popeyero

Cursiera comodă

Recommended Posts

JAFURI, JAFURI.........................dar cat de jafuri?. De exemplu eu sunt cu ochii dupa o cursiera (sunt incepator ) si ma intreb daca una noua cu echipare shimano 105 este de 4 ori mai buna decat una dasta (cam de atatea ori este mai mare pretul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAFURI, JAFURI.........................dar cat de jafuri?. De exemplu eu sunt cu ochii dupa o cursiera (sunt incepator ) si ma intreb daca una noua cu echipare shimano 105 este de 4 ori mai buna decat una dasta (cam de atatea ori este mai mare pretul).

La ce "jafuri" te referi ca poate nu-s jafuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.dimisport.ro/biciclete/cursiere/bicileta-drag-master-compact.htm

http://www.dimisport.ro/biciclete/cursiere/bicicleta-hoop-arrow.htm

prima este pe shimano 2300. de roti nu prea pot sa imi dau seama (si ar fi destul de importante)

Tinand cont ca ar fi pentru plimbare si nu pentru performanta ar fi un pret bun? In general cursiere "ieftine" nu prea am gasit pe net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e doar pentru plimbare eu zic ca merita acum mai intreaba poate gasesti si altceva la Decathlon spre exemplu este o cursiera rosie B'Twin Triban para la 1700lei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu suspectez ca nu gasesti asa ceva in tarile "cu apa calda" pentru ca acolo isi permit o echipare 105 fara probleme.

Hoop Arrow nu are ergopowere, manetele de frana sunt simple si schimbatoarele sunt SL-A050, adica asa:

Imagine postată

Asta e ceea ce primesti la 1200lei. Vrei ergopowere, dai 1500-1700lei, vrei dotari decente, dai si mai mult.

Poate ceva SH? la 1200 gasesti o cursiera cu ergo, in stare buna, aluminiu sau otel. Cadrele normale de otel sunt mai grele doar cu putin, nu e teava de calorifer sa cantareasca 1t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 3 cursiere de otel, 2 Koga si 1 Bianchi. Fiecare are sub 10 kile, nu cu mult dar sub 10 kile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Încă mai caut, după vreo patruzeci de ani de bicicleală o bicicletă care să-mi fie comodă măcar după o sută de kilometri !

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pai ne-ai bagat in ceata...cum ar trebui sa arate si sa fie echipata cursiera "comoda" pentru tine???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati cam deviat mult de la subiect. Ce e comod sau gandit a fi comod in "jafurile" prezentate mai sus? Exista topicuri pentru cursiere ieftine ... comfortabile la buzunar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot batutu site-urile si vad ca au aparut in ultima vreme destule cursiere ce ofera un mai mare confort (e specficat destul de clar ca previn solicitarea spatelui).

S-a cineva cu asa ceva:

Merida Road Lite

Specilized Roubaix, Ruby, Secteur

Trek Domane (nu Madone)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am o merida 88-24 2011. E facuta pentru incepatori in ale soselei si intr-adevar iti ofera o pozitie mai comoda prin faptul ca nu stai foarte aplecat precum pe un 'race'. Pe langa faptul ca ai un head tube lung, a mea cel putin, mai are si 4 distantieri, fapt ce imi ridica ghidonul sus, de aici si pozitia 'mai relaxata'. Am mers si pe o cursiera din gama 'race' si m-a durut putin gatul la inceput pt ca nu eram obisnuit cu pozitia (dar probleme cu spatele nu am avut). Insa, eu unul, o prefer pe cea 'race', altfel tragi pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pt greseala, gamele sunt Merida Race Lite si Merida Road Ride (confort).

Pe un MTB, scor vreo 25-30 de km in prima ora de pedalat pe platou si pante usoare, gume semislick (2.0), apoi raman la vreo 20. Cum pe mine ma intereseaza un pedalat cat mai usor si mai indelungat (cardio), incep sa cred ca o cursiera m-ar ajuta mult mai mult.

88-24 e din gama Road Lite, momentan:

Furca: Road Carbon Long-M5 /

Frâne F/S: Road Dual Pivot-long /

Transmisia: FSA Tempo 52-42-30 - Sunrace R6 12-25 - KMC Z7 8s /

S/F: Shimano Sora-GS - Shimano FD-2203 Manete schimbător

S/F: Shimano ST2300 /

Roţi: Alex R450 Black/NC (Shimano 2200 - Joytech)

Accesorii: Merida Anatomic Road OS - XM Comp CEN OS-8 - Merida Comp SB12 27.2

Şa: Merida Sport / Pedale: nu sunt incluse / Anvelope F/S: Maxxis Detonator 25 wire, 27tpi.

Greutate: 10,3 kg (M/L)

Pret 2800 lei.

Sunt dispus sa merg pe ceva mai bun calitativ, un fel vis sa ajung la TREK sau Specilized dar ma intreb in continuare daca diferentele dintre tipurile astea de cadre, sunt semnificative.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre aceste cursiere ce pareri aveti?

http://www.dimisport...-hoop-arrow.htm

http://www.dimisport...ter-compact.htm

Cum sunt schimbatoarele la prima? Sunt "corecte" preturile?

Am eu jaful ala de Hoop Arrow si la pretul asta n-o sa gasesti nimic in romania.

Am avut inaintea asteia, Drag Blade, care avea ergopowere.

Ma simt foarte bine pe ea, o am de cateva luni, am facut cam 1500km cu ea, merge de rupe, asa jaf cum spunea cineva ca este.

La dechatlon au aia un carbon la 5500 lei. Credeti ca merge de 5 ori mai bine decat Hoop Aroow? Ma indoiesc sincer.

Daca nu esti nu stiu ce performer, poti face f bine curse cu ea. Eu ies zilnic intre 40 si 70km doar pentru nenorocita asta de burta, care nu vrea deloc sa dea inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pt greseala, gamele sunt Merida Race Lite si Merida Road Ride (confort).

Pe un MTB, scor vreo 25-30 de km in prima ora de pedalat pe platou si pante usoare, gume semislick (2.0), apoi raman la vreo 20. Cum pe mine ma intereseaza un pedalat cat mai usor si mai indelungat (cardio), incep sa cred ca o cursiera m-ar ajuta mult mai mult.

88-24 e din gama Road Lite, momentan:

Furca: Road Carbon Long-M5 /

Frâne F/S: Road Dual Pivot-long /

Transmisia: FSA Tempo 52-42-30 - Sunrace R6 12-25 - KMC Z7 8s /

S/F: Shimano Sora-GS - Shimano FD-2203 Manete schimbător

S/F: Shimano ST2300 /

Roţi: Alex R450 Black/NC (Shimano 2200 - Joytech)

Accesorii: Merida Anatomic Road OS - XM Comp CEN OS-8 - Merida Comp SB12 27.2

Şa: Merida Sport / Pedale: nu sunt incluse / Anvelope F/S: Maxxis Detonator 25 wire, 27tpi.

Greutate: 10,3 kg (M/L)

Pret 2800 lei.

Sunt dispus sa merg pe ceva mai bun calitativ, un fel vis sa ajung la TREK sau Specilized dar ma intreb in continuare daca diferentele dintre tipurile astea de cadre, sunt semnificative.

mai bine incearca sa iei ceva sh , este si mai bun si cu echipare superioara

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine incearca sa iei ceva sh , este si mai bun si cu echipare superioara

si o sa fie si mai usoara. 10.3 kg e mult pt o cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"semicursieră" e un termen care a apărut odată cu gunoiul ăla de Pegas cu 5 viteze şi ghidon de cursieră, şi care nu înseamnă nimic. E ca şi cum ai zice semi-mountainbike. E o tâmpenie.

nu ca as dori sa intru intr-o polemica sterila cu cineva, insa termenul de semicursiera exista si in limba franceza: velo demi-course. se refera la biciclete cu cadru de cursiera, cu roti putin mai balonate decat cele ale cursierelor si pe care se pot monta aparatori de noroi si portbagaje. a nu se confunda cu bicicletele de touring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cursiera comoda inseamna dupa parerea mea in primul rand ceva scump.Daca doresti sa mergi sute de km i-ti trebuie ceva carbon si cu piese de calitate si greutate mica .Cat ar fi de comoda o bikla de otel de calitate si care cantareste putin sub 10 kg cum spune si SH_OLdevine incomoda dupa sute de km. Comoditatea ,calitatea costa .Am fost cu un amic pe o distanta de 120 km dus intors [bUCURESTI-PLOESTI] si am schimbat bicicletele la intoarcere .eu avand un colnago putin sub 10 kg el avand un merida la 8,5 kg .Am simtit imediat plusul de comfort si de viteza .Referitor la semicursiera nu este deloc o tampenie si el este un model de biciclete care a aparut de mult .Este facut in special dintrun cadrul de calitate mai slaba ca tevi mai grele are sisteme pentru aripi, portbagaje ,claxoane oglinzi laterale etc.Sa mai discutat despre acest subiect si sa facut istoria semicursierelor cu poze si argumente solide.O definitie mai corecta intre cele doua feluri de biciclete ar fi cum ai spune ; O bicicleta profesionista si o bicicleta de amatori In plus ele au si o geometrie diferita alte unghiuri au urechi la furci fata spate si la cadrul jos si cu ele poti face si altceva ,de pilda poti cara o butelie >-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buchter, explică-mi te rog care este legătura între poziție comodă și greutate bicicletei.

Cu ce favorizează o bicicletă mai ușoară poziția pe ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere pozitia comoda se reflecta in primul rand la sea.Aici incep necazurile si conteaza enorm sa ai o sea care i-ti convine si pe care te simti bine ,mai ales la drumuri lungi .Masura corecta si pozitia pe bikla este un alt factor important .Referitor la greutate asa este comoditatea dupa mine nu are legatura cu greutatea biklei.Ea insa se reflecta la o deplasare superioara implicit distantele le parcurgi mai repede.Apoi dupa cateva ore mai ales daca traseul este si cu multe urcusuri bikla cu greutate mai mare incepe sa te oboseasca.Dar comoditatea care o poate da o bikla de otel de calitate pe distante mai scurte nu o poate da un cadrul de aluminiu .La carbon da acolo comoditatea se discuta si cel putin specialisti considera carbonul mai bun decat otelul la toate capitolele.Eu raman prietenul batranului otel deoarece cu el am imbatranit si mie personal pentru plimbareti amatori mi se pare cea mai buna alegere .Comoda ieftina si durabila .Nu as zice nu la un carbon dar pentru mine personal sa dau bani multi pe asa ceva si pe praful asta nu se merita .Cu tinerii este cu totul altceva ,este normal sa i-si doreasca bikle de actualitate ,desi cineva care a fost in ITALIA a vazut ca lumea alearga si cu bikle de otel alaturi de carboane .

sanatate multa

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu ca as dori sa intru intr-o polemica sterila cu cineva, insa termenul de semicursiera exista si in limba franceza: velo demi-course. se refera la biciclete cu cadru de cursiera, cu roti putin mai balonate decat cele ale cursierelor si pe care se pot monta aparatori de noroi si portbagaje. a nu se confunda cu bicicletele de touring.

o semicursiera in general nu are schimbator de foaie(gen pegas si unele sputnik-uri,etc.) ci numai schimbator de pinioane!

Share this post


Link to post
Share on other sites
semicursiera e de domeniul trecutului ;)

 

Să vezi tu acuma ce război ai declanşat aici, cu Frank et co. Mă duc să-mi iau popcorn să privesc detaşat vărsarea de sânge :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

si te manaca si pe tine in (3 litere) si mai scormonesti si rahatul (a se intelege fecale, mai doct asa), fiecare cu a ma-sii, nici mie nu prea-mi plac astea retro, de fapt, nu imi plac deloc, dar sunt un biet om crescut la tara, unde retro era la ordinea zilei, asa ca am o scuza.

 

oricum titlul de cursiera comoda mi s-a parut intotdeauna o gluma buna, e ca si cum ai spune un full-suspension potrivit pentru asfaltul din oras, e bun sau trebuie sa iau triplu susupension

Share this post


Link to post
Share on other sites
semicursiera e de domeniul trecutului ;)

 

E vorba doar de un termen lingvistic, nu e cazul sa ne mai cramponam de el.

 

Cand a fost inventat s-a avut in vedere ca respectiva bicicleta avea JUMATATE ("semi", "demi") din numarul de rapoarte ale unei cursiere (adica o foaie in loc de doua).

 

Si pe mine m-au intrebat diversi oameni in plimbarile mele daca bicla mea hibrida e "semicursa". Le-am zis ca da, n-avea rost sa ma pierd in explicatii savante. Important e ce facem cu bicicleta, ca denumiri, nise, segmente de piata... sunt o groaza.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

semicursiera e de domeniul trecutului ;)

 

Prin tarile civilizate (Franta) semicursierele exista din anii ’50 – si mai exista si in ziua de azi.

 

Să vezi tu acuma ce război ai declanşat aici, cu Frank et co. Mă duc să-mi iau popcorn să privesc detaşat vărsarea de sânge .

 

N-am timp sa arunc "perle la porci" *-:)   ;)

 

Pentru "iluminarea" celor carora le sint straine notiunile Randonneuse, Randonneure, Halbrenner, aceste link-uri - din lumea celor care mai traiesc "in trecut":

 

Randonneuse – Randonneure

 

Randonneuse

 

https://www.google.de/search?q=Randonneuse&hl=de&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wIorUbufBorAtAbvh4GwCA&ved=0CEAQsAQ&biw=1843&bih=848

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.