ovidiu_m

Ce Trainer?

Recommended Posts

Orice ai face -marind turatia devine zgomotos ,cam ca masina de spalat.Poti pune sub el un izopren sau cava care sa mai amortizeze ,insa zgomotul de fond ramane.Nici pe mine nu ma deranjeaza ,doar pe sotie :) ...și eventual pe vecini ,insa ei nu au acces in locație sa ma enervezi fix cand aerul e din ce in ce mai putin.

Ideea de  antrenament de iarna indoor ,nu trebuie sa te duca nici macar cu gandul  la efortul de vara ,ci doar sa simuleze niște  chestii care sa te tina treaz pana dă firul ierbii.

Vezi ca la anumite trainere ptr diferite dimensiuni ale rotii se folosesc alte gauri ,sau adaptoare ca sa se budească.Că ai rezolvat-o cu un ciurub mai mare  e de bine - ești dibaci ,altii ar fi mers la garanție ... :) Oricum ar fi de preferat un cauciuc slick mai mare ca dimensiune ,ca sa creasca suprafata de contact si sa scapi de zgomote infernale in caz de urcari ''grele''.

Din experienta proprie cred ca  simuleaza mai bine unul magnetic decat unul electromagnetic .

Va urez iarna usoara ,fara zapada prea multa ,sa nu aveti nevoie prea mare de trainer...O gura de aer curat face cat o mie guri indoor :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu gura de aer!

Pentru asta imi pregatesc barlogul pentru trainer , adica pe balcon! O sa am si aer si mai vezi si un tramvai sau ceva in miscare

Nu stiu cum este cel electromagnetic eu am ramas fixat pe cel hidraulic (kinetic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Made in usa Made in urss  tote sunt facute in china ...:)  Inafară de stationara magnetica care era   silențioasa  ca un tort de frișcă ,astea  care le pui  cu roata pe ceva  -enerveaza consoarta. Miscarea pe trainer nu e la fel de dinamica ca cea din aer liber .Nici psihic nu stai prea bine in balcon ,in bucatarie ,in camara ,in ultima parte a vietii ...

Daca e sa iei raul cel mai putin rau ,mai bine o sala unde sa fie mai multi nebuni ,ptr ca ora trece mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Made in usa Made in urss  tote sunt facute in china ... :)  Inafară de stationara magnetica care era   silențioasa  ca un tort de frișcă ,astea  care le pui  cu roata pe ceva  -enerveaza consoarta. Miscarea pe trainer nu e la fel de dinamica ca cea din aer liber .Nici psihic nu stai prea bine in balcon ,in bucatarie ,in camara ,in ultima parte a vietii ...

Daca e sa iei raul cel mai putin rau ,mai bine o sala unde sa fie mai multi nebuni ,ptr ca ora trece mai repede.

Mda

Nu stiu ce sa fac, stau de o luna , ma tot gandesc si razgandesc cu trainerul, asta de il gasisem Kinetic Road Machine costa 1350 ron(redus) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In functie de ce vrei tu sa faci cu el ,alegi varianta cea mai bună...Nimeni  nu te poate ajuta  in alegerea ta .:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice ai face -marind turatia devine zgomotos ,cam ca masina de spalat.

 

Exista o solutie simpla. Daca poti face trainer-ul suficient de puternic, atunci vei putea avea turatie mica la roata si mare la pedale, pedaland pe foaia mica. Trainer-ul meu inca nu este suficient de rezistent cel putin pentru picioarele mele obisnuite cu antrenamentele de forta, insa urmeaza sa upgradez trainer-ul cu magneti suplimentari sa vedem atunci. Mi-e teama insa ca s-ar putea sa generez prea multa caldura si sa stric ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda

Nu stiu ce sa fac, stau de o luna , ma tot gandesc si razgandesc cu trainerul, asta de il gasisem Kinetic Road Machine costa 1350 ron(redus) 

https://www.bike-components.de/products/info/p29405_Flow-Multiplayer-T2220-Trainingsrolle.html

Eu din asta am dar fara VR unit. Zgomot face, nu f tare, iar problema cu antrenamentul de forta... :)) n-ai picioare pentru el.

Gasesti la Tacx pe site niste programe de antrenament (http://www.tacx.com/en/experience/tacx-coach) sa treaca timpul mai usor si cu folos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare de "newbie". Vad ca trainer-ul tau, Kimosabe, este unul cu frana electromagnetica (ceea ce mie mi-ar fi la fix pentru controlul din Adruino, mmmm), dar suprafara de rulare este metalica nefiind invelita in elastomer ca in cazul altor trainere. Nici al meu nu este invelit in elastomer si impreuna cu un cauciuc special de trainer (vezi mai sus ce tip), pe un MTB cu 44x11 daca apas mai in forta caucicul aluneca pe rola. Eu deduc de aici ca rola are suficienta forta, sau moment de inertie, desi nu este acelasi lucru. As spune ca este forta pentru ca pot sa o fac sa alunece chiar daca rola este deja antrenata. Din pacate nu cunosc ce putere are frana trainer-ului meu, pentru ca nu este specificata de producator. Spune-mi te rog daca in cazul tau se intampla ca rola sa alunece, macar asa o sa-mi fac o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare de "newbie". Vad ca trainer-ul tau, Kimosabe, este unul cu frana electromagnetica (ceea ce mie mi-ar fi la fix pentru controlul din Adruino, mmmm), dar suprafara de rulare este metalica nefiind invelita in elastomer ca in cazul altor trainere. Nici al meu nu este invelit in elastomer si impreuna cu un cauciuc special de trainer (vezi mai sus ce tip), pe un MTB cu 44x11 daca apas mai in forta caucicul aluneca pe rola. Eu deduc de aici ca rola are suficienta forta, sau moment de inertie, desi nu este acelasi lucru. As spune ca este forta pentru ca pot sa o fac sa alunece chiar daca rola este deja antrenata. Din pacate nu cunosc ce putere are frana trainer-ului meu, pentru ca nu este specificata de producator. Spune-mi te rog daca in cazul tau se intampla ca rola sa alunece, macar asa o sa-mi fac o idee.

Pai depinde cum este setata presiunea rolei pe cauciuc. Mie imi aluneca foarte putin, daca sprintez, la inceputul antrenamentului cand cauciucul este rece. De fapt asa si verific daca presiunea este corecta, o bruschez, daca patineaza putin este ok, cand se incalzeste cauciucul nu se mai intampla. Pot regla de la inceput rola sa nu patineze dar presiunea este putin prea mare si se simte la pedalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca daca de la inceput o reglezi sa nu patineze, presiunea pe cauciuc este prea mare, dar asta nu poate fi decat de bine, ai marit forta de franare a trainer-ului si nu cred ca poate fi vorba de uzura mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citește cu atenție manualul și lasă ajustările astea :) E normal să patineze cauciucul pe metal, că doar nu-s roți dințate să se îmbuce perfect. Chiar producătorii scriu 1) să nu forțezi niciodată accelerarea prea bruscă încât să „derapeze”, ci să crești gradual viteza, și 2) să nu frânezi niciodată roata fixată pe trainer. Forța de presare a trainerului pe roată e de bun simț, nu ar trebui să încerci să ai cuplarea perfectă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care manual, care ajustari :). Eu vreau sa-mi fac trainer-ul mai rezistent tocmai pentru a putea pedala cu cadenta mare dar raport mic => mai reducem zgomotul. Altfel, da si trainer-ul meu are suficienta forta de franare in raportul maxim, practic mi-e greu sa tin cadenta mai sus de 60 timp de 1min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forta de franare sau te referi la rezistenta pe care o opune unitatea la pedalare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mărind rezistenta rolei de franare ,o să ai probleme mari de dinamică a pedalarii pentru că dispare  așazisul efect de inertie  pe care il ai in mod normal pe bicla ,si care la rezistente mici ale trainerului sunt cat de cat  pe acolo . Adica o sa pedalezi pătrat ,si posibil cu dureri de genunchi...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ce spui, dar in cazul meu diferenta pe care vreau sa o obtin nu este mare, insa este suficienta pentru a nu duce trainer-ul in zona de rezonanta. Un exemplu: pe setarea de rezistenta 2, la 44x11 cu cadenta de 90+ incepe sa zbarnaie, insa la o cadenta de 70, acelasi raport sau ... rezistenta 3, 44x15 si cadenta 90+ este silentios. Zgomotul depinde exclusiv de viteza rotii. Ideea ar fi sa pot folosi toate treptele de rezistenta alre trainer-ului la turatii mai mici ale rotii, folosind rapoarte mai mici. Eu acum schimb atat din viteze cat si din rezistenta trainer-ului insa destul de mult si relativ dezordonat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit satori de la tacx.

Eu cred ca  nici nu ar trebui mai mult. La trepata 1 poti sa faci ca elicopterul e adevarat ,dar la trepta 10 simuleaza un max 5-6% inclinare .Apoi ptr antrenament nu ai nevoie  de mai mult de 5 trepte de viteza  indiferent cum le obții :  blochezi tarinerul pe o viteza si te joci din pinioane sau invers.Important e sa faci lucrurile cat mai simple ca sa nu-ti prizi urechile...Cele 5 trepte  odata invatate aproape ca nu-ti mai trebuie HR sau alte chestii .Important e cat timp petreci pe fiecare din ele .De unde concluzia ca fara un bun program de antrenament , poti sa ai cel mai bun si sofisticat trainer din lume -nu te ajută.

Asa ca pe trepta cea mai usoara  si zgomotoasa  o poti folosi  ptr revenire ,la o cadenta  lejeră să-ti tragi sufletul ,apoi  pe cele mai de sus  tragi mai tare , dar iar nu faci zgomot  ca te tine frana in hățuri...

Știu ,știu ,că in momentu cand te urci pe el ai senzatia ca rupi pedalele,si i-am vazut pe mânjii ăștia din jurul meu cum se urca pe trainer , il rup in 2 cu 70 km/h ...juma de minut apoi ... se lasa liniștea...Ideea de baza  e : mai incet ,dar mai mult .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspund pe celalalt topic legat de programul de antrenament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am tot Tacx Satori si tot asa are rola de metal la contactul cu cauciucul de pe roata. Daca acceleram brusc sau incepeam sa pedalez in picioare mai in forta, patina putin. Am constatat ca patina mai mult daca nu era destula presiune in cauciuc. Daca strang rola mai tare nu stiu daca-i face prea bine cauciucului si rotii atata presiune, asa ca am gasit o cale de mijloc suficient de buna: presiune medie intre rola si cauciuc, presiunea in cauciuc pe la 6 atm. Eu am luat cauciuc de la Tacx de 1.5 si poate conteaza si asta la patinat.

 

Daca dai rezistenta pe la 7-8 (din 10) si vrei sa mentii 90-100 rpm la pedale nu faci fata jumate de ora cu 44/11 (sau eu cel putin am gasit cam imposibila treaba asta). Pe rezistenta medie spre mare eu obtineam viteze medii de 20-25 la ora pe parcursul unei ore de pedalat. La mine daca pedalam pe rezistenta 5-7, pe foaia din mijloc cu pinioane medii nu intra in rezonanta. E drept ca nu urmaream mari performante, am facut asta doar sa nu uit sa pedalez si sa am un puls de aerobic.

 

Sub trainer am pus si covorasul ala ce a venit cu el si cred ca mai atenua si el din zgomot (oricum nu conteaza ca fac treaba asta in beci unde pot deschide si un geam daca e cazul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as vrea sa folosesc trainerul (dc ma hotarasc sa il cumpar) ca sa fac cardio si sa slabesc, dar si ca sa nu zac in zilele cand nu pot sa pedalez afara

Inca nu am inteles pe deplin care e treaba cu watii pe care ii poti genera pe un trainer dar am vz ca unele mai slabe au maxim pana la ~700 w , banuiesc ca pentru cei mai profi ca maus este destul de putin, ptr restul arhisuficient

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întrebare de necunoscător (bâza la minim, vă rog :) ): există vreun trainer din ăsta care poate produce curent electric? Sau se poate adapta ceva în sensul acesta (de cumpărat de undeva, că nu m-aș pricepe să construiesc așa ceva)? Dacă tot dau în brânci învârtind la pedale, măcar să m-aleg cu câteva baterii încărcate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate adapta. Un motor electric poate functiona si in regim de generator. In modul cel mai simplu ai putea conecta un alternator auto la rola si vei avea curent, nu mare dar vei avea. Cu cat vei avea sarnica mai mare la bornele alternatorului cu atat vei avea frana mai puternica :). 

Insa, din modul cum ai pus intrebarea inteleg ca nu esti familiar cu aceste aspecte, sunt mai multe lucruri de luat in calcul.

 

 

Daca dai rezistenta pe la 7-8 (din 10) si vrei sa mentii 90-100 rpm la pedale nu faci fata jumate de ora cu 44/11 (sau eu cel putin am gasit cam imposibila treaba asta). Pe rezistenta medie spre mare eu obtineam viteze medii de 20-25 la ora pe parcursul unei ore de pedalat. La mine daca pedalam pe rezistenta 5-7, pe foaia din mijloc cu pinioane medii nu intra in rezonanta. E drept ca nu urmaream mari performante, am facut asta doar sa nu uit sa pedalez si sa am un puls de aerobic.

 

Sub trainer am pus si covorasul ala ce a venit cu el si cred ca mai atenua si el din zgomot (oricum nu conteaza ca fac treaba asta in beci unde pot deschide si un geam daca e cazul).

 

Salut Adi! Nici eu nu pot pedala 44/11 pe rezistenta medie la rpm mare pe masina mea, mai degraba pe treptele inferioare si chiar si asa mi se pare solicitant sa tii cadenta respectiva 30min+. 90 mai merge, dar 100 este alta liga, cel putin pentru mine. Covor am si eu, chiar unul adaptat din pres de cauciuc pentru panouri electrice industriale de 10mm ... este greu de depasit materialul respectiv in termen de izolare fonica, fiind elastic totusi dar avand cca 40kg la 70x200mm. 

Eu deocamdata am trainer-ul in dormitor. Ieri dimineata pe la ora 5 cand era somnul cel mai placut, mi-a facut explozie camera din roata de trainer :). O umflasem la limita de sus 8atm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc de răspunsuri! Mă apuc de studiat problema. Dacă pot încropi ceva de genul ăsta la un preț decent, intru și eu în clubul deținătorilor de antrenor mecanic. Dacă nu... o să-mi consum caloriile în alte moduri... :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.