popeyero

Cursiera comodă

Recommended Posts

Salut

Is incepator in ale ciclismului, adica am mers pe sosea cu bicicleta de oras, dar nimic special.

Vreau sa-mi cumpar o bicicleta rapida pentru sosea.. O cursiera ar fi ok (vreau o bicicleta foarte rapida, cum am zis), dar nu imi place pozitia super aplecata in care stai, as prefera un ghidon drept. S-ar putea modifica o cursiera pentru ghidon drept?

Cu aceeasi bicicleta foarte rar, (cu cauciucuri schimbate, bineinteles), s-ar putea merge si pe macadam/offroad eventual?

Ma gandisem ceva de genul: forme 2

Multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozitia ta pe cursiera e in stransa legatura cu rezistenta din partea aerului, implicit viteza ta. Dar pentru o prima bicicleta ti-ai ales una decenta, fara artificii, si "inrudita" cu cursierele. O vei mai putea imbunatatii pe ici pe colo de vei simti nevoia.

Cu cauciucuri balonate de 35 mergi cu putina atentie prin ce coclauri vrei. Ramane sa te interesezi tu ce cauciucuri permit furcile si clestii de frana. Clesti de frana care sa permita balonaj mai mare exista in comert insa si astia cu care vine bicicleta par destul de permitivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe cursieră nu trebuie să stai neapărat super aplecat. Sunt cursiere concepute pentru distanțe lungi(ex: Specialized Roubaix), altele pentru competiții(ex: Specialized Tarmac).

Dar dacă vrei și off-road ușor atunci un ciclocros este mai potrivit. Dar mai întâi trebuie precizat bugetul de care dispui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bobanarh: multumesc mult de raspuns. E logic faptul ca pe cursiera ai o rezistenta mai mica a aerului, dar eu nu vreau sa fac recordul orei. Prefer o pierdere in viteza unei pozitii mai confortabile pe care sa pot sa pedalez 3-4 ore fara sa ma doara toate (in special gatul).

@ aditz: multumesc pentru raspuns. la ciclocross m-am gandit si eu, dar imi par mai grele. Bugetul e sa zicem de 450 de euroi.

In orice eventualitate am o intrebare

Se poate pune ghidon drept pe o cursiera? E vreun impediment pentru asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand unei cursiere ii schimbi ghidonul asta se face impreuna cu schimbatoarele de viteza si manetele de frana. Piesele noi tre' sa fie compatibile cu deraioarele respectiv clestii de frana. Poate si o pipa mai lunga ca sa compensezi cat de cat pozitia inaintata de pe ghidonul (manetele) de cursiera. In rest... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate pune ghidon drept.

Impedimentul este ca arunci banii pe fereastra. Asta pentru ca trebuie sa cumperi: ghidonul, manetele de frana, manetele de schimbatoare de viteze(care trebuie sa fie din cele pentru Road nu pt MTB si nu le gasesti in RO), mansoane, manopera, etc.

In vreme ce trebuie sa vinzi(in pierdere desigur), ghidonul de cursiera si ergopowerele.

Sa stii ca pozitia pe o cursiera poti sa o schimbi si fara sa faci mutarea asta atat de radicala. Dai saua la maxim in fata si cumperi o pipa(doar atat ca si cheltuiala) mai scurta. Ghidoul ridicat spre tine iti aduce manetele mai in spate cu 2-3 cm si astfel te poti apropia de pozitia pe care o doresti.

Pe parcurs, pe masura ce te obisnuiesti poti sa dai saua la loc si sa pui inapoi pipa originala.

Ghidonul clasic de cursiera are avantajul mai multor pozitii ale manii in timpul turelor mai lungi. Mai precis patru pozitii, pe langa doar doua pozitii pe ghidonul drept, asta daca ii pui barenduri. Nu mai vorbesc de ergopowere, care sunt mai eficiente(parerea mea) ca pozitie decat cele folosite pe ghidonul drept.

Daca iti iei cursiera, de o problema tot o sa te lovesti. Spuneai ca vrei sa pui roti mai groase. Nu o sa poti. Daca totusi crezi ca te tenteaza sa faci si ceva offroad moderat, atunci si eu te sfatuiesc sa cumperi un Ciclocross. Nu e cu mult mai greu decat o cursiera si ai avantajul ca in timp poti cumpara si doua roti subtiri de cursiera, pentru momentele cand pleci pe asfalt.

Multi de aici(inclusiv eu) au incercat tot felul de combinatii de struto camile, sau sa faca din rahat, bici. Nu prea au reusit sa ajunga la biciul ala.

LE. Nu ti-am recomandat o bicicleta direct cu ghidon drept, gen CrosComp de la Cube, pentru ca sunt sigur ca la un moment dat o sa vrei coarne de cursiera. Eu cel putin asa am facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cursieră e cea mai comodă bicicletă la dostanţe lungi, dacă o iei pe mărimea ta şi o reglezi bine (înălţimea şeii, a ghidonului, lungimea pipei, poziţia faţă-spate a şeii). E mult mai comod ghidonul de cursieră decât un flatbar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cursieră e cea mai comodă bicicletă la dostanţe lungi, dacă o iei pe mărimea ta şi o reglezi bine (înălţimea şeii, a ghidonului, lungimea pipei, poziţia faţă-spate a şeii). E mult mai comod ghidonul de cursieră decât un flatbar.

Are dreptate, te vei acomoda repede cu o cursiera, cere la prieteni una si mergi putin cu ea, dupa cumpara-ti una pe marimea ta.. si ai sa vezi ca e ca o manusa.. Cursierele is foarte comode..

Vezi in Decathlon-Militari, e una pusa pe un rulou, poti merge pe ea, e marimea 50-52 nu-s sigur..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am trecut de la mtb la cursiera.La inceput, cand am vazut cadrul si coarnele aplecate m-am gandit ca o sa ma doara spatele dupa o tura mai lunga si o sa ma obisnuiesc cu ea greu. Dar m-am inselat, in prima zi am avut o febra musculara usoara la spate in rest nimic.E comoda, iar diferenta intre mtb si cursiera e imensa. (in cazul meu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am trecut de la mtb la cursiera.La inceput, cand am vazut cadrul si coarnele aplecate m-am gandit ca o sa ma doara spatele dupa o tura mai lunga si o sa ma obisnuiesc cu ea greu. Dar m-am inselat, in prima zi am avut o febra musculara usoara la spate in rest nimic.E comoda, iar diferenta intre mtb si cursiera e imensa. (in cazul meu)

Puteti sa va puneti ceva de genul asta pana va obisnuiti cu cursiera. Manete din astea duble se foloseau pe vremuri la semicursiere . Nu stiu daca merg montate la cursierele noi . Sunt bune pana te inveti cu cursiera si iti gasesti o pozitie comfortabila

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine,care am facut putina burta,a fost benefica cursiera,ca am cam dat burtica jos,pedaland asa aplecat...si eu sunt incepator in ale cursierelor,pe prima am primit-o anul trecut de Craciun,un Moozes de carbon.eu eram de parerea ca ma dau la fel pe orice bicicleta orice marime.dar acum,cand m-am dat pe zeci de biciclete anul asta,imi dau seama ca moozesul asta are cadru mult prea mic pentru mine.am 182,si cursiera are cadru de 52.la inceput mi s-a parut o,dar ,dupa ce m-am dat cu altele intre 56 si 60,imi dau seama ca e o diferenta imensa.trebuie sa iti alegi marime potrivita,altfel efortul zadarnic depus in plus te omoara!!!!si mie mi se pareau extrem de incomode cursierele(normal ca nu stai ca pe un treing sau mtb de comod,dar te obisnuiesti repede cu coarnele.eu tin mainile mai mult sus pe ghidon.am si ghidon de contratimp,dar nu prea ma sprijin pe el,ca imi rup gatul!!!!mai ales ca pe la noi drumurile nu sunt foarte bune!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati comvins trec si eu pe cursa.

Am o rugaminte de fapt va cer un ajutor, nu stiu ce marime i-mi trebuie. Am 182 si 105kg, deci care este marimeapentru mine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati comvins trec si eu pe cursa.

Am o rugaminte de fapt va cer un ajutor, nu stiu ce marime i-mi trebuie. Am 182 si 105kg, deci care este marimeapentru mine?

In general cei cu inaltimea de:

sub 170 cm au nevoie de un cadru 50 sau XS in cazul cursierelor si 14 pt mtb

170-175 cm au nevoie de un cadru de 52 sau S pt cursiere sau 16 pt mtb

175-180 cm au nevie de un cadru ce 54-56 sau M pt cursiere sau 18 pt mtb

180-185 cm au nevoie de marimea 56-58 sau M-L pt cursiere sau 19 pt mtb

185-190 cm au nevoie de marimea 58-60 sau L pt cursiere sau 20-21 pt mtb

peste 195 cm au nevoie de un cadru de cel putin 62 sau XL pt cursiere sau de la 22 in sus pt mtb

SAU

http://www.marosbike.ro/page/Alegerea_marimii_bicicletei~61.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general cei cu inaltimea de:

sub 170 cm au nevoie de un cadru 50 sau XS in cazul cursierelor si 14 pt mtb

170-175 cm au nevoie de un cadru de 52 sau S pt cursiere sau 16 pt mtb

175-180 cm au nevie de un cadru ce 54-56 sau M pt cursiere sau 18 pt mtb

180-185 cm au nevoie de marimea 56-58 sau M-L pt cursiere sau 19 pt mtb

185-190 cm au nevoie de marimea 58-60 sau L pt cursiere sau 20-21 pt mtb

peste 195 cm au nevoie de un cadru de cel putin 62 sau XL pt cursiere sau de la 22 in sus pt mtb

SAU

http://www.marosbike...icletei~61.html

Deci ti-ar trebuie 56-58Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specialized Roubaix, Cannondale Synapse, Cervelo RS, Felt seria Z, Look 566 ... sunt considerate modele care pun accentul pe confort. (chiar daca am enumerat cadre de carbon unele modele au si varianta pe aluminiu). In teorie la aceste modele top tube este ceva mai scurt si headtube un pic mai mare.

Confortul insa la aceste modele nu vine doar din geometrie, este foarte mult marketing aici. Un headtube mai mare se poate "simula" si punand mai multe distantiere la furca.

Nu cred ca s-a inventat cursiera care te scuteste de la primele 2-3 zile de folosire de un usor disconfort spate, gat. Dupa care dispare odata pentru totdeauna. Confortul insa tine si de reglajele particulare individuale, masura corespunzatoare, sa, etc. Asa cum s-a mai spus, ghidonul de cursiera este mai comod decat un flatbar.

Nu este determinant, dar important, confortul la sosea nu se masoara dupa 20 de minute ci dupa 100-140 km la o tura. Aici se va vedea diferenta intre o cursiera de otel si una de aluminiu. Asadar, cel putin eu, cand aud despre confortul pe cursiera ma gandesc in primul rand la o cursiera de otel. (otel de calitate).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

am cumparat ieri o cursiera ZEUS,e cam mica pentru mine,marimea 50.sa va zic despre ce e vorba:

frumusica,stare foarte buna..si...ghidon de mountain bike,schimbatoare deore xt,manete,tot deore xt.in rest cum a venit de fabfica,jante Vuelta,schimbatoare mai slabute si frane,shimano Tiagra.m-am dat o tura cu ea..mi se pare extraordinar de comoda cu ghidonul asta siu cu schimbatoarele si manetele frana pozitionate astfel!!!ma joc cu ea.fac ce vreau in trafic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! N-are rost sa deschid un topic nou, asa ca voi intreba aici: ce parere aveti de cursiera B-Twin Sport 2? Detine cineva o astfel de bicicleta? Am vazut-o de curand la Decathlon-ul din Bucuresti, la pretul de 2400 RON.

http://www.decathlon...rt-2-155791541/

Si daca tot veni vorba, imi puteti spune ce alte cursiere pot cumpara cu 2400 RON? Atat imi permite bugetul, momentan. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! N-are rost sa deschid un topic nou, asa ca voi intreba aici: ce parere aveti de cursiera B-Twin Sport 2? Detine cineva o astfel de bicicleta? Am vazut-o de curand la Decathlon-ul din Bucuresti, la pretul de 2400 RON.

http://www.decathlon...rt-2-155791541/

Si daca tot veni vorba, imi puteti spune ce alte cursiere pot cumpara cu 2400 RON? Atat imi permite bugetul, momentan. Multumesc!

Am eu, in banii astia e cea mai bine echipata cursiera noua, mie imi place foarte mult. Totusi cel mai bine ar fi ceva second hand, eu mi-am luat-o noua din cauza ca sunt inalt si la bazar nu gaseam marime mare. La banii astia nu gasesti o cursiera noua mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si eu in dilema un timp: sa imi iau cursiera sau mtb, dar cum prima varianta costa destul de mult, iar cea de-a doua nu imi oferea confortul necesar (am 1,90 si nu prea stau bine pe un mtb de 26") am ales un merida crossway 20 si pot spune ca sunt foarte multumit de compromisul facut. E suficient de agila si de rezistenta la gropi in acelasi timp. Desi am achizitionat-o in toamna am avut timp sa fac destui km cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

subscriu,la 25 bulioane poti lua o piesa noua dar cu echipament slabut.desi in trecut eram adeptul lucrului nou,inclusiv la masini,mai la batrinete,cind devine omul mai intelept,optez si recomand sh dar ales cu mare atentie ,eventual insotit de cineva care e maestru in asa ceva.sa va ic ceva,valabil si la bicle si la auto,cind e produsul nou?stiti cind?cind este in vitrina in magazin,cum ai iesit cu el,nu mai este nou.proba?incercati sa-l vindeti ,sa vedeti cit vi se ofera,valabil si la masini.aici fac o paranteza,am avut 3 dacii noi si un cielo tot nou.cind mi-a venit mintea la cap am ales o masinie de familie monovolum,sunt fan masini de familie,comode...zic,aleg un renault secenic var.lux privilege,cu trapa,plafon de sticla,magazie de cd,cititor de mp3,produs in 2004,cump de la cineva care il luase de la o muiere din zaragossa,la 75mii km.ca si nou.nu zic pretul ca nu facem reclama.la bicla alesei un cannondale,bine ingrijit,usor cu shimano 105.ca si cel de mai sus,bugetul era de max.25 bulioane,am dat 19 si nu-mi pare rau,sunt incintat de el.d-aia zic,un sh ales cu grija cu un cunoscator alaturi si sunt destule oferte.ah!daca dispui de cascaval,alege una noua da'echipata ca lumea,dar bagi 3000euroi?daca te cheama virinel columbeanu si vrei sa te dai cu o cursiera...poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrucat aproape nimeni nu o poseda aici, cel mai bine cauti informatii pe siturile straineze. Am vazut-o si eu la Decathlon si mi s-a parut OK si am cautat-o pe NEt, asa, de amorul artei/sa nu mor prost. Si am gasit numai lucruri bune despre ea. NU mai gasesc linkul dar Cycling Active facuse un top al bicicletelor de 500L si Sport 2 era pe locul 2, la bataie cu Trek 1.2

Am retinut ceva de genul asta:

http://www.220triathlon.com/gear-review/b%E2%80%99twin-sport-2

http://asitc.wordpress.com/2010/11/01/btwin-sport-2-review/

http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?p=16091924

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea personala este, vrei bikla rapida de sosea usoara si sa mearga ca vantul alegi cursiera cu ghidon curbat .Ghidonul drept reduce viteza nu mai ai aerodinamica corespunzatoare. Ghidonul drept este minunat in oras unde te ajuta sa vezi pericolele mult mai bine. Eu am renuntat la mtb si am facut o bikla de oras dintr-o cursiera usoara si am pus un ghidon drept usor si am pastrat de la mtb doar franele tip v. Daca insa ai trasee proaste prin noroaie gropi etc ciclocrosul cu ghidonul drept este rege. Sunt nenumarate variante iar cu 450 euro poti realiza usor acest lucru

bafta si sa ne spui ce ai facut in final :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea personala este, vrei bikla rapida de sosea usoara si sa mearga ca vantul alegi cursiera cu ghidon curbat .Ghidonul drept reduce viteza nu mai ai aerodinamica corespunzatoare. Ghidonul drept este minunat in oras unde te ajuta sa vezi pericolele mult mai bine. Eu am renuntat la mtb si am facut o bikla de oras dintr-o cursiera usoara si am pus un ghidon drept usor si am pastrat de la mtb doar franele tip v. Daca insa ai trasee proaste prin noroaie gropi etc ciclocrosul cu ghidonul drept este rege. Sunt nenumarate variante iar cu 450 euro poti realiza usor acest lucru

bafta si sa ne spui ce ai facut in final :)

o poza aveti ? asa de curiozitate . multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.