hcampian

Uzura Piese Bicicleta si Revizii

Recommended Posts

vad ca iti permiti piese de calitate, daca da, cumpara-ti o tija de sa reglabila de la crankbrothers. Apesi pe un buton si iti coboara saua cand tre sa o iei la vale. Asadar in fata unei coborari tehnice iti va fi mai usor sa duci fundul in spate, mutand centrul de greutate si evitand astfel de accidente. Niciodata nu se coboara cu fundu'n sa si fata inainte.

Mavic Corssiride sunt vandute ca fiind rezistente, ca sunt ca nu sunt, nu e vina lor ca s-au indoit.

uite asa se coboara. PS: vad ca sunt multe filmulete chiar foarte interesante. Nice.

Mi se pare ciudat cum schimbi tu lantul de doua ori si pinioanele o singura data. Gresesti undeva. Lantul ar trebui sa tina mai mult decat pinioanele si sa-l schimbi fortat cu ele.

Butucii.. nah .. Scrie mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat cum schimbi tu lantul de doua ori si pinioanele o singura data. Gresesti undeva. Lantul ar trebui sa tina mai mult decat pinioanele si sa-l schimbi fortat cu ele.

Nu stiu ce-ai fumat dar o caseta buna duce 3 lanturi fara probleme. Lantul strica pinioanele doar daca il schimbi prea tarziu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta proprie pinioanele tin mai mult decat lantul, e alt tip de uzura. Poate daca ai lant de titan si pinioane de mamaliga situatia e alta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am ajuns niciodata sa schimb ceva din motiv de uzura. Le schimb inainte de a ajunge la acest stadiu, dar lantul se uzeaza mult mai usor decat grupul de pinioane. Nu prea am folosit componente sub XT ca valoare nici la pinioane si nici ca lant. Cu un lant bine ingrijit, curatat si gresat atat cat trebuie, fara sa-l fortezi spre limita, poti merge si doar cu un schimb de pinioane la doua lanturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce-ai fumat dar o caseta buna duce 3 lanturi fara probleme. Lantul strica pinioanele doar daca il schimbi prea tarziu.

Pe mine replica lui "tastatura" m-a lasat masca.

Daca schimbi lantul la timp, asa cum zice si Lucian, un set de pinioane te tine CEL PUTIN 3 lanturi.

Sa nu uitam ca pinioanele sint 9-10 iar lantul e unul singur, e normal sa cedeze mai repede.

La cursiera, eu folosesc tehnica de rotire a 2 - 3 lanturi (dupa 2000-3000km, schimb lantul ciclic), si astfel reusesc sa "trag" de lanturi pina la 7000-9000km, ceea ce e destul de mult pt. un lant, dar 20000km nu e mult pt un set de 9 - 10 pinioane daca sint folosite corect.

@hcampian: Acum, ca ti-ai luat cursiera, vei vedea ca uzura e mult mai mica decit la MTB din cauza conditiilor mult mai bune de utilizare.

In cazul meu, la cca 8000km / 120.000m dif.de nivel pe an, dar cu numai 60kg, uzura inseamna:

lant: 1 /an

pinioane: 1set/3ani

saboti de frina: 1set/an (daca n-as face ture prin Austria+Tirolul de sud, probabil ar fi cam 1/3ani)

cauciucuri: 1set/an

rulmenti roti: 1set/3 ani

rulmenti pedalier: n-am schimbat inca niciodata din cauza de uzura, doar cind am trecut de la clasic la compact

cabluri schimbator+frina: 1set/3ani

centrat roti: niciodata (nici nu am cheie pt.spite)

@pinbike: ai dreptate, sint f.putini care inteleg ca titanul e mai moale decit otelul de calitate. Daca privesti cu atentie angrenajele, se vede exact scara de valori a rezistentei la uzura: foile de angrenaj (multi dinti, presiune mica, uzura mica): aluminiu, pinioanele mari (uzura medie): titan, pinioanele mici (presiune maxima) otel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vreo 20+ ani tatal meu avea o semicursiera ruseasca cu care mergea zilnic la munca. In 5 ani nu o schimbat nimic la bicicleta, nimic nu avea joc deloc.Niciodata nu l-o lasat in sant si rareori o facut pana,numai cu butucul spate mai avea uneori probleme, se mai destrangea. Legat de piesele de astazi nu stiu daca mai au calitatea de acum 20 de ani.

Eu n-am melancolii dinastea: am avut si eu semicursiera ruseasca si daca am tras de lantul ala 20.000km n-a fost ft.ca ar fi fost atit de rezistent, ci pt.ca nu gaseam lant. Cind - in sfirsit - am gasit unul, am constatat o diferenta de 5cm de lungime intre cel nou si cel vechi, cel vechi mai avea role din 3 din 3, iar pinioanele, bineinteles ca au trebuit schimbate.

In schimb, ceea ce numai la vestitul Sputnik mi s-a intimplat, am avut de schimbat piese din cauza de rupere la oboseala: pedala, brat pedalier, ax pedalier, portbagaj, pina si suport far, iar cadrul, chiar daca nu mi s-a rupt, prezenta binecunoscuta "cocoasa".

Ca o comparatie intre vechi si nou, eu n-as zice ca "piesele de azi nu au calitatea de acum 20 de ani", as zice ca azi avem o f.mare varietate de piese, de la unele care ar trebui aruncate direct la gunoi, pina la unele care sint cel putin atit de bune ca si cele mai bune din generatiile trecute. Pe de alta parte, acum 30de ani erau seturi de 5-6 pinioane, iar acum de 9-11 (cu o reducere semnificativa la grosimii foilor, pinioanelor si lantului)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o mica intrebare pentru cei cu mai multa experienta in spitat roti:

vreau sa renunt la niste jenti simple pentru doua jenti duble!

acum , am zis sa arunc si butucii ca am gasit altii mai interesanti...

problema mea :

1.

butucul spate avea diametrul flansii in care vin spitele 45 mm din centrul gaurii in centrul gaurii la mijlocul lui...

asta nou are 44mmm

ce lungime ar trebui sa aibe spitele noi?

cumva cu 1 mm mai scurte sau cum?!

2.

butucul fata avea tot 45 mm , iar asta nou e de cursiera si are 38mm intre gaurile spitelor...

aici cum naiba mai fac?!

tot asa , iau spite cu 6-7 mm mai lungi?!

spitele vechi aveau 254mm

va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema. Ieri am avut o temtativa de a merge pe traseul de la Trofeul Chindiei, dar am renuntat dupa vreo 8 km deoarece a inceput o ploaie destul de serioasa. Pe drumul de intoarcere am reusit sa strang ceva noroi si pe mine si pe bicicleta, pe care am lasat-o in garaj asa cum era pana astazi cand am pus furtunul pe ea sa o curat, si am observat ca pedalele (shimano m520) au prins niste puncte de rugina.

E normal sa se intample asta dupa o singura iesire in mediu umed?

Mentionez ca am in total pana in 350-400 km cu pedalele astea. Si totodata si placutele au prins un strat de rugina, dar acestea au stat aseara vreo 2-3 ore intr-un lighean cu apa, impreuna cu pantofii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.