Traveller

RALEIGH Fan Club

Recommended Posts

Am gasit-o pe net si am luat-o la inspiratie, in incercarea de a pune pe picioare un ciclocross cu care sa explorez drumuri de tzara si poteci accesibile de padure.

Deocamdata, e in stare de tranzitie, dar MERGE. Si rezista.

Imagine postată

Imagine postată

Mi-a placut cadrul de otel englezesc frumos finisat. Chiar daca e otel comun. Si culoarea, tre sa recunoscImagine postată. Si furca fixa. Si rotile mari, pe care le-am asortat cu o pereche de gume de 40.

De atunci nu m-am mai suit pe cursiera, pentru ca mi-a placut sa revin in natura. Cu toate ca bicicleta se descurca fara probleme si pe sosea.

Care mai aveti "babe" din astea, care isi traiesc a doua tinerete, postati-le si voi aici Imagine postată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM avut si eu un RALEIGH TEAM RECORD de curse material reinolds 521 o bijuterie pe care in ani 85 am dat o avere [15000lei] era o garsoniera 57000lei

Nu pot sa nu remarc calitatea materialului ,putin cam greu dar foarte solid .Am avut un accident cu ea in PIPERA la coborare la deal unde un betiv mi-a sarit in fata si cu toate ca am intrat in el de am zburat 10 m si roata sa facut opt furca si cadrul nu au patit absolut nimic,cred ca tineti minte sputnikul care daca o loveai putin facea imediat cocoasa la cadrul.Din pacate am vanduto era o masura mare pentru mine [avea furca fata si spate campagnolo]dar am ramas cu o amintire frumoasa despre RALEIGHT. Am facut si eu ceva asemanator cu ce ai tu dar bikla este un PUCK material COLUMBUS SI O SA REVIN CU NISTE POZE .Dar cred ca RALEIGH ESTE CEL mai bun cadru pentru o bikla tip treking si pentru amatori de plimbari in natura Cadrul tau este superb o semicursiera adevarata

multa sanatate si sa auzim de bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Sunt un fost posesor de Raleigh Airlite 3.0 (bicicleta mi-a fost furata acum un an)

Airlite 3.0

Sa ii fac un mic review.

Puncte slabe:

Pedale low-end cu ratrape , destul de incomode si fara ratrape.

Franele hidraulice sunt un fel de mid-end dar nu au reglaj care e cam necesar, nefiind perfecte. In schimb prind binisor.

Puncte bune:

Cadrul mi-a placut, are o geometrie reusita.

Furca de carbon fixa cu prindere pe disc.

Pedalier compact FSA omega (bunicel) 50/34

Greutatea - 10kg (aproximativ)

Seaua kappa - era comoda ptr fundul meu.

O bicileta rapida, am echipat-o de iarna cu niste gume Schwalbe CX Comp si era super ok ptr oras si un pic de offroad.

Un hibrid foarte bun - poate fi folosita si ca soselista si ca cyc iar in oras este ideala.

Evident ca nu exceleaza in nici una din intrebuintari dar este un hibrid cu care poti face destule.

Pretul de achizitie a fost de 3000 de la importator.

Oricum, mi-ar fi placut sa o mai am si azi,

Daca vedeti asa ceva pe strazi, as fi recunoscator sa imi dati un semn, sansele sa existe 2 la fel in tara sunt cam zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerosen - faina bicla, imi pare rau ca ai ramas fara ea.

Eu am luat un tandem Raleigh Venture. L-am demontata si reconstruit pentru cicloturism. Ce a iesit stie toata lumea. Nu sunt mare fan, l-am luat ca a fost la reducere. Raleigh nu mai e ce a fost odata.

http://picasaweb.goo...854027/Tandem2#

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o cursiera Raleigh cu tevi 531 echipata cu Shimano 600. Asta nu inseamna ca sunt "fan" al acestei marci !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact așa cum ziceam ceva mai înainte, "alea vechi au ceva". Încă un exemplu de bicicletă care, fără să fie deosebită, are acel "ceva" :

B-02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt totusi cateva modele vechi din ani 72 parca extrem de usoare cu tevi 531C cu piese campa cu sea brooks si cantrea la nivelul de 9,800-9,900 kg .Avand in vedere ca numai saua de piele cu tija cu tot cantarea aproape 1kg este o greutate remarcabila.Au m-ai fost si modelelel raleigh team profesional si alea destul de usoare parca 531 p tevile cu culori negru si galben si rosu .Eu am avut raleigh team record cu tevi 531 c-am greut 10,900 kg pe demontabile dar foarte rezistenta si furcile campagnolo.Dar ce am vazut acuma in afara de stikerul din fata restul grosolan si modelele de aluminiu grele mi s-au parut.Nu stiu daca au si modele de carbon

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul a inceput cu achizitia de pe lancearmstrong.com/foundation : 350 RON pentru un Raleigh Road Ace de prin anii 80, cu tevi Reynolds 531c (cine stie, cunoaste), echipat Shimano 600 (prima generatie). Adica un pret foarte bun.
Vopseaua lovita si zgariata peste tot, 4 mici impunsaturi pe down tube, lantul si pinioanele de aruncat, roti de asemenea forte slabe.
O cursiera cu potential, insa.
Mai departe.....multumesc aici pentru sfaturi, implicare, ajutor si OMENIE lui Emil Buchter.
El este cel care m-a indrumat si care a muncit fara a astepta vreo rasplata, din pasiune, ca sa iasa ceva decent din bicicleta despre care vorbim.
Reconditionarea a fost facuta cu un buget destul de limitat, suficient insa pentru ce-mi doresc la momentul asta de la o cursiera.
Dupa reconditionare arata asa:

 


Ar mai fi de spus ca stickerele sunt marca EmuVonArt si au iesit exact cum ar fi trebuit sa iasa : dimensiuni, culoare, font.
Am iesit deja la plimbare, abia astept zile mai calde pentru ture mai lungi.
Tuturor numai bine !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la bicicletele raleigh intradevar sunt cateva exemplare foarte reusite dar si multe mai slabute.Daca englezi au avut o perioada de top cu materialele reynolds 531c,p,sl, 753 track cu uimitoarele dimensiuni ale tevilor 0.7-0,3-0,7 mm apoi 753 race, si chiar in perioada de inceput cap la cap cu tevile columbus, la biciclete si raleigh in speta acolo sunt departe de artisti italieni .Dar cum spuneam a fost o bijuterie de raleigh professional 1974 blue mink/silver echipata campa si cantarind sub 10 kg apoi raleihg professional 531p in perioada 80 cand au castigat si turul frantei[celebrele culori galben negru rosu] si alte cateva printre care si cea expusa de CRK care se aseamna foarte bine cu cea din 1974.Din pacate bicicletele raleigh de dupa 90 au scazut in valoare si chiar tevile reynolds au apus ,pe cand columbus ia depasit si a continuat si astazi sa faca celebrele tevi zona,spirit,nemo,genius si celebrul d t15v cadre de 1580 gr si furci precisa si care fac bikle de otel [colnago] de 6,500-7 kg cu piese campa de ultima generatie

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva modificari cu ocazia Primei Evadari. Daca vremea se mentine in parametri actuali, ramane configuratia asta (daca e "de rau" cu ploaia, poate capata si gume noi) :

Imagine postată

Modificarile sunt generate de cei 40 km parcursi la "recunoastere" traseului, unde m-a zguduit ca pe un cocktail :P - saua WTB Pure V (veche, dar inca merge), mansoanele ESI, plus scaderea presiunii in camere la 3 bari. %%-

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a pus praful pe aici... insa pe batranica de fier nu s-a pus praful in cei 4 ani de cand o am :)

Desi intre timp mi-am luat MTB, crossul a devenit bicicleta de oras si de rezerva, nu l-am trecut pe dreapta de tot.

Am facut impreuna kilometri frumosi, a trecut prin tot felul de transformari si imbunatatiri, incat m-am gandit sa-i dedic aici o retrospectiva.

 

Asadar... am trebaluit prin oras, am facut naveta:

rig01.jpg

 

...am batut in lung si-n lat coclaurii prin judetele limitrofe Bucurestiului, pe campuri si prin paduri, Comana fiind o destinatie predilecta (cu o tura record de 130 km):

rig05.JPG

 

...ne-am facut damblaua si am facut Prima Evadare - intai pe jumatate, la tura de "simulare"

rig04.jpg

 

- apoi evenimentul propriu-zis

rig06.jpg

(multumiri lui @@puterfixer :) )

 

rig07.jpg

(multumiri Danielei Toma)

 

... am fost impreuna pe Transfagarasan:

rig08.JPG

 

... dar si intr-un martie rece pe Valea Fiarelor

rig09.JPG

 

... si la barajul Paltinu:

rig10.JPG

 

... am iesit la vanatoare de obiective istorice:

rig03.jpg

 

... si nu in ultimul rand, am fost in Bucovina, pe ruta Sucevita-Putna :)

rig02.JPG

 

Bilantul beneficiilor obtinute prin plimbarile de relaxare in acesti 4 ani, raportat la cheltuielile modice (350 lei initial, diferenta pana la 1000 de lei - imbunatatiri datorita varstei si echiparii bicicletei) este net pozitiv! Practic o bicicleta care isi traieste traiul sub stindardul "Less is more!" :))

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am pus si eu mana pe o englezoaica si as vrea sa o readuc pe drumul cel bun :)

Nu sunt decis insa directia pe care sa merg cu ea, asa ca va rog sa va dati cu parerea:

1. Schimbam vopseaua, lepadam vitezele si facem un SS - simplu, curat, basic;

2. Reconditionare mecanica, reglat si la drumuri lungi pe sosea cu ea, asa cum e;

UzEHHmY.jpg

4T4NDph.jpg

nxTgCME.jpg

zXPpqNl.jpg

35lyuJE.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2. Reconditionare mecanica, reglat si la drumuri lungi pe sosea cu ea, asa cum e;

 

Cabluri, camasi, saboti, cauciucuri - daca trebuie.

Lant si pinioane, probabil....

Ai peste 185, sper....

 

LE: ar merge si SS dar cred ca n-are rost s-o vopsesti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, demonteaza tot de pe ea, curata fiecare piesa si vezi ce grad de uzura are fiecare.

Monteaz-o la loc si vezi cum se comporta, cat e de comoda, cum te impaci cu ea, si ce trebuie inlocuit.

Vad ca cadru se preteaza si pentru transformare in SS fara sa mai montezi un intinzator de lant sau altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Dupa 1 an si ceva de uitat urat unul la celalalt (e mare de mine englezoaica), mi-am facut curaj si m-am dat la ea.

I-am schimbat o camera, am spalat-o, gresat lant / schimbatoare, tras de vreo 4 spite. Iar ca rasplata m-a plimbat putin in weekend (40km Sambata, 20km Duminica).

 

Concluzii (venind de la cineva care se da  pe MTB si care nu s-a mai urcat pe o soselista de ~10 ani):

  • cel mai important, e MARE de mine (daca indicatia e sa iti raman spatiu de 2 degete intre oo si cadru, mie imi cam intra cadrul 2 degete  :- )
  • se simte ca e trecuta de prima tinerete (ceva opturi, franele necesita putina mentenanta);
  • sunt total dezobisnuit de roti inguste si schimbatoare pe down-tube (desi pe asa ceva am crescut, dar pauza isi spune cuvantul);
  • cu toate astea, e super agila (fata de ce sunt eu obisnuit pe MTB), schimbarea vitezelor se face bine si cand sunt pe ea, nu se simte marimea ca fiind o problema MARE (se simte, dar poate si pipa scurta mai ajuta);
  • desi incerc sa merg in limite rezonabile cand ies la biciclit (bataile inimii pe minut), pe acest atelaj pur si simplu nu se poate. Te impinge la mai mult, mai repede. Cu MTB-ul nu-i la fel de "fun" ca si pe asta  =P~ ; 

 Alte concluzii:

- pentru ca e prea mare, am pus deja anunt cu ea (in Cehia, deci nu facem reclama aici);

- putea fi un proiectel frumos, de transformat intr-o struto-camila, care sa imi serveasca mai bine scopurile. O bicicleta agila langa MTB, ceva spre ciclocross (cablul de la frana spate este tras prin top-tube);

 

orE53we.jpg

 

QPsrfpS.jpg

 

Ng1H8Da.jpg

 

CuGE9My.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now