete ca lumea, insa NU m-am mai atins de MTB de aprox 7 ani.

 

Acum am ajuns in stadiul in care vrau sa ma reapuc. Stilul meu nu e strada, nu-mi place sa ma duc pe asfalt mult, si imi place sa ma mai prostesc facand diverse sarituri pe care nu le-am uitat de cand eram tanar. Da, ok am inteles ideea ta, insa ce sa fac nu ma pot obtine nu pot sa ma duc cuminte pe asfalt si sa nu fac nimic decat sa pedalez. De asta am si zic ca 560-ul mi-ar fi fost mai bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg, dar astea sunt MTB de XC (520, 540, 560). Nici pe 560 daca-l iei la 13-14 cu sarituri, n-as crede c-o sa-i fie prea bine.

De ce nu ti-ai luat o bicla de DJ second?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptr ca am actionat asa la impuls. M-am plimbat prin decathlon si am vazut/placut luat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deh... cheltuielile facute la impuls pot avea urmari neplacute :).

Sfatul meu este fie s-o folosesti in parametri ei normali, fie s-o vinzi cuiva care se plimba lejer iar tu sa-ti iei una mai solida de DJ/street.

Sa te plangi ca bicla nu e la inaltimea asteptarilor, desi ea saraca n-are cum sa fie, avand o indicatie diferita de utilizare, nu prea te ajuta.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@zelpix eu cred ca vreun "prieten" "mai priceput" ti-a criticat bicla si de aia nu mai esti multumit de ea,din ce spui tu ca faci cu ea ,scuza-ma dar se poate face si cu o cursiera. Daca pedalele s-au julit inseamna ca le-ai atins de ceva,asa toate se julesc,chiar si seile patesc asa ceva cand cazi,nu mai zic de coate si genunchi.Schimbatorul ala cred ca nu are cablul intins cat trebuie(nu e ceva grav)iar placile(foile) sunt capsate ,se practica la cele de mtb,dupa ce se uzeaza le poti schimba cu ce vrei.

Eu cred ca e o bicicleta suficient de rezistenta si nu cred ca o s-o rupi tu asa usor,mi se pare ca ei chiar garanteaza cadrul pe viata.

Bazeaza-te pe impulsul tau(ala cand ai probat-o si ai cumparat-o) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@zelpix eu cred ca vreun "prieten" "mai priceput" ti-a criticat bicla si de aia nu mai esti multumit de ea,din ce spui tu ca faci cu ea ,scuza-ma dar se poate face si cu o cursiera. Daca pedalele s-au julit inseamna ca le-ai atins de ceva,asa toate se julesc,chiar si seile patesc asa ceva cand cazi,nu mai zic de coate si genunchi.Schimbatorul ala cred ca nu are cablul intins cat trebuie(nu e ceva grav)iar placile(foile) sunt capsate ,se practica la cele de mtb,dupa ce se uzeaza le poti schimba cu ce vrei.

Eu cred ca e o bicicleta suficient de rezistenta si nu cred ca o s-o rupi tu asa usor,mi se pare ca ei chiar garanteaza cadrul pe viata.

Bazeaza-te pe impulsul tau(ala cand ai probat-o si ai cumparat-o) .

Mda, multumesc.

 

M-au sunat cei de la Decathlon, maine ma duc sa-mi schimbe bita ;-), de care sa iau? ma gandesc sa iau 720-ul (RAFAL).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar esti in dispozitie de aruncat cu banii? :))

720 e bicla foarte buna, dar nu inteleg de ce saltul asta.

Cat de mult o sa te dai? Daca nu ai de gand sa faci offroad ca lumea, nu e cazul sa sari la 720, 560 e suficienta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar esti in dispozitie de aruncat cu banii? :))

 

Nu, dar vreau sa iau ceva cu care sa ma pot "prostii", si sa nu ma doara capul dupa aceea.

 

Oricum maine ma duc pe la ei, si vad un pic testez la fata locului, ca de citit si vazut review pe youtube am vazut destule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, am schimbat cu RR560. Decathlon a fost mai mult decat amabili, schimbul si returul a mers fara ABSOLUT nici un comentariu. AM dus bita inapoi, au verificat sa fie in regula, am ales noul model , am facut micile reglaje, am platit diferenta si dus am fost.

 

Nu stiu daca mie permis dar o sa imi scriu primele impresii.

 

Dupa ce am ajuns acasa, am pus bita pe stand, si am scapat de sonerie, proiectoare, ochi de pisica, aparator lant, si in geenral de toate plasticaraia de pe ea. In principiu nu-mi place sa am pe bita nimic ce nu este necesar, iar ghidonul imi place sa fie "curat" si aranjat.

 

AM curatat lantul cu WD40, si am uns cu ulei "de la mine". Am verificat si strans suruburi, ce mai era de verificat, reglat furca.

 

Am schimbat pedalele cu un model din aluminiu, pe care il aveam de mai demult.

 

Am comandat de pe net o foaie de la RACEFACE pentru ca din start stiam ca vreau sistem 1X.

 

Am luat jos pedalierul care e de la TRUVATIV (SRAM), am scos foile, si am montat RACEFACE-ul.Perfect pana acum.

 

Asa am scapat de schimbator fata care era un SHIMANO ALTUS, si maneta SRAM, plus cablaraia aferenta.

 

Si asa am un sistem 1X9, perfect pentru mine. In spate lucreaza un ansamblu SRAM X7, iar in fata fiind o furca SUNTOUR blocabil cu 100MM.

 

Bita se comporta destul de stabil asa cum e acum, mi se pare mai comfortabil marimea L (eu avand 1'83), rotile fiind de 27'5.

 

Cadrul este destul de rigid, imi place furca ca fiind blocabil il pot folosi excelent cand sunt pe asfalt, iar cand ajung in padure la un downhill distractia incepe cu adevarat. Stiu ca cursa de 100mm, e destul de mica pentru downhill, dar bita nu e folosita exclusiv pentru aceasta.

 

Ceea ce vreau sa fac in curand este sa scot o foaie intermediara din cele 9 de pe caseta, si sa bag unul de 32, raportul la care sa ajung fiind de 36 la 32.

 

That's it for now.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, da-te cu spor, dar nu exagera cu downhilu, chiar daca pari sa stii ce faci :)

Nu stiu daca pinioanele mari sunt separabile (?).

Poti sa-ti iei o caseta 12-36 pentru scopul precizat de tine:

http://harriscyclery.net/product/shimano-hg400-12-36-9-speed-cassette-3054.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, da-te cu spor, dar nu exagera cu downhilu, chiar daca pari sa stii ce faci :)

Nu stiu daca pinioanele mari sunt separabile (?).

Poti sa-ti iei o caseta 12-36 pentru scopul precizat de tine:

http://harriscyclery.net/product/shimano-hg400-12-36-9-speed-cassette-3054.htm

Mersi frumos.

 

Si inca ceva. Incerc sa tin sub control "the shopping frenzy", pentru ca stiu foarte bine, dupa ce iti iei o bita, si daca esti pasionat si incepator pot sa iei razna cand vezi ce componente sunt si cat de "cool" ar fi sa le ai.

 

Prin asta ma refer la faptul ca sunt constient, ca pe bita "as is" am platit 2599 de RON, plus foaia care a fost 210 RON, astfel per moment sunt la 2710 RON. E ok, deocamdata, nu vreau si din punctul meu de vedere e pointless sa ma apuc si sa schimb niste componente de pe el, doar de dragul de a avea ceva mai durabil .

 

In momentul in care simt ca nu imi ajunge ceea ce am, SAU vrea ceva de downhill, atunci imi iau o bita de downhill. Cum zicea cineva pe net: "Niciodata nu ai prea multe biciclete". Bine, omul avea vreo 7 bucati, fiecare specific terenului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

După ce îți sare prima dată lanțul o să descoperi că ai nevoie de un chainguide - care nu poate fi montat pentru că angrenajul e pe pătrat - moment în care va trebui să montezi la loc deraiorul față, blocat din șurubuile de limită (sau să cumperi un ghidaj cu colier).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de info.

Deocamdata sunt ok, m-am uitat un pic pe net si oi gasi daca o sa fie cazul, dar doar pe ebay am vazut.

La noi in romanica la vreun magazin online stiti cumva?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.