gogusclipici

Ce Ulei sa bag la Furca Fox?

Recommended Posts

doresc sa schimb uleiul la furca fox talas,si semeringurile,as dori sa stiu ce ulei imi trebuie,ma refer la ulei compatibil,nu fox original ca nu gasim aici in Romanica.

Astept sfaturi!

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la fox din cate stiu trebuie ulei 7.5W. Acum cu ceva noutati am inteles ca furcile mai noi ar avea nevoie de alt ulei(cred ca 5W). Cel mai bine e sa te uiti pe siteul de la fox pentru un manual al furcii tale.

Semeringuri de unde iei? Sa imi zici te rog cat te costa totu daca te apuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da WT,7,5 este pentru furca mea ,este un fox talas rl 2007,cele noi,au alte specificatii,bine astea ca nu poti baga 5wt sau 10wt is povesti,depinde de anotimp si viscozitate,eu prefer totusi sa bag ce zic ei,nu ca ar fii crima,dar na sa respect cifra.

Aici in tm,vor sa aduca Firma Fox racing shox,poate de la primavara,ca in romanica nu este niciunde,vai de noi.

Drew,semeringurile,in afara de dust swiper,care nu le gasesti la noi,totul gasesti aici,avem in Timisoara o firma ROlling,care vinde de toate in domeniul rulmentiiilor si al semeringurilor.eu dau jos semeringurile toate si garniturile,si ma duc la ei cu ele,ei le masoara si imi dau altel noi in schimb,pretul lo nu va depasi maxim 15 lei toate.uleiul maxim 30 lei,manopera zero,ca o fac cu un prieten care lucreaza la un atelier de biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru 7.5Fox 2007, baga un sfert Motorex 5W si 3 sferturi 7W. Motorex e mai vascos decat cel original fox. Parca orignalul de la Fox e facut de Torco pt 2007. Generatiile mai noi sunt silkolene. Baga Motorex dupa cum am zis. si e bine. Am facut eu calculul ca sa iasa aceeasi vascozitate. Dezavantajul e ca trebuie sa iei 2L, 1 L din fiecare vascozitate.

sincer nu as baga orice rahat de garnitura pe o asa o furca.

Eu mi-am pus varianta mai dura de la Enduro. Unii zic ca zgarie in timp bratele, dar nu am obesrvat asa ceva. In schimb, nu mai am ulei deloc pe brate. inainte din cand in cand mai trebuia sa le curat, acuma sun fara ulei.

Oricum, daca mergi ep varianta magazin de rulmenti, etc, scrie aici ce garnitra ai luat de la ce firma si cat a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca gasesti asa ieftine e super. Stiam ca la probike in brasova aveau semeringuri da sunt 150lei, ceea ce e destul de mult. Uleiul nu e asa scump, problema e ca n-am prea gasit 7.5 numa de 5 sau 15. Pe mine service-ul in ungaria cu totul a ajuns undeva la 235lei, deaia vreau sa fac o comparatie sa vad care e diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drew, am si cateva intrebari, referitoare la procedura de service in Ungaria, care cred ca mai intereseaza si pe altii.

In ce a constat service-ul? Doar au curatat-o si au schimbat uleiul, sau au schimbat si ceva garnituri, saibe, etc?

Furca ai trimis-o acolo prin posta, si dc da, costul transportului l-ai inglobat in costul total de care zici, 235 lei?

Cat a durat toata operatiunea?

Daca in banii astia au schimbat si garniturile, e muuuuult mai convenabil de trimis in service, decat sa fac eu operatiunea (150 lei un set de garnituri, 50-60 lei 1l de ulei pt amortizor, 20-30 lei ulei mai vascos-80W in loc de float fluid). In plus, procedura va fi facut de un profesionist, care pe deasupra mai are si toate sculele necesare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce scule omule,nu e nasa acolo,e doar un service de biciclete,chei imbus sunt necesare,si chei in stea,poate pentru unii e ceva extraordinar,dar eu pot spune ca am asa ceva acasa.

ulei nu te costa o avere,maxim 50 lei tot,nu este necesar sa cumpere uleiul cel mai scump,ca acolo nu sunt forte ca in motoarele de curse sau moticicletele de viteza,vorbim totusi de o bicicleta care in mod normal mai mult de 70-80 la ora nu atinge si asta foarte rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogule tata, du-te la un tractor si paote gasesti chestii care sa se potriveasca la furca ta.

Pe mine unul ma dispera zgomotele si orice ar afecta furca.

Repete: experienta personala.

1/4 ulei Motorex 5W si 3/4 ulei Motorex 7.5W. Astefel se ajunge la vascozitate apropiata de 31cst cum are Fox original.

Daca vrei sa schimbi singur, mai speciala e o cheie tubulara/inelara de 26, care nu e prea standard.

Mare grija la parta de jos a fucrii. Acolo sunt niste garnituri de plastic ca se zdrobesc la montare (crush washers). Daca nu le inlocuiesti, curge uleiul. Garniturile dedicate de la Enduro sau Fox vin cu un set de crush washers.

Daca ai ulei de furca, ulei cutie viteze (float fluid), garnituri noi, crush washers, cheie tubulara/inelara 26, tubualara de 10, da-i bataie singur. Gasesti instructiuni pe net.

Dureaza juma de ora daca esti indemnatic. Prima oara dureaza mai mult pana vezi ce si cum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nici intr-o furca FOX nu pun cel mai bun ulei pe care il pot gasi, atunci nu stiu in ce as mai putea pune. E ca si cum ai pune gazolina, sau ulei ars de la Mc intr-un Ferrari, sa te zgarcesti la ulei atunci cand faci service-ul unei astfel de furci. Un ulei prost iti poate infunda amortizorul dupa o vreme, sau cine mai stie ce... Dar vorbim aici de uleiuri cu adevarat proaste, no-name sau contrafacute.

Oricum, cifra data de tine, 50 lei, nu e departe de ce estimasem eu (eu am calculat la bidon, 1litru ulei de furca +0.2l ulei transmisii). Si, dc mai pui 150 lei simeringurile de schimb, ajungi aproape la suma lui drew, de-asta intrebam ce intra mai exact in procedura de service pe care o fac cei din Ungaria.

Numai bine voua si furcilor voaste :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu kitul asta de la enduro,si cunosc si uleiurile originale fox,ideea e ca nu merita sa bagi o avere in furca,pentru ca nu o tii pina mori,eu am luat-o acum juma de an,second hand,ce ma enerveaza la ea ca lasa o mica dara de ulei cind si cind,in rest merge bine furca.

Am discutat cu multi si de pe mtbr.com,forumul de acolo,si va spun ca e ok si uleiul motorex care se face in suedia si elvetia,nu este chinezesc,si nu blocheaza furca,nu merita sa dai pe un kit de semeringuri 25-30 euro,si pe ulei la fel,cand toate astea le poti rezolva in maxim 100 lei.

computerele si bicicletele nu le tinem pina murim,chiar asa fomisti nu suntem,totusi nu stam in bangladesh sau somalia,mai ne descurcam noi cumva si la 2-3 ani ,facem niste upgrade-uri.

singura problema la mine e ca nu stiu exact ce ulei sa pun la pistonul de aer,ca la restul m-am prins de treaba.

Dust wiper se pot si spala,curata,si monta inapoi,alea de jos poti gasi si la noi,ma refer la crush washers.

Daca studiati pozele cum arata,nu este nimic deosebit la garniturile alea,daca gasesti o firma care comercializeaza garnituri adevarate,poti pune chiar mai pune ca alea din fabrica.

Credeti ca fox face garnituri,sa fiim seriosi,un caz similar este la rulmenti,la masini si moto,biciclete,cand se uzeaza mogaldani merg sa cumpere doar original,original ciuciu,ca nimeni nu isi face rulmenti,poate 10 la suta din producatori.Cei mai tari la rulmenti sunt SKF,dar multi nu stiu,ca vor original,ca e cel mai bun,povesti.

Omul e comod,si prefera totul pe tava,indiferent de costuri,poti face multe la bicicleta fara sa dai o sacosa de bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trimis furca in Cluj la George, cel de la sportbike, pana acolo mi-a dus-o un prieten deci a fost moca:P . George o duce la aia in Ungaria si le zice ce vrei sa iti faca la furca, in cazul meu am vrut schimb de semeringuri si ulei. In final cand a venit furca, curier rapid atlasib - 35lei a venit si cu o foaie tiparita cu toate lucrurile facute la ea si omul care a facut-o. Am transformat din forinti in lei si venea undeva la 190 - 200lei ce au facut ei acolo.

De desfacut stiu ca nu-i asa o munca grea, am un prieten care si-a facut reba si merge ok. Da din cauza ca nu gasesc semeringuri ieftine pentru un ban in plus prefer so trimit la unguri sa o faca ei ca stiu mai bine si cred ca am si garantie 1 an parca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fain atunci,daca este si garantie,service profi doar de fox este in germania la Toxoholics.de,care is mama lor aici mai prin zona,stiu de aici din tm care au trimis la ei,dar nu vreti sa stiti cat a costat,aproximativ 100 euro,service complet,si asta fara transport,ceea ce mi se pare exagerat de mult,dar facut profi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da-ne de veste ce siemeringuri ai gasit la noi si cat au costat.

In vreatul stang (aer) se folsoeste acelasi ulei ca in cel drept si sus, unde intra aeru, bagi ulei cutie viteze 80-90.

Unii zic ca in partea de jos se bagi uei de motor 30-35W ca astalaltu e prea subtire si prea putin in bratul stang, si in timp se duc bucsele (bushings).

Share this post


Link to post
Share on other sites

baieti azi am fost la un magazin de motociclete,este ulei motorex la litru ,special de furca,5w sau 7,5w,pretul unui bidon este 49 lei,nu este bas ieftin,dar na ,cel putin de 4 ori bagi din sticla asta,si uleiul de cutie este 35 lei litrul,tot motorex.Semeringuri si garniturile nu stiu inca cat sunt,dar voi afla saptamina viitoare ca desfac furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogule, se apre ca nu citesti atent.

Normal ca Motorex, SPECIAL DE FURCA.

Ai crezut ca bagi in bratul drept alfel de ulei.

Da inca o data, vezi ca 7.5 W de la Motorex != 7W de la Fox. Motorex e mult mai gros.

Ulei cutie, du=te la benzinarie omv si gasesti la 20 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e foarte usor sa desfaci furca,doar sa fii atent si sa ai scule,este film care arata ca la tembeli,deci oricine poate face,doar daca nu-l duce capu deloc sau ii este teama sa nu buseasca furca,nu e nimic sofisticat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am luat uleiul,80w90 mobil de cutie,si motorex 10w,de furca special.ulei furca 50 lei,ulei cutie 32 lei,semeringuri voi lua,dupa ce desfac furca,am facut rost si de ac pentru negativ chamber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2007, 2008 TALAS 130 & 140(O/B R, RL & RLC dampers)

FOX Green 10 wt. Damper 160.0

Spring-side O/B 10.0

FOX Float Fluid IFP Chamber 3.0

Main Chamber 5.0

Negative Chamber 3.0

Tu ai luat Motorex 10W. Asta are vascozitate 52.5 cst la 40 grade.

Fox recomanda Fox Green 10wt. Asta e identificat cu Silkolene Fork Oil (nu PRO RSF - asta e FOX red) care are 35cst. Fa diferenta.

Eu zic sa trimiti furca la altcineva ca nu te pricepi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merge si motorex 7,5w,ca asa folosea fox inainte

ce zici sa ma duc cu ea la service,ca nu ma pricep,asa este ai dreptate,lasa ca eu imi fac furca cum cred eu de cuvinta,si va functiona la fel de bine,ca nu sunt primul si nici ultimul care face home made tot la furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- fox nu a folosit motorex

- daca zici de motorex 7.5, de ce ai cumparat de 10? Apropo, la noi la serviceuri intr-adevar se uita pe cutie ce scrie si de-ala baga. "Parca la fox e 7, ia de aici bidonu de motorex.." Merge si ala, da ma intreb de ce fox au ales o anumita vascozitate pt furcele lor.

doar vreaus a te ajut. fa-o acasa ca si eu am facut-o, da fa-o calumea. uleiul luat de tine e de 1.5 ori mai gros decat cel original.

trebuie sa iei unul mai subtire si sa il combini acuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maine e ziua cea mare,desfac furca,ulei am luat motorex 5w,un amic a pus tot asa ceva,si e foarte ok.lucreaza mai fluent furca,si nu ingreunat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.